SDPssä kuohuu, taas kerran...

Anonyymi-ap

Julmaa ja tylyä käytöstä omaa puoluetoveriaan kohtaan, I-L kertoo Tytti Tuppuraisen tokaisseen Pia Hiltuselle päin naamaa; "ketään ei kiinnosta Pia Hiltunen, muista se."
On aika diktatuurista menoa vasemmistossa, häjyillään ja halveksitaan jopa omia.

59

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Millä vuosikymmenellä viimeeksi, milloin viimeeksi persu ei ole aiheuttanut älämöintiä.

• Anonyymi00005

Jaa, tämä onkin siis muiden vika, että Tytti raivoaa?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jaa, tämä onkin siis muiden vika, että Tytti raivoaa?

Tuppurainen ärreenä.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Tuppurainen ärreenä.

Poliittinen ura on menossa alamäkeen.

• Anonyymi00002

Ymmärtääkö Tuppurainen edes erota?

• Tuppurainen erotetaan mikäli syyllistynyt esille tulleisiin väitteisiin, miksi pilata puolueen maine kun eduskuntavaalit lähestyy, sillä saadaan kohu pois.

• Anonyymi00006

Vahinko tapahtui, tätä puolueessa pelättiin, siinä meni vaalien voitto.

• Anonyymi00003

sitä saa mitä tilaa

vanha sanonta,

onhan sdp ollu työpaikoilla todella ärhäkkä niitä kohtaan jotka on eri mieltä niitten kanssa, nyt se nähdään omassa puolueen sisälläki,

• Anonyymi00028

Jotenkin tämä oli aavistettavissa...

• Anonyymi00004

Puolueen ryhmyrinä on välillä kovisteltava polulta eksyviä lampaita.

• Anonyymi00051
        UUSI

Jaa, sellaistako on demareiden tapa?

• Noo demarien on pakko selvittää mitä oikeasti on tapahtunut, uskon että selvittävät ei SDP halua menettää kannatusta jonkun Tytin huuhtelun takia.

Suomi tarvitsee toisenlaisen hallituksen, tämä hallitus on epäonnistunut se saa mennä.

• Anonyymi00010

Sannan hallitus sai mennä, sitä ei enää äänestäjät halunneet. Nykyinen jatkaa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sannan hallitus sai mennä, sitä ei enää äänestäjät halunneet. Nykyinen jatkaa.

Jatkaa nyky linjaa, voiko tämän huonommin enää mennä.

• Anonyymi00007

Ihmeen

Ihmeen herkkähipiäinen senaattori. Tuppurainen oli vaan kertonut sille tosiasian, rivikansanedustaja pysyköön ruodussaaan.

Vai kyseessäää julkisuushakuko? Vähän kehnosti toteutettu, ei pitäis omiin muroihin kusta. Ongelmia tiedossa puolueen sisällä jatkossa. Ehkä jää viimeiseksi kaudeksi politiikassa.

Tai sitten päättänyt loikata persuihin ja valmistelee sitä. Ei ehkä järkevä suunnitelma sekään, persut tulee romahtamaan seuraavissa vaaleisss, eikä sillä ole paljoa mahdollisuuksia silläkään suunnalla.

Sitäpaitsi, hankala käsittää, miks se nyt alkoi nariseen, nesken avustaja kohun. Kokeeko se olevansa avustaja?

Toi esimerkki kertoo paljon kuitenkin po. senaattorista jotain. Tuppuraisesta lähinnä sen, että se on kertonut rivikansanedustajalle, millanen asema mimmilla on puolueessa.

Mulla käsitys, politiikassa käytetään kovia otteita ja kovaa kieltä kulisseissa. Oliko tuppuraisen lausahdus jotenkin erikoisen kova ja henkilökohtaisuuksiin menevä, ei. Suora se kyllä oli.

Mutta nämät avustajina liikkuvat jutut, niihin pitäis kyllä saada selvyyttä. Tuppöuraisella on pitkaikaiset avustajat itsellään, häntä se asia ei siinä mielessä koskene. Mutta ryhmyrinä sen pitäis saada se asia selvitettyä.

Nimittäin, avustajat on työsuhteessa ja töissä pitää olla asialliset olot.

=DW=

• Anonyymi00031

jokaisen kokemus pitää ottaa vakavasti, sanoi minulle aikoinaan mun psykologi kun mä juttelin psykologilleni kiusaamisista jotka minä koin kiusaamisina .

Vaikkei mun kohralla tai tämä Tuppurainen&hiltunen olisikaan kiusaamista niin jos itse kokee sen kiusaamisena niin psykologin mukaan jokaisen tunnetila ja kokemus pitää huomioda ja ottaa vakavasti.

Oon itsekin tästä samaa mieltä ammattilaisen kanssa kun juttelin aikoinaan minuun kohdistuvasta pitkäaikaisesta kiusaamisesta.,

Voin antaa esimerkkejä mitä minulle sanottiin;

1. Hei juha sä oot niin surkea kokki ettei susta tulee koskaan hyvää kokkia
        2.Sä oot niin turha ihminen että sun pitäs ampua itsesi
        3.sä oot kuin vammainen koska et tajua asioita yksinkertaisia
        4.sä oot turha ja luuseri

näitä samoja sanoja kohdistettihin minnuun 10 vuoden aikajaksolla. Ne laukaisi minulle traumatisoituneen persoonan ja paniikkihäiriön. Yksi kohtaus oli sellainen että menin maahan makaamaan ja sätkin maassa.

En ole katkera ja vihainen. Mä koen tuppuraisen ja hiltusen asian sillai että asia pitää ottaa käsittelyyn ja tuppuraista ei pidä tuomita kokonaan koska me kaikki tehhään virheitä mutta asiaa ei saisi maton alle lakaista. Mut pitäs antaa mahollisuus tuppuraiselle kun nykyään valitettava kyllä on liian tuomitseva tyyli.

Annoin anteeksi pahimmilla kiusaajalleni. Puhuin hänen kanssa kaupassa parisen kertaa. Tosin myöhemmin taisin tajuta sen että luin rivien välistä hänen yhden nettikommentin (kun naamakirjassa juteltii) että häntä haittasi se mun toimettomuus kun tais sannoo jottain "mee töihin". En mä siihen hänen kommenttiin reagoinut.
        Mutta anteeksi annoin hänelle. Se oli ittelleni suuri asia että annoin anteeksi. Koin ikäänkuin valaistumista omassa tilassani.

• Anonyymi00032
        UUSI

Tuppurainen vs hiltunen-tapaukseen en uskalla ottaa kantaa koska en ole varma mitå tuppuraine sanonu Hiltuselle mutta se mitä ymmärsin hänen sanoneen eilisten kommenttien perusteella, on minun mielestäni tuppurainen sanonut sillai että itte olisin hiltusen asemassa kokenu hänen sanomisen samalla tunnereaktiolla että olisin kokenu sen mitätöimisenä.

Yksi vaihtoehto ja monasti paras vaihtoehto on juosta karkuun eli lähttee pois työpaikasta ja jos sairastuu vakavasti kuten minä, niin yks vaihtoehto on siirtyä työkyvyttömyyseläkkeelle kuten minä tein.

Ei ole pakko kenenkään kiusata itseään jos ei kykene toimimaan ihmisten kanssa. Voi olla kyse erityisherkkyydestä jos kokee monasti sanomiset kiusaamisena tai voi olla asianlaita vaikkapa ihan niin että kiusaaminen on ihan semmonen asia että sitä valitettava kyllä on olemassa ja osa vain kiusaamisen ottaa itseensä ja jatkaa työpäivää ja osa masentuu siitä ja sit voijjaan pohtii onko kiusaaminen oikein. Minusta se ei ole koskaan oikein.

Oon pohtinu joskus että me henkisesti sairaat ja ihmiset jotka koemme sanomiset muita herkemmin kiusaamisena, olemme kilttejä ja erityisherkkiä ihmistyyppejä ja ne jotka on työelämässä, ovat hieman kovempia.

Monasti kuuluu sanonta heikot sortuu elontiellä. Se sanonta harmi kyllä pitää kait paikkaansa. Itte kuulun heikkopäisiin.

• Anonyymi00033
        UUSI

Voin kertua sulle että mun kohralla henkinen väkivalta pitkäaikainen aiheutti sen että passivoiduin ihmisenä, vetäydyin omiin oloihini ja en ole oikeestaan koskaan tekeny päivääkään työtä rettä oon ollu vain kotona enkä tapaillu ihmisiä. Asun isäni kanssa. Mun isoserkulla sama tilanne ollu koko ikänsä kuten minulla että häntä myös kiusattu ja ollu vain koti.ihmisenä.

Ammattilaiset puhu minulle mielenterveystoimistolla että osa kiusatuista reagoi kuten minä ja isoserkkuni ja osa toipuu ja jatkaa työelämään.

