Minkä pituisia lenkkejä teette te yli 80– vuotiaat nyt talvipakkasilla. Minulla tahtoo jäädä kahteen kilometriin. Oletteko reippaampia.
Ukoilulenkit nyt.
25
263
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tänään aattelin tehdä lenkin, vien roskia kaatopaikalle lastenkärryillä - on parempi tuki kuin rollaattori ja saa käytännöllistä aikaan. Tavallisella vauhdilla menisi jotain 10 minuuttia, minulta menee puoli tuntia. Pysähdyn välillä. On mukana pehvanalus, istun välillä kahdella kivellä, jotka on reissun varrella.
Laitan lämmintä päälle, tuleepa käveltyä ja oltua raittiissa ilmassa.
Sinä oot paljon reippaampi, kun jaksat 2 kilometriä!
Jaa sinä neuvoja minulle! - Anonyymi00002
Mitä sinä tuolla tiedolla teet?
Tekee sellaisia lenkkejä kun pystyy tai tahtoo, kyse ei ole reippaudesta vaan halusta.- Anonyymi00007
Kuule, kyllä täällä saa kysellä muilta vaikka mitä!
Saattaa joku kanssalenkkeilijä kertoa jonkun vinkin, mistä muille on iloa ja hyötyä.
Ja mukavahanon turista omista arjen touhuista. Ei tässä iässä enää niin paljon jännitystä ole enää. Minulle päivän jännin hetki on, kun pääsee yleensä ulos!
Reippaillaan!
- Anonyymi00003
En viitsi pukeutua muutaman kilometrin takia
- Anonyymi00005
Tuo pukeutuminen minullakin: sukkien laitto jalkaan on vaikeaa, kalsarit saan vedettyä melko hyvin. Elän päivittäin lähinnä yöpaidoissa.
- Anonyymi00004
Voi jestas. En ulkoile lainkaan, paitsi jos on muita asioita niin samalla tulee käveltyä kauppakeskuksessa sekä ulkonakin jonkin verran.
- Anonyymi00006
Huomenna ulkoilen, kun käyn kauppareissulla samalla. Joskus ulkoilen ihan muutenkin, vaikka on pakkanen, vaikka se pukeminen vähän pännii.
- Anonyymi00008
Eilen 100 metriä jo onnistui sauvakävelyä,
tänääki tekis mieli lähteä kokeileen
mutt ku toi pakkanen taitaa olla liina kova
henki salpaantuu,- Anonyymi00009
Sama vika. Henki salpautuu. Jos on sydämen vajaatoiminta on parempi pysyä sisällä
kovilla pakkasilla. Itselläni miinus 5 on riittävän kova.
Lenkkini pituus on noin 200 metriä. Joskus vain talon ympäri 100 metriä. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sama vika. Henki salpautuu. Jos on sydämen vajaatoiminta on parempi pysyä sisällä
kovilla pakkasilla. Itselläni miinus 5 on riittävän kova.
Lenkkini pituus on noin 200 metriä. Joskus vain talon ympäri 100 metriä.Täytyy tyytyä vaan ikkunasta katsomaan
ja haaveilla paremmista tulevista kevät päivistä,
- Anonyymi00011
Pakkasrajana pidän -15 C , en työnnäydy pihalle.
- Anonyymi00012
Tässä vielä emmin uloslähtöä.
Tarttee laittaa polvenlämmittimet polvien päälle, ent. ajan villahousut on jo jalassa.
Täällä ei oo paljoa pakkasta. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tässä vielä emmin uloslähtöä.
Tarttee laittaa polvenlämmittimet polvien päälle, ent. ajan villahousut on jo jalassa.
Täällä ei oo paljoa pakkasta.Kuuntelin tv-uutisissa kun eräs tutkija kertoi, että ei tarvitse lenkkeillä henkihieverissä kilometrikaupalla. Riittää kun tekee 5-10 minuutin rivakan lenkin niin, että pulssi kohoaa.
Se kuulemma riittää.
Olen asettanut omaksi päämääräkseni, että olen lenkillä 30 minuuttia joka päivä.
Ei siinä kilometrejä paljon kerry muuta kuin ajan kanssa, mutta kyllä ulkoilun hyö-
dyn huomaa omassa voinnissaan. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuuntelin tv-uutisissa kun eräs tutkija kertoi, että ei tarvitse lenkkeillä henkihieverissä kilometrikaupalla. Riittää kun tekee 5-10 minuutin rivakan lenkin niin, että pulssi kohoaa.
Se kuulemma riittää.
Olen asettanut omaksi päämääräkseni, että olen lenkillä 30 minuuttia joka päivä.
Ei siinä kilometrejä paljon kerry muuta kuin ajan kanssa, mutta kyllä ulkoilun hyö-
dyn huomaa omassa voinnissaan.Joo.
Korttelin ympäri riittäisi.
Jalat on kipeinä, kun tein liian pitkän lenkin. Mutta tulipa tehtyä. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Joo.
Korttelin ympäri riittäisi.
Jalat on kipeinä, kun tein liian pitkän lenkin. Mutta tulipa tehtyä.Yritän aloittaa ensi viikolla joka päivä-kävelyt.
En rollaattorilla viiti lähteä, mutta on vanha lastenvaunu. mihin nojaan.
Laitan aina jonkun tyhjän pahvilaatikon kärriin, että eivät naapurit ihmettele, että mummo tyhjää lastenvaunua kärrää. Aattelevat, että on viemässä jotain lastia jonnekin.
Olen ruvennutjoka aamu nousemaan 10 kertaa tuolilta, sitten 10 kertaa käsivarsia 1 kg painon kanssa ylös, 10 kyykkyä ja 10 varpaille nousua ja vähän muitakin liikkeitä. Huomaan jo, että on auttanut. - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuuntelin tv-uutisissa kun eräs tutkija kertoi, että ei tarvitse lenkkeillä henkihieverissä kilometrikaupalla. Riittää kun tekee 5-10 minuutin rivakan lenkin niin, että pulssi kohoaa.
Se kuulemma riittää.
dyn huomaa omassa voinnissaan.Juuri niin, matkoja on turha mittailla, tai laskea askeleitaan, liikunnasta on hyvä nauttia, eikä ottaa suorituspaineita.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Juuri niin, matkoja on turha mittailla, tai laskea askeleitaan, liikunnasta on hyvä nauttia, eikä ottaa suorituspaineita.
naapurin 82 vuotias vetää joka päivä parin tunnin lenkin säästä riippumatta.
Ukko on hoikka, askel matala ja vetävä.
Hän on tyyppiä, en tee tästä numeroo.
Tuskinpa hänellä on tälle palstalle mitään kirjoitettavaa. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Yritän aloittaa ensi viikolla joka päivä-kävelyt.
Laitan aina jonkun tyhjän pahvilaatikon kärriin, että eivät naapurit ihmettele, että mummo tyhjää lastenvaunua kärrää. Aattelevat, että on viemässä jotain lastia jonnekin.
Olen ruvennutjoka aamu nousemaan 10 kertaa tuolilta, sitten 10 kertaa käsivarsia 1 kg painon kanssa ylös, 10 kyykkyä ja 10 varpaille nousua ja vähän muitakin liikkeitä. Huomaan jo, että on auttanut.Hyvä, jatka samalla mallilla!
- Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Yritän aloittaa ensi viikolla joka päivä-kävelyt.
Olen ruvennutjoka aamu nousemaan 10 kertaa tuolilta, sitten 10 kertaa käsivarsia 1 kg painon kanssa ylös, 10 kyykkyä ja 10 varpaille nousua ja vähän muitakin liikkeitä. Huomaan jo, että on auttanut.Ota hyvä ihminen se rollaattori vaan käyttöön. Se on ihan ok. Enemmän ne naapurit hymähtelee sille ,kun lastenvaunuissa laatikkoa kuskaat usein. Kyllä ne ymmärtää ,ettet sinä sitä mihinkää kuskaa. Se on vähän hassua nääs.
- Anonyymi00018
Himonsa kullakin. Ei voi muuta todeta.
- Anonyymi00020
Joo, on se parempi vielä nyt aloittaa kuntoilut.
Parempi myöhään jos silloinkaan.
Kun vielä jaksaa. En halua vielä hoitokotiin, enkä rullatuoliin.
"Kukapa sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa ite?".
Heti maanantaista lenkille, ei vielä sunnuntaina, ei tartte silti intoilla.
- Anonyymi00021
Eilen oli mukava aurinkoinen pakkaspäivä. Noin puolitoista tuntia kävelin ja juoksin merenrannalla ja metsäpolulla. Ja kyllä piristi tuo auringonvalo! Tuli hiki , kun rivakasti liikkui. Mukavaa oli.
- Anonyymi00023
Oikein juoksit tässä pakkasessa?
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sinäpä olet hyväkuntoinen 80+!
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kävelin ja juoksin. Molempia puolet.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee743180Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."362030Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1661773Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2921308Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki301198Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin911160- 1001086
Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201074En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711070- 26991