Mitä on kuntouttava työtoiminta

Anonyymi-ap

Kuntouttava työtoimita näyttää tarkoittavan siltä,että esim kuntoutuja tulee paikalle sille näytetään että olemme nyt tilanneet muuton,ja tai pihatöitä ym. Tarkoittaa että kuntoutuja tekee työn ja ohjaaja katsoo että työstä suorituu,kuntoutuja joka on tehny työn saa 9e päivältä,ja ja ohjaaja saa palkan että katsoo ,että kuntoutuja on tehny työn.

8

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuntouttavassa työtoiminnassa henkilö tekee ihan samaa työtä, kuin palkkaa saavat työntekijätkin.
      Samoin muutkin työvoimatoimiston määräämät nimikkeet, kuten työharjoittelija, työkokeilu yms. työtön määrätään johkin firmaan tekemään siellä palkatonta työtä.
      Ne täyttävät harmaan talouden merkit eli valtio teettää työtömillä palkatonta työtä, josta ei aiheudu firmalle samoja kuluja, kuten palkallisesta työntekijästä.
      Ei myöskään kerry eläkettä, eikä mene firmalta sosiaalikuluja.
      Valtio ja verotaja ovat myötämielisiä tällaiseen harmaaseen talouteen.

• Anonyymi00003

Kuntouttava työtoiminta on varmasti haastava alue, siis sen järjestävälle taholle... sen pitäisi olla tekijälleen mielekästä, mutta kestoltaa ja olosuhteiltaan sellaista, että sen jaksaa.

Harva sairaana jaksaa 8h päivää, terveellekin se on enemmän ku tarpeeks.
        Toivotan menestystä ja palkitsevaa työfiilistä kaikille.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta on varmasti haastava alue, siis sen järjestävälle taholle... sen pitäisi olla tekijälleen mielekästä, mutta kestoltaa ja olosuhteiltaan sellaista, että sen jaksaa.

Harva sairaana jaksaa 8h päivää, terveellekin se on enemmän ku tarpeeks.
        Toivotan menestystä ja palkitsevaa työfiilistä kaikille.

Aikinaan, kun olin työvoimatoimistossa työnhakijana, jäin sitten sieltä pois, kun tuli uupumus jatkuvaan kurssitukseen, työharjoitteluun, työkokeiluun ja kuntouttavaan työtoimintaan.
        Minut määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan, niin kun olin kuntouttavassa työrtoiminnassa, niin vakituinen työntekijä jäi lomalle, kun minä tein hänen työt, joten hän katsoi, että voi lomailla ja oli pari viikkoa lomalla.
        Kävi välillä työpaikalla katsomassa todeten, että hyvinhän työnteko sujuu, jatka samaan malliin, minä pidän nyt lomaa, kun tuuraaja tekee työt.
        Tämä on muuten ihan täyttä totta.

• Anonyymi00002

Elämä on miten sen on itse järjestänyt. Keuruulla pioneerikomppanian aliupseeri matrikkelissa kohdallani lukee "oli ainoa oppilas joka osasi nauraa vitsille oikeassa kohdassa". Tuolloin meitä maaseudulta tulleita yksinkertaisia miinankantajia aliarvostettiin ja parhaat valioyksilöt menivät Keuruulla vistipataljoonaan.
      MOT

• Anonyymi00004

Se oli oikeen vaikuttavacpaikka se Keuruun sotilasalue oon siellä yöpyny sen armrijakäytön jäläkeen ehkäpä on kuorsattu samassa punkassa.
        Miksi ihimeessä seku lakkautettiin ?siirretyiin ?

• Anonyymi00005

Kuntoutuja tulee työpaikalle täydellä palkalla jotain kuntoilemaan. Työparin tehtävä on kysellä "mitä sulle kuuluu" ja tehdä työt. Esimiehet ei tästä tiedä vaikka seuraavat vierestä jo kolmatta vuosikymmentä ja vaikka heille useat eri työntekijät asiasta sanovat.

Näin etenee soitessa johtotehtäviin.

• Anonyymi00007

Ei niitä kuntoutujen pieniä rahoja ja sairauksia pitäisi kenenkään kadehtia.c

• Anonyymi00006

Ei pervoilua kouluihin - töissä tosi jees!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      357
      4196
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      133
      3692
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2401
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      11
      2224
    5. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      150
      1881
    6. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1779
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1778
    8. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1399
    9. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      57
      1281
    10. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1061
    Aihe