Mistä johtuu, että en saa painoa nousemaan vaikka söisin about sen 3000 kaloria päivässä, enkä liiku paljoa? oon 15v. jos oon saanu vihdoin kuukaudessa vaikka kilon nostettua niin sit tuun kipeeks enkä syö ihan nii aktiivisesti ja paino tippuu heti😞 Ja miks taas toisilla on semmonen tilanne että ne syö yhen palan suklaata ja lihoaa?😕 Oisin kiinnostunut tietämään tästä lisää!
mistä paino johtuu
1
112
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ruuansulatus ja aineenvaihduntakin vaikuttavat painoon. Myös kilpirauhasilla on vaikutusta, jos niissä sattuu olemaan jotain vikaa.
Kilpirauhasen liikatoiminnassa ihminen on yleensä laiha, kun taas vajaatoiminnassa paino usein nousee, jopa silloin, vaikka ei söisikään paljon mitään.
Jotkut eivät liho vaikka söisivät kuinka paljon. Itsekin 15-vuotiaana, ja vielä yli parikymppisenäkin söin reilusti, mutta en lihonut ollenkaan.
Vähän yli kaksikymppisenä tuli psyykelääkitys mukaan kuvioihin, niin johan lähti paino nousemaan vauhdilla.
Ehkä nuorempana ainakin on hyväkin olla normaalipainoinen, liikkuminenkin on helpompaa, eikä keho ja elimistö rasitu. Turhasta ylipainosta voi vanhemmiten seurata sydän- ja verisuonisairauksia, nivelet voi kärsiä liiasta painosta, ja vaikuttaa ylipaino fyysiseen jaksamiseen, keuhkoihinkin, hengästymiset sun muut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1744857Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063979Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363579- 513380
- 563359
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest362818Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232286
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211919Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788