Siivousasiaa

Anonyymi-ap

Onko sinulla siivouspäivä tiettynä viikonpäivänä? Minulla se siivouspäivä vaihtelee tilanteiden mukaan. Mutta pyrin siivoamaan kerran viikossa. Imuroin ja joskus pyyhin lattiat kostealla. Ehkä joskus pyyhin pölyjä, mutta se vaatii isomman inspiraation.

Ovatko kaappisi järjestyksessä? Minun täytyy omat kaappini taas joskus järjestää. Mutta tavallaan - järjestys se on huonompikin järjestys! En koskaan oppinut konmarittamaan ja Marie Kondo on itsekin lopettanut menetelmänsä käyttämisen, koska halusi enemmän viettää aikaa lastensa kanssa.

Ex-siivouskuningatar Auri ei kuulemma koskaan imuroinut. Itse koen imuroinnin helpommaksi omassa asunnossani, kuin lastan kanssa kaikenlaisiin esineisiin törmäilemisen. Mutta varmaankin, jos olisi isommat tilat ja vähemmän tavaraa, niin silloin se lastaaminen kävisi helpommin.

Jos tiedät jotakin siivousta helpottavia vinkkejä tai siivousinspiraatiota nostattavia asioita, niin kerro ihmeessä. 🪣🧹

7

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itseäni helpotin että ostin isomman asunnon. On ylivoimaista pieneen tilaan pakata vaatteita tai muita tavaroita. Ja aina kun ottaa alimmaisen, pitää kaikki pakata uudestaan. Nyt on tilaa, jokaisella tavararyhmällä on paikkansa, mutta niitä on tilaa pöyhiä ja siirrellä ja silti mahtuu ovi kiinni.
      Just tuollaisen siivouksen teen minäkin. Tosin ravistelen pikkumatot ulkona, ei kestä hermo imuroida kun livistävät pois alta. Vain isot matot jäävät, silloinn on hyvä pyyhkiä tyhjät paikat. Ei ole aikoja. Ehkä vielä tänä iltana pyyhin pölyt.
      On mulla sellainen tapa että siivoan hti jos näen likaa jossakin. Martat ovat kuulemma antaneet jossakin julkisuudessa ohjeen: Se mikä kestää alle 2 min, kannattaa tehdä heti.

• Anonyymi00002

Siivoamme to tai pe tai la, vähän riippuu päivien ohjelmasta. Jos on menoa jonakin noina päivinä, emme tietenkään siivoa silloin. Paljoa ei siivottavaa ole kun kaksi aikuista asuu isohkoa asuntoa ja siivoaa omat jälkensä.

TYkkään pyyhkiä pölyjä ja luututa lattiaa ja saatan joskus ihan huvikseni ottaa luutun käteen ja siivoskella

Vessojen pesu on tympeää , samoin imurointi. Mies imuroi mutta veskien pesu jää minulle.

• Anonyymi00003

Huomenna lienee siivouspäivä. Jos siltä tuntuu... 🥱

• Anonyymi00004

Siivoan kun siltä näyttää että tarttis tehdä jotain, en joka viikko enkä erityisenä päivänä vaan se päivä voi olla vaikka sunnuntai. Teen paljon käsitöitä ja niistäkin tulee joistakin roskaa, mutta en joka päivä lopettaessani tekoa siivoa , vaan sitten kun se roskaamisvaihe loppuu ja siihen saattaa mennä kaksi-neljäkin päivää riippuen paljonko on leikattavaa. Onneksi ei ole kukaan kitisemässä ja seuraavana päivänä helppo jatkaa kun edellisenä päivänä voi jättää kesken olevan niille sijoilleen.

• Mietin jo sitä "kuolinsiivousta" - tavaraa pitäs hävittää melkoisesti, mutta kun - pitäs ja pitäs. =) ja. siivoan fiiliksen mukaan, kun sille näyttää - yksin asuessa paikat pysyy sellaisena kuin itse ne jättää. Omatupa - omalupa.

• Anonyymi00005

Minäkin olen miettinyt jo pidemmän aikaa kuolinsiivousta. Olen pikkuhiljaa antanut tavaraa kirpputoreille, vaatekeräyksiin ja joskus muistaessani kirjastossa käydessä jätän pari kirjaa kierrätyshyllyyn. Tullen mennen otan mukaan jonkun kunnollisen kierrätykseen menevän tavaran ja jätän sen toisten iloksi. Kun sitä kuolinpäivää ei ole tiedossa, niin saattaahan näiden tavaroiden poistamisessa kulua jokunen tovi. Teen sen minkä kerkeän, stressaamatta. Katselen myös netistä videoita, joissa ammattijärjestäjät antavat vinkkejä. Valitettavasti ne harvoin soveltuvat minun pieneen asuntooni.

• Anonyymi00006

Nyt on imuroitu. Se saa tänä päivänä riittää. Jonain toisena päivänä sitten jaksan enemmän. Pölykoirat eivät hauku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      110
      2719
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      16
      1718
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1606
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      10
      1557
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1135
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe