SDPssä kuohuu, taas kerran...

Anonyymi-ap

Julmaa ja tylyä käytöstä omaa puoluetoveriaan kohtaan, I-L kertoo Tytti Tuppuraisen tokaisseen Pia Hiltuselle päin naamaa; "ketään ei kiinnosta Pia Hiltunen, muista se."
On aika diktatuurista menoa vasemmistossa, häjyillään ja halveksitaan jopa omia.

105

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Millä vuosikymmenellä viimeeksi, milloin viimeeksi persu ei ole aiheuttanut älämöintiä.

• Anonyymi00005

Jaa, tämä onkin siis muiden vika, että Tytti raivoaa?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jaa, tämä onkin siis muiden vika, että Tytti raivoaa?

Tuppurainen ärreenä.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Tuppurainen ärreenä.

Poliittinen ura on menossa alamäkeen.

• Anonyymi00002

Ymmärtääkö Tuppurainen edes erota?

• Tuppurainen erotetaan mikäli syyllistynyt esille tulleisiin väitteisiin, miksi pilata puolueen maine kun eduskuntavaalit lähestyy, sillä saadaan kohu pois.

• Anonyymi00006

Vahinko tapahtui, tätä puolueessa pelättiin, siinä meni vaalien voitto.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vahinko tapahtui, tätä puolueessa pelättiin, siinä meni vaalien voitto.

Eikös ne toreilla ole ennenkin parantuneet ?

Bile-Ilmari apuun, nii, kyllä se siitä, sanoi ent. valtiomiäs.

https://twitter.com/i/status/1562035038786666497

• Anonyymi00003

sitä saa mitä tilaa

vanha sanonta,

onhan sdp ollu työpaikoilla todella ärhäkkä niitä kohtaan jotka on eri mieltä niitten kanssa, nyt se nähdään omassa puolueen sisälläki,

• Anonyymi00028

Jotenkin tämä oli aavistettavissa...

• Anonyymi00004

Puolueen ryhmyrinä on välillä kovisteltava polulta eksyviä lampaita.

• Anonyymi00051

Jaa, sellaistako on demareiden tapa?

• Anonyymi00082
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Jaa, sellaistako on demareiden tapa?

Julmaa tylytystä : sdp.

• Noo demarien on pakko selvittää mitä oikeasti on tapahtunut, uskon että selvittävät ei SDP halua menettää kannatusta jonkun Tytin huuhtelun takia.

Suomi tarvitsee toisenlaisen hallituksen, tämä hallitus on epäonnistunut se saa mennä.

• Anonyymi00010

Sannan hallitus sai mennä, sitä ei enää äänestäjät halunneet. Nykyinen jatkaa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sannan hallitus sai mennä, sitä ei enää äänestäjät halunneet. Nykyinen jatkaa.

Jatkaa nyky linjaa, voiko tämän huonommin enää mennä.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jatkaa nyky linjaa, voiko tämän huonommin enää mennä.

Suomi on pääsemässä raiteilleen pikkuhiljaa, sehän oppositiota pelottaakin....

• Anonyymi00078
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Suomi on pääsemässä raiteilleen pikkuhiljaa, sehän oppositiota pelottaakin....

Kaivavat Sanna Marinin kohta pelastamaan....?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Kaivavat Sanna Marinin kohta pelastamaan....?

Marin on paitsiossa...vielä.

• Anonyymi00007

Ihmeen

Ihmeen herkkähipiäinen senaattori. Tuppurainen oli vaan kertonut sille tosiasian, rivikansanedustaja pysyköön ruodussaaan.

Vai kyseessäää julkisuushakuko? Vähän kehnosti toteutettu, ei pitäis omiin muroihin kusta. Ongelmia tiedossa puolueen sisällä jatkossa. Ehkä jää viimeiseksi kaudeksi politiikassa.

Tai sitten päättänyt loikata persuihin ja valmistelee sitä. Ei ehkä järkevä suunnitelma sekään, persut tulee romahtamaan seuraavissa vaaleisss, eikä sillä ole paljoa mahdollisuuksia silläkään suunnalla.

Sitäpaitsi, hankala käsittää, miks se nyt alkoi nariseen, nesken avustaja kohun. Kokeeko se olevansa avustaja?

Toi esimerkki kertoo paljon kuitenkin po. senaattorista jotain. Tuppuraisesta lähinnä sen, että se on kertonut rivikansanedustajalle, millanen asema mimmilla on puolueessa.

Mulla käsitys, politiikassa käytetään kovia otteita ja kovaa kieltä kulisseissa. Oliko tuppuraisen lausahdus jotenkin erikoisen kova ja henkilökohtaisuuksiin menevä, ei. Suora se kyllä oli.

Mutta nämät avustajina liikkuvat jutut, niihin pitäis kyllä saada selvyyttä. Tuppöuraisella on pitkaikaiset avustajat itsellään, häntä se asia ei siinä mielessä koskene. Mutta ryhmyrinä sen pitäis saada se asia selvitettyä.

Nimittäin, avustajat on työsuhteessa ja töissä pitää olla asialliset olot.

=DW=

• Anonyymi00031

jokaisen kokemus pitää ottaa vakavasti, sanoi minulle aikoinaan mun psykologi kun mä juttelin psykologilleni kiusaamisista jotka minä koin kiusaamisina .

Vaikkei mun kohralla tai tämä Tuppurainen&hiltunen olisikaan kiusaamista niin jos itse kokee sen kiusaamisena niin psykologin mukaan jokaisen tunnetila ja kokemus pitää huomioda ja ottaa vakavasti.

Oon itsekin tästä samaa mieltä ammattilaisen kanssa kun juttelin aikoinaan minuun kohdistuvasta pitkäaikaisesta kiusaamisesta.,

Voin antaa esimerkkejä mitä minulle sanottiin;

1. Hei juha sä oot niin surkea kokki ettei susta tulee koskaan hyvää kokkia
        2.Sä oot niin turha ihminen että sun pitäs ampua itsesi
        3.sä oot kuin vammainen koska et tajua asioita yksinkertaisia
        4.sä oot turha ja luuseri

näitä samoja sanoja kohdistettihin minnuun 10 vuoden aikajaksolla. Ne laukaisi minulle traumatisoituneen persoonan ja paniikkihäiriön. Yksi kohtaus oli sellainen että menin maahan makaamaan ja sätkin maassa.

En ole katkera ja vihainen. Mä koen tuppuraisen ja hiltusen asian sillai että asia pitää ottaa käsittelyyn ja tuppuraista ei pidä tuomita kokonaan koska me kaikki tehhään virheitä mutta asiaa ei saisi maton alle lakaista. Mut pitäs antaa mahollisuus tuppuraiselle kun nykyään valitettava kyllä on liian tuomitseva tyyli.

Annoin anteeksi pahimmilla kiusaajalleni. Puhuin hänen kanssa kaupassa parisen kertaa. Tosin myöhemmin taisin tajuta sen että luin rivien välistä hänen yhden nettikommentin (kun naamakirjassa juteltii) että häntä haittasi se mun toimettomuus kun tais sannoo jottain "mee töihin". En mä siihen hänen kommenttiin reagoinut.
        Mutta anteeksi annoin hänelle. Se oli ittelleni suuri asia että annoin anteeksi. Koin ikäänkuin valaistumista omassa tilassani.

• Anonyymi00032

Tuppurainen vs hiltunen-tapaukseen en uskalla ottaa kantaa koska en ole varma mitå tuppuraine sanonu Hiltuselle mutta se mitä ymmärsin hänen sanoneen eilisten kommenttien perusteella, on minun mielestäni tuppurainen sanonut sillai että itte olisin hiltusen asemassa kokenu hänen sanomisen samalla tunnereaktiolla että olisin kokenu sen mitätöimisenä.

Yksi vaihtoehto ja monasti paras vaihtoehto on juosta karkuun eli lähttee pois työpaikasta ja jos sairastuu vakavasti kuten minä, niin yks vaihtoehto on siirtyä työkyvyttömyyseläkkeelle kuten minä tein.

Ei ole pakko kenenkään kiusata itseään jos ei kykene toimimaan ihmisten kanssa. Voi olla kyse erityisherkkyydestä jos kokee monasti sanomiset kiusaamisena tai voi olla asianlaita vaikkapa ihan niin että kiusaaminen on ihan semmonen asia että sitä valitettava kyllä on olemassa ja osa vain kiusaamisen ottaa itseensä ja jatkaa työpäivää ja osa masentuu siitä ja sit voijjaan pohtii onko kiusaaminen oikein. Minusta se ei ole koskaan oikein.

Oon pohtinu joskus että me henkisesti sairaat ja ihmiset jotka koemme sanomiset muita herkemmin kiusaamisena, olemme kilttejä ja erityisherkkiä ihmistyyppejä ja ne jotka on työelämässä, ovat hieman kovempia.

Monasti kuuluu sanonta heikot sortuu elontiellä. Se sanonta harmi kyllä pitää kait paikkaansa. Itte kuulun heikkopäisiin.

• Anonyymi00033

Voin kertua sulle että mun kohralla henkinen väkivalta pitkäaikainen aiheutti sen että passivoiduin ihmisenä, vetäydyin omiin oloihini ja en ole oikeestaan koskaan tekeny päivääkään työtä rettä oon ollu vain kotona enkä tapaillu ihmisiä. Asun isäni kanssa. Mun isoserkulla sama tilanne ollu koko ikänsä kuten minulla että häntä myös kiusattu ja ollu vain koti.ihmisenä.

Ammattilaiset puhu minulle mielenterveystoimistolla että osa kiusatuista reagoi kuten minä ja isoserkkuni ja osa toipuu ja jatkaa työelämään.

Nykyään työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on suurentunut.

Mitä kiusaajat hakee oikeastaan? He aiheuttaa vain eläkkeitä ja hankaloittaa suomen asioita.

• Anonyymi00034

Toi on aika yleinen kommentti että sanotahan " no ompa herkkähipiäinen" että anteeksi vaan en riidanhaluinen nyt mutta mun mielestä kommenttis on absurdi koska ei siinä ole oikein mittään kunnon argumenttia ees että se on vain tommonen toteamus .

Että ikäänkuin annat ymmärtää että herkkyys on ongelma . Jos mietimme kiusaamista niin onko se herkän ihmisen ongelma jos hän loukkaantuu? Minun mielestä ei ole.

Tapaukset tosin on tapauskohtaisia. Ja silti vaikka yleinen mielipije olisikin ettei olis kiusaamista ollu niin jos toinen kokenu sen kiusaamisena niin mulle kyllä ammattilainen sanoi että jokaisen kokemus ja tunnetila otetaan siellä psykologian ammattilaisten keskuuvessa tosissaan mikä kertoo siitä että psykologit on hyviä ja tunneälykkäitä ihmisiä.

Itse pannut merkille vuoskausien aikana psykologeista etenkin että upeita ihmisiä suurin osa että usein joustavia, tunneälykkäitä ja hyväluonteisia = halu auttaa hädässä olevaa. Ittellä siis vain oikeastaan vain hyviä kokemuksia. Ainoastaan yksi psykiatrian erikoissairaanhoitaja ei ehkä ihan mun makuuni ollut. Että mielestäni häneltä puuttui tunneälyä ja kun otin asian puhheeksi psykologilleni niin hän oli mun puolella ja sanoi että se psykiatri oli sanonu kyllä selvästi väärin .

• Anonyymi00050
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Toi on aika yleinen kommentti että sanotahan " no ompa herkkähipiäinen" että anteeksi vaan en riidanhaluinen nyt mutta mun mielestä kommenttis on absurdi koska ei siinä ole oikein mittään kunnon argumenttia ees että se on vain tommonen toteamus .

Että ikäänkuin annat ymmärtää että herkkyys on ongelma . Jos mietimme kiusaamista niin onko se herkän ihmisen ongelma jos hän loukkaantuu? Minun mielestä ei ole.

Tapaukset tosin on tapauskohtaisia. Ja silti vaikka yleinen mielipije olisikin ettei olis kiusaamista ollu niin jos toinen kokenu sen kiusaamisena niin mulle kyllä ammattilainen sanoi että jokaisen kokemus ja tunnetila otetaan siellä psykologian ammattilaisten keskuuvessa tosissaan mikä kertoo siitä että psykologit on hyviä ja tunneälykkäitä ihmisiä.

Itse pannut merkille vuoskausien aikana psykologeista etenkin että upeita ihmisiä suurin osa että usein joustavia, tunneälykkäitä ja hyväluonteisia = halu auttaa hädässä olevaa. Ittellä siis vain oikeastaan vain hyviä kokemuksia. Ainoastaan yksi psykiatrian erikoissairaanhoitaja ei ehkä ihan mun makuuni ollut. Että mielestäni häneltä puuttui tunneälyä ja kun otin asian puhheeksi psykologilleni niin hän oli mun puolella ja sanoi että se psykiatri oli sanonu kyllä selvästi väärin .

Mikä kiusaaminen?

Toi kerrottu tapaus ei kyllä mitään kiusaamista ole. Puolueen ryhmyri vaan opastanut aloitteleva senaattoria siitä, mitä puoluekuri tarkoittaa.

Lisäks vaan yks lausahdus, eiks kiusaamisen pitäis olla niinkuin jatkuvampaa?

Snadisti töykeesti ehkä sanottu, mutta jos tollanen luokitellasn kiusaamiseksi, hitto, eihön ihmiset sitten muuten buuri kommunikoisikaan keskenään, kuin kiusaamalla.

Herkkähipiäinen mimmi, toi nuori senaattori. Tuskin jaksaa politiikassa kovin pitkään, jos tollasezta vetää hernemaissipaprikat nokkaan. Tuskin jaksaa kyllä mitään muutakaan elämää, missä joutuu tekemisiin ihmisten kanssa. Takana voi toki olla muutakin, esim demujen sisäinen valtataistelu.

=DW=

• Anonyymi00008

Nyt tarvitsevat demareiden sitkeät kannattajat ja kehujat paljon jaksuhaleja, on raskaat ajat menossa. Otamme osaa!.....

• Anonyymi00009

Tytti on kruunannut itsensä kuningattareksi, jolla on kruunu kannettavana.
      Kruunu on raskas kantaa, sanoo hän.
      Tuo kertoo suuruudenhullusta ihmisestä.
      Hän ei siedä alamaisilta minkäänlaista arvostelua.

• Anonyymi00052

On ollut hurjaa menoa ja kovaa asioiden pimitystä.

• Anonyymi00011

Nykyään voidaan laittaa valheita totena liikkeelle ja sillä on olemassa aina vaikutusta ihmisiin. Totuus ei näytä liikuttavan kaikkia. Huolestuttavaa on, kun kohta ei tiedä mikä on totta ja mikä valetta. Tästähän tutkijat ovat kertoneet. Tämän asian tiimoilta annetaan tuomareitten selvittää totuus. Ensin tutkinta sitten hutkinta. Nykyään hutkitaan ensin ja tutkinta tulee perässä. Ja hutkijat ovat noloina hiljaa jos muuta ei keksi.u

• Anonyymi00012

Jaa, millä valtuuksilla Tytillä oli noin sanoa, ja vielä noin painavasti (muista se)?

• Anonyymi00079

Kiusaajan tapaista oli.

• Anonyymi00013

Katselin eilen televisiota.
      Aika voimakkaasti Antti tuki Tyttiä. Ei tahtonut toimittaja saada suunvuoroa.

• Anonyymi00015

Juu, aika kuumana siellä käydään, kun jo väläytellään oikeustoimiakin.

• Anonyymi00016

Nyt se totuus tuli julki
      minkälainen todellisuudessa on sdp:n sisäinen politiikka
      pelkkä DIKTAATORI TOUHUA

kaukana demokratiasta, sdp:ssä on dikttattori henki ,
      kenelläkään ei ole oikeuksia sanoa mielipiteitään vain johtajalla,
      jos on erimieltä kuvaannollisesti turpaan tulee ja lujasti,

ei ihme jos ja kun työpaikoilla oli helvetinmoista kiusaamistarinoita ,
      takan puhunista juorujen keksijät,
      toistensa kyttäämistä vainoamista, valheita
      jotkut väsyi sanoutui irti eivät jaksaneet painostavia puheita,

hyvä
      ny kun totuus tuli julki
      vaikka vuosikymmenten kärsimysten jälkeen,

• Anonyymi00017

Persujen sisällä aina joku hässäkkä, kokoomus rauhoittui kun erottivat äärioikeisto Rydmanin.

• Anonyymi00099

Oletko pätmän ja ikävöit....?

• Anonyymi00018

Kaikkeen sitä avustajia tarvitaan.
      Katselin televisosta, kun Lindtman ja Tuppurainen aloittivat tiedotustilaisuuden.
      Joku avustajanainen toi samalla, ennen tilaisuuden alkua, Lindtmanin pöydälle A4-paperin. On iso herra, kun ei itse voi tulla ko paperi mukanaan, vaan käveli naisen perässä.
      Ojenteli vielä kättään naisen perään, tämän siirtyessä sivummalle. Ihmettelin tarvitseeko aikuinen nainen noin oudolta tuntuvaa ohjausta.

• Anonyymi00019

Tuosta on iltasanomissa videokuvaa kun Antti TYÖNTÄÄ avustajan sivuun eikä ainoastaan ojentele kättänsä hänen peräänsä.

• Anonyymi00022

• Anonyymi00023

''...kun ei itse voi tulla ko paperi mukanaan, vaan...''

Jos se papru oli viimehetken uutisia ??

