Kauneushoidoista Tallinnassa

Kyllä suomituristilla on varaa

Kauneusmatkailu Suomesta Tallinnaan on houkutellut markkinoille myös palveluntarjoajia joiden taso on ala-arvoista.

Itse petyimme Sadamarketin 1 kerroksessa sijaitsevan Helena 2 palveluun. Hoitolan hygienia oli puutteellista: jalkahoitoja tehtiin niin liukuhihnatahdilla, ettei raspeja tai partakoneiden teriä ehditty vaihtaa asiakkaiden välillä. Jalat ehtivät ennen raspausta likoamaan vedessä noin minuutin ja koko pedikyyri oli ohitse reilusti alle puolessa tunnissa. Jo käytetystä ajasta pystyy arvioimaan, ettei lopputuloksen laadulle anneta tässä hoitolassa suurta arvoa.

Hoitolan käyttämät tuotteet olivat kuin jostain marketin hyllyltä, eivät siis mitään laadukkaita ammattilaisten tuotteita.

Kasvohoidossa ei poistettu silmämeikkejä ja 'hieronta' oli hivelyä.

Myöskin hiusten värjäys ja leikkaus tehtiin hätäisesti, ja tulos oli sen mukaista. Väri ei tarttunut juurikasvuun ja pitkien hiuksien latvat leikattiin isoina hiuspuntteina koko pää noin 10 napsaisulla.

Hoitola mainostaa viroinfo.com -matkailuportaalilla itseään laadukkaaksi, edulliseksi ja antavansa ryhmille alennuksen. Hoitolan hinnasto on omistajan selän takana nurkassa ja asiakas näkee sen ensimmäistä kertaa maksaessaan poislähtiessään. Ja mm ranskalaisen manikyyrin hinta olikin 50 kruunua kalliimpi kuin hoidon alussa tekijältä kysytty hinta. Ryhmäalennusta ei lasketa hintaan automaattisesti, vaan asiakkaan tulee itse muistuttaa tuosta alennuksesta. Meidän ryhmästä osalla jäi alennus tämän vuoksi saamatta. Ja hoitolan hinnat eivät ole Tallinnan hintatasoon verrattuna edullisia: hotellien yhteyksissä toimivien, kalliina pidettyjen -ja laadukkeiden- kauneushoitoloiden hintataso on Helena 2:n hintoja alhaisempi

Ja loppuhuipennukseksi: hiusteni värjäys epäonnistui niin että tummanruskea väri tarttui tyvikasvuun vaaleankellertävänä. Maksaessani ilmoitin että en ole tyytyväinen ja mielestäni minun kuuluu saada alennusta, koska joudun värjäyttämään hiukseni Suomessa heti uudelleen. Omistajan mukaan tämä oli minun vikani, koska hiukseni ovat niin monta kertaa värjätyt että ei voi saada tasaista väriä. Ja kun sanoin että on se ennenkin onnistunut kun on ollut ammattitaitoinen kampaaja, olisi omistajan mukaan minun pitänyt huomioida, että he käyttävät Wellan värejä ja niillä ei väri minun hiuksiini onnistu (Wellan väri ei siis tartu ennen värjäämättömään hiukseen...). Ja sitten uhatiin jo miliisillä ja passin pois ottamisella ja haukuttiin vielä kaupan päälle.

Omistajan mielestä minulla on niin hyvä palkka Suomessa, että kyllä minä voin maksaa täyden hinnan ja se on minulle ihan pikkuraha. Toisin sanoen rahat pois turisteilta mahdollisimman tehokkaasti.

Olemme aiemminkin käyneet Tallinnan kauneushoitoloissa ja saaneet laadukasta palvelua. Tämä Helena 2 oli vain niin houkuttelevasti siinä heti satamassa ottamaan rahamme vastaan.

Pitääkää puolianne -ja vaatikaa laatua.

11

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti satamaan

      kauempaa laatua ja parempaa palvelua. Nyt on myös siellä lomakausi ja harjoittelijoita otetaan töihin ammattilaisena !
      kierrän muutenkin sadamarketin neukkulat kaukaa

    • tilaakin

      Kierrä tosiaan Sadamarket ja Merekeskus kaukaa, jos haluat muuta kuin kännisille suomalaisille tarkoitettua p...aa.

      Vuosien ajan olen saanut hyvää, ammattilaista palvelua ja ystävällisesti monessa kauneuden hoitopaikassa Tallinnassa.

      • paskaa

        en kierrä marketit satamassa olen muualla lomalla stokmanilla sikipilisillssa satamassa on ok palvelu tukkat leikataan 10 eurolla miehey 5 eurolla mikä on sun onkelmasi soita 0407195932


    • Varju

      Juu, satama-alueella meininkinä "rahat pois tyhmiltä turisteílta".Vähän kauempana saa laadukasta, hyvää palvelua huomattavasti edullisemmin.

      • opittu

        Jep, opimme siis kantapään kautta ettei satama-alueelle kannata jäädä.

        Kirjoitin kokemuksemme vinkiksi muille -ettei muille tule samanlaisia pettymyksiä.

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää liikaa hintaa vaan se joka sen suostuu maksamaan


    • käyn usein

      Älä mene Sadamarkettiin tai Merekeskukseen. Ne on lähes täysin "turisteilta rahat pois"- paikkoja.

    • käynyt

      Mä olen käynyt Sinisessä Salongissa ja Viruhotellin hoitolassa. SinisenSalongin kampaaja oli minusta erittäin hyvä, mutta kosmetologi teki siellä hätäistä työtä, en ollut tyytyväinen.
      Virun hoitolassa taas päinvastoin kosmetologi teki erittäin hyvää huolellista työtä, kampaajalla taas tuntui olevan kiire ja jälki oli senmukaista.

