Suunnitteilla olisi ebookersin kautta hotellipaketti Nykiin(suora lento) ja 3 yötä perillä.
1. Onko kukaan varannut vastaavia matkoja? Kokemuksia? Ehtiikö siinä ajassa näkemään mitään? Onko ebookersista luotettavaa varata?
2. Tärkein kysymys olisi kuitenkin Jet lag??? Eli tuntuuko aikaero pahalta suuntaan tai toiseen matkustettaessa. Onko toisin sanoen noin lyhyellä matkalla pääkoppa aivan sekaisin kellonajoista??? Käsittääkseni jet lag on pahempi Suomeen päin tultaessa vai onko???
Kertokaahan matkaajat kokemuksia molempiin kysymyksiin:)
Kiitos jo etukäteen!!!
New York ja Jet lag??
16
5458
Vastaukset
- Siiko
3 yötä on aika vähän. Itse olin yli viikon ja harmitti tulla niinkin aikaisin takaisin. Jos tosiaan aiot olla vain kolme päivää niin sitten kannattaa ottaa metro alle, sillä pääsee luovimaan nopeasti paikasta toiseen. Ebookersin paketteja voi käsittääkseni pidentää päivillä lisämaksua vastaan? Suosittelisin harkitsemaan, sillä jo Manhattanin käveleminen pituussuunnassa päästä päähän vie puoli päivää, puhumattakaan siitä että olisi muutakin nähtävää.
USA:han mennessä Jet Lag ei ole paha, vastaa ainakin minulla vain pidemmälle valvottua yötä. Aina olen herännyt reippaana ja pirteänä seuraavana aamuna :) Takaisin päin se on hieman pahempi mutta kunhan varaa pari lepopäivää niin kyllä se siitä... - lomalainen
lyhyt aika jos menee amerikkaan tuo 3 päivää...ei kannattaisi edes lähteä kun 1. päivä menee lähes maatessa, pois tullessa aikaero iskee pahemmin kuin mennessä...
- flausa
Miten aikaeron kokeen on hyvin henkilökohtainen asia eli tarkkaan sitä ei tiedä muuten kuin itse kokemalla. Suurimmalla osalla menee niin, että helpommalla pääsee matkustaessa Yhdysvaltojen suuntaan. Ei tarvitse tehdä muuta kuin valvoa riittävän myöhään (eli iltaan paikallista aikaa) ja seuraavana aamuna herääkin mukavan pirteänä jo aikaisin ja on valmiinä päivän puuhiin. =)
- Flying Dutchman
Hotellipaketeista en tiedä, koska varaan lennot suoraan käyttämästäni yhtiöstä ja hotellin nettiä selaillen minne sitten ikinä menenkin. Mutta sen tiedän, että New York on aina matkansa arvoinen.
Kolme yötä on lyhyt aika missä tahansa kaupungissa, mutta parempi kuin ei lainkaan. Ja aina pääsee uudestaan. Olen useaan kertaan käynyt paitsi NYC:ssa myös monissa muissa USA:n kaupungeissa alle viikon matkoilla. Tosin sitten kyllä pidemmilläkin.
Kun suunnittelet matkan huolella eri kohteita ajatellen ja metrokarttaan tutustuen, ehdit nähdä jo palasen kaupungista. Kenties palaat taas joskus.
Jetlag ei ehkä ole tärkein kysymys. Mentäessä länteen kyse on vain pidemmästä päivästä. Jos paluulennolla saa nukutuksi, on se puoli voittoa. Itse en koe mitään jetlagia, johtuen siitä, että olen 30 vuotta tehnyt lähes kaikkia mahdollisia työaikoja.
Hyvää matkaa.
Lentoterveisin, Flying Dutchman, Suomen länsirannikolta - Tea
Kiitoksia mukavista vastauksista. Uskon selviäväni Jet lagista... Lisää kokemuksia New Yorkin matkoista kaipailisin vielä jos niitä vain löytyy...
- kokemuksia siita
En pitanyt koko kaupungista...ekana iltana tapahtui ryosto.pari tyyppia ja poliisi perassaan juostessaan melkein kaato mut kumoon,ja sit joku poliisi tuli meille pitamaan "security training"siis miten kannat kasilaukkuasi nykis ettet vain tule ryostetyksi.ja ihmiset tuuppii kaduilla,ja hyva
kun paasin edes kavelemaan siella..kivoja kauppoja kylla oli.,mut ei mun kaupunki.liian iso.mut kyl jokaisen suomalaisen se pitaa nahda.
- keväällä
6 yötä. aika paljon nähtiin mutta paljon jäi näkemättä. teillä on käytännössä aikaa noin 2 ja puoli päivää. suosittelen ottaan edes yhden lisävuorokauden. suunnitelkaa etukäteen paikat missä haluutte käydä.
- suski
Jos vaan mahdollista, olkaa pidempään. Itse oltiin vuos sitten keväällä viikko ja sekin aika tuntui aivan liian lyhyeltä.
Kannattaa käyttää metroa; turvallinen, edullinen ja kätevä tapa matkustaa, varsinkin noin lyhyellä ajalla kandee suunnitella tarkkaan mitä haluaa nähdä.
Yksi hyvä menovinkki kaikille kielitaitoisille Nykin matkaajille jos tykkää hyvästä standup-komiikasta: Broadwaylla sijaitseva legendaarinen Carolines on ihan huippumesta; ammattitaitoisia koomikkoja ja vitsit on hyvällä tavalla rankempia kuin Suomessa. Nettiosoite www.carolines.com
Varsinkin Sohosta löytyy hyviä outletteja; merkkivaatteita edullisesti.
Ja älkää unohtako amerikkalaista aamupalaa. Kävimme joka aamu eri paikassa aamiaisella ja se kannatti. - Jere
Tulin juuri NYC:sta viikon matkalta. Kolme päivää tuntuu kovin vähältä, ehkä sellainen 6 on minimissään optimi.
Kannattaa etukäteen katsoa netistä hotellin sijainti ja paikat jotka ovat ihan lähietäisyydellä.
Ihan must paikka on mielestäni keskuspuisto, jossa kyllä tuhrautuu helposti koko päivä, joten noin lyhyellä ajalla ehkä sinne ei kannata koko päivää tuhlata. Sitten ihana paikka on MoMA eli modernin taiteen museo. Siellä on tällä hetkellä Cezannen töiden näyttely. Ja sitten Chinatown on kaikessa sekaisuudessaan mieltä hivelevä. Mene ihmeessä hierontaan.
Jet lag ei mennessä paljoa vaivaa. Tullessa enemmänkin, riippuu miten koneessa saa nukuttua. Se on kuitenkin kovin henkilökohtaista. Aikaero on -7 h. - mike
Kannattaa ehdottomasti ottaa lisäpäiviä jos mahdollista. New York vie mukanaan ja nähtävää niin paljon kuin vain haluaa. Vaikka metro on kätevä niin välimatkat pitkiä. Kaupunki täynnä nähtävyyksiä, katuelämän seuraaminen jo itsessään aivan upea "nähtävyys".
Ebookers luotettava. Olen käyttänyt sekä lentojen että hostellien varaamisessa.
Aikaero ei tunnu sinne päin mennessä, mutta takaisin kylläkin.
New York City on mielestäni ehdoton paikka missä käydä. Tulin juuri sieltä, mutta jo nyt jäi mieli sinne. Kannattaa suunnitella päiviä hyvin ennen lähtöä varsinkin jos aikaa on vähän. Ainakin tutustua karttaan ja mahdollisiin käyntikohteisiin. Sillä saa aikaa itselleen paikan päällä.
Nauti matkasta! - NYC lover
Hyvä tyttö, laske pennit uudelleen ja säästä itsellesi vähintään kolme päivää lisää! Voin taata että ottaa päähän valtavasti jo ensimmäisen tunnin aikana kun pääset lentokentältä ulos -kotiinpaluu parin päivän päästä?
- testattu on
Itsellä kokemusta niin nycin kuin muidenkin kohteiden matkojen varaamisesta ebookersilta. Hinnat edulliset, palvelu hyvää (voi toki riippua virkailijasta), luotettavaa myös varattaessa netistä. Aina voi soittaa ja selvittää asian suomen kielellä, mikäli on tarve. Itselläni ei ole kertaakaan ollut ongelmia ja olen tyytyväinen asiakas. Monta onnistunutta reissua! Suosittelen.
- mainos
ebookersille tämä on? varmaan jokainen muukin matkatoimisto suomessa järjestää matkoja new yorkiin. ja hotellin ja lennot voi varata myös netin kautta ihan itse, niin säästää palvelumaksuissa. esim. tällä hetkellä lennot finnairilta 301 euroa ja hotelli netistä http://www.findnewyorkrooms.com
omatoimisuus kannattaa!!! - Tea
mainos kirjoitti:
ebookersille tämä on? varmaan jokainen muukin matkatoimisto suomessa järjestää matkoja new yorkiin. ja hotellin ja lennot voi varata myös netin kautta ihan itse, niin säästää palvelumaksuissa. esim. tällä hetkellä lennot finnairilta 301 euroa ja hotelli netistä http://www.findnewyorkrooms.com
omatoimisuus kannattaa!!!Kiitoksia viesteistä. Palasin viikko sitten New Yorkista ja mahtavaa oli!!!! Jet lag ei meitä pahemmin vaivannut joten turhaan murehdin. Matkan aika 4 päivää riitti vallan mainiosti ja oltiin jo viimeisenä päivänä valmiita palaamaan suomeen. Me tiesimmekin sen jo matkaa varatessa ettemme viihdy yhdessä lomakohteessa juuri 5 päivää pidempään. New York oli aivan ihana, helteet olivat parhaimmillaan ja lämmintä riitti, ihanaa. Nähtävyydet olivat makeita ja kaikki mitä halusinkin nähdä on nyt nähty. Vapauden patsas oli se mitä varsinaisesti menimme katsomaan:) Kiitoksia kaikista viesteistä!!! Nyt on jo uusi kaupunkiloma tiedossa.... Kerron kyllä mielellään tarkemmin kokemuksiamme New Yorkista jos mielessä kysyttävää:)
- NJJ
Tea kirjoitti:
Kiitoksia viesteistä. Palasin viikko sitten New Yorkista ja mahtavaa oli!!!! Jet lag ei meitä pahemmin vaivannut joten turhaan murehdin. Matkan aika 4 päivää riitti vallan mainiosti ja oltiin jo viimeisenä päivänä valmiita palaamaan suomeen. Me tiesimmekin sen jo matkaa varatessa ettemme viihdy yhdessä lomakohteessa juuri 5 päivää pidempään. New York oli aivan ihana, helteet olivat parhaimmillaan ja lämmintä riitti, ihanaa. Nähtävyydet olivat makeita ja kaikki mitä halusinkin nähdä on nyt nähty. Vapauden patsas oli se mitä varsinaisesti menimme katsomaan:) Kiitoksia kaikista viesteistä!!! Nyt on jo uusi kaupunkiloma tiedossa.... Kerron kyllä mielellään tarkemmin kokemuksiamme New Yorkista jos mielessä kysyttävää:)
Me ollaan lähdössä ensimmäistä kertaa Jenkkeihin NYC. Ollaan ajateltu olevan 4 yötä perillä. Hotellista/hostellista ei vielä tietoa. Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen:)
- se jetlag
Kun on maahan tullut,niin iltapaivaisin ehka 3:n paivan ajan vahan on vasynyt olo,ja ekana paivana iltapaivalla kyl vasyttaa oikein kunnolla,mut siina se sit onkin.ja Suomeen pain tultaessa se on pahempi,mut kylla siitakin selviaa kun vaan saa nukuttua tarpeeksi.itsellani ei ole ikina ollut suurempia ongelmia sen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723