Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alexandria

Mara

Onko joku ollut markkinointiassistenttina (siis suomeksi ajanvaraajana) Alexandria consulting groupilla?
Olen tällä hetkellä niin pas..ssa työssä, että mikä tahansa oljenkorsi alkaa tuntua kiinnostavalta, mutta jotenkin tuo puhelintyö arvelluttaa. Ja palkka siinä samassa. olikos se niin että pohjaa ei ole laisinkaan, pelkkä provikka?
Kertokaa kokemuksia jos joku on ollut tai kuullut juttuja.

10

5868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noi puh myynnit

      yleensä puhelinmyynnissä on vaan provikka. jos sä myyt jotain teollisuus tehtaita niin varmasti on hyvä palkka mutta jos jotain seiskaa niin ei välttämättä. olin joskus jossain tollasessa duunissa joka oli niin vi*usta että jumalau*a. myytiin jotain viis dollarii maksavii nallekarhuja kiinasta koulukiusattujen ry:lle parilla sadalla markalla. joka oli varmaan ihan tekaistu juttu koska sillä pyörittäjällä oli joku sisarfirma hongkongissa jonne ne tulot sitten meni. mutta muuten ihan ok bisnestä myydä 40 dollarilla jotain minkä arvo on femman. saihan siihen vielä todistuksen päälle :)

    • Katriina

      Mun yks tuttu MEINAS mennä Alexandriaan. Onneks ei mennyt. Yhtiö kutsuu itseään sijoitusyhtiöksi, vaikka tosi asiassa ne ei ole kiinnostunut mistään muusta kuin myymään ihmisille eläkevakuutuksia. Ne sanoo hienosti ihmisille, että katsotaan sopivin sijoitusmuoto juuri sinulle. Todellisuudessa tämä myyntipuhe tähtää vain ja ainoastaan eläkevakuutuksen myyntiin.

      No, eihän siinä ole mitään pahaa, jos eläkevakuutuksia myy, mutta ne keinot olivat todella epäeettiset. Ihmistä viilataan linssiin minkä keritään: ei kerrota todellisia ehtoja, kerrotaan vain puolikas totuus koko sopimuksesta, ei edes yritetä tarjota ihmiselle parasta sijoitusvaihtoehtoa vaan ainoastaan eläkevakuutusta.

      En suosittele Alexandriaa kenellekään, jos omaa omantunnon. Jotkut ovat tienanneet (kuulemma) siellä hyvinkin, mutta vaikeata se on uskoa. Sehän on täysin provikkapalkkaista työtä.

      • mutta_

        Ilmeisesti on ainakin suuri vaihtuvuus kun aina tuntuvat hakevan väkeä.. eipä ole tullut haettua..eikä tule.


    • Älä älä

      Kaikki nää on ihan huijareita, oma kokemukseni liittyy Arvi Lifeen.

      "Työhaastattelun" pitänyt tyyppi oli alkuun kadottanut työhakemukseni, joten siinä lähdettiin nollista liikkeelle. Kysymykset olivat tyyliin mitä tekisit jos voittaisit lotossa ja onko sulla itsellä sijoituksia ja eläkevakuutus. Sanoin että ei ja: "no ei se mitään, ei niistä oikeestaan tarvii mitään tietääkkään, sun pitää vaan osata myydä." Titteli oli sijoitusneuvoja mutta eka 6 kk olis pitänyt hommata jengiä puhelimella sinne "kokeneempien" konsulttien pakeille. Parhaille jaettiin joka kuukausi kuulemma digikameroita ja matkoja alpeille. Kun vartin paskanjauhamisen jälkeen tajusin mihin lafkaan sitä poika on itsensä tunkenut annoin sen myös näkyä.

      AL: Koska voisit aloittaa?

      Minä: Ai et saan duunin vai? No katotaan nyt, kerro vielä vähän lisää.

      AL: "Miettii hetken"

      AL: Kiinostaisko sua muuten tää meidän eläkevakuutus tai nämä FIM:n rahastot? Saisit nyt halvalla kun oot tulossa duuniin! Laitetaan merkintäpalkkioista -50%! Näät samalla miten tää myyntitapahtuma menee.

      Minä: Joo, kiitti vaan mut hei, mä unohdin et mul oli yks juttu tässä alkamassa ihan just. Mut kiitti tästä. Moro. Soittele.

      -Jätkä soittaa sieltä tunnin päästä!