    • Nimetön

      Minä olen käynyt tässä vanhankaupungin Helena kauneushoitolassa. Sitä sanottiin aikanaan Helena 1:ksi. Aivan ala-arvoista tämän nuoren kosmetologin työ ja hoitolasarja St Ives mitä saa ostettua Suomessa Tarjoustalosta. Sain alennusta, kun valitin omistajalle. Hän haukkui minut myöskin. Todella palvelualtista toimintaa, ihmettelen vieläkin. Hintaa sain maksettua 200 kruunua, mutta paha mieli jäi kys. paikasta.

      • Mammapoppoo

        Minulla oli suuria ongelmia saada varattua 6 henkilön mammapoppoolle hoitoja Stockan Désirée Ilusalongista. Heillä ei ole sähköpostia ja soittaminen oli tuskaista, eikä siltikään tullut oikein. Kävin vielä noin kuukautta ennen siellä paikan päällä varmistamassa aikoja hoidoille ja aikataulun sopivuutta meille pienten lasten äideille, virkistyspäivälle.

        Silti homma kusi kintuille paikan päällä H-hetkellä. En voi enää suositella ja suureesti ihmettelen?

        Ehkä joku toinen kauneushoitola hoitaa paremmin? Onko kokemuksia?


      • linkki tässä
        Mammapoppoo kirjoitti:

        Minulla oli suuria ongelmia saada varattua 6 henkilön mammapoppoolle hoitoja Stockan Désirée Ilusalongista. Heillä ei ole sähköpostia ja soittaminen oli tuskaista, eikä siltikään tullut oikein. Kävin vielä noin kuukautta ennen siellä paikan päällä varmistamassa aikoja hoidoille ja aikataulun sopivuutta meille pienten lasten äideille, virkistyspäivälle.

        Silti homma kusi kintuille paikan päällä H-hetkellä. En voi enää suositella ja suureesti ihmettelen?

        Ehkä joku toinen kauneushoitola hoitaa paremmin? Onko kokemuksia?

        http://www.desiree.ee/
        Muistuttaisin jällen kerran ,että Virossa kaikki ilusalong työntekijät ovat nk vuokrapaikoilla elleivät A) omistaja B) sukulainen C)luottohenkilö. Kesä on yllätys-yllätys lomakautta myös siellä. Ei lasten kunnallista päivähoitoa, vaan eman hoivissa. Kesällä, jos varat sallii, nauttivat yhteisolosta muutaman harvan viikon. Kesälomasijaisuutta ei edes tunneta-ajatella. Harvoin täälläkään tömähdetään KAHDEKSAN (8!) hengen voimin kesällä mihinkään hoitolaan. Olisitte jakautuneet eri hoitoloihin. Virolaiset yrittävät parhaansa, mutta viimekäden peruutuksia "irto" työntekijöidenkin puolelta sattuu (lapsi sairastuu tms ei ole minne piltin parkkeeraa). Järki hoi -äly älä jätä. Toivon paremmin organisoitua "rentoutus" matkaa !
        Ps isommat nk kylpylät antavat laajemman skaalan ao toimenpiteille.


      • Mammapoppoo
        linkki tässä kirjoitti:

        http://www.desiree.ee/
        Muistuttaisin jällen kerran ,että Virossa kaikki ilusalong työntekijät ovat nk vuokrapaikoilla elleivät A) omistaja B) sukulainen C)luottohenkilö. Kesä on yllätys-yllätys lomakautta myös siellä. Ei lasten kunnallista päivähoitoa, vaan eman hoivissa. Kesällä, jos varat sallii, nauttivat yhteisolosta muutaman harvan viikon. Kesälomasijaisuutta ei edes tunneta-ajatella. Harvoin täälläkään tömähdetään KAHDEKSAN (8!) hengen voimin kesällä mihinkään hoitolaan. Olisitte jakautuneet eri hoitoloihin. Virolaiset yrittävät parhaansa, mutta viimekäden peruutuksia "irto" työntekijöidenkin puolelta sattuu (lapsi sairastuu tms ei ole minne piltin parkkeeraa). Järki hoi -äly älä jätä. Toivon paremmin organisoitua "rentoutus" matkaa !
        Ps isommat nk kylpylät antavat laajemman skaalan ao toimenpiteille.

        Jos luit tarkemmin viestini, tein ensimmäiset varausyhteydenotot 2 kuukautta ennen H-hetkeä. Stockan Désiréessä ei oikein ymmärretty minua, kun en osaa viron kieltä. He eivät ymmärtäneet sujuvaa englantiani. Kuten kirjoitin, kävin vielä kuukautta ennen H-hetkeä paikan päällä varmistamassa sopivat hoidot, joko manikyyrin tai pedikyyrin tai kasvohoitoja. Olimme sentään varanneet hoidoille aikaa kaikkiaan 4½ tuntia, jotta kaikki ehtisivät käydä haluamissaan hoidoissa.

        Silti homma kusi kintuille!

        Ovat lisänneet sittemmin sähköpostin yhteystiedot kesäkuun jälkeen. Faksinumeroa ei ole vieläkään, ei myöskään löydy Eniro.ee:stä. Yritin myös silloin ensiksi faksilla Stockan kanta-asiakaspalvelun kautta, joka sijaitsee sentään Désiréen vieressä 5. kerroksessa, mutta ei ollut siitäkään apua, samoin kuin Désirée:n palautesivujen kautta, turhaan.

        Kuten sanoin, ei anna luotettavaa kuvaa yrityksestä, vaikka toimiikin vuokralla Stockan tiloissa. En siis voi suositella kellekään!

        Yksi mammoista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7736
    2. 108
      5941
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5167
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4536
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2967
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2928
    8. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe