körttiläisyydeksi elävä usko on paennut ja siirtynyt ulko puolelle nyt maailmassa tehdään parannuksia ja aikansa elänyt lestadiolaisuus jää historiaan
näyttää siltä että srk lestadiolaisuus on muuttunut
32
260
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos on noin se on jumalan lahja meille taviksille.
Jumala antaa lahjojaan vain omalle kansallee, Isrelille, taas Kaikkivaltias Messisas Jeesus ontaa Häneen Uskoville kaiken tarvittavan, mukaan luettuna Pelastuksen.
- Anonyymi00019UUSI
pinnasänky kirjoitti:
Jumala antaa lahjojaan vain omalle kansallee, Isrelille, taas Kaikkivaltias Messisas Jeesus ontaa Häneen Uskoville kaiken tarvittavan, mukaan luettuna Pelastuksen.
Jos se israelin kansa oli vaan valittu et jeesus synty heille muuten he joutuu helvettiin
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jos se israelin kansa oli vaan valittu et jeesus synty heille muuten he joutuu helvettiin
Hän, joka oli vasemmalla, huudahti Jeesukselle: ”Katso, mitä pahaa minä olen maan päällä tehnyt, ja jos olisin tiennyt sinun olevan kuningas, olisin tappanut myös sinut. Miksi kutsut itseäsi Jumalan Pojaksi, etkä voi auttaa itseäsi tarpeen hetkellä? Tai kuinka et voi kutsua avuksesi ketään, joka rukoilee? Jos olet Kristus, astu alas ristiltä, että voisin uskoa sinuun. Mutta nyt minä katselen sinua, en ihmisenä, vaan kuin villipetona, joka on saatu kiinni, ja menehtyy minun kanssani.” Ja paljon muutakin hän puhui Jeesusta vastaan; sillä hän oli paholaisen ansassa. Mutta Demas, oikealla puolella, nähden Jeesuksen taivaallisen armon, alkoi huutaa näin: ”Minä tunnen sinut, Jeesus Kristus, että sinä olet Jumalan Poika. Minä näen, kuinka sinua, Kristus, palvovat kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta enkeliä; anna ne minun syntini anteeksi, joita olen tehnyt; älä salli tähtien astua tuomiolle kanssani, tai kuun, kun sinä tuomitset kaiken maailman; sillä yöllä minä toteutin pahat suunnitelmani. älä nosta aurinkoa, joka nyt on sinun tähtesi pimentynyt, kertomaan sydämeni pahuutta, sillä en voi sinulle antaa mitään lahjaa syntieni korvaukseksi. Jo saapuu kuolema minulle, syntieni tähden, mutta anteeksiantamus kuuluu sinulle; pelasta minut, kaikkeuden Herra, kauhistuttavalta tuomioltasi, älä anna vihollisella valtaa nielaista minua, ja olla sieluni perijä, kuten hänellä, joka riippuu vasemmalla, sillä minä näen, kuinka paholainen ottaa hänen sielunsa riemuiten, ja hänen lihansa katoaa pois. äläkä käske minua poistumaan siihen juutalaisten osaan, sillä minä näen Mooseksen ja patriarkkojen itkevän, ja paholaisen iloitsevan heistä. Sen tähden, ennen kuin henkeni täältä lähtee pois, käske oi Herra, että syntini vedettäisiin juurineen pois, ja muista minua syntistä valtakunnassasi, kun istut sillä Korkeimman suurella valtaistuimella ja tulet tuomitsemaan Israelin kahtatoista heimoa; sillä sinä olet valmistanut suuren rangaistuksen maailmallesi sinun tähtesi.
Ja kun tuo varas oli niin sanonut, Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle, Demas, että tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa; mutta valtakunnan lapset, Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin ja Mooseksen lapset heitetään kauimmaiseen pimeyteen, siellä on oleva itku ja hammasten kiristys
- Anonyymi00002
vl-usko muuttunut todella paljon, enää ei ehkäisy ja tv ole syntiä.
- Anonyymi00003
Ei tuleJormalle jälkikasvua. Jormalla käyttää kumeja eikä kaihda käydä seuroissa. Voi ryöökäle.
- Anonyymi00007UUSI
ei ne ikinä ole olleetkaan syntiä, vain niiden synniksiväittäjät olivat aikansa ns.niskan päällä
ja nyt se on loppu
vapauteen kristus vapautti - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
ei ne ikinä ole olleetkaan syntiä, vain niiden synniksiväittäjät olivat aikansa ns.niskan päällä
ja nyt se on loppu
vapauteen kristus vapauttiVapauteen Kristus vapautti meidät, voiko vl-liikkeessä tuntea itsensä vapaaksi, niin paljon on elämäntapaohjeita.
SRK lestadiolaisuus on museokamaa vaikka tunnenkin ihan mukavia ihmisiä ko. kerhosta. 🐮🍀
- Anonyymi00018UUSI
Lehmä ei ole ihminen
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Lehmä ei ole ihminen
Hän on suviseuroilla tavannut lehmän ja luuli keskustelevansa vll än kanssa...
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hän on suviseuroilla tavannut lehmän ja luuli keskustelevansa vll än kanssa...
Sano vielä että pyysit naimaan sitä lehmää. Eläimiin sekaantuminen on sitten laissa rangaistava teko ihan vaan tiedoksi. Möö!
- Anonyymi00004
Voi vituttaa joitakin, jotka hankki 10 -20 lasta SRK: n takia.
- Anonyymi00005
😃👍
- Anonyymi00006UUSI
Vanhoillislestadiolainen usko on muuttumaton :D
- Anonyymi00008UUSI
usko pysyykin joo
mutta elämäntavat muttuvat
ne mitä keksivät ihmiset toisilleen - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
usko pysyykin joo
mutta elämäntavat muttuvat
ne mitä keksivät ihmiset toisilleenNiin juuri, hoitomiehet keksivät syntejä toisille, itse ei niitä noudata, tämäkin menee ihan raamatun mukaan.
Hoitokokousten aikaan hoitomies kävi hoitamassa koulussa olevia vl-tyttöjä airobic-jumpasta, jälkeenpäin selvinnyt, että tämän hoitomiehen tyttäret olivat itse osallistuneet airobic-jumppaan. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niin juuri, hoitomiehet keksivät syntejä toisille, itse ei niitä noudata, tämäkin menee ihan raamatun mukaan.
Hoitokokousten aikaan hoitomies kävi hoitamassa koulussa olevia vl-tyttöjä airobic-jumpasta, jälkeenpäin selvinnyt, että tämän hoitomiehen tyttäret olivat itse osallistuneet airobic-jumppaan.Sekin on käynyt ilmi, että itsessään kaksimieliset huor.htavat ovat innokkaita toisten puhuttelijoita.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niin juuri, hoitomiehet keksivät syntejä toisille, itse ei niitä noudata, tämäkin menee ihan raamatun mukaan.
Hoitokokousten aikaan hoitomies kävi hoitamassa koulussa olevia vl-tyttöjä airobic-jumpasta, jälkeenpäin selvinnyt, että tämän hoitomiehen tyttäret olivat itse osallistuneet airobic-jumppaan.tällaisten epärehellisten puliveivaajien käsiin olemme antaneet elämämme tärkeitä asioita, ensimmäisenä itsemääräämis oikeutemme. Kulttuurista, koulutuksesta, perhesuunnittelusta,terveydenhuollosta,jne.
vanha totuus on : RAAMATTU
ei mikään muu itse keksitty - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
tällaisten epärehellisten puliveivaajien käsiin olemme antaneet elämämme tärkeitä asioita, ensimmäisenä itsemääräämis oikeutemme. Kulttuurista, koulutuksesta, perhesuunnittelusta,terveydenhuollosta,jne.
vanha totuus on : RAAMATTU
ei mikään muu itse keksittySeurakuntailtoja pidetään, yritetään saada porukkaa ruotuun. Eipä niillä enää ole merkitystä, ei ihmiset enää ala noudattaan hoitajien keksimiä sääntöjä.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sekin on käynyt ilmi, että itsessään kaksimieliset huor.htavat ovat innokkaita toisten puhuttelijoita.
miten se raamattu sano näistä huorahtavista puhe miehistä älä tee niitten tekojen jälkeen
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Seurakuntailtoja pidetään, yritetään saada porukkaa ruotuun. Eipä niillä enää ole merkitystä, ei ihmiset enää ala noudattaan hoitajien keksimiä sääntöjä.
niin....kaikki tietää asiain oikean(=mitä lukee Raamatussa) laidan. Ja ovat alkaneet piitata oikeastaan vain siitä.
Vaikka puhuja kuinka mölisee kilpaurheiluista sun muista , eivät he välitä.
Eikä tietysti tarvitsekaan välittää. Noin niinkuin Jumalan tahdon kannalta. Se on eri asia ja se on aina sanottu Raamatussa. - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
niin....kaikki tietää asiain oikean(=mitä lukee Raamatussa) laidan. Ja ovat alkaneet piitata oikeastaan vain siitä.
Eikä tietysti tarvitsekaan välittää. Noin niinkuin Jumalan tahdon kannalta. Se on eri asia ja se on aina sanottu Raamatussa.jumalan lapsen ei ole hyvä käydä urheilu tapahtumissa
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eikä tietysti tarvitsekaan välittää. Noin niinkuin Jumalan tahdon kannalta. Se on eri asia ja se on aina sanottu Raamatussa.Autuas se mies,
joka ei vaella jumalattomain neuvossa
eikä astu syntisten teitä
eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
vaan rakastaa Herran lakia
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt! - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Autuas se mies,
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!Koska hän siis nukkuu?
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Autuas se mies,
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!En ole koskaan kuullut kenenkään pilkkaavan uskovaisia kilpaurheilun parissa, kyllä siellä ollaan kiinnostuttu kuka voittaa.
Enemmänkin nuo sinun laittamat sanat voisivat viitata kapakkaan ja pubiin. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Autuas se mies,
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!ja miten tuo liittyy yhtään mihinkään? ainakaan kilpailuun?
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
jumalan lapsen ei ole hyvä käydä urheilu tapahtumissa
väärin
käykö jumalanlapsi urheilutapahtumissa jos haluaa niin käy ja siinä ei ole mitään nokankoputtamista kenelläkään. kuka haluaa se käy missä haluaa.
vapauteen kristus vapautti
sinun puppugeneraattori levysi on juuttunut 70 luvulle
silloin se tehosi kun mölysitte parta vaahdossa
ei enää
vapauteen kristus vapautti
- Anonyymi00025UUSI
Jumalan lapselle olisi hyvä käydä kilpailuissa siinä kuin muittenkin. Kilpailuviettiä varmasti on kun kilvoittelevat rahasta ja kaikesta maallisesta.
- Anonyymi00026UUSI
Kilpailemisessa ei ole mitään väärää, jo alakouluissa on kilpailuja, joihin vl-lapsetkin osallistuvat.
Kilpailukielto on aivan naurettava sääntö, joka keksittiin hoitokokousten aikaan, kun pelättiin, että vl-ihmiset lähtevät maailmaan, kun löytävät hyvää seuraa muualta.
Vl-ihmiset eivät saaneet olla muiden kanssa tekemisissä, se oli hoitokokousten sääntö 1. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kilpailemisessa ei ole mitään väärää, jo alakouluissa on kilpailuja, joihin vl-lapsetkin osallistuvat.
Kilpailukielto on aivan naurettava sääntö, joka keksittiin hoitokokousten aikaan, kun pelättiin, että vl-ihmiset lähtevät maailmaan, kun löytävät hyvää seuraa muualta.
Vl-ihmiset eivät saaneet olla muiden kanssa tekemisissä, se oli hoitokokousten sääntö 1.Tuo on totta.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tuo on totta.
Kilpailua paremmuudesta on/oli myös yhteisön sisällä. Lahjakkaitten päät taottiin matalaksi/ lahjattomien tasolle, koska ei saanut aiheuttaa kateutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62439Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant652248- 1981270
- 711078
- 1031042
Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211889"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig196875Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10817- 47769
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta47730