Nykyään työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on suurentunut.

Mitä kiusaajat hakee oikeastaan? He aiheuttaa vain eläkkeitä ja hankaloittaa suomen asioita.

• Anonyymi00034
        UUSI

Toi on aika yleinen kommentti että sanotahan " no ompa herkkähipiäinen" että anteeksi vaan en riidanhaluinen nyt mutta mun mielestä kommenttis on absurdi koska ei siinä ole oikein mittään kunnon argumenttia ees että se on vain tommonen toteamus .

Että ikäänkuin annat ymmärtää että herkkyys on ongelma . Jos mietimme kiusaamista niin onko se herkän ihmisen ongelma jos hän loukkaantuu? Minun mielestä ei ole.

Tapaukset tosin on tapauskohtaisia. Ja silti vaikka yleinen mielipije olisikin ettei olis kiusaamista ollu niin jos toinen kokenu sen kiusaamisena niin mulle kyllä ammattilainen sanoi että jokaisen kokemus ja tunnetila otetaan siellä psykologian ammattilaisten keskuuvessa tosissaan mikä kertoo siitä että psykologit on hyviä ja tunneälykkäitä ihmisiä.

Itse pannut merkille vuoskausien aikana psykologeista etenkin että upeita ihmisiä suurin osa että usein joustavia, tunneälykkäitä ja hyväluonteisia = halu auttaa hädässä olevaa. Ittellä siis vain oikeastaan vain hyviä kokemuksia. Ainoastaan yksi psykiatrian erikoissairaanhoitaja ei ehkä ihan mun makuuni ollut. Että mielestäni häneltä puuttui tunneälyä ja kun otin asian puhheeksi psykologilleni niin hän oli mun puolella ja sanoi että se psykiatri oli sanonu kyllä selvästi väärin .

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Toi on aika yleinen kommentti että sanotahan " no ompa herkkähipiäinen" että anteeksi vaan en riidanhaluinen nyt mutta mun mielestä kommenttis on absurdi koska ei siinä ole oikein mittään kunnon argumenttia ees että se on vain tommonen toteamus .

Että ikäänkuin annat ymmärtää että herkkyys on ongelma . Jos mietimme kiusaamista niin onko se herkän ihmisen ongelma jos hän loukkaantuu? Minun mielestä ei ole.

Tapaukset tosin on tapauskohtaisia. Ja silti vaikka yleinen mielipije olisikin ettei olis kiusaamista ollu niin jos toinen kokenu sen kiusaamisena niin mulle kyllä ammattilainen sanoi että jokaisen kokemus ja tunnetila otetaan siellä psykologian ammattilaisten keskuuvessa tosissaan mikä kertoo siitä että psykologit on hyviä ja tunneälykkäitä ihmisiä.

Itse pannut merkille vuoskausien aikana psykologeista etenkin että upeita ihmisiä suurin osa että usein joustavia, tunneälykkäitä ja hyväluonteisia = halu auttaa hädässä olevaa. Ittellä siis vain oikeastaan vain hyviä kokemuksia. Ainoastaan yksi psykiatrian erikoissairaanhoitaja ei ehkä ihan mun makuuni ollut. Että mielestäni häneltä puuttui tunneälyä ja kun otin asian puhheeksi psykologilleni niin hän oli mun puolella ja sanoi että se psykiatri oli sanonu kyllä selvästi väärin .

Mikä kiusaaminen?

Toi kerrottu tapaus ei kyllä mitään kiusaamista ole. Puolueen ryhmyri vaan opastanut aloitteleva senaattoria siitä, mitä puoluekuri tarkoittaa.

Lisäks vaan yks lausahdus, eiks kiusaamisen pitäis olla niinkuin jatkuvampaa?

Snadisti töykeesti ehkä sanottu, mutta jos tollanen luokitellasn kiusaamiseksi, hitto, eihön ihmiset sitten muuten buuri kommunikoisikaan keskenään, kuin kiusaamalla.

Herkkähipiäinen mimmi, toi nuori senaattori. Tuskin jaksaa politiikassa kovin pitkään, jos tollasezta vetää hernemaissipaprikat nokkaan. Tuskin jaksaa kyllä mitään muutakaan elämää, missä joutuu tekemisiin ihmisten kanssa. Takana voi toki olla muutakin, esim demujen sisäinen valtataistelu.

=DW=

• Anonyymi00008

Nyt tarvitsevat demareiden sitkeät kannattajat ja kehujat paljon jaksuhaleja, on raskaat ajat menossa. Otamme osaa!.....

• Anonyymi00009

Tytti on kruunannut itsensä kuningattareksi, jolla on kruunu kannettavana.
      Kruunu on raskas kantaa, sanoo hän.
      Tuo kertoo suuruudenhullusta ihmisestä.
      Hän ei siedä alamaisilta minkäänlaista arvostelua.

• Anonyymi00052
        UUSI

On ollut hurjaa menoa ja kovaa asioiden pimitystä.

• Anonyymi00011

Nykyään voidaan laittaa valheita totena liikkeelle ja sillä on olemassa aina vaikutusta ihmisiin. Totuus ei näytä liikuttavan kaikkia. Huolestuttavaa on, kun kohta ei tiedä mikä on totta ja mikä valetta. Tästähän tutkijat ovat kertoneet. Tämän asian tiimoilta annetaan tuomareitten selvittää totuus. Ensin tutkinta sitten hutkinta. Nykyään hutkitaan ensin ja tutkinta tulee perässä. Ja hutkijat ovat noloina hiljaa jos muuta ei keksi.u

• Anonyymi00012

Jaa, millä valtuuksilla Tytillä oli noin sanoa, ja vielä noin painavasti (muista se)?

• Anonyymi00013

Katselin eilen televisiota.
      Aika voimakkaasti Antti tuki Tyttiä. Ei tahtonut toimittaja saada suunvuoroa.

• Anonyymi00015

Juu, aika kuumana siellä käydään, kun jo väläytellään oikeustoimiakin.

• Anonyymi00016

Nyt se totuus tuli julki
      minkälainen todellisuudessa on sdp:n sisäinen politiikka
      pelkkä DIKTAATORI TOUHUA

kaukana demokratiasta, sdp:ssä on dikttattori henki ,
      kenelläkään ei ole oikeuksia sanoa mielipiteitään vain johtajalla,
      jos on erimieltä kuvaannollisesti turpaan tulee ja lujasti,

ei ihme jos ja kun työpaikoilla oli helvetinmoista kiusaamistarinoita ,
      takan puhunista juorujen keksijät,
      toistensa kyttäämistä vainoamista, valheita
      jotkut väsyi sanoutui irti eivät jaksaneet painostavia puheita,

hyvä
      ny kun totuus tuli julki
      vaikka vuosikymmenten kärsimysten jälkeen,

• Anonyymi00017

Persujen sisällä aina joku hässäkkä, kokoomus rauhoittui kun erottivat äärioikeisto Rydmanin.

• Anonyymi00018

Kaikkeen sitä avustajia tarvitaan.
      Katselin televisosta, kun Lindtman ja Tuppurainen aloittivat tiedotustilaisuuden.
      Joku avustajanainen toi samalla, ennen tilaisuuden alkua, Lindtmanin pöydälle A4-paperin. On iso herra, kun ei itse voi tulla ko paperi mukanaan, vaan käveli naisen perässä.
      Ojenteli vielä kättään naisen perään, tämän siirtyessä sivummalle. Ihmettelin tarvitseeko aikuinen nainen noin oudolta tuntuvaa ohjausta.

• Anonyymi00019

Tuosta on iltasanomissa videokuvaa kun Antti TYÖNTÄÄ avustajan sivuun eikä ainoastaan ojentele kättänsä hänen peräänsä.

• Anonyymi00022

• Anonyymi00023

''...kun ei itse voi tulla ko paperi mukanaan, vaan...''

Jos se papru oli viimehetken uutisia ??

• Anonyymi00020

Pia Hiltunen on ensi kaudella PS edustaja.

• Anonyymi00021

Tuskinpa naispuolista ''Juudasta'' kukaan huolii.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tuskinpa naispuolista ''Juudasta'' kukaan huolii.

Nyt meni vertaus aika pahoin pieleen, mut jos on lusikalla saanu, ei muuta voida vaatia.

• Anonyymi00029

Sosdemin vasen laita haluaisi syödä vassarien kanssa samasta kulhosta. Suo siellä vetelä täällä.

• Anonyymi00035
      UUSI

Tytillä näyttää olevan täysi tuki.

• Anonyymi00036
      UUSI

Sellaista jälkeä syntyy kun ihminen uskoo olevansa maailman napa.

• Anonyymi00037
        UUSI

Mitä jälkeä, SDP suosio on ylivoimaisen hyvä.

• Anonyymi00038
      UUSI

Vaikuuttaa siltä, että sdpn diktatuurimaiset piirteet ilmeni jo siinä miten sen johto asennoitui ulostulollaan tähän tapahtumaan.

• Anonyymi00039
      UUSI

Taitaa kiinnostaa kuitenkin.

• Anonyymi00040
      UUSI

Muita kun SDP ä kiinnostaa, mitään merkittävää ei ole tapahtunut.

Jos aihe kiinnostaa voi välillä setviä muitakin puoueita.

Voisi keskittyä holhouksessa olevan talouden hoitoon.

• Anonyymi00041
      UUSI

Omituisin tönäämistä muistuttavin liikkein tiedotustilaisuuteen tullut puheenjohtaja vaikutti oikein "puhkuvan ja puhaltavan" puhuessaan ryhmäjohtajasta, joka taas puolestaan vilkkaassa kielenkäytössään väläytti jopa oikeuslaitoksen puoleen kääntymistä.
      Esiintymiset antanevat viitteitä miten kuria ylläpidetään.
      Onko puolueessa diktaroorinen ja maltillisempi siipi?

• Anonyymi00042
        UUSI

Rohkeneeko "psykiatri-Ville" tulla avaamaan näkemyksiään tilanteesta - saapa nähdä.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Rohkeneeko "psykiatri-Ville" tulla avaamaan näkemyksiään tilanteesta - saapa nähdä.

Eikös Villellä ole oikeasti psykiatrin koulutus?

• Anonyymi00045
        UUSI

Kai tämä on sdp:n tapa tehdä politiikkaa.

• Anonyymi00046
        UUSI

Mikä lienee Krista Kiurun käsitys asioista?

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Mikä lienee Krista Kiurun käsitys asioista?

Katso uutiset. Ne oikeat.

• UUSI

Antti siirsi avustajansa sivuun, avustaja myöntänyt jääneensä tukkeeksi kun Antti piti päästä hänen kohdalleen. A-talkin mukaan ei kohu mitenkään ihmeellinen.
      Mieleinen muille puolueille saada kohun varjolla demarien kannatusta alas'päin.

Aikansa Some ynnä muut pölisee jutun parissa, lopulta väsyvät ja tilalle tulee joku muu kohu vaikka rasismista, joku persu ampuu tai olisin ampunut jos olisi ollut pyssy.
      Mitä näistä, tylsää jollei mitään tapetilla, iltapäivälehdet haluaa juttuja vaikka tuulesta temmattuja

• Anonyymi00047
        UUSI

Vanha suomalainen kansanviisaus sanoo: Ei tulta ilman savua.
        Mutta sdp:ssä taitaa suomalaisuus olla vähäarvoista, siksi voimakasta herjaa se esittää mm. perussuomalaisia kohtaan.

• UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Mutta sdp:ssä taitaa suomalaisuus olla vähäarvoista, siksi voimakasta herjaa se esittää mm. perussuomalaisia kohtaan.

Äärioikeisto uusnatsien moraali siitä kyllä löytyy sanomista, se ei selvittelyllä parane.

• Anonyymi00049
        UUSI
        Pertikki kirjoitti:

Äärioikeisto uusnatsien moraali siitä kyllä löytyy sanomista, se ei selvittelyllä parane.

Lindtmannista on kuva, jossa tekee natsitervehdyksen.

• UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Lindtmannista on kuva, jossa tekee natsitervehdyksen.

Tänäänkö teki jos teki ei se minuun vaikuta, saatan äänestää jotain muuta puoluetta, tai henkilö perusteisesti.

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Vai: ei savua ilman tulta.

• Anonyymi00044
      UUSI

Se jää parin viikon sairikselle, varmaan nuppinsa säätöä ku alkanut heittää.

• Anonyymi00048
        UUSI

Tyttikö?

• UUSI

X-Persu Pekka Kataja on kuollut.

Pekka Katajan yritti tappaa oman puolueen jäsenet mutta selvisi siitä hengissä.

Huutaminen puolueessa ei haukku haavaa tee.

• Anonyymi00055
      UUSI

PS puolueesta kun kaivelee niin hämmästyy Mafia puolue, pomo uhkailee ampua jos olisi pyssy olisin ampunut. Toinen Mafian jäsen ei pelännyt ampua, x-mafia pakenee Venäjälle.
      Tarinaa riittäisi pyhäkoululaisista jos viitsi kertoa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      171
      3931
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      81
      3119
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      47
      2155
    4. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      23
      2133
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      55
      1935
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      85
      1341
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      25
      1278
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1270
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      58
      1058
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      768
    Aihe