Ostin havupuubrikettejä kokeeksi.
Yritin lämmittää leivinuunia briketeillä.
Ensiksiksikin syttyminen on huonoa, mutta syttyivät lopulta.
Palamien on hidasta ja pieni liekkistä.
Pakkauksessa olisi pitänyt olla 50 kWh, uuni vaan ei lmmennyt.
Palaminen on hidasta ja huonoa ja ilmeisesti paloi runsaalla yli ilmalla ja vei lämmöt piipusta harakoille.
Normaalisti puilla kahden pesällisen jälkeen uunin kylki on kuuma.
Seuraava koe tapahtuu polttamalla nuo loput briketit polttopuiden joukossa ja keskuslämmitysuunissa.
Briketit tuottivat pettymyksen
Anonyymi-ap
5
205
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Oliko kuivaa
- Anonyymi00002
Puussa n. 4 kWh/kg energiaa, joten brikettejä 12 kg?
No mutta yllätys, 2 pesällista puuta taitaa painaa paljon enemmän!
Briketit eivät tosiaan isolla liekillä pala, vaan enemmän hehkumalla. Mutku lämpöenergia määräytyy massan mukaan, niin ei näitä nykyään kannata ostaa vs. irtopuut. - Anonyymi00005
Nehän on tarkoitettu puiden seassa poltettaviksi. Itse olen tehnyt noin ja hyvin ovat palaneet ja lämmittäneet.
- Anonyymi00006
Samanlaista kokemusta. Mittaan vain kiloja eli saman määrän puuta ja pellettiä. Ei kuumene vuolukivitakka yhtä kuumaksi pelletillä. Harmillinen lopputulos.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 402566
- 521016
- 66911
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t53827Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää227773T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin10684Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️60654- 49624
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne81607- 65603