näyttää siltä että srk lestadiolaisuus on muuttunut

Anonyymi-ap

körttiläisyydeksi elävä usko on paennut ja siirtynyt ulko puolelle nyt maailmassa tehdään parannuksia ja aikansa elänyt lestadiolaisuus jää historiaan

61

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos on noin se on jumalan lahja meille taviksille.

• Jumala antaa lahjojaan vain omalle kansallee, Isrelille, taas Kaikkivaltias Messisas Jeesus ontaa Häneen Uskoville kaiken tarvittavan, mukaan luettuna Pelastuksen.

• Anonyymi00019
        pinnasänky kirjoitti:

Jumala antaa lahjojaan vain omalle kansallee, Isrelille, taas Kaikkivaltias Messisas Jeesus ontaa Häneen Uskoville kaiken tarvittavan, mukaan luettuna Pelastuksen.

Jos se israelin kansa oli vaan valittu et jeesus synty heille muuten he joutuu helvettiin

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jos se israelin kansa oli vaan valittu et jeesus synty heille muuten he joutuu helvettiin

Hän, joka oli vasemmalla, huudahti Jeesukselle: ”Katso, mitä pahaa minä olen maan päällä tehnyt, ja jos olisin tiennyt sinun olevan kuningas, olisin tappanut myös sinut. Miksi kutsut itseäsi Jumalan Pojaksi, etkä voi auttaa itseäsi tarpeen hetkellä? Tai kuinka et voi kutsua avuksesi ketään, joka rukoilee? Jos olet Kristus, astu alas ristiltä, että voisin uskoa sinuun. Mutta nyt minä katselen sinua, en ihmisenä, vaan kuin villipetona, joka on saatu kiinni, ja menehtyy minun kanssani.” Ja paljon muutakin hän puhui Jeesusta vastaan; sillä hän oli paholaisen ansassa. Mutta Demas, oikealla puolella, nähden Jeesuksen taivaallisen armon, alkoi huutaa näin: ”Minä tunnen sinut, Jeesus Kristus, että sinä olet Jumalan Poika. Minä näen, kuinka sinua, Kristus, palvovat kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta enkeliä; anna ne minun syntini anteeksi, joita olen tehnyt; älä salli tähtien astua tuomiolle kanssani, tai kuun, kun sinä tuomitset kaiken maailman; sillä yöllä minä toteutin pahat suunnitelmani. älä nosta aurinkoa, joka nyt on sinun tähtesi pimentynyt, kertomaan sydämeni pahuutta, sillä en voi sinulle antaa mitään lahjaa syntieni korvaukseksi. Jo saapuu kuolema minulle, syntieni tähden, mutta anteeksiantamus kuuluu sinulle; pelasta minut, kaikkeuden Herra, kauhistuttavalta tuomioltasi, älä anna vihollisella valtaa nielaista minua, ja olla sieluni perijä, kuten hänellä, joka riippuu vasemmalla, sillä minä näen, kuinka paholainen ottaa hänen sielunsa riemuiten, ja hänen lihansa katoaa pois. äläkä käske minua poistumaan siihen juutalaisten osaan, sillä minä näen Mooseksen ja patriarkkojen itkevän, ja paholaisen iloitsevan heistä. Sen tähden, ennen kuin henkeni täältä lähtee pois, käske oi Herra, että syntini vedettäisiin juurineen pois, ja muista minua syntistä valtakunnassasi, kun istut sillä Korkeimman suurella valtaistuimella ja tulet tuomitsemaan Israelin kahtatoista heimoa; sillä sinä olet valmistanut suuren rangaistuksen maailmallesi sinun tähtesi.

Ja kun tuo varas oli niin sanonut, Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle, Demas, että tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa; mutta valtakunnan lapset, Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin ja Mooseksen lapset heitetään kauimmaiseen pimeyteen, siellä on oleva itku ja hammasten kiristys

• Anonyymi00002

vl-usko muuttunut todella paljon, enää ei ehkäisy ja tv ole syntiä.

• Anonyymi00003

Ei tuleJormalle jälkikasvua. Jormalla käyttää kumeja eikä kaihda käydä seuroissa. Voi ryöökäle.

