Nykyään niin p*skoja? Luullaan, että toiselle saa sanoa ja tehdä mitä haluaa. Purkaa paha olo toisiin ihmisiin täällä, somessa, netissä, edeskunnassa ja työpaikoilla. Eikö ihmisillä ole enää moraalia ja ajatusta siitä, että tee toiselle niinkuin haluaisit itsellesikin tehtävän. Ja käyttäydy sen mukaisesti!
Miten ihmiset on
50
423
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Jos ihmiset osoittavat epärehellisyyttä tai epäluotettavuutta toisilleen, voi sanoa vaikka kuinka tiukasti tahansa, koska epärehellisyys on rumin piirre ihmisessä.
- Anonyymi00002UUSI
Älä nyt palstasetä väheksy esim eduskunnan kyselytunnin tarjoamaa viihdearvoa, kokoonpanosta riippuen kuin torimummojen kokous ainakin kun nyk hallitus oli oppositiossa. Juu, vassari olen älkää ampuko
- Anonyymi00004UUSI
Paraniko poika polvestas? Marian hoitsujen Hellässä huomassa.
- Anonyymi00029UUSI
Päätykö naapuris niitten koiranruokaan? -sivu
- Anonyymi00003UUSI
Onhan noita ehkä enemmän nyt, vaan toisaalta ollut kautta aikojen. Varastetaan heti kun mahdollista. Pengotaan ihmisen tavarat heti kun silmä välttää esim. vanhusten kohdalla kun kohdellaan tosi huonosti ja ilman valvontaa jätetään laitoksia yön ajaksi siellä muistisairaat sitten lähtee yöllä liikkeelle ja löytyvät aamulla kuolleena tai loukkaantuneena.
- Anonyymi00005UUSI
Niin, ihmisistä on tullut kuin huomaamattaan pahoja. Voidaan tehdä oikeasti pahoja asioita toiselle ja sitten vaan naureskellaan perään. Jossain menneellä aikakaudella sellaiset olisi hirtetty kaikkien silmien edessä moraalittomana.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Niin, ihmisistä on tullut kuin huomaamattaan pahoja. Voidaan tehdä oikeasti pahoja asioita toiselle ja sitten vaan naureskellaan perään. Jossain menneellä aikakaudella sellaiset olisi hirtetty kaikkien silmien edessä moraalittomana.
Ne Tosi pahathan kivitti toisia torilla. ;)
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Millä torilla tämä Vantasmasi tapahtui, son?
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nykyisin saa kunnia eläkkeet.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
jaa Vantaan torilla no ei ihme ...
sivu-uuno - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Raamattupiirejäs myöten sekin tieto on kuulema ihan kaikkien huulilla.
- Anonyymi00022UUSI
Uskon kuitenkin siihen, että tulevaisuudessa ympäri maailmaa perustetaan ns. siivousyksiköitä, joiden tarkoitus on siivota pois elämästä pahaa ainesta koska yhteiskunta ei sitä tee. Sitä hommaa rahoittaa hyvät ihmiset, siksi se toiminta perustuu oikeudenmukaisuuteen ja ei tehdä mitään ilman kunnon todisteita, hyvässä ja pahassa.
- Anonyymi00006UUSI
Se on se mentaliteetti " koska mä voin ja haluan"
Kyllä sen huomaa nykyään myös ns. yleisissä tiloissa yms. ettei ajatella itsensä lisäksi muita ketkä käyttää samaista tilaa tai palvelua, tämä esimerkkinä.- Anonyymi00012UUSI
Tähän vasemmiston politiikka on johtanut. On vain oikeuksia.
- Anonyymi00009UUSI
Hyvä kommentti! Selvästi on kunniattomuus ja moraali rapistunut. Tehdään ja toimitaan itsekkäästi muita ajattelematta tai kunnioittamatta. Ihmisten väliset pelisäännöt ovat lentäneet nurkkaan ja vahvimmat ja röyhkeimmät jyräävät tahtonsa lävitse. Epäilen tämän johtuvan nykyajan tavoista joissa ei leikitä eikä olla toisien kanssa tavoilla joka opettaa arvostamaan toista ihmistä. Lapset katselevat itsekseen puhelintansa kuten aikuisetkin, ja maailma sen ulkopuolella menettää merkityksensä. Myös lasten väheneminen aiheuttaa samaa, ei ole leikkikaveria pihaleikkeihin eikä ystävää jolle voi salaisuuksiaan kertoa. Vanhemmat ihmiset taas ovat "kunniattomia paskiaisia" muista syistä, itsekkyys ja pakkomieliset oireyhtymät ym. muut tavat joissa ei välitetä hyvistä tavoista on muuttunut normiksi ja usein manipuloidaan itsensä näin myös uskomaan.
