Työn saaminen tänä päivänä kestää keskimäärin 1,5 vuotta. Ei ole töitä. Työttömiä on lähes 400000.

Anonyymi-ap

Ahkera nuori insinööri oli työpaikkahaastattelussa.

”Missä olette ollut aikaisemmin?”, päällikkö kysyi.

”Elisalla, Stora Ensolla ja Nokialla.”

”Mitä teitte siellä?”

”Haeskelin töitä.”

12

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Orpon hallituksen tapa toteuttaa "työmarkkinauudistuksia" on syössyt Suomen työmarkkinat poikkeukselliseen kaaokseen.

• Anonyymi00002

Hallitus kutsuu työntekijöitten kyykytystä "työelämäuudistukseksi".
      Onhan se aika uutta.
      Ei milloinkaan aikaisemmin työntekijöille ole annettu niin vähän arvoa
      (ei ollenkaan) kuin nyt ja "uudistus" tuottaa vain lisää työttömiä,
      vaikka piti tulla 100000 uutta työpaikkaa ja työllistynyttä.

• Anonyymi00003

Luojan kiitos pääsee kohta eläkkeelle.

• Akateemisiakin on työttömänä. Hakevat mitä vaan töitä mutta ei oteta koska ovat ylikoulutettuja.

Nuorten kesätyöpaikat on kiven alla, eivät opi työntekoon kun ei ole paikkaa missä kasvaa töihin. Jopa Tet-paikat ovat hukassa. Ennen wanhaan oli työpaikkoja jopa liiaksi asti jos vain halusi itse. Siis teininäkin jopa.

• Anonyymi00008

Siis teininäkin jopa!
        Lontoon murteella 14 vuotinenkin on teini.
        Kun olin koko kesälomani 3kk täyden työajan työssä EG:n tehtaan edustan nippujen järjestelyssä ja tukkien lajittelussa, ei ollut lakia nuoren työvoiman suojelusta.
        Tuon jälkeen olin kaikki kesälomani kokonaisuudessaan vieraassa työssä. Koululaisena ansioni olivat niin pieniä, ettei tarvinnut maksaa veroennakkoa lainkaan.
        Työeläkettä olisi alkanut kertymään 23 vuotisena.
        Ensimmäisen oikean työkesälomani 2 viikkoa pidin 27 vuotisena.
        Aloitin harjoittelemaan eläköitymistä 52 vuotisena ja työpätkien väleissä olin sen verran työttömänä, että 57v vaiheeseen tullessa tulivat 500 päivää täyteen ja siirrin työttömyseläkkeelle.
        Eläkekertymäni on tietenkin vähäinen mutta pätkiessäni otin jokaisen pätkän lopussa eläkevakuutusyhtiöltä laskelman siihen asti kertyneestä eläkkeestäni.
        Pienipalkkaisesta vaimosta oli se hyvä puoli, että "eläköityessään" kanssani samaan aikaan, ei tullut paljoakaan tulojen menetystä.
        Vielä 62 vuotisena minulle soitettiin ja tarjottiin parin viikon keikkaa mutta olin jo mukautunut eläkeläisen elämään.
        Omat panskani ovat 50v pinnassa eikä heilläkään ollut vähäisintäkään vaikeutta työn saamisessa opiskelujen väleissä ja myös niiden aikanakaan.. Pääkaupunkiseudulla.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Siis teininäkin jopa!
        Lontoon murteella 14 vuotinenkin on teini.
        Kun olin koko kesälomani 3kk täyden työajan työssä EG:n tehtaan edustan nippujen järjestelyssä ja tukkien lajittelussa, ei ollut lakia nuoren työvoiman suojelusta.
        Tuon jälkeen olin kaikki kesälomani kokonaisuudessaan vieraassa työssä. Koululaisena ansioni olivat niin pieniä, ettei tarvinnut maksaa veroennakkoa lainkaan.
        Työeläkettä olisi alkanut kertymään 23 vuotisena.
        Ensimmäisen oikean työkesälomani 2 viikkoa pidin 27 vuotisena.
        Aloitin harjoittelemaan eläköitymistä 52 vuotisena ja työpätkien väleissä olin sen verran työttömänä, että 57v vaiheeseen tullessa tulivat 500 päivää täyteen ja siirrin työttömyseläkkeelle.
        Eläkekertymäni on tietenkin vähäinen mutta pätkiessäni otin jokaisen pätkän lopussa eläkevakuutusyhtiöltä laskelman siihen asti kertyneestä eläkkeestäni.
        Pienipalkkaisesta vaimosta oli se hyvä puoli, että "eläköityessään" kanssani samaan aikaan, ei tullut paljoakaan tulojen menetystä.
        Vielä 62 vuotisena minulle soitettiin ja tarjottiin parin viikon keikkaa mutta olin jo mukautunut eläkeläisen elämään.
        Omat panskani ovat 50v pinnassa eikä heilläkään ollut vähäisintäkään vaikeutta työn saamisessa opiskelujen väleissä ja myös niiden aikanakaan.. Pääkaupunkiseudulla.

Juu. Nykyisin saa olla tyytyväinen että omat lapset ovat löytäneet paikkansa työelämässä. Vakituinen työpaikkakaan ei ole tosin mikään turvallisuuden tae tänä päivänä. Ykskaks saattaa mennä työpaikka alta.

• Luojan kiitos, eläke juoksee. Ei tarvitse olla yhteiskunnan jaloissa.
      *olen onnellinen*

• Anonyymi00004

Korkeakoulutettuja työttömiä on enemmän kuin koskaan,
      mutta heitä ei hallitus pidä laiskoina luusereita, joita täytyy potkia päähän.

• Anonyymi00006

Ei ole aina ollut meidän sukupolvellakaan, mutta ei ole ollut lähellekään
      niin kamalaa millaiseksi persuhallitus on yhteiskunnan muuttanut.

• Anonyymi00007

Huutajia nämä sivut täynnä, huutoa päät puanisena, persu...persu...persu...se on ainoa mitä osataan, huutaa ja huutaa.
        Mitäköhän te huutajat huudatte esim. kolmen vuoden kuluttua..?

• Anonyymi00009

60 plus, no eik se oo jo teiän aika hellittää?

• Anonyymi00010

Aloitushan on tietenkin vitsi, samankaltainen kuin et demarihallitus tulee ja pelastaa Suomen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      369
      12370
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      257
      5414
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3947
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      200
      2655
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1992
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      900
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      862
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      782
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      736
    Aihe