• Anonyymi00007

ei ne ikinä ole olleetkaan syntiä, vain niiden synniksiväittäjät olivat aikansa ns.niskan päällä

ja nyt se on loppu

vapauteen kristus vapautti

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

ei ne ikinä ole olleetkaan syntiä, vain niiden synniksiväittäjät olivat aikansa ns.niskan päällä

ja nyt se on loppu

Vapauteen Kristus vapautti meidät, voiko vl-liikkeessä tuntea itsensä vapaaksi, niin paljon on elämäntapaohjeita.

• SRK lestadiolaisuus on museokamaa vaikka tunnenkin ihan mukavia ihmisiä ko. kerhosta. 🐮🍀

• Anonyymi00018

Lehmä ei ole ihminen

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Lehmä ei ole ihminen

Hän on suviseuroilla tavannut lehmän ja luuli keskustelevansa vll än kanssa...

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Hän on suviseuroilla tavannut lehmän ja luuli keskustelevansa vll än kanssa...

Sano vielä että pyysit naimaan sitä lehmää. Eläimiin sekaantuminen on sitten laissa rangaistava teko ihan vaan tiedoksi. Möö!

• Anonyymi00004

Voi vituttaa joitakin, jotka hankki 10 -20 lasta SRK: n takia.

• Anonyymi00005

😃👍

• Anonyymi00006

Vanhoillislestadiolainen usko on muuttumaton :D

• Anonyymi00008

usko pysyykin joo
        mutta elämäntavat muttuvat
        ne mitä keksivät ihmiset toisilleen

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

usko pysyykin joo
        mutta elämäntavat muttuvat
        ne mitä keksivät ihmiset toisilleen

Niin juuri, hoitomiehet keksivät syntejä toisille, itse ei niitä noudata, tämäkin menee ihan raamatun mukaan.
        Hoitokokousten aikaan hoitomies kävi hoitamassa koulussa olevia vl-tyttöjä airobic-jumpasta, jälkeenpäin selvinnyt, että tämän hoitomiehen tyttäret olivat itse osallistuneet airobic-jumppaan.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Niin juuri, hoitomiehet keksivät syntejä toisille, itse ei niitä noudata, tämäkin menee ihan raamatun mukaan.
        Hoitokokousten aikaan hoitomies kävi hoitamassa koulussa olevia vl-tyttöjä airobic-jumpasta, jälkeenpäin selvinnyt, että tämän hoitomiehen tyttäret olivat itse osallistuneet airobic-jumppaan.

Sekin on käynyt ilmi, että itsessään kaksimieliset huor.htavat ovat innokkaita toisten puhuttelijoita.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

tällaisten epärehellisten puliveivaajien käsiin olemme antaneet elämämme tärkeitä asioita, ensimmäisenä itsemääräämis oikeutemme. Kulttuurista, koulutuksesta, perhesuunnittelusta,terveydenhuollosta,jne.

vanha totuus on : RAAMATTU

ei mikään muu itse keksitty

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

tällaisten epärehellisten puliveivaajien käsiin olemme antaneet elämämme tärkeitä asioita, ensimmäisenä itsemääräämis oikeutemme. Kulttuurista, koulutuksesta, perhesuunnittelusta,terveydenhuollosta,jne.

vanha totuus on : RAAMATTU

ei mikään muu itse keksitty

Seurakuntailtoja pidetään, yritetään saada porukkaa ruotuun. Eipä niillä enää ole merkitystä, ei ihmiset enää ala noudattaan hoitajien keksimiä sääntöjä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sekin on käynyt ilmi, että itsessään kaksimieliset huor.htavat ovat innokkaita toisten puhuttelijoita.

miten se raamattu sano näistä huorahtavista puhe miehistä älä tee niitten tekojen jälkeen

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Seurakuntailtoja pidetään, yritetään saada porukkaa ruotuun. Eipä niillä enää ole merkitystä, ei ihmiset enää ala noudattaan hoitajien keksimiä sääntöjä.

niin....kaikki tietää asiain oikean(=mitä lukee Raamatussa) laidan. Ja ovat alkaneet piitata oikeastaan vain siitä.