- Anonyymi00014UUSI
Esimerkin näkee politikoista ominen lakeineen. Netti oli mullistava väline ihmisille huomata lampaan ja kusettajien osa.
- Anonyymi00013UUSI
Huono siivoton käytös näkyy joka puolella some kanavilla, lasten urheilukentillä vanhemmat sättimässä ja huutamassa ohjeita vaikka valmentajat sitä varten. Kadulla nähnyt kun vanhemmalla pimahti päässä ja otti n 4- 5 v pojan niska peppu otteella kiinni ja ravisti kuin rättiä ja vyötärönkorkeudelta heitti maahan ja karjumiset päälle kovaa, lehdistä saa lukea päivittäin kuka tekee mitä. Miten raakaa menoa naisia kohtaan.
Palstahuijarit roolien takana vapaasti anonyymina hyväksikäyttävät ihmisiä, listaa voisi jatkaa loputtomasti miten huonosti ihmiset voivat.- Anonyymi00017UUSI
No olen myös nähnyt itse henkilökohtaisesti, miten valmentaja tylyttänyt lasta.
- Anonyymi00016UUSI
Somessa noita tyyppejä ei voi oikein välttää paitsi tiukemmin moderoiduilla alustoilla, tai esim. alustoilla, joissa on vahva yhteishenki vaikkapa yhteisen harrastuksen myötä. Mutta oikeassa elämässä kannattaa pyrkiä välttämään tuollaisia tyyppejä. Elämä on liian lyhyt siihen, että tuhlaa energiaansa niihin, jotka aina vain ottavat eivätkä koskaan anna mitään. Antaa noiden tyyppien olla kaltaistensa seurassa, me muut voidaan olla omissa porukoissamme.
- Anonyymi00018UUSI
Höperö aloittaja. Lopeta some ja ongelma ratkeaa.
- Anonyymi00021UUSI
Ihmiset ovat ikäviä IRL myös mutta eihän sitä pinnalliset ihmiset huomaa
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ihmiset ovat ikäviä IRL myös mutta eihän sitä pinnalliset ihmiset huomaa
Minusta nykyään on paljon pehmeämpää, kuin ennen. Töissä, armeijassa, koulussa jne. Auktoriteetteja ei ole ja kukaan ei anna minkäänlaista kurinpalautusta, kuten ennen.
No ehkä ne lapset sitte em. syistä käyttäytyy nykyään huonommin, mutta minkäänlaista työpaikkakiusaamista, tai pomojen öykkäröintiä ei enää näe, kuten ennen.
- Anonyymi00023UUSI
Miksi osa ihmisistä uhriutuu joka asiassa. Kasvata itsellesi selkäranka ja hiukan resilienssiä.
- Anonyymi00026UUSI
Ei se aivan noin mene. Vahvempien ihmisten pitää laittaa kampoihin näille kusimuttereille, vaikka sitten omalla kustannuksella.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei se aivan noin mene. Vahvempien ihmisten pitää laittaa kampoihin näille kusimuttereille, vaikka sitten omalla kustannuksella.
Kuhan löytäisit sen oman ruuvis ensin.
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kuhan löytäisit sen oman ruuvis ensin.
Se tuskin on sun huolenaiheesi sekään.
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Se tuskin on sun huolenaiheesi sekään.
Jep. Helpompi kysyy vaikka kissalta, mistä sen löytää. ;)
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jep. Helpompi kysyy vaikka kissalta, mistä sen löytää. ;)
Whatever dude..
- Anonyymi00024UUSI
Yhteiskunta muuttuu mutta muuttuuko ihmiset sen mukana vai näkyykö nyt ne kotona opitut ja koetut tavat miten toimitaan. Ennen oli sentään ja nykyisinkin jonkinlainen raja asioille.
Nykyisin raja on häilyvä tuntuu, että mitä vaan saa tehdä jos pokkaa riittää ja asennetta.
Eilen Kupittaan CM ja poliisitehtävä päivällä.
Kaksi makaa maassa ja ilmapistooli toisella.
Peukkua vetäneet, ei voi tietää sitä
Lintukoto Suomi - Anonyymi00025UUSI
Ihmiset menevät itse sekaisin politiikasta, väkivallasta ja mediasta. Ihmiset alkavat itse toimimaan sekavasti, kun eivät pysty käsittelemään asioita ja paha olo puretaan muihin.
