Moikka,
Yritän kerätä ihmisiltä muistoja ja havaintoja suomalaisesta bootsi boomista, erityisesti teräväkärkisistä, vinokantaisista bootseista (cowboy-/rock-tyyppiset). Muistatko bootsi kauden Suomessa? Teräväkärkiset bootsit, missä ja milloin?
Joensuun seudulla (Pohjois-Karjala) ne oli oman kokemukseni mukaan uskomattoman yleisiä jo 1980-luvulla:
– jopa ala-asteella (80-l alku ja puoliväli)
– yläasteella ja lukiossa monella koulupojalla
– omalla luokalla noin kolmasosalla pojista n. 1987–1995.
Mutta kun olen kysellyt, muualta päin olevat kertoo, ettei bootseja näkynyt paljoa, ainakaan koulussa (Kotka, Kerava, Vantaa, Helsinki, Seinäjoki).
Onko teillä muistoja tästä:
- Milloin muistat bootsien ilmestyneen Suomeen – jo 60-luvulla vai vasta 70- tai 80-luvulla?
- Mihin vuosiin ajoittui kovin bootsibuumi sinun mielestäsi?
-Näkyikö bootseja paljon sinun kotipaikkakunnalla? Vaiko ei juuri lainkaan? Missä päin Suomea ja minä vuosina?
- Ketkä niitä käytti: koulupojat, aikuiset, muusikot, “pahikset”, tavikset?
- Mistä bootseja ostettiin tai tilattiin – paikallisista kenkäkaupoista, postimyyntikatalogeista (Kuponkiuutiset tms.), Boot Factorystä, ulkomailta?
- Millainen imago bootseilla tai niiden käyttäjillä oli: cool, kapinallinen, uhkaava, outo, nolo?
- Muistatko, käyttikö tytöt bootseja, vai oliko se lähinnä poikien juttu?
Kaikki muistot kiinnostaa – myös se, jos teidän paikkakunnalla ei näkynyt bootseja lainkaan. Pienetkin yksityiskohdat (vuodet, paikat, ketkä käytti) on arvokkaita.
Muistatko bootsi boomin Suomessa? Teräväkärkiset bootsit, missä ja milloin?
Anonyymi-ap
0
168
Luetuimmat keskustelut
- 392371
- 47823
- 59804
Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää224661Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne81587T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin7569- 47548
Pientä pintaremonttia
Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k16534- 62532
- 42530