Ostin havupuubrikettejä kokeeksi.
Yritin lämmittää leivinuunia briketeillä.
Ensiksiksikin syttyminen on huonoa, mutta syttyivät lopulta.
Palamien on hidasta ja pieni liekkistä.
Pakkauksessa olisi pitänyt olla 50 kWh, uuni vaan ei lmmennyt.
Palaminen on hidasta ja huonoa ja ilmeisesti paloi runsaalla yli ilmalla ja vei lämmöt piipusta harakoille.
Normaalisti puilla kahden pesällisen jälkeen uunin kylki on kuuma.
Seuraava koe tapahtuu polttamalla nuo loput briketit polttopuiden joukossa ja keskuslämmitysuunissa.
Briketit tuottivat pettymyksen
Anonyymi-ap
5
204
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Oliko kuivaa
- Anonyymi00002
Puussa n. 4 kWh/kg energiaa, joten brikettejä 12 kg?
No mutta yllätys, 2 pesällista puuta taitaa painaa paljon enemmän!
Briketit eivät tosiaan isolla liekillä pala, vaan enemmän hehkumalla. Mutku lämpöenergia määräytyy massan mukaan, niin ei näitä nykyään kannata ostaa vs. irtopuut. - Anonyymi00005
Nehän on tarkoitettu puiden seassa poltettaviksi. Itse olen tehnyt noin ja hyvin ovat palaneet ja lämmittäneet.
- Anonyymi00006
Samanlaista kokemusta. Mittaan vain kiloja eli saman määrän puuta ja pellettiä. Ei kuumene vuolukivitakka yhtä kuumaksi pelletillä. Harmillinen lopputulos.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551075- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 49580
- 41578
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19471kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459