Näin sateisena päivänä voisi alkaa keräämään lauluja, missä puhutaan sateesta?
Esim. ** "SADETTA" mä kuuntelen, joka yltyy vaan....sada, sada aina vain, muistan rakkaintain**
(Jose Feliciano).
Jatkakaa...
SADEPÄIVÄNÄ
22
2410
Vastaukset
- taikanainen
Meillä paistaa aurinko :))
lauluista tuli mieleeni tuo: Esteri, tyttö sadepisarain....- sinitiainen
Ei täälläkään enää sada! Kaksi ukkoskuuroa meni peräperää ohitse, ja vettä tuli kuin saavista. Mutta nytpäs on taas kasteluvettä, jos vaikka parin viikon kuivuus taas alkaa uudelleen.JA aurinkoinen taas paistaa ihan siniseltä taivaalta.
Lauluista vielä . Jossain katri helenan laulussa on sanat "syyssateet sen, pois pyyhkii kastellen"...
- muistaakseni
Laura Voutilaisella on kappale "Kesäsade", tai sinnepäin..."kesäsade kasvoillain kyyneleeni pyyhkii vain..."
Saattaa olla, että tuli aivan 'omakin' sanoitus, mutta.....:DDD - maalarinainen evk
*sataa sataa ropisee ..*
* sata salamaa iskee tulta ...* -ei ukkosta ilman sadetta? ... täällä on nimittäin hemmetin painostava ja ukkostava keli...
* I'm singing in the rain*
* Hämä hämä häkki* - Skeptikko
Jos päättää mä voisin, niin tämä ois viimeinen sadepäivä...kesän viimeinen sadepäivä.
Suunnilleen tällä tavalla se meni. - ainakin tämä
jamppa Tuomisen( muistaakseni) "vesipisaroiden lauluun, suudelmamme yhtyi näin".
- Marion.T
mutta koska siellä oli ukkosmysrsky, niin kai sellanenkin laulu käy kuin
"Myrskyn jälkeen on poutasää,
jälleen oon sen saanut ymmärtää"... ja siihen se minun muistini kipaleen sanoista jäikin, mutta laulaja muistaakseni oli Kari-tapio:)
( eikös se myrskykin sadetta mukanaan tuo:)- Ajomies
Eilen ja juuri tänää sattaa kaatamaalla ja ukkostaa ihan "päällä".
Juuri ikkunasta kurkatessani huomaan sateen ja ukkoskuuron menneen ja aurinko pilkistää pilven lomasta.... Virkistävää - todella ihanaa, piristävää ! - Marion.T
Ajomies kirjoitti:
Eilen ja juuri tänää sattaa kaatamaalla ja ukkostaa ihan "päällä".
Juuri ikkunasta kurkatessani huomaan sateen ja ukkoskuuron menneen ja aurinko pilkistää pilven lomasta.... Virkistävää - todella ihanaa, piristävää !tämä helle on kohta polttanut kaikki minun kukkaseni, ei auta kastelu, kun kukat palaa paikalleen seinän viereen :((
Joten tämä sateeton laulu sopii hyvin:
Jos et sä enää minua tahdo,
olen kylmä ja kivinen kaivo,
piha ilman SADETTAJAA,
sitä minä olen jos sua en saa..... Marion.T kirjoitti:
tämä helle on kohta polttanut kaikki minun kukkaseni, ei auta kastelu, kun kukat palaa paikalleen seinän viereen :((
Joten tämä sateeton laulu sopii hyvin:
Jos et sä enää minua tahdo,
olen kylmä ja kivinen kaivo,
piha ilman SADETTAJAA,
sitä minä olen jos sua en saa.....missä aavikolla sinä oikein asut?
täällä meilläpäin on nyt kahtena päivänä
satanut kaatamalla.juuri oli kamala
ukkosmyrsky,kissakin meni piiloon! :)- Marion.T
mii-su kirjoitti:
missä aavikolla sinä oikein asut?
täällä meilläpäin on nyt kahtena päivänä
satanut kaatamalla.juuri oli kamala
ukkosmyrsky,kissakin meni piiloon! :)Onhan tuossa parin kilometrin päässä satanut niin maan perusteellisesti, mutta eipäs vain täällä meillä.
"Pisaraan kauneimpaan,
katson silmäs nähdä saan - sada sada aina vain
muistan rakkaintain"
Sadetinkin on mennyt tukkoon joten olkoot - kuolkoot kaikki vaivalla kasvatetut kasvit, ensi vuonna laitan kaktuksia terassille:))) - tumpelo
Marion.T kirjoitti:
Onhan tuossa parin kilometrin päässä satanut niin maan perusteellisesti, mutta eipäs vain täällä meillä.
"Pisaraan kauneimpaan,
katson silmäs nähdä saan - sada sada aina vain
muistan rakkaintain"
Sadetinkin on mennyt tukkoon joten olkoot - kuolkoot kaikki vaivalla kasvatetut kasvit, ensi vuonna laitan kaktuksia terassille:)))paistaa ja vettä sattaa taitaa tulla kesä...
täällä tulee kaatamalla vettä ja on hämärää.
eipä tarte tänään kastella kukkasia.
- huvi
Tässä jokunen...
Olikos muuten tarkoitus, että pelkkä nimi ei riitä vaan pitää laittaa enemmän sanoja?
Eppu Normaali: Suolaista sadetta
Leevi and The Leavings: Sadetanssi
Aknestik: Sadepäivä
Pauli Hanhiniemi: Pidetään sadetta
Jukka Kuoppamäki: Sade on mun kyyneleeni
Verenpisara: Happosadetta
Lemmenkipeet: Sadepäivä marraskuussa
Kerkko Koskinen: Sateentekijä - huvi
Olen musiikin "suurkuuntelija" joten tulee mieleeni kaikenlaisia, en pidä kaikista sadebiiseistä, englannin kielisistä ymmärrän vain kokonaisuuden, eli joka 10:nen sanan suunnilleen. Osan muistan kun lapseni asuivat luonani ja "jouduin" kuuntelemaan heidän musaansa.
Pistin paprulle joitain kun olin ulkoilemassa eli:
Helloween: When the rain grows
Uriah Heep: Rain
Phil Collins: I wish it would rain down
CCR: Who'll stop the rain
CCR: Have you ever seen the rain
Mamas and the papas: It never rains in southern California
Kwan: The rain
Puhti pois nyt! - jotain tämäntapaista
Jari Sillanpäältä "Tahdoin taikka en"...
"nyt tuuli ulvoo, sade iskee piiskaten..."
Voi niitä pisaroita piakkoin tullakin, taivas pilveilee...sopivasti. - norMix evk
Janne Tulkkia nääs! Janneltahan sitten löytyy sellainenkin biisi kuin Sinisen taivaan sateenkaari.
- Alatalon Mikkoa?
..aurinko paistaa ja vettä sataa, taitaa tulla kesä...
- Kisu levytti
kappaleen Runaway 70-luvulla suomeksi nimellä Sun ja mun...
"...Sade jäljet huuhtelee, kyynel vierii... minkäs teet...? Sataa niin kuin silloinkin, en saa sua takaisin... Mä vain toivon, ett kaikki tää-ä-ää ois vielä sun ja mun... sun, sun, sun, sun, sun ja mun..."
Jos sadelaulut alkavat loppua, mietitäänkö kyynelvuo-biisejä..? ;)- sirkku:)
Ei ole tapanani kirjoittaa noin! Olin innoissani laulun muistettuani kirjoittanut kaikki yhteen putkeen!!! Siis viestin kirjoittajana ei ollut mikään 'Kisu levytti', vaan minä. Sorry vielä!
- sirkku:)
Kysymys 1:
Muistaakseni Eino Grön levytti 60-luvulla tangon, joka alkaa: "Hiljainen tango sateessa soi..." Miten jatkuvat sanat ja mikä on tangon nimi? Sateen tango?
Kysymys 2:
Missä tangossa lauletaan: "...silloin satoi kun suudelman sain..."? Olisiko ollut juuri tuo edellinen...?
Kysymys 3:
Kuka levytti ja millä nimellä 60-luvulla tangon, joka alkaa: "Tuuli repi lehtiä puista, sade kastoi syksyisen maan. Tuskin kaduilla yhtään kulkijaa, kun mä jouduin (?) pieneen kahvilaan. Sinut nurkkapöydästä löysin, yksin olit kuin minäkin. Tuntenut en sua, muttei lainkaan tuo..."?
Kysymys 4:
Kuka antaisi sen linkin, josta noita laulujen sanoja löytyisi? Se on joskus täällä vilahtanut, mutten hoksannut silloin tallentaa sitä itselleni...- taikis
sateessa soi, uneksien kuulen mä sen.
Satoi kun näin sun rakkahimpain, satoi kun sudelman sain....
Huomenaamuna taivas seestynyt on, toivon se uuden antaa, unteni tie on tuntematon.Tuutulaulua soi sade vaan...."
Siinä vastauksia ykköseen ja kakkoseen, loppuja en tiedä. - sirkku:)
taikis kirjoitti:
sateessa soi, uneksien kuulen mä sen.
Satoi kun näin sun rakkahimpain, satoi kun sudelman sain....
Huomenaamuna taivas seestynyt on, toivon se uuden antaa, unteni tie on tuntematon.Tuutulaulua soi sade vaan...."
Siinä vastauksia ykköseen ja kakkoseen, loppuja en tiedä.Just noin! Kiitos sinulle!
Hauskaa, että sitä mukaa kun ne lukaisin, muistin ne itsekin...;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712310En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831011Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n55989- 108980
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81931- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67746Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694- 33687