Olen 16. viikolla raskaana ja PAPA-näytteessä löytyi clue-soluja, eli jonkinlainen tulehdus (bakteerivaginoosi?). Lääkäri määräsi Zidoval-emätingeeliä tulehduksen hoidoksi, mutta hänen mukaansa tulehdus tulisi hoitaa vain, jos on oireita. Oireita ei ole.
Itse olen kuitenkin netistä lueskellut, että ko. tulehdus on nimenomaan tärkeää hoitaa raskauden aikana, koska voi aiheuttaa keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen.
Nyt en sitten tiedä mitä teen; ristiriitaista.
Mitä mieltä? Kokemuksia?
Emätintulehdus + raskaus
6
7087
Vastaukset
- Valkovuotoa?
Kiinostais tietää, onko sulla valkovuoto kellertävää ,eli kuuluuko kyseessä olevaan tulehdukseen?
- -alkuperäinen-
Itse asiassa valkovuoto on ollut vähän kellertävää, muttei muuten mitenkään omituista (ei pahanhajuista tms.) Suht runsastakin on ollut, mutta ajattelin sen johtuvan raskaudesta... Nyt pitäis vaan päättää, hoitaako tuon tulehduksen vai ei.
- toiselta odottajalta rv12+3
Joo eli kyselin sulta tota valkovuodon väriä ,kun itsellä jo pidemmän aikaa ollut sellaista kellertävää tuo valkovuoto ,mut ei kanssa haise mitenkään pahalle vähän kuin kananmunan valkuaiselle ,ehkä ja ite ajattelin mennä huomennä lääkäriin ja pyytää labraan katsomaan onko jotain tulehdusta JA JOS sellainen löytyy nyt vaikka toi bakteerivaginoosi niin ehdottomasti sen hoitaisin vaikka ei nyt muita oireita oiskaan ,kun toi kellertävä valkovuoto!!SE voi tosiaan myöhemmin aiheuttaa ongelmia esim.just ennenaikaisen synnytyksen tai pahentua ja kenties nousta kohtuun asti!Varmistat vaan, että itse lääke on turvallinen raskauden aikana ja eikun kuurille!Ja vielä sen verran että henk.koht.tiedän että kaikki raskauden aikaiset tulehdukset tosiaankin kannattaa hoitaa,sillä itsellä ekassa raskaudessa synnytyksessä ilmeni jokin tulehdus mikä oli tarttunut sitten myös vauvaan ja onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja vauva sekä minä saatiin kolmois-antibiootit minä muutaman päivän ja vauva lasten osastolla viisi päivää ja toivuimme hyvin!Ehdottomasti hoida!
- ikitulehtuja
itselläni oli juuri ko.tulehduksia yhtenään kun odotin esikoistani hankalinta oli se et aluksi olivat ns.oireettomia(valkovuoto kellertävää ja paljon mut ei muuta)sit jossain vaihees aloin erottaa millon tulehdus millon ei.just sellanen kellertävän vetinen vuoto kuuluu ko.tulehdukseen ja kannattaa hoitaa a)ei kroonistu b)et tartuta mieheesi c)ei leviä eli kannattaapi hoitaa.itselläni oli 12krt raskauden aikana ei kiva.lääkkeenä käytettiin flagyl emätinpuikkoja ja lopus eivät antaneet enää mitään ku sanovat ettei voi muuta antaa ja elimistö tuli immuuniksi..synnytys tuli onneksi pian ja sinne pöydälle jäi tulehdukset =)
- ikitulehtuja
kysypä samal miehelleki lääkkeet ainaki mä vaadin aina myös miehelle jotta hän ei tartuttaisi minulle sitä uudestaan!
- -alkuperäinen-
Kiitos vastauksista kaikille!
Aloitan sen lääkekuurin heti, toivotaan, että auttaa. Ihmetyttää, etteivät meillä neuvolassa muka tiedä tän tulehduksen vaarallisuutta, kun nimenomaan kehottivat olemaan hoitamatta, ellei oireita?!?
Vielä sinulle, jolla näitä tulehduksia kanssa oli raskauden aikana: Kontrolloitiinko asiaa esim. neuvolassa mitenkään, vai olitko vain omien tuntemusten varassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740