Emättimen korjausleikkaus

Odottavan aika on pitkä

Onko sellaisia, joille on tehty emättimen korjausleikkaus? Itse odottelen sellaiseen pääsyä ja mietin miten mahtaa onnistua. Kuinka pahoja vaivoja teillä on ollut , kuinka laajat vauriot ja miten toimenpide meni, auttoiko? Oliko pitkä saikka? Entäs rajoituksen leikkauksen jälken? Kertokaa kokemuksianne.

8

6061

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitseva

Kuinka kauan olet ollut leikkausjonossa ? Itse olen menossa ensiviikolla naistenklinikan polille alustaviin tutkimuksiin, jossa sitten päätetään tarviinko leikkausta. (Omasta mielestäni kyllä tarviin) Oon kuullut että kohdunlaskeuma leikkauksesta sais 5-6 viikon sairasloman. Onko sulla kyseessä laskeumaleikkaus ?

• Odottavan aika on pitkä

Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?

• minullakin
        Odottavan aika on pitkä kirjoitti:

Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?

Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?

• Odottavan...
        minullakin kirjoitti:

Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?

No vaikuttaahan se. Mies kyllä sanoo, ettei mitään eroa ole entiseen verrattuna, mutta mun mielen masentaa, jos painaa alapäässä. Harrasta siinä sitten seksiä ja tunne itsesi haluttavaksi. Kun kakkahätä iskee, tunnen kuinka emättimen puolella pullistaa ja silloin on päästävä vessaan heti. Pissavaivaa ei mulla ole. Vaan tuo peräpää vaivaa. Ja ulostamisen jälkeen paikat roikkuu entisestään. Lantiopohjajumpalla saan pidettyä homman hanskassa jotenkuten, mut kun taas on kakannut homma alkaa alusta.Ja kakkaamattahan ihminen ei voi olla, joten...
        Ja niin ne lääkäritkin sanoo, ettei toi jumppa oikeen tehoa tohon rectoceleen, vaan pissapuoleen paremminkin. Korjausta siis odotan todella.Lapsiluku on mullakin täynnä, ennen ei kannattais korjatakaan, koska sithän se revahtaa uudelleen.Mulle kyl riittäs vaan tuo peräpuolen korjaaminen.Ehkä se tästä...

• Siis ,laskeumaleikkauskorjaus.Yleensä naisilla on joko tuota painontunnetta tai virtsaamisvaivoja tai pissatulehduksia yms.kannattaa korjauttaa jos vaivat hankalia.Yleensä ei kyllä heti leikkaukseen pääse,sillä ensin katsotaan jos esim jumpalla saa laskeumia korjaantumaaan.mutta leikkaus tehdään yl.spinaali puudutuksessa.Sairaalapäiviä tulee n.3-4.Sairaslomaa n.kuukausi.Ja raskaita nostelemisia varottava n.kuukausi ettei laskeuma pullahda takaisin.Istumarajoitus myös paripäivää..
      Leikkauksen aikana laitetaan yleensä virtsakatetri ja tamponi noin päiväksi.Sitten odotellaan onnistuuko pissaaminen ihan normaalista,koska turvotusta leikkausalueella,ja puudutuskin vähän haittaa virtsaamista...Mutta kun jaksaa ottaa iisisti leikkauksen jälkeen niin,vaivat yleensä jäävät leikkaus pöydälle.ja naisella on sitten laatuaikaa ilman laskeumavaivoja.Ja pieneneehän se emätinkin parin-kolmen sormen mentäväksi kun sieltä paikkoja kiristellään ja korjataan.Eikun tsemppiä kaikille "kauneusleikkaukseen "menijöille.Mehän olemme sen arvoisia...

• en pelottelem, mutta

käyttää kaikki muut konstit ennenkuin leikkauspöydälle ryntää. Huolehtikaa hyvät ihmiset suolen toiminnasta. Syökää kuituja ja vihanneksia, JA JUOKAA RIITTÄVÄSTI. Itselläni oli myös lasten pienenä ollessa semmoisia ongelmia synnytysten seurauksena, että joutui ja sormella painamaan, ettei peräsuoli pullahda emättimen puolelle. Kotikonstein homma kuitenkin hiljalleen helpotti ja vaihva korjaantui. Nykyään ongelmaa ei ole juurikaan, jos maha toimii. Maha taas toimii kun syö, juo ja liikkuu.
        Nykyään ihmiset aivan liikaa istuskelevat, mikä ei edistä myöskään peräpään verenkiertoa. Kuvitellaan, että kirurgin veitsi on apu joka asiaan. Sieltä voi kuitenkin alkaa jatkuva sairaalakierre, tulla hermostolliisia vaivoja tai joku muu ongelma. Lihakset toimivat hermoimpulssien ohjaamina. Mitäpä jos hermtukseen tuleekin vikaa...

• kiristys

Minulle tehtiin ti eli 23 pvä tuo leikkaus eli peräsuolen laskeuma korjattiin, sitä ennen kohtu poistettu 10 vuotta sitten. Virtsakatetri poistettiin jo klo 1500 samana päivänä kuin leikkus oli aamulla. Nyt 2 pvä leikkauksesta ja jännitin tuota kakkaamista mutta sekin onnistui aika kivuttomasti. Äläkää pelätkö laikkaukseen menoa.

• Laskeuma

Olen itse menossa peräsuolenlaskeuma leikkaukseen. On kuulemma massiivinen laskeuma, niin pitää leikata vaikka olen melko nuori. Samalla emättimen aukkoa suljetaan kiinni päin. Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa. Minua jännittää kovasti itse puudutustuksessa tehtävä leikkaus, että elämä leikkauksen jälkeen. Jos jollain on minulle kertoa miten elämä sujuu leikkauksen jälkeen. Tai itse toimenpiteestä, niin olisin kiitollinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      90
      990
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      853
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      143
      834
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      43
      806
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      657
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      639
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      591
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      549
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      528
    10. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      524
    11. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      520
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      65
      516
    13. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      479
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      3
      454
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      453
    17. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    18. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      446
    19. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      446
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      440
    Aihe