• Anonyymi00080
        Anonyymi00023 kirjoitti:

''...kun ei itse voi tulla ko paperi mukanaan, vaan...''

Jos se papru oli viimehetken uutisia ??

Lindtman on pihalla asioista, ei yllätys.

• Anonyymi00020

Pia Hiltunen on ensi kaudella PS edustaja.

• Anonyymi00021

Tuskinpa naispuolista ''Juudasta'' kukaan huolii.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tuskinpa naispuolista ''Juudasta'' kukaan huolii.

Nyt meni vertaus aika pahoin pieleen, mut jos on lusikalla saanu, ei muuta voida vaatia.

• Anonyymi00029

Sosdemin vasen laita haluaisi syödä vassarien kanssa samasta kulhosta. Suo siellä vetelä täällä.

• Anonyymi00035

Tytillä näyttää olevan täysi tuki.

• Anonyymi00036

Sellaista jälkeä syntyy kun ihminen uskoo olevansa maailman napa.

• Anonyymi00037

Mitä jälkeä, SDP suosio on ylivoimaisen hyvä.

• Anonyymi00038

Vaikuuttaa siltä, että sdpn diktatuurimaiset piirteet ilmeni jo siinä miten sen johto asennoitui ulostulollaan tähän tapahtumaan.

• Anonyymi00039

Taitaa kiinnostaa kuitenkin.

• Anonyymi00088

Katsotaan ja otetaan mallia.

• Anonyymi00040

Muita kun SDP ä kiinnostaa, mitään merkittävää ei ole tapahtunut.

Jos aihe kiinnostaa voi välillä setviä muitakin puoueita.

Voisi keskittyä holhouksessa olevan talouden hoitoon.

• Anonyymi00073

Oikeistolainen, lievästi, tekee hyvää työtä.

• Anonyymi00041

Omituisin tönäämistä muistuttavin liikkein tiedotustilaisuuteen tullut puheenjohtaja vaikutti oikein "puhkuvan ja puhaltavan" puhuessaan ryhmäjohtajasta, joka taas puolestaan vilkkaassa kielenkäytössään väläytti jopa oikeuslaitoksen puoleen kääntymistä.
      Esiintymiset antanevat viitteitä miten kuria ylläpidetään.
      Onko puolueessa diktaroorinen ja maltillisempi siipi?

• Anonyymi00042

Rohkeneeko "psykiatri-Ville" tulla avaamaan näkemyksiään tilanteesta - saapa nähdä.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Rohkeneeko "psykiatri-Ville" tulla avaamaan näkemyksiään tilanteesta - saapa nähdä.

Eikös Villellä ole oikeasti psykiatrin koulutus?

• Anonyymi00045

Kai tämä on sdp:n tapa tehdä politiikkaa.

• Anonyymi00046

Mikä lienee Krista Kiurun käsitys asioista?

• Anonyymi00054
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Mikä lienee Krista Kiurun käsitys asioista?

Katso uutiset. Ne oikeat.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Eikös Villellä ole oikeasti psykiatrin koulutus?

Osaako Ville erottaa psykiatrin ja kansanedustajan roolit toisistaan?
        Voimia Villelle. Kuinka kauan jaksaa kansanedustajana.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Osaako Ville erottaa psykiatrin ja kansanedustajan roolit toisistaan?
        Voimia Villelle. Kuinka kauan jaksaa kansanedustajana.

Kiusaamista eduskunnassa, aika kaameaa.

• Antti siirsi avustajansa sivuun, avustaja myöntänyt jääneensä tukkeeksi kun Antti piti päästä hänen kohdalleen. A-talkin mukaan ei kohu mitenkään ihmeellinen.
      Mieleinen muille puolueille saada kohun varjolla demarien kannatusta alas'päin.

Aikansa Some ynnä muut pölisee jutun parissa, lopulta väsyvät ja tilalle tulee joku muu kohu vaikka rasismista, joku persu ampuu tai olisin ampunut jos olisi ollut pyssy.
      Mitä näistä, tylsää jollei mitään tapetilla, iltapäivälehdet haluaa juttuja vaikka tuulesta temmattuja

• Anonyymi00047

Vanha suomalainen kansanviisaus sanoo: Ei tulta ilman savua.
        Mutta sdp:ssä taitaa suomalaisuus olla vähäarvoista, siksi voimakasta herjaa se esittää mm. perussuomalaisia kohtaan.

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Mutta sdp:ssä taitaa suomalaisuus olla vähäarvoista, siksi voimakasta herjaa se esittää mm. perussuomalaisia kohtaan.

Äärioikeisto uusnatsien moraali siitä kyllä löytyy sanomista, se ei selvittelyllä parane.

• Anonyymi00049
        Pertikki kirjoitti:

Äärioikeisto uusnatsien moraali siitä kyllä löytyy sanomista, se ei selvittelyllä parane.

Lindtmannista on kuva, jossa tekee natsitervehdyksen.

• Anonyymi00049 kirjoitti:

Lindtmannista on kuva, jossa tekee natsitervehdyksen.

Tänäänkö teki jos teki ei se minuun vaikuta, saatan äänestää jotain muuta puoluetta, tai henkilö perusteisesti.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Vai: ei savua ilman tulta.

• Anonyymi00044

Se jää parin viikon sairikselle, varmaan nuppinsa säätöä ku alkanut heittää.

• Anonyymi00048

Tyttikö?

• X-Persu Pekka Kataja on kuollut.

Pekka Katajan yritti tappaa oman puolueen jäsenet mutta selvisi siitä hengissä.

Huutaminen puolueessa ei haukku haavaa tee.

• Anonyymi00063

Mitä tekemistä tuolla on ketjun aiheen kanssa?

• Anonyymi00055

PS puolueesta kun kaivelee niin hämmästyy Mafia puolue, pomo uhkailee ampua jos olisi pyssy olisin ampunut. Toinen Mafian jäsen ei pelännyt ampua, x-mafia pakenee Venäjälle.
      Tarinaa riittäisi pyhäkoululaisista jos viitsi kertoa.

• Anonyymi00086

Kaivele ja vääristele vaan, sen osaat.

• Anonyymi00056

Jos esim. Hiltusen väitteet ovat totta, eikö se ole lähinnä ylimielisyyttä jota Tuppurainen on häntä kohtaan osoittanut, ei sen kummempaa?
      Samanlaista ylimielisyyttä osoiti hermostunut ja kiusaantunut Lindtman työntäessään edestään toisen henkilön sivuun siinä puhujapöntölle tullessaan...

• Anonyymi00057

Joo muut puolueet sitten niin puhtoisia kilttejä.

• Anonyymi00059

Arvelet pähkäilet

• Anonyymi00060

Ei työntänyt, vaan siirsi. Vähän eroa ajatuksessa.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Siirsi, nosti kainaloista syrjään. Niinkö?

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Katsele uutiskuvaa.

• Anonyymi00064

Suomalaista politiikkaa ei voi ymmärtää analysoimalla sitä vasemmisto–oikeisto-akselilla.

Avain Suomen poliittisen järjestelmän ymmärtämiseen on räikkä – mekanismi, joka liikkuu vain yhteen suuntaan.

Räikkä toimii näin: SDP luo julkisen rakenteen. Viraston, etuuden, palvelun. Uusi rakenne synnyttää välittömästi intressiryhmän, joka alkaa puolustamaan uutta rakennetta raivokkaasti – työntekijät, edunsaajat, järjestöt, hyvinvointialueet etc.

Rakenteesta tulee pysyvä, koska sen purkaminen tarkoittaisi täysimittaisen sodan julistamista siitä hyötyä kuppaaville eturyhmälle ja koska yhteisesti hyvinvoinnista varastetaan vain maltillisesti kerrallaan, eikä yleistä etua puolusta Suomessa kukaan.

Sitten kokoomus voittaa vaalit. Se lupaa tehostaa, karsia, järkeistää. Mutta se ei pura rakennetta, koska Suomessa ei peruta aikaisemman hallituksen päätöksiä. Jätökset jätetään lattialle - edeltävien päälle.

Purkamisen sijaan Kokoomus lisää rakenteeseen ”markkinamekanismin”: yhtiöittämisen, ostopalvelun, palvelusetelin.

Näin synnytetään jälleen uusi intressiryhmä – palveluntuottajat, konsultit, huoltopalvelut. Tästäkin tulee pysyvä, koska pohjimmiltaan tämä rakenne suojaa demareiden aikaisemmin luomaa rakennetta - synnyttämällä uusia sen olemassaolosta täysin riippuvaisia bisneksiä.

Seuraavaksi SDP voittaa vaalit. Se lupaa korjata kokoomuksen kylmän ja syrjäyttävän markkinaehtoistamisen aiheuttamat ongelmat sekä palauttaa inhimillisyyden. Mutta se ei pura kokoomuksen lisäämää kerrosta, vaan ainoastaan lisää niiden päälle uutta sääntelyä ja valvontaa. Lisää virkoja. Lisää rakenteita.

Räikkä naksahtaa eteenpäin. Räikkä voi liikkua vain yhteen suuntaan.

Räikkä selittää, miksi mikään ei muutu ja miksi mikään ei voi muuttua. Jokainen hallitus on “historiallinen”, jokainen käännekohta on “ratkaiseva”, jokainen vaalivoitto on vahva “kansan tahdon ilmaus”. Silti valtio vain paisuu – sekä byrokratiana että byrokratiasta elävinä markkinoina.

Oikeisto- ja vasemmistoretoriikka ovat optiikkaa ja markkinointia, joiden avulla duopoliksi naamioitunut monopoli äänestyttää kansalaiset, jotka saavat vuorotellen kokea olevansa voittajien puolella ja tai kärsivänsä kirvelevän tappion. Ne myyvät samaa myrkkyä eri kohderyhmille.

Molempien äänestäjät uskovat oman puolensa ajavan heidän etuaan ja ovat yhtä väärässä.

Kuka hyötyy?

Ei vasemmisto. Duunarin ostovoima ei ole noussut vuosikymmeniin. Ay-liikkeen jäsenmäärät laskevat. Julkiset palvelut rapistuvat samaan aikaan kun massamaahanmuutto pitää palkat alhaalla. Verot Lafferin käyrän maksimi.

Ei oikeisto. Yrittäjän sääntely- ja verotaakka ei kevene. Kilpailu vääristyy, kun valtio valitsee voittajat. Omistusoikeus murenee. Kansantalous on aivokuollut hengityskoneessa. Verot Lafferin käyrän maksimi.

Ei äänestäjä. Hänen valinnanvaransa on kaksi puoluetta, jotka eivät peru toistensa päätöksiä ja jotka ovat pohjimmiltaan sama asia. Kaikki huononee, heikkenee ja rikkoutuu.

Hyötyjä on kaksinaamainen peto, jonka osoite on molemmissa puolueissa. Peto puhuu vasemmistoa vasemmalle ja oikeistoa oikealle, mutta syö samasta kansan kukkarosta.

Sille on monia nimiä: managerialistinen luokka, degeneroitunut eliittirakenne, parasitismi, katedraali, ihmekone – instituutioihin pitkän marssin tehnyt öykkärijoukko, joka on ratkaissut oman taloudellisen tulevaisuutensa kaikkien muiden tulevaisuuden tuhoamalla.

He eivät kokoonnu pimeissä huoneissa. Heidän ei tarvitse – räikkä toimii automaattisesti. Patologisessa rakenteessa riittää, että jokainen toimija optimoi omaa etuaan.

YEL on tämän mekanismin puhtain ilmentymä. Se on julkista etua maksimaalisesti vahingoittava kauhistus, jota kokoomuksen on pakko ruokkia, koska kauhistus on osa räikkää. YEL:iä ei voi korjata, koska räikässä ei voi korjata. Räikässä voi vain paisua. SDP ja kokoomus saattavat kyllä hävitä tai voittaa vaalit, mutta he voittavat meidät joka ikinen kerta ja aina meidän kustannuksellamme.

Räikkä liikkuu vain yhteen suuntaan.

• Anonyymi00065

Njoo sama tilanne Kataisen hallitus, sillä erotuksella että keskusta joutui korjaajaksi, nyt joutuu SDP korjaa Orpon epäonnistuneen hallituksen tekeleen. Nyt tilanne on paha.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Njoo sama tilanne Kataisen hallitus, sillä erotuksella että keskusta joutui korjaajaksi, nyt joutuu SDP korjaa Orpon epäonnistuneen hallituksen tekeleen. Nyt tilanne on paha.

SDP korjaa luunsa ja pysyy oppositiossa.

• Anonyymi00067

Kun Lindtmanista tulee pääministeri, hän ei pura niitä leikkauksia, jota Orpon hallitus on tehnyt.
      Hän haluaa, että Orpon hallitus tekisi vielä enemmän sopeutuksia, jotta hänen ei tarvitsisi sitä tehdä.
      Hän ottaa lisää velkaa ja korottaa työtä tekevien veroja ja antaa ne sosiaalitukien varassa eläville.
      Antin hallitus korottaa hyvin ansaitsevien veroja niin että palkasta jää käteen kolmasosa.

• Anonyymi00070

Jossitella, miljardit löytyy työllisyydestä.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Jossitella, miljardit löytyy työllisyydestä.

Passivoitu kansa elää tukiaisilla, ja on maailman onnellisin.

• Anonyymi00068

Sotehan alkaa toimia.
      Yhä useampi hyvinvointialue tekee voittoa.
      Siitä huolimatta on tarkoitus perustaa parlamenttaarinen työryhmä, jonka tarkoitus on korjata rakenne noin 10 hyvinvointialueen varaan ja laatia samalla uusi rahoitusmalli.
      Kaikki tämä tehdään seuraavaksi tulevaa hallitusta varten.

• Anonyymi00069

Hieno juttu - oikeisto saa pisteet.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Hieno juttu - oikeisto saa pisteet.

Oikea suunta on oltava.

• Anonyymi00071

Suomen todellisista ongelmista nostettava kohu eli uskottavuus saada jotain aikaan, puolueet voi ratkoa omia sisäisiä erimielisyyksiä kaikessa hiljaisuudessa.

Parlamentissa yhteen hiileen puhaltaminen vaikka Sotessa, meiltä puuttuu satoja tuhansia työpaikkoja ne löytyy kun luottamus palaa, tähän asti sitä on vain menetetty.
      Köyhien määrän lisääminen on hävytöntä.

https://yle.fi/a/74-20207281

• Anonyymi00074

Oppositio on hukassa, kannatus putoaa vaikka ei pitäisi. Hallitus tekee hyvää työtä.

• Anonyymi00075

Työväenpuolue kiusaajia täynnä....!

• Anonyymi00076

Demareiden kannattaja aivan paniikissa, se näkyy palstalla...hehheh.

• Demarit ei säikähtynyt puolueen sisäisestä kohusta. Kokoomus on aika yhtenäinen, persut hajoaa kun puolue pettää lupauksiaan, puolue asettuu keski kastiin vasemmisto vihreät tasolle vaalien jälkeen.

Hallitus puolueet vaativat SDPn puolueelta esitystä talouden linjasta, että voisivat kepittää heitä. Demarit ilmoitti ainakin vuosi sitten että annamme poliittisen ja talouslinjamme syksyllä 2026 joka on samalla linja vaaleihin.

• Anonyymi00087

Demareiden vaihtoehto on lisää leikkauksia, ja lisää velkaa. Mikä vaihtoehto se on? Se on huono vaihtoehto, demarit ei ymmärrä valtiontaloudesta enempää kuin lehmä uudesta aidasta.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Demareiden vaihtoehto on lisää leikkauksia, ja lisää velkaa. Mikä vaihtoehto se on? Se on huono vaihtoehto, demarit ei ymmärrä valtiontaloudesta enempää kuin lehmä uudesta aidasta.

Demari leikkaa jo nyt, missä se näkyy.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Missä tämä järisyttävä uutinen olisi luettavisa ???

• Anonyymi00095
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Missä tämä järisyttävä uutinen olisi luettavisa ???

SDPn puolueohjelmasta?

• Anonyymi00091

Jep, sossut jatkaa jo nykyhallituksen leikkauslinjaa - millaista on sitten, kun on sossu-hallitus.

• Anonyymi00097

Siinä on miettimistä....

• Anonyymi00092

Muistaako kukaan demari, mitä tarkoittaa nollatoleranssi?

• Anonyymi00101

SDPssä leviää paniikki, paljastui ikävä totuus kaikille millainen puolue on kyseessä.

• Anonyymi00093

Entinen sdp:n kansanedustaja kertoo kirjassaan järkyttäviä asioita ex-pääministeri Marinin käytöksestä.
      Hän esim. ryhmäkokouksessa oli sanonut, että nuorempia pitää suosia, sillä vanhemmat ovat matkalla hautausmaalle.
      Vähän myöhemmin hän tuli tunnetuksi boomeri lausunnostaan.
      Niin että tiedätte eläkeläiset, että ette ole mitään ettekä kukaan demareiden mielestä.
      Teitä tarvitaan ainoastaa vaalipäivänä.

• Anonyymi00094

Kyllä tiedetään!

• Anonyymi00102

Ei näitä voi päästää valtaan, kiusaavat pian kaikkia kansalaisia....!

• Anonyymi00104

Vain pienituloisia ja vähäosaisia(ko?) saa kiusata, kuten nykyinen hallitus tekee.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      21
      5248
    2. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      30
      3409
    3. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      38
      3385
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3201
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      40
      3143
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2621
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      123
      2106
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      53
      2086
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1337
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      180
      1207
    Aihe