Siivousasiaa

Anonyymi-ap

Onko sinulla siivouspäivä tiettynä viikonpäivänä? Minulla se siivouspäivä vaihtelee tilanteiden mukaan. Mutta pyrin siivoamaan kerran viikossa. Imuroin ja joskus pyyhin lattiat kostealla. Ehkä joskus pyyhin pölyjä, mutta se vaatii isomman inspiraation.

Ovatko kaappisi järjestyksessä? Minun täytyy omat kaappini taas joskus järjestää. Mutta tavallaan - järjestys se on huonompikin järjestys! En koskaan oppinut konmarittamaan ja Marie Kondo on itsekin lopettanut menetelmänsä käyttämisen, koska halusi enemmän viettää aikaa lastensa kanssa.

Ex-siivouskuningatar Auri ei kuulemma koskaan imuroinut. Itse koen imuroinnin helpommaksi omassa asunnossani, kuin lastan kanssa kaikenlaisiin esineisiin törmäilemisen. Mutta varmaankin, jos olisi isommat tilat ja vähemmän tavaraa, niin silloin se lastaaminen kävisi helpommin.

Jos tiedät jotakin siivousta helpottavia vinkkejä tai siivousinspiraatiota nostattavia asioita, niin kerro ihmeessä. 🪣🧹

7

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itseäni helpotin että ostin isomman asunnon. On ylivoimaista pieneen tilaan pakata vaatteita tai muita tavaroita. Ja aina kun ottaa alimmaisen, pitää kaikki pakata uudestaan. Nyt on tilaa, jokaisella tavararyhmällä on paikkansa, mutta niitä on tilaa pöyhiä ja siirrellä ja silti mahtuu ovi kiinni.
      Just tuollaisen siivouksen teen minäkin. Tosin ravistelen pikkumatot ulkona, ei kestä hermo imuroida kun livistävät pois alta. Vain isot matot jäävät, silloinn on hyvä pyyhkiä tyhjät paikat. Ei ole aikoja. Ehkä vielä tänä iltana pyyhin pölyt.
      On mulla sellainen tapa että siivoan hti jos näen likaa jossakin. Martat ovat kuulemma antaneet jossakin julkisuudessa ohjeen: Se mikä kestää alle 2 min, kannattaa tehdä heti.

• Anonyymi00002

Siivoamme to tai pe tai la, vähän riippuu päivien ohjelmasta. Jos on menoa jonakin noina päivinä, emme tietenkään siivoa silloin. Paljoa ei siivottavaa ole kun kaksi aikuista asuu isohkoa asuntoa ja siivoaa omat jälkensä.

TYkkään pyyhkiä pölyjä ja luututa lattiaa ja saatan joskus ihan huvikseni ottaa luutun käteen ja siivoskella

Vessojen pesu on tympeää , samoin imurointi. Mies imuroi mutta veskien pesu jää minulle.

• Anonyymi00003

Huomenna lienee siivouspäivä. Jos siltä tuntuu... 🥱

• Anonyymi00004

Siivoan kun siltä näyttää että tarttis tehdä jotain, en joka viikko enkä erityisenä päivänä vaan se päivä voi olla vaikka sunnuntai. Teen paljon käsitöitä ja niistäkin tulee joistakin roskaa, mutta en joka päivä lopettaessani tekoa siivoa , vaan sitten kun se roskaamisvaihe loppuu ja siihen saattaa mennä kaksi-neljäkin päivää riippuen paljonko on leikattavaa. Onneksi ei ole kukaan kitisemässä ja seuraavana päivänä helppo jatkaa kun edellisenä päivänä voi jättää kesken olevan niille sijoilleen.

• Mietin jo sitä "kuolinsiivousta" - tavaraa pitäs hävittää melkoisesti, mutta kun - pitäs ja pitäs. =) ja. siivoan fiiliksen mukaan, kun sille näyttää - yksin asuessa paikat pysyy sellaisena kuin itse ne jättää. Omatupa - omalupa.

• Anonyymi00005

Minäkin olen miettinyt jo pidemmän aikaa kuolinsiivousta. Olen pikkuhiljaa antanut tavaraa kirpputoreille, vaatekeräyksiin ja joskus muistaessani kirjastossa käydessä jätän pari kirjaa kierrätyshyllyyn. Tullen mennen otan mukaan jonkun kunnollisen kierrätykseen menevän tavaran ja jätän sen toisten iloksi. Kun sitä kuolinpäivää ei ole tiedossa, niin saattaahan näiden tavaroiden poistamisessa kulua jokunen tovi. Teen sen minkä kerkeän, stressaamatta. Katselen myös netistä videoita, joissa ammattijärjestäjät antavat vinkkejä. Valitettavasti ne harvoin soveltuvat minun pieneen asuntooni.

• Anonyymi00006

Nyt on imuroitu. Se saa tänä päivänä riittää. Jonain toisena päivänä sitten jaksan enemmän. Pölykoirat eivät hauku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      121
      8626
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      430
      7877
    3. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      10
      5458
    4. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      82
      5109
    5. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      29
      4909
    6. Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa

Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?
      Ikävä
      237
      3427
    7. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3144
    8. Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?

Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os
      Tv-sarjat
      35
      3036
    9. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      85
      3029
    10. Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?

Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps
      Tv-sarjat
      25
      2640
    Aihe