- Anonyymi00027UUSI
Ihmiset ovat nokikkain yleensä todella mukavia. En tiedä mikä tökkii esim. netissä tai liikenteessä ettei käyttäytyminen onnistu.
- Anonyymi00042UUSI
Irl teeskentelevät ja kuuntelevat saissee. netissä purkavat sitten patoumia kun on jättäny oikeet ajatukset sanomatta.
- Anonyymi00028UUSI
Mäkin oon ihan uupunut. Turhaan yritän etsiä mitään sosiaalista elämää mistään.Joku haukkuu ja tylyttää aina yritit sitte olla kuinka neutraali tahansa. Pitäis vaan sietää. Olen herkkä. Jaksa kuin itkeä. Kaikki on ihan hirveitä. 😭
- Anonyymi00031UUSI
Kaikki näkee jo emojista lähtien et olet ehkä paremminkin herkän ja hyvän ihmisen fake.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kaikki näkee jo emojista lähtien et olet ehkä paremminkin herkän ja hyvän ihmisen fake.
Itken oikeasti. Mut ajatele mitä haluat. Olen täällä vaan koska olen sairas ja yksinäinen. Muuten en olis täällä. Ystävät kaukana.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sekä tiedän olevani perempi ihminen kuin esim. Sinä. Olet vaan kiusaaaja sekä trolli.
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sekä tiedän olevani perempi ihminen kuin esim. Sinä. Olet vaan kiusaaaja sekä trolli.
Kyllä kirjoituksista näkee kuka on on trolli. Jos kirjoitukset ovat teennäisiä, aivan jokainen ihminen tajuaa että se on esitystä.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kyllä kirjoituksista näkee kuka on on trolli. Jos kirjoitukset ovat teennäisiä, aivan jokainen ihminen tajuaa että se on esitystä.
Kirjoitin kyllä niinkuin tunnen. Pidä trollailuna ihan sama. Sinä et tule kertomaan minulle mikä olen. Tunnen itseni. Läheiseni tuntee minut. Ihan sama mitä joku anonyymi ajatelee minusta. En ole mikään manupuloitavissa oleva idiootti. Tunnistan kiusaajan kyllä.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Kirjoitin kyllä niinkuin tunnen. Pidä trollailuna ihan sama. Sinä et tule kertomaan minulle mikä olen. Tunnen itseni. Läheiseni tuntee minut. Ihan sama mitä joku anonyymi ajatelee minusta. En ole mikään manupuloitavissa oleva idiootti. Tunnistan kiusaajan kyllä.
Kuule, jos itket paljon ja olet surullinen, sellaisen kirjoituksen perään ei kannata heittää itku-emojia kun se on täällä palstalla ollut tyypillisesti kiusaajien käytössä, oitis antaa valheellisen, teennäisen, vahingoniloisen kuvan.
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kuule, jos itket paljon ja olet surullinen, sellaisen kirjoituksen perään ei kannata heittää itku-emojia kun se on täällä palstalla ollut tyypillisesti kiusaajien käytössä, oitis antaa valheellisen, teennäisen, vahingoniloisen kuvan.
Empä kuule tiennyt. Onneks en oleta tuollaista ja hyökkää haukkumaan heti ihmistä joka kertoo olevansa uupunut ja herkkä, itkuinen, yksinäinen sekä sairas. Mitä vtun väliä jollain hymiöllä on. Haluatte vaan pahaa kaikille!
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mut toivottavasti sulle tuli hyvä mieli. Todistit että olen oikeassa. Tunnen olevani ihan hukassa mulla ei ole mitään edes minne purkaa oloani tai uskalka puhua kellekään miltä musta tuntuu. Ja tämä kyllä osoittaa ettei edes kannata yrittää irl.
- Anonyymi00033UUSI
Pojasta polvi paranee, tytöstä polvi pahenee... mutta niin mitä minä "iDOOTTI" ehdotin että, jos juttelee suuremmillakin sanoilla kuin joillain hymiöillä.
Silloin voi tulla parempia keskustelujakin. - Anonyymi00035UUSI
Olet ollut liikaa somessa. Ei IRL asiat ole menneet, kuin pehmeämpään suuntaan sanallisten loukkausten suhteen ja samasta syystä porukka ei kestä edes kritiikkiä.
Pumpulissa kasvatetuista tulee pumpulipäitä. - Anonyymi00040UUSI
"Miten ihmiset on Nykyään niin p*skoja? Luullaan, että toiselle saa sanoa ja tehdä mitä haluaa. Purkaa paha olo toisiin ihmisiin täällä"
Niinpä, miten onkaan mahdollista. Tää on kauheeta. Henkistä väkivaltaa ja henkistä pahoinpitelyä. Selvästi. Jättää henkisiä mustelmia. Isoja. - Anonyymi00044UUSI
Ihmisillä jokin ihan helvetin hankala hahmotus ongelma tajuta
Pois silmistä olevien apina lajitovereiden kommunikaatiomuodot apina lajitoverin todella tekemiksi .