      AL: Moro moro, meil jäi vähän kesken siinä mut koska pääset kirjoittamaan työsopimuksen

      Minä: Öh, no tota, itse asiassa mä luulin et sä olisit huomannut sen mut en mä oikeestaan ole niin kauheen kiinnostunut enää. Ei se taida olla se mun juttu ja on toi yliopistokin pahasti vielä kesk...

      AL: "Luuri korvaan."


      Et sellasia firmoja ne.

      • calista

        no onneks leikin vähä googlella, et löysin tän keskustelun.. mul ois huomen arvi lifeen haastattelu.. jestas.. saatanpa peruu senki sit.. meinasin et toi näyttäs hyvält cv:ssä, mut jos homma on ihan syvältä, ni varmaa sais siit kitumisesta pointseja tulevilta työnantajilta..


      • tuosta tuli mieleen
        calista kirjoitti:

        no onneks leikin vähä googlella, et löysin tän keskustelun.. mul ois huomen arvi lifeen haastattelu.. jestas.. saatanpa peruu senki sit.. meinasin et toi näyttäs hyvält cv:ssä, mut jos homma on ihan syvältä, ni varmaa sais siit kitumisesta pointseja tulevilta työnantajilta..

        Tuo on medioista tuttu firma.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/elakekauppaa-kyseenalaisilla-keinoilla/2009/03/830486

        http://www.talouselama.fi/sijoittaminen/sijoitusneuvoja lupaa yhta taman miehen laskelmat kertovat toista/a2100190

        Itselläni yksi tuttu haki tuonne. Valittiin saman tien sijoitusneuvojaksi tms., vaikkei tällä ollut mitään sijoitusalan erikoistietämystä. Sanoi sen jälkeen haluavansa sentään muutaman päivän harkita. Hän kummasteli firman ylimielistä työhaastattelijaa, joka oli korostanut sitä, miten oli oikein varta vasten tullut paikalle tätä haastattelua varten jostain ties kuinka kaukaa - ja asetti samalla paineita sitä kohtaan, että töihin pitäisi tämän vaivannäön takia tulla. Kun eräästä toisesta työpaikasta tuli sitten ilmoitus, että sinne voisi päästä töihin, meni sinne, ja ilmoitti Alexandriaan, ettei sinne ole tulossa.


    • lisänä provikat

      Hei,
      tuttavani on kertonut että pohjapalkka siellä on ja oman suorituksensa mukaan sitten vielä provikat. Viihtyy siellä erittäin hyvin, kertoo että on mukavat työkaveritkin. Että näinkin päin voi olla asianlaita. Riskihän se on jokaisessa uudessa työpaikassa, etukäteen kun ei voi tietää viihtyykö..

    • vastaavassa työssä

      Olen ollut vastaavassa työssä, en Alexandrialla tai Arvilla vaan vähän uudemmassa ja pienemmässä. Totta puhuakseni en tiedä onko puljua enää olemassa, toivottavasti ei. 2kk jaksoin olla firmassa, siitä on nyt vuosi. Näin jälkeenpäin ajateltuna, oli elämäni kammottavin työpaikka. Alkuun selitettiin kuinka hyvin voi tienata ja muuta pa*kaa, mutta nopeastipa se totuus kävi selville. Uutta työtä ei ollut, joten yritin jatkaa siellä. Kokoajan kuitenkin etsin uutta työtä ja inhosin työtäni ja työkavereitani.
      Lehtimyyjänäkin olisi varmasti ollut mukavempi olla töissä, "sijoitusfirmasta" jäi vain mieleen semmoinen olo että itsekin oli aivan pa*ka ihminen kun meni yksityishenkilöille soittelemaan sellaisista asioista. Itsekään en ikinä sellaiseen tapaamiseen lähtisi, jos minulle soitettaisiin. Lehtimyyjänä kauppaisi edes rehellisesti jotain tuotetta, eikä mitään höpönhöpön-sijoitus-lupauksia :(
      Suosittelen rehellisesti että lopetat siellä ja etsit uuden työn. Pistä vaikka hakemus kaikkiin avoinna oleviin paikkoihin :) Kyllä joku tärppää :)

      • huomannut

        Luitteko eilisessä sunnuntain Hesarissa oli artikkeli juuri näistä "sijoitusfirmoista" ja rivien välistä voi lukea aivan samaa mitä tässäkin on jo kirjoiteltu eli niiden toiminta ei kovin luotettavaa ja rehellistä...


    • Olin yhden päivän

      Soittelin 100 asiakkaalle. 1 tuli. Noh...saattaa olla kokemattomuuden piikkiinkin...mutta silti tosi karua hommaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe