Emättimen korjausleikkaus

Odottavan aika on pitkä

Onko sellaisia, joille on tehty emättimen korjausleikkaus? Itse odottelen sellaiseen pääsyä ja mietin miten mahtaa onnistua. Kuinka pahoja vaivoja teillä on ollut , kuinka laajat vauriot ja miten toimenpide meni, auttoiko? Oliko pitkä saikka? Entäs rajoituksen leikkauksen jälken? Kertokaa kokemuksianne.

8

6043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitseva

      Kuinka kauan olet ollut leikkausjonossa ? Itse olen menossa ensiviikolla naistenklinikan polille alustaviin tutkimuksiin, jossa sitten päätetään tarviinko leikkausta. (Omasta mielestäni kyllä tarviin) Oon kuullut että kohdunlaskeuma leikkauksesta sais 5-6 viikon sairasloman. Onko sulla kyseessä laskeumaleikkaus ?

      • Odottavan aika on pitkä

        Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?


      • minullakin
        Odottavan aika on pitkä kirjoitti:

        Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?

        Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?


      • Odottavan...
        minullakin kirjoitti:

        Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?

        No vaikuttaahan se. Mies kyllä sanoo, ettei mitään eroa ole entiseen verrattuna, mutta mun mielen masentaa, jos painaa alapäässä. Harrasta siinä sitten seksiä ja tunne itsesi haluttavaksi. Kun kakkahätä iskee, tunnen kuinka emättimen puolella pullistaa ja silloin on päästävä vessaan heti. Pissavaivaa ei mulla ole. Vaan tuo peräpää vaivaa. Ja ulostamisen jälkeen paikat roikkuu entisestään. Lantiopohjajumpalla saan pidettyä homman hanskassa jotenkuten, mut kun taas on kakannut homma alkaa alusta.Ja kakkaamattahan ihminen ei voi olla, joten...
        Ja niin ne lääkäritkin sanoo, ettei toi jumppa oikeen tehoa tohon rectoceleen, vaan pissapuoleen paremminkin. Korjausta siis odotan todella.Lapsiluku on mullakin täynnä, ennen ei kannattais korjatakaan, koska sithän se revahtaa uudelleen.Mulle kyl riittäs vaan tuo peräpuolen korjaaminen.Ehkä se tästä...


    • Siis ,laskeumaleikkauskorjaus.Yleensä naisilla on joko tuota painontunnetta tai virtsaamisvaivoja tai pissatulehduksia yms.kannattaa korjauttaa jos vaivat hankalia.Yleensä ei kyllä heti leikkaukseen pääse,sillä ensin katsotaan jos esim jumpalla saa laskeumia korjaantumaaan.mutta leikkaus tehdään yl.spinaali puudutuksessa.Sairaalapäiviä tulee n.3-4.Sairaslomaa n.kuukausi.Ja raskaita nostelemisia varottava n.kuukausi ettei laskeuma pullahda takaisin.Istumarajoitus myös paripäivää..
      Leikkauksen aikana laitetaan yleensä virtsakatetri ja tamponi noin päiväksi.Sitten odotellaan onnistuuko pissaaminen ihan normaalista,koska turvotusta leikkausalueella,ja puudutuskin vähän haittaa virtsaamista...Mutta kun jaksaa ottaa iisisti leikkauksen jälkeen niin,vaivat yleensä jäävät leikkaus pöydälle.ja naisella on sitten laatuaikaa ilman laskeumavaivoja.Ja pieneneehän se emätinkin parin-kolmen sormen mentäväksi kun sieltä paikkoja kiristellään ja korjataan.Eikun tsemppiä kaikille "kauneusleikkaukseen "menijöille.Mehän olemme sen arvoisia...

      • en pelottelem, mutta

        käyttää kaikki muut konstit ennenkuin leikkauspöydälle ryntää. Huolehtikaa hyvät ihmiset suolen toiminnasta. Syökää kuituja ja vihanneksia, JA JUOKAA RIITTÄVÄSTI. Itselläni oli myös lasten pienenä ollessa semmoisia ongelmia synnytysten seurauksena, että joutui ja sormella painamaan, ettei peräsuoli pullahda emättimen puolelle. Kotikonstein homma kuitenkin hiljalleen helpotti ja vaihva korjaantui. Nykyään ongelmaa ei ole juurikaan, jos maha toimii. Maha taas toimii kun syö, juo ja liikkuu.
        Nykyään ihmiset aivan liikaa istuskelevat, mikä ei edistä myöskään peräpään verenkiertoa. Kuvitellaan, että kirurgin veitsi on apu joka asiaan. Sieltä voi kuitenkin alkaa jatkuva sairaalakierre, tulla hermostolliisia vaivoja tai joku muu ongelma. Lihakset toimivat hermoimpulssien ohjaamina. Mitäpä jos hermtukseen tuleekin vikaa...


    • kiristys

      Minulle tehtiin ti eli 23 pvä tuo leikkaus eli peräsuolen laskeuma korjattiin, sitä ennen kohtu poistettu 10 vuotta sitten. Virtsakatetri poistettiin jo klo 1500 samana päivänä kuin leikkus oli aamulla. Nyt 2 pvä leikkauksesta ja jännitin tuota kakkaamista mutta sekin onnistui aika kivuttomasti. Äläkää pelätkö laikkaukseen menoa.

    • Laskeuma

      Olen itse menossa peräsuolenlaskeuma leikkaukseen. On kuulemma massiivinen laskeuma, niin pitää leikata vaikka olen melko nuori. Samalla emättimen aukkoa suljetaan kiinni päin. Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa. Minua jännittää kovasti itse puudutustuksessa tehtävä leikkaus, että elämä leikkauksen jälkeen. Jos jollain on minulle kertoa miten elämä sujuu leikkauksen jälkeen. Tai itse toimenpiteestä, niin olisin kiitollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe