Nukuin päälle pari tuntia ja heräsin. Näin painajaista, joten sytytin pöytävalon, etten heti uudelleen nukahtaisi ja uni jatkuisi.
Harvemmin näen pahoja tai ahdistavia unia, näen monesti tosi hyviäkin unia, joissa on kunnon tapahtumakertomus ja älykäs juoni. Joskus herään iloiseen nauruuni.
Kuumensin tilkan kahvia ja otin melatoniinisuihkeet. Unisuojat silmille, ettei pihavalot häiritse. Yritän taas jatkaa uniani, jos onnistuisi... ☕️
Hyvää Yötä
10
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Toivottavasti nukahdit uudelleen.
Minä nukuin 4 tuntia. Tuskin enää nukahdan, mutta kokeilen. Laitan äänikirjan päälle.- Anonyymi00002
Ei tullut uni. Tein juustovoileivän ja tulin jatkamaan maailmanmenon seuraamista.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei tullut uni. Tein juustovoileivän ja tulin jatkamaan maailmanmenon seuraamista.
Minun kävi niin, että jossain vaiheessa nukahdin ja heräsin vasta 9:n tietämissä.
Minun yöt on erilaisia ja siihen olen tottunut.
Nyt on se vuoden kurjin keli. Lämpötila 0. Kadut sohjossa ja sumuisen hämärä sää.
Yritän iltapäivällä ulkoilla, ainakin käyn katsomassa voiko liikkua.
Uneliaampaa yötä sinulle ensiyöksi.
- Anonyymi00003
Unisuojat voi häiritä, siksi laita itse paksummat verhot, ei kesälläkään tule valoa makkariin.
- Anonyymi00005
Kiitos tiedosta. Pistit valot päälle ja toivoit unen jatkuvan🤣
- Anonyymi00006
Noh noh, aloittaja pisti valot päälle, että saisi painajaisen karkoitettua.
Kyllä hän varmastikin sammutti valot, kun yritti unta uudelleen. Minun tulkintani.
En ole itse painajaisia aikoihin nähnyt, en muista uniakaan. Toivottavasti kuitenkin käyn syvässä siitä tietämättä. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Noh noh, aloittaja pisti valot päälle, että saisi painajaisen karkoitettua.
Kyllä hän varmastikin sammutti valot, kun yritti unta uudelleen. Minun tulkintani.
En ole itse painajaisia aikoihin nähnyt, en muista uniakaan. Toivottavasti kuitenkin käyn syvässä siitä tietämättä.Juu. Kun laittaa valot päälle, niin todella herää, uni katkeaa. Itselläni nimittäin puoliheränneenä, kylkien kääntelyn jälkeen, tietty uni voi jatkua. Usein noihin painajaisiin liittyy esim. uhka ja pelkotila, ja josta haluan eroon. Pidän valoja päällä kuin pikkulapsi, on "turvallisempi" olo, silmälaput silmillä, joskus uudelleen nukahdan valot päällä.
Uni ei nyt yöllä tullut, mutta 7 jälkeen nukahdin ja nukuinkin lähes puoleen päivään asti.
Nukuin jopa 7,5 tuntia, kerran muistan käyneeni vessassa.
Yleensäkin nukun talvella keskimäärin pari tuntia enemmän yössä, kuin kesällä.
Ompelin itse mustasta tiiviistä kankaasta, kuminauhalla pään taa, yösilmälaput.
Kesäisin valoisina öinä niitä käytän.
Nuorena löysin kirjastosta kirjan, missä oli unijuttua. Neuvottiin miten painajaisista pääsee eroon.
Tein työtä käskettyä.
Tuli uni, jossa susi ajoi takaa. Juoksin, piti päästä aitaukseen, en kerinnyt.
Niinpä käännyin ympäri ja aloin tuijottamaan sutta tiukasti. Se perääntyi.
Toinen uni, olin jossain vessassa, missä oli alaseinät auki.
Käärmemäinen käsi alkoi luikerrella seinän alta yrittäen tarttua kiinni.
Nappasin sitä ranteesta kiinni ja puristin, uni hävisi.
Sen jälkeen hävisivät painajaiset.
Jos tiedostaa nukkuvansa, kun inhoittava kohta unessa tulee, unta voi myös ohjailla.- Anonyymi00008
Joskus olen tiedostanut että näen pahaa, paholaismaista unta. Silloin olen alkanut huutaa esim. Jeesuksen Nimeä. Olen sitten tähän huutooni herännyt.
- Anonyymi00009UUSI
Minähän se täällä taas valvonut koko yön.
Katselin illalla "Tähdet kertovat, komisario Palmua". Nuo Palmut ovat hiukan erilaista elokuvaa. No, kirjojen käsikirjoittajanakin ollut Mika Waltari. Todella värikkäästi toteutettua, värikästä sanailua, tietynlaista liioittelua, jne. Tykkään katsella, sillä oma varhaislapsuuteni ajoittuu juuri noihin aikoihin, tuohon maailmaan, jonka jo jopa muistan. On hauska katsella ihmisten pukeutumista, käytöstä, puhetta jne.
Isä Brownit ajoittuvat 1950-luvun alun Englantiin, niissäkin seuraan samoin tuota kaikkea: vaatteita, puhetta jne. Tosin en muista suomalaista kulttuuriamme aivan samoin kuin on ollut tuolloin Britanniassa, olimme "maalaisempia". Isä B:n ajan muodit tulivat Suomeen n. 10 v. myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.544679Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk2313285Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni2633221Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1123212Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie311672- 1011528
- 1661140
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA641004Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril122947Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!
Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."33787