Ihminen on sosiaalinen apinalaji jonka
Kommunikaatio perustuu yhä edelleen eniten siihen kun ollaan lajitoverin kanssa tekemisissä .
Lajityypilistä viidakko eläintä on hankala tuoda tekstimuotoon niin että käsitys sen lajitoverin olemassaolosta sanojen ja tekojen takana pysyy
Teksti vaikka sitä käytetty kommunikointiin jo satoja vuosia ei silti ole aivan samanarvoinen kun se että on tekemisissä ihmisten kanssa jokoa pv ja tulee monen lasten tyyppien kanssa toimeen .
Kyseessä on eräänlainen sokeus .
Samantyyppinen sokeus on politiikolla tai isoilla pomoilla jotka näkee ihmiset vain tyylin lukuina papereilla ja ajattelee myös niin . - Anonyymi00045UUSI
Vain moukka tekee niin. Sivistynyt ei puutu toisten elämään eikä arvostele ketään..
- Anonyymi00047UUSI
Niin mä teenkin kerron totuuden niin kuin tiedän sen minulle kerrotun mukaisesti olevan ei silloin ajatella satuttaako totuus toista vaiko eikö ei kiinnosta mua ainakaan vähääkään totuus kuitenkaan ei satu kun sen kerran valhe jopa ehkä loppu iän ja aiheuttaa itse syytökset jotka tekee tilanteesta vielä pahemman (kuinka olinkaan niin tyhmä että luotin ihmiseen joka lopulta luottamukseni kuitenkin petti) vaikuttaa loppuelämän ihmissuhteisiin
- Anonyymi00048UUSI
Siksi, että me ihmiset olemme p@skiaisia.
Itse asiassa olemme p@skiaiskuorrutteisia p@skiaisia p@skiaistäytteellä. Emme ole Jumalan lapsia, vaan Saatanan sikiöitä tai oikeastaan evoluution tekeleitä, jos ollaan ihan tarkkoja. Saatana ei olisi ikimaailmassa onnistunut luomaan yhtä täydellistä p@skiaista kuin evoluutio jopa pahuudellakin on omat standardinsa.
Kiusaaminen ja erilaisten terrorisointi on tapa vahvistaa laumansisäistä nokkimisjärjestystä, poistaa poikkeavat yksilöt pois laumasta ja luoda vahvoja johtajia. Siitä on huomattavasti hyötyä elettäessä luonnontilaisessa yhteiskunnassa heimokulttuurissa, jossa vallitsee endeeminen sota. Muistetaan, että ihmisen luonnontila ei ole rauha vaan sota.
Ja tällaisesta terrorikäyttäytymisestä on huomattavasti hyötyä olemassaolon taistelussa. Se on syväkoodatty geeneihimme. - Anonyymi00051UUSI
Siksi että sivilisaatio on romahduksen reunalla.
Aina ennen suurta romahdusta on ollut moraalin rappio.
https://www.youtube.com/watch?v=wb39CeK_yWg - Anonyymi00052UUSI
Elänkokemus kartuttaa tietämystä, osaamista, ajattelua.
Vanha cherokee-intiaani kertoi eräänä iltana lapsenlapselleen ihmisten sisällä tapahtuvasta taistelusta. Sanoi poikani, meidän kaikkien sisällä taistelee kaksi sutta ?
Toinen on Paha. Se on kiukku, kateus, mustasukkaisuus, suru, katumus, ahneus, ylimielisyys, itsesääli, syyllisyys, inho, alemmuudentunne, valheet, väärä ylpeys, ylemmyydentunne ja ego.?
Toinen on Hyvä: Se on ilo, rauha, toivo, tyyneys, nöyryys, lempeys, hyvänsuopuus, empatia, anteliaisuus, totuus, myötätunto ja usko.?
Lapsenlapsi ajatteli asiaa hetken ja kysyi sitten isoisältään ? Kumpi susi voittaa ?
Vanha cherokee vastasi yksinkertaisesti ?
Se jota ruokit.?
Ajatuksia siis tulee ja menee, mutta voit itse valita, mitä niistä uskot ja mihin keskityt 🎲
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62439Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant652248- 1981270
- 711078
- 1031042
Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211889"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig196875Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10817- 47769
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta47730