Viime vuonna Suomessa otettiin 23 lääkäriltä ammattioikeudet pysyvästi pois, ja 41 toimilupia rajoitettiin. Huolestuttavia lukuja, kun kyseessä ei ole työsuhteen irtisanominen vaan lääkärinlupien lakkauttaminen. Tällaisissa tapauksissa täytyy olla raskauttava syy miksi tällaiseen ratkaisuun on päädytty.
Sosiaali ja terveydenhuollon puolelta ammattioikeudet otettiin 161 henkilöltä, päätökset kohdistui eniten lähihoitajiin ja sairaanhoitajiin, luvut järjestyksessä 83 ja 35, alan lääkäreiltä luku oli 23.
Ammatinharjoittamisoikeuden rajoittamisia tehtiin heille 56 kpl, joista 41 oli lääkäreitä ja sairaanhoitajia 8.
Yleisimmät syyt olivat päihdeongelmat, epäasianmukainen toiminta, ammattitaidon puutteet sekä muut terveydentilaan kohdistuvat syyt. Päätöksistä 50-60 % perustuu päihteiden käyttöön ja sen mukanaan tuomiin muihin ongelmiin.
Luku ammatinharjoittamislupien poistamisesta kaksinkertaistui edellisestä vuodesta.
Huolestuttavia tietoja terveysalasta.
Lääkärinlupia otettiin pois
Anonyymi-ap
0
65
Luetuimmat keskustelut
- 1791702
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109903En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo97666Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä16522