Onko sellaisia, joille on tehty emättimen korjausleikkaus? Itse odottelen sellaiseen pääsyä ja mietin miten mahtaa onnistua. Kuinka pahoja vaivoja teillä on ollut , kuinka laajat vauriot ja miten toimenpide meni, auttoiko? Oliko pitkä saikka? Entäs rajoituksen leikkauksen jälken? Kertokaa kokemuksianne.
Emättimen korjausleikkaus
8
5415
Vastaukset
- tarvitseva
Kuinka kauan olet ollut leikkausjonossa ? Itse olen menossa ensiviikolla naistenklinikan polille alustaviin tutkimuksiin, jossa sitten päätetään tarviinko leikkausta. (Omasta mielestäni kyllä tarviin) Oon kuullut että kohdunlaskeuma leikkauksesta sais 5-6 viikon sairasloman. Onko sulla kyseessä laskeumaleikkaus ?
- Odottavan aika on pitkä
Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?
- minullakin
Odottavan aika on pitkä kirjoitti:
Olen vasta saanut lähetteen lähtemään, eikä kutsua ole vielä tullut. Mulla on rectocele ja se pitäs korjata. Kohdunlaskeuma on niin lievä ettei ilmeisesti tartte korjata. Sairaslomaa mun tapauksessa tulee ilmeisesti 3 vko. Mitä oireita sulla on? Painon tunnetta? Muuta?
Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?
- Odottavan...
minullakin kirjoitti:
Mulla on myös ilmeisesti rectocele josta johtuu tuo painon tunne alapäässä ja on vaikeuksia ulostaa, varsinkin jos on vatsa kovalla. Myös pissavaivaa löytyy, en pysty pidättämään kovin kauan, vessassa saa juosta yhtenään. Mä kyllä haluaisin että kohtu poistettaisiin samalla kertaa, en tee sillä enää mitään, sillä lapset on jo tehty ja ikääkin on 40 . Eikä seksikään maistu enää, johtuu just tästä vaivasta. Onko sulla vaikuttanut seksuaalielämään ?
No vaikuttaahan se. Mies kyllä sanoo, ettei mitään eroa ole entiseen verrattuna, mutta mun mielen masentaa, jos painaa alapäässä. Harrasta siinä sitten seksiä ja tunne itsesi haluttavaksi. Kun kakkahätä iskee, tunnen kuinka emättimen puolella pullistaa ja silloin on päästävä vessaan heti. Pissavaivaa ei mulla ole. Vaan tuo peräpää vaivaa. Ja ulostamisen jälkeen paikat roikkuu entisestään. Lantiopohjajumpalla saan pidettyä homman hanskassa jotenkuten, mut kun taas on kakannut homma alkaa alusta.Ja kakkaamattahan ihminen ei voi olla, joten...
Ja niin ne lääkäritkin sanoo, ettei toi jumppa oikeen tehoa tohon rectoceleen, vaan pissapuoleen paremminkin. Korjausta siis odotan todella.Lapsiluku on mullakin täynnä, ennen ei kannattais korjatakaan, koska sithän se revahtaa uudelleen.Mulle kyl riittäs vaan tuo peräpuolen korjaaminen.Ehkä se tästä...
Siis ,laskeumaleikkauskorjaus.Yleensä naisilla on joko tuota painontunnetta tai virtsaamisvaivoja tai pissatulehduksia yms.kannattaa korjauttaa jos vaivat hankalia.Yleensä ei kyllä heti leikkaukseen pääse,sillä ensin katsotaan jos esim jumpalla saa laskeumia korjaantumaaan.mutta leikkaus tehdään yl.spinaali puudutuksessa.Sairaalapäiviä tulee n.3-4.Sairaslomaa n.kuukausi.Ja raskaita nostelemisia varottava n.kuukausi ettei laskeuma pullahda takaisin.Istumarajoitus myös paripäivää..
Leikkauksen aikana laitetaan yleensä virtsakatetri ja tamponi noin päiväksi.Sitten odotellaan onnistuuko pissaaminen ihan normaalista,koska turvotusta leikkausalueella,ja puudutuskin vähän haittaa virtsaamista...Mutta kun jaksaa ottaa iisisti leikkauksen jälkeen niin,vaivat yleensä jäävät leikkaus pöydälle.ja naisella on sitten laatuaikaa ilman laskeumavaivoja.Ja pieneneehän se emätinkin parin-kolmen sormen mentäväksi kun sieltä paikkoja kiristellään ja korjataan.Eikun tsemppiä kaikille "kauneusleikkaukseen "menijöille.Mehän olemme sen arvoisia...- en pelottelem, mutta
käyttää kaikki muut konstit ennenkuin leikkauspöydälle ryntää. Huolehtikaa hyvät ihmiset suolen toiminnasta. Syökää kuituja ja vihanneksia, JA JUOKAA RIITTÄVÄSTI. Itselläni oli myös lasten pienenä ollessa semmoisia ongelmia synnytysten seurauksena, että joutui ja sormella painamaan, ettei peräsuoli pullahda emättimen puolelle. Kotikonstein homma kuitenkin hiljalleen helpotti ja vaihva korjaantui. Nykyään ongelmaa ei ole juurikaan, jos maha toimii. Maha taas toimii kun syö, juo ja liikkuu.
Nykyään ihmiset aivan liikaa istuskelevat, mikä ei edistä myöskään peräpään verenkiertoa. Kuvitellaan, että kirurgin veitsi on apu joka asiaan. Sieltä voi kuitenkin alkaa jatkuva sairaalakierre, tulla hermostolliisia vaivoja tai joku muu ongelma. Lihakset toimivat hermoimpulssien ohjaamina. Mitäpä jos hermtukseen tuleekin vikaa...
- kiristys
Minulle tehtiin ti eli 23 pvä tuo leikkaus eli peräsuolen laskeuma korjattiin, sitä ennen kohtu poistettu 10 vuotta sitten. Virtsakatetri poistettiin jo klo 1500 samana päivänä kuin leikkus oli aamulla. Nyt 2 pvä leikkauksesta ja jännitin tuota kakkaamista mutta sekin onnistui aika kivuttomasti. Äläkää pelätkö laikkaukseen menoa.
- Laskeuma
Olen itse menossa peräsuolenlaskeuma leikkaukseen. On kuulemma massiivinen laskeuma, niin pitää leikata vaikka olen melko nuori. Samalla emättimen aukkoa suljetaan kiinni päin. Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa. Minua jännittää kovasti itse puudutustuksessa tehtävä leikkaus, että elämä leikkauksen jälkeen. Jos jollain on minulle kertoa miten elämä sujuu leikkauksen jälkeen. Tai itse toimenpiteestä, niin olisin kiitollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822