Vaikka puhuja kuinka mölisee kilpaurheiluista sun muista , eivät he välitä.

Eikä tietysti tarvitsekaan välittää. Noin niinkuin Jumalan tahdon kannalta. Se on eri asia ja se on aina sanottu Raamatussa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

niin....kaikki tietää asiain oikean(=mitä lukee Raamatussa) laidan. Ja ovat alkaneet piitata oikeastaan vain siitä.

Eikä tietysti tarvitsekaan välittää. Noin niinkuin Jumalan tahdon kannalta. Se on eri asia ja se on aina sanottu Raamatussa.

jumalan lapsen ei ole hyvä käydä urheilu tapahtumissa

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Autuas se mies,
        joka ei vaella jumalattomain neuvossa
        eikä astu syntisten teitä
        eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        vaan rakastaa Herran lakia
        ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Autuas se mies,

Koska hän siis nukkuu?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Autuas se mies,

En ole koskaan kuullut kenenkään pilkkaavan uskovaisia kilpaurheilun parissa, kyllä siellä ollaan kiinnostuttu kuka voittaa.

Enemmänkin nuo sinun laittamat sanat voisivat viitata kapakkaan ja pubiin.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Autuas se mies,

ja miten tuo liittyy yhtään mihinkään? ainakaan kilpailuun?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

jumalan lapsen ei ole hyvä käydä urheilu tapahtumissa

väärin

käykö jumalanlapsi urheilutapahtumissa jos haluaa niin käy ja siinä ei ole mitään nokankoputtamista kenelläkään. kuka haluaa se käy missä haluaa.

sinun puppugeneraattori levysi on juuttunut 70 luvulle

silloin se tehosi kun mölysitte parta vaahdossa

ei enää

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

väärin

käykö jumalanlapsi urheilutapahtumissa jos haluaa niin käy ja siinä ei ole mitään nokankoputtamista kenelläkään. kuka haluaa se käy missä haluaa.

sinun puppugeneraattori levysi on juuttunut 70 luvulle

silloin se tehosi kun mölysitte parta vaahdossa

ei enää

ei saa käydä

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

ei saa käydä

jos on sellainen mieli et haluaa käydä jumalan valta kuntaa vastaan siitä tulee paha meno

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

jos on sellainen mieli et haluaa käydä jumalan valta kuntaa vastaan siitä tulee paha meno

siinä ei ole kellään nokan koputtamista kun ei käy urheilu kilpailuissa

• Anonyymi00043
        Anonyymi00037 kirjoitti:

siinä ei ole kellään nokan koputtamista kun ei käy urheilu kilpailuissa

ja kun käy. kuka käy kuka ei. missä haluaa sinulta kyselemättä. tai sinun mielenrauhaasi ajattelemattakaan.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

ja kun käy. kuka käy kuka ei. missä haluaa sinulta kyselemättä. tai sinun mielenrauhaasi ajattelemattakaan.

ja sinulta kyselemättä joku voi jättää urheilu kilpailut väliin ajattelematta sinun mielen rauhaasi

• Anonyymi00025

Jumalan lapselle olisi hyvä käydä kilpailuissa siinä kuin muittenkin. Kilpailuviettiä varmasti on kun kilvoittelevat rahasta ja kaikesta maallisesta.

• Anonyymi00026

Kilpailemisessa ei ole mitään väärää, jo alakouluissa on kilpailuja, joihin vl-lapsetkin osallistuvat.
        Kilpailukielto on aivan naurettava sääntö, joka keksittiin hoitokokousten aikaan, kun pelättiin, että vl-ihmiset lähtevät maailmaan, kun löytävät hyvää seuraa muualta.

Vl-ihmiset eivät saaneet olla muiden kanssa tekemisissä, se oli hoitokokousten sääntö 1.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Kilpailemisessa ei ole mitään väärää, jo alakouluissa on kilpailuja, joihin vl-lapsetkin osallistuvat.
        Kilpailukielto on aivan naurettava sääntö, joka keksittiin hoitokokousten aikaan, kun pelättiin, että vl-ihmiset lähtevät maailmaan, kun löytävät hyvää seuraa muualta.

Vl-ihmiset eivät saaneet olla muiden kanssa tekemisissä, se oli hoitokokousten sääntö 1.

Tuo on totta.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tuo on totta.

Kilpailua paremmuudesta on/oli myös yhteisön sisällä. Lahjakkaitten päät taottiin matalaksi/ lahjattomien tasolle, koska ei saanut aiheuttaa kateutta.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

se on aivan hyvä sääntö oikealla lailla sääntöä nodattamalla pääsee taivaaseen

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

se on aivan hyvä sääntö oikealla lailla sääntöä nodattamalla pääsee taivaaseen

kannattaa ottaa selvää raamattun säännöistä eikä tulla tänne kukkoilemaan

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kilpailua paremmuudesta on/oli myös yhteisön sisällä. Lahjakkaitten päät taottiin matalaksi/ lahjattomien tasolle, koska ei saanut aiheuttaa kateutta.

kateuden herättäminen on aika sairasta

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

kateuden herättäminen on aika sairasta

ei ole kauhean terve ihminen joka herättää ksteutta

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sinussa on vikaa, jos tunnet kateutta heille, jotka ovat menestyneet.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Sinussa on vikaa, jos tunnet kateutta heille, jotka ovat menestyneet.

ne jotka herättää kateutta ovat sairaita

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

ne jotka herättää kateutta ovat sairaita

parempi on heille että lähetetään siperiaan vedelle ja leivälle

• Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kateellisen kannattaa hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja hankkia hyvä itsetunto ja lopettaa se ihmisten kiusaaminen.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Yritä nyt vähän rauhoittua ja tyytyä onneesi kehittämällä itseäsi ja elämällä omaa arvokasta elämääsi. Kunnioita myös muita ja anna heidän elää omaa elämäänsä, sillä muita hyötymistakoituksessa arvostelemalla ja haukkumalla et onneasi saavuta, vaan painut entistä syvemmälle itsesäälin syöveriin..

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Yritä nyt vähän rauhoittua ja tyytyä onneesi kehittämällä itseäsi ja elämällä omaa arvokasta elämääsi. Kunnioita myös muita ja anna heidän elää omaa elämäänsä, sillä muita hyötymistakoituksessa arvostelemalla ja haukkumalla et onneasi saavuta, vaan painut entistä syvemmälle itsesäälin syöveriin..

syntiä ei voi tehdä

• Anonyymi00047
        Anonyymi00034 kirjoitti:

"ei ole kauhean terve ihminen joka herättää ksteutta"

Miten kehtaat esittää julkisesti tällaisen mielipiteen? Miten kehtaat? Yleensä henkilöt, joita kadehditaan, kadehditaan juurikin siksi, että he esiintyvät vain omana itsenään. Sinunkin on vain hyväksyttävä, että maailmassa on paljon kauniita ja menestyviä. Sinun tulisi olla iloinen ja kannustava, kun joku menestyy.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Onhan niitä täysin höperöitä neuvojia / opettajia - jopa puhujia, jotka vaativat kateuden kohdetta pyytämään anteeksi kadehtijoilta. Eihän se tuo syntikäsitys ole kirkas edes puhujillla, kosks he myös itse kadehtivat.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00047 kirjoitti:

"ei ole kauhean terve ihminen joka herättää ksteutta"

Miten kehtaat esittää julkisesti tällaisen mielipiteen? Miten kehtaat? Yleensä henkilöt, joita kadehditaan, kadehditaan juurikin siksi, että he esiintyvät vain omana itsenään. Sinunkin on vain hyväksyttävä, että maailmassa on paljon kauniita ja menestyviä. Sinun tulisi olla iloinen ja kannustava, kun joku menestyy.

moni kakku päältä kaunis

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

moni kakku päältä kaunis

jotkut ovat luonnostaan kauniita mutta toiset ovat rumia ja yrittävät ehostaa itseään eivätkä siksi menesty kun yrittävät esittää kadehdittavaa

• Anonyymi00042

Kyllä kumia käytetään. Ei monikaan halua kaksinumeroisia lapsilukua. Puhemiehet höylätkään paljaalla kuin tahtovat.

• Anonyymi00048

Ihmistä voi pettää mutta Jumala ottaa jo ajatuksista kiinni.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Ihmistä voi pettää mutta Jumala ottaa jo ajatuksista kiinni.

Kuvittelet, että vl-ihmiset eivät pysty harrastaan seksiä ilman että hoitomiehet ovat mukana makuuhuoneessa.
        Niin paljon vl-ihmisiä ovat käsittäneet vapauden tässäkin asiassa.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kuvittelet, että vl-ihmiset eivät pysty harrastaan seksiä ilman että hoitomiehet ovat mukana makuuhuoneessa.
        Niin paljon vl-ihmisiä ovat käsittäneet vapauden tässäkin asiassa.

Mutta kyllä on esimerkkejä, joiden perusteella voi todeta, että himot ne on hiirelläkin - hallitsemattimat himot. Hoitomiehet ja naiset eivät anna edes minkäänlaista seurarauhaa, kun valtava kiima ohjaa käyttäytymistä.

• Anonyymi00051

ei ole muuttunu yhtään

• Anonyymi00052

Watsup vl- serkkuryhmässä kerrotaan, miten katsellaan Ylen areenasta ohjelmia nykyään, eipä ole TV enää syntiä.
        Hoitokokousten aikaan, TV:n takia hetettiin tuhansia ihmisiä saatanan haltuun.
        Sanotaan, että tänäpäivänä TV-ohjelmat ovat huonompia kuin ennenvanhaan, kuitenkin vl-ihmiset haluavat nyt niitä katsella :-D

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Watsup vl- serkkuryhmässä kerrotaan, miten katsellaan Ylen areenasta ohjelmia nykyään, eipä ole TV enää syntiä.
        Hoitokokousten aikaan, TV:n takia hetettiin tuhansia ihmisiä saatanan haltuun.
        Sanotaan, että tänäpäivänä TV-ohjelmat ovat huonompia kuin ennenvanhaan, kuitenkin vl-ihmiset haluavat nyt niitä katsella :-D

Hoitomiehet heittivät ihmisiä saatanan haltuun TV:n takia, silti ne saa edelleen olla puhujina vl-liikkeessä.
        SRK on synnin vallassa, koska se tukee koko ajan hoitajia, jotka ovat tehneet julkista syntiä ihmisiä kohtaan.
        Jumala ei katso hyvällä SRK:ta. Raamatun mukaan, hoitomiehet pitäisi ottaa pois puhujien paikalta, koska he eivät halua tehdä parannusta hoitamisistaan. He ovat tehneet todella kovanluokan julkista syntiä.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Hoitomiehet heittivät ihmisiä saatanan haltuun TV:n takia, silti ne saa edelleen olla puhujina vl-liikkeessä.
        SRK on synnin vallassa, koska se tukee koko ajan hoitajia, jotka ovat tehneet julkista syntiä ihmisiä kohtaan.
        Jumala ei katso hyvällä SRK:ta. Raamatun mukaan, hoitomiehet pitäisi ottaa pois puhujien paikalta, koska he eivät halua tehdä parannusta hoitamisistaan. He ovat tehneet todella kovanluokan julkista syntiä.

Puhujien kokouksen julkilausumassa, Valde Palola ei puhunut mitään TV-ohjelmien synnillisyydestä.
        Hoitokokousväkivaltaa yritetään näin saada mitätöityä, Jumala näkee kaiken, senkin miten SRK on lipumassa yhä syvemmälle syntiin. Hoitokokouksia ei haluta selvittää.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Puhujien kokouksen julkilausumassa, Valde Palola ei puhunut mitään TV-ohjelmien synnillisyydestä.
        Hoitokokousväkivaltaa yritetään näin saada mitätöityä, Jumala näkee kaiken, senkin miten SRK on lipumassa yhä syvemmälle syntiin. Hoitokokouksia ei haluta selvittää.

SRK on hiljaa, kuin kusi sukassa.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Kaikki hoitoväkivaltaan osallistuneet puhujat tulee siirtää rivimieheksi vaikka he korjaisivatkin tekonsa. Ei vaihtoehtoja, koska niin vakavasta asiasta on kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6014
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      318
      5096
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1471
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1392
    Aihe