Emättimen korjausleikkaus

Odottavan aika on pitkä

Onko sellaisia, joille on tehty emättimen korjausleikkaus? Itse odottelen sellaiseen pääsyä ja mietin miten mahtaa onnistua. Kuinka pahoja vaivoja teillä on ollut , kuinka laajat vauriot ja miten toimenpide meni, auttoiko? Oliko pitkä saikka? Entäs rajoituksen leikkauksen jälken? Kertokaa kokemuksianne.

8

6041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitseva

      Kuinka kauan olet ollut leikkausjonossa ? Itse olen menossa ensiviikolla naistenklinikan polille alustaviin tutkimuksiin, jossa sitten päätetään tarviinko leikkausta. (Omasta mielestäni kyllä tarviin) Oon kuullut että kohdunlaskeuma leikkauksesta sais 5-6 viikon sairasloman. Onko sulla kyseessä laskeumaleikkaus ?

      • Odottavan aika on pitkä

        Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?


      • minullakin
        Odottavan aika on pitkä kirjoitti:

        Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?

        Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?


      • Odottavan...
        minullakin kirjoitti:

        Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?

        No vaikuttaahan se. Mies kyllä sanoo, ettei mitään eroa ole entiseen verrattuna, mutta mun mielen masentaa, jos painaa alapäässä. Harrasta siinä sitten seksiä ja tunne itsesi haluttavaksi. Kun kakkahätä iskee, tunnen kuinka emättimen puolella pullistaa ja silloin on päästävä vessaan heti. Pissavaivaa ei mulla ole. Vaan tuo peräpää vaivaa. Ja ulostamisen jälkeen paikat roikkuu entisestään. Lantiopohjajumpalla saan pidettyä homman hanskassa jotenkuten, mut kun taas on kakannut homma alkaa alusta.Ja kakkaamattahan ihminen ei voi olla, joten...
        Ja niin ne lääkäritkin sanoo, ettei toi jumppa oikeen tehoa tohon rectoceleen, vaan pissapuoleen paremminkin. Korjausta siis odotan todella.Lapsiluku on mullakin täynnä, ennen ei kannattais korjatakaan, koska sithän se revahtaa uudelleen.Mulle kyl riittäs vaan tuo peräpuolen korjaaminen.Ehkä se tästä...


    • Siis ,laskeumaleikkauskorjaus.Yleensä naisilla on joko tuota painontunnetta tai virtsaamisvaivoja tai pissatulehduksia yms.kannattaa korjauttaa jos vaivat hankalia.Yleensä ei kyllä heti leikkaukseen pääse,sillä ensin katsotaan jos esim jumpalla saa laskeumia korjaantumaaan.mutta leikkaus tehdään yl.spinaali puudutuksessa.Sairaalapäiviä tulee n.3-4.Sairaslomaa n.kuukausi.Ja raskaita nostelemisia varottava n.kuukausi ettei laskeuma pullahda takaisin.Istumarajoitus myös paripäivää..
      Leikkauksen aikana laitetaan yleensä virtsakatetri ja tamponi noin päiväksi.Sitten odotellaan onnistuuko pissaaminen ihan normaalista,koska turvotusta leikkausalueella,ja puudutuskin vähän haittaa virtsaamista...Mutta kun jaksaa ottaa iisisti leikkauksen jälkeen niin,vaivat yleensä jäävät leikkaus pöydälle.ja naisella on sitten laatuaikaa ilman laskeumavaivoja.Ja pieneneehän se emätinkin parin-kolmen sormen mentäväksi kun sieltä paikkoja kiristellään ja korjataan.Eikun tsemppiä kaikille "kauneusleikkaukseen "menijöille.Mehän olemme sen arvoisia...

      • en pelottelem, mutta

        käyttää kaikki muut konstit ennenkuin leikkauspöydälle ryntää. Huolehtikaa hyvät ihmiset suolen toiminnasta. Syökää kuituja ja vihanneksia, JA JUOKAA RIITTÄVÄSTI. Itselläni oli myös lasten pienenä ollessa semmoisia ongelmia synnytysten seurauksena, että joutui ja sormella painamaan, ettei peräsuoli pullahda emättimen puolelle. Kotikonstein homma kuitenkin hiljalleen helpotti ja vaihva korjaantui. Nykyään ongelmaa ei ole juurikaan, jos maha toimii. Maha taas toimii kun syö, juo ja liikkuu.
        Nykyään ihmiset aivan liikaa istuskelevat, mikä ei edistä myöskään peräpään verenkiertoa. Kuvitellaan, että kirurgin veitsi on apu joka asiaan. Sieltä voi kuitenkin alkaa jatkuva sairaalakierre, tulla hermostolliisia vaivoja tai joku muu ongelma. Lihakset toimivat hermoimpulssien ohjaamina. Mitäpä jos hermtukseen tuleekin vikaa...


    • kiristys

      Minulle tehtiin ti eli 23 pvä tuo leikkaus eli peräsuolen laskeuma korjattiin, sitä ennen kohtu poistettu 10 vuotta sitten. Virtsakatetri poistettiin jo klo 1500 samana päivänä kuin leikkus oli aamulla. Nyt 2 pvä leikkauksesta ja jännitin tuota kakkaamista mutta sekin onnistui aika kivuttomasti. Äläkää pelätkö laikkaukseen menoa.

    • Laskeuma

      Olen itse menossa peräsuolenlaskeuma leikkaukseen. On kuulemma massiivinen laskeuma, niin pitää leikata vaikka olen melko nuori. Samalla emättimen aukkoa suljetaan kiinni päin. Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa. Minua jännittää kovasti itse puudutustuksessa tehtävä leikkaus, että elämä leikkauksen jälkeen. Jos jollain on minulle kertoa miten elämä sujuu leikkauksen jälkeen. Tai itse toimenpiteestä, niin olisin kiitollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe