Mikään ei auta, pakko riipasta umpikännit!

Anonyymi-ap

Joskus taannoin itkin tänne siitä, että olen maanantaikappale täällä luomakunnassa. Uskomassa pyrkinyt olemaan ja samalla yrittänyt hampaat irvessäkin luottaa Jumalan johdatukseen. Minulla on perustavan laatuisia valuvikoja, miksi minusta ei saa yhteiskuntakelpoista. Aivoni toki toimii jollain tasolla, mutta keskittymisessä, muistin toiminnassa ja asiakokonaisuuksien hahmottamisessa on pahimmat ongelmat ja niiden takia en pääse missään puusta pidemmälle. Aivoni sakkaa aina, ku niitä pitäis käyttää. Ja kun ne sakkaa, en kykene mihinkään.

Apua on haettu jo useita kertoja, mutta mikään tarjottu apu ei ole ollu riittävää. Lääkkeitäki kokeillu. Vielä 2017 mulla oli suuret toiveet, että oikealla lääkityksellä saan ”superaivot” ja pääsen ratkomaan itteni suon silmästä yhteiskuntaan mukaan. Ei toiminut lääkkeet ja aivotkaan eivät lopettaneet sakkaamista. Useampi lyhytterapiakin takana, mutta niistä ei jää mitää käteen, kun unohdan niistä saadut opit. Ei toiminut kognitiivinen terapia, ei ratkaisukeskeinen terapia, eikä muutama muukaan. Sinänsä hiivatin hyvät ideat niissä, mutta ne pitäis jäädä jakeluun, jotta ne toimisi.

Nyt en enää elättele nousua. Samaan aikaan uutiset ja maailman tilanne ahdistaa. En ehkä ikinä saa pysyviä tukitoimia, kun valtion talous heikkenee ja minunkaan pussissa ei hirveenä rahaa oo päässy kertymään, kun olen korkeintaan keikkatöitä tehnyt ja niitäkin harvakseltaan. Työkokeiluja on useita takana ja järkiään kaikkien kohdalla aivoni ovat todettu riittämättömiksi. Kaikkialla tarvitaan itseohjautuvuutta ja siihen olen kovasti pyrkinytkin, ihan hampaat irvessä. Mutta aivot aika ajoin jumittaa, hahmotuskyky, muisti ja niin moni muukin auttamattoman surkeat. Enkä pakottamalla saa aivojani mukaan silloin, kun ne päättää lyödä liinat tiskiin. Moni homma elämän aika a on kaatunut päälleni ja tulee jatkossakin kaatuu, ellei jollain ilveellä saisi näitä aivoja kuntoon. Olen jo viikon rypenyt ahdingossa, kun rahat on loppu, yks jos toinenkin asia vaatii huoltoa jne. Ulosotossa on laskuja, koska muistituksista huolimatta monia jää rästiin… koska laitan muistutukset huolimattomuutta esim ensi vuoden puolelle. Eihän ne silloin auta.

En osaa lääkäreille yms tiivistää asioitani. Joudun aina laulaa pisimmän kaavan mukaan ja silloin valtaosa asioista jää, tai unohtuu kertoa. Eikä lääkäreillekään avaudu siksi kokonaiskuva. Alkoholista oon osannut olla erossa vuodesta 2016, milloin viimeksi otin umpikännit ja se johti tyhmyyksien tekoon ja uusiin ongelmiin. Koska kymmenen vuoden aikana en ole juurikaan edistynyt asioissani ja kovista yrittämisistä huolimatta asiat menee jatkuvasti pahempaan päin, on kaiketi aivan sama, jos uusin 2016 vuoden toilauksen ja kietasen tuhottomat kännit!! Tuskin siitä seuraavat ongelmat paljoa enempää jo ennestään kurjaa oloa pahentaa. Kenties pääsen hoitolaitokseen, tai manan majoille. Aivan sama, kunhan asiat edes jollain tavalla muuttuu. Ja kiitos Jumala sinulle, kun et rukouksiani kuuntele. Teit minusta vain valuvikaisen maanantaikappaleen ja nyt naurelet siellä pilvien päällä partaasi.

36

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Luin tekstini uudelleen. On kyllä sekavaa soppaa tuo mun ulosantini, että hallelujaa! Kirjoitin, en enää elättele nousua 🤦
      En siis enää usko siihen, että nousisin ikinä suon silmästä yhteiskuntakelpoiseksi. Muuallakin teksissäni oli niin sakeaa soppaa, että en kehtaa ees lukea sitä loppuun. Pakko kipaista viinakauppaan….

• Anonyymi00002
        UUSI

Meillä kullakin on omat vaivamme. Minäkin taisin olla jonkinlainen tiistaitekele, synnyin keskosrääpäleenä, olin happikaapissa monta viikkoa, minun ei ennustettu jäävän eloon. Sairastellut pikkulapsesta asti ja vielä aikuisiällä tullut jatkuvasti kaikenlaista uutta, lääkepurkeissa löytyy. Käynyt useasti kuoleman rajalla.

Kait meilläkin jokin tarkoituksemme on.

Eilen illalla alkoi tämä hengellinen laulu soida mielessäni:

Oi, sä laps' Jumalan:
        https://youtu.be/OFp0EpR76jw?si=O9at0NdbTRr8EEVd
        🐧

• Anonyymi00003
      UUSI

Jos kertoisit taustastasi, lapsuudesta. Minkälainen lapsuus sinulla oli, jos se on ollut rankka, niin sen takia kyllä voi tulla ongelmia.

• Anonyymi00004
        UUSI

Onko kysymys aloittajalle vai ed. kirjoittajalle (klo 15:23), minulle?

Oma lapsuuteni, nuoruuteni ja aikuisuuteni on ollut täynnä monenlaista kärsimystä.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Onko kysymys aloittajalle vai ed. kirjoittajalle (klo 15:23), minulle?

Oma lapsuuteni, nuoruuteni ja aikuisuuteni on ollut täynnä monenlaista kärsimystä.

Suosittelen kirjaa: Lapsuuden kehityksellinen trauma, Juha Klaavu

Lapsuuden kehityksellinen trauma syntyy toistuvasta emotionaalisesta laiminlyönnistä tai vuorovaikutussuhteen traumasta, usein ensimmäisen elinvuoden aikana, ja se herkistää myöhemmille traumoille. Se johtaa syvään arvottomuuden, häpeän ja syyllisyyden tunteeseen, epäaidon minuuden kehittymiseen sekä vaikeuksiin ihmissuhteissa. Hoitamattomana se voi ilmetä aikuisuudessa somaattisina oireina, masennuksena ja persoonallisuushäiriöinä.

Kehityksellisen trauman avainpiirteet:

Synty ja luonne: Trauma toistuu lapsuuden varhaisvaiheissa vuorovaikutuksessa, joka on kylmää tai hyödyntävää. Lapsi voi kokea olevansa "paha" selviytyäkseen.
        Oireet ja seuraukset:

Tunne-elämä: Syvä, alitajuinen häpeä ja arvottomuus.

Identiteetti: Epäaito minuus, jossa omat tarpeet on tukahdutettu.

Ihmissuhteet: Vaikeudet luoda turvallisia suhteita, taipumus hakeutua haitallisiin suhteisiin.

Terveys: Krooniset kivut, ahdistuneisuus, masennus ja somaattiset oireet.

Käsittely: Koska trauma on vaikea tiedostaa, sen tunnistaminen ja hoitaminen (esim. psykoterapia) on usein pitkä prosessi, jota Juha Klaavu on kuvannut teoksessaan.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Suosittelen kirjaa: Lapsuuden kehityksellinen trauma, Juha Klaavu

Lapsuuden kehityksellinen trauma syntyy toistuvasta emotionaalisesta laiminlyönnistä tai vuorovaikutussuhteen traumasta, usein ensimmäisen elinvuoden aikana, ja se herkistää myöhemmille traumoille. Se johtaa syvään arvottomuuden, häpeän ja syyllisyyden tunteeseen, epäaidon minuuden kehittymiseen sekä vaikeuksiin ihmissuhteissa. Hoitamattomana se voi ilmetä aikuisuudessa somaattisina oireina, masennuksena ja persoonallisuushäiriöinä.

Kehityksellisen trauman avainpiirteet:

Synty ja luonne: Trauma toistuu lapsuuden varhaisvaiheissa vuorovaikutuksessa, joka on kylmää tai hyödyntävää. Lapsi voi kokea olevansa "paha" selviytyäkseen.
        Oireet ja seuraukset:

Tunne-elämä: Syvä, alitajuinen häpeä ja arvottomuus.

Identiteetti: Epäaito minuus, jossa omat tarpeet on tukahdutettu.

Ihmissuhteet: Vaikeudet luoda turvallisia suhteita, taipumus hakeutua haitallisiin suhteisiin.

Terveys: Krooniset kivut, ahdistuneisuus, masennus ja somaattiset oireet.

Käsittely: Koska trauma on vaikea tiedostaa, sen tunnistaminen ja hoitaminen (esim. psykoterapia) on usein pitkä prosessi, jota Juha Klaavu on kuvannut teoksessaan.

Olen aikoinaan kokenut vain puolittaista, huonoa psykoterapiaa, joka hajotti itseäni entistä enemmän. Enää en välitä terapioista, hoidan itse itseni parhaiten, yksin.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Olen aikoinaan kokenut vain puolittaista, huonoa psykoterapiaa, joka hajotti itseäni entistä enemmän. Enää en välitä terapioista, hoidan itse itseni parhaiten, yksin.

Kannattaa lukea tuo kirja, jos siitä olisi apua.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Se on onni, jos löytää hyvän terapeutin.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kannattaa lukea tuo kirja, jos siitä olisi apua.

Pitääpä tilata kirjastosta.

• Anonyymi00010
      UUSI

Ihminen joka ei maksa velkojaan kertoo jo kaiken.

Ei varmaan huoleta syntivelkakaan Jumalan edessä? Ei varmaan huoleta ei.

Armosta ma aina elän ja viel päälle arvostelen Jumalaa.

Voivoi teitä te sodomman ja Gomorran lapset.

• Anonyymi00011
        UUSI

On minullakin ollut häiriö aivotoiminnassa kun sain pakit rakkaudelta.

Kuitenkaan minä en Jumalaa vastaan noussut ja minä maksan maalliset velkani koska minä en ole hävytön roisto ja minä kadun velkaani jossa olen velallinen Jumalalle.

• Anonyymi00014
        UUSI

Olen ap. Laskujen maksaminen ajallaan on toki tarkoitukseni ja siksi laitan kaikki laskut suoraveloitukselle, koska oon liian hajamielinen. Silti kaikkia laskuja ei tuu hajamielisyyden vuoksi laitettua. Haluni toki olis, mutta sitte, ku alkaa tulee ulosotosta kirjeitä, en enää pysy mukana, mitkä on maksettu, mitkä ei. Ja kun teen hankintoja, ostan sellaista, mitä ei pitäs, ku ei tuu käytyä läpi kaikkia speksejä, vaikka on tarkoitus perehtyä läpikotaisin, että kaikki, mitä hankin, täyttää kriteerit. Hajamielisyyden vuoksi olen ostanut juttuja, jotka ei täytäkään tarpeita. Nurkat notkuu minulle tarpeetonta romua ja edelleen ne, joita tarvisin, puuttuu. Koska rahat menee vääriin juttuihin. Mun ei kannata ostaa mitään, ku en kuitenkaan osaa ottaa huomioon kaikkia yksityiskohtia. Olen ostanut 1000 euron aparaatin, jossa ei ollu tarvitsemia juttuja. Sain siitä 600 euroa myymällä pois. 400 euroa hukkaan. Uusi hankinta…. oli myös väärä. Tietyt kriteerit täytty, mutta oleellisia juttuja puuttui. Otin siinäki takkiin 500 euroa. Nurkissa lojuu myös roinaa, josta ei saa mitään, tai myyminen on vaikeaa. Olen ostellut varaosia eri vimpaimiin, jotka oli vääriä. Koska oma huolimattomuusmoka, en saa rahoja takaisin. Eikä riitä voimavaroja enää mihinkään. En jaksa tehä yhtää mitään, ku kaikki menee kuitenki päin seiniä. Sama olla harrastelematta yhtään mitään. Autoakaan en kykene pitää, ku liian monta muistettavaa asiaa. Huoltoja unohtuu jne. Elämäni varrella kaksi autoa on leikannu kii, on tullu ostettua romuautoja, jotka oli jo valmiiksi rikki jne. en jaksa enää ees muistella niitä. ku ei jaksa miettiä enää mitää muutakaan.

• Anonyymi00016
        UUSI

Mistä sä nuo syytökset tempaisit? En minä Jumalaa syyttele, ihmettelen kyllä, mutta kaikelle taatusti löytyy lopulta hyvä selitys.

Enkä minä koe syntejäni minään velkana Jumalalle. Pahantekijäksi minä itseni koen, Jumalan tahtoa vastaan rikkoneeksi. En tähän velka-asioita sotke: voisi syntyä harhaoppi, että joillain "hyvillä teoillani" sitten muka maksaisin niitä anteeksi. Katolinen kirkko saattaa noin opettaa, Luther ei.

Jeesushan on lunastanut / maksanut neidät ja eikun vain Kristuksesta kiinni pitämään ja vuohille huutamaan, että älkää te siellä mäkättäkö! Ollaan Jeesuksen kanssa, olemme pelastettuja!

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mistä sä nuo syytökset tempaisit? En minä Jumalaa syyttele, ihmettelen kyllä, mutta kaikelle taatusti löytyy lopulta hyvä selitys.

Enkä minä koe syntejäni minään velkana Jumalalle. Pahantekijäksi minä itseni koen, Jumalan tahtoa vastaan rikkoneeksi. En tähän velka-asioita sotke: voisi syntyä harhaoppi, että joillain "hyvillä teoillani" sitten muka maksaisin niitä anteeksi. Katolinen kirkko saattaa noin opettaa, Luther ei.

Jeesushan on lunastanut / maksanut neidät ja eikun vain Kristuksesta kiinni pitämään ja vuohille huutamaan, että älkää te siellä mäkättäkö! Ollaan Jeesuksen kanssa, olemme pelastettuja!

Voi sinä äpäränä syntynyt siveän huoran eli porton pentu etkös äkkää mitä itse kirjoitit nimittäin siinä lukee näin

Ja kiitos Jumala sinulle, kun et rukouksiani kuuntele. Teit minusta vain valuvikaisen maanantaikappaleen ja nyt naurelet siellä pilvien päällä partaasi.

• Anonyymi00019
        UUSI

😂😂😂

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Voi sinä äpäränä syntynyt siveän huoran eli porton pentu etkös äkkää mitä itse kirjoitit nimittäin siinä lukee näin

Ja kiitos Jumala sinulle, kun et rukouksiani kuuntele. Teit minusta vain valuvikaisen maanantaikappaleen ja nyt naurelet siellä pilvien päällä partaasi.

Minä, 19:00:22, en ole ketjun aloittaja.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

joo mut toi vastaaja onkin lammas tarhaan hiipinyt näätä

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Eikä vastausta myöskään vahvistanut Henki ainakaan kokonaan.

Kyllä minä tiedän mitä kirjoitin ja julkaisin sen silti.

En siis vedä sanojani takaisin.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Jos tämän viestin tarkoitus oli että muuttaisin sanomaani niin se ei kuitenkaan muutu.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jos tämän viestin tarkoitus oli että muuttaisin sanomaani niin se ei kuitenkaan muutu.

koska pakenet totuutta et uskalla sanoa niille joille pitää sanoa

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Eikä vastausta myöskään vahvistanut Henki ainakaan kokonaan.

Kyllä minä tiedän mitä kirjoitin ja julkaisin sen silti.

En siis vedä sanojani takaisin.

Jos minä sanon jotakin ja Henki ei vahvistaisi sanomaani ja silti painan lähetä niin et sinä saa päätäni sillä käännettyä että sanot että SE EI PIDÄ PAIKKAANSA!

Luuletko sinä etten minä tiedän hengen kautta mikä pitää paikkaansa ja mikä ei.

Minä voin sanoa elefanttia lentäväksi kalakukoksi jos haluan ei Henki sitä vahvista silti voin sanoa niin.

Ja kuitenkin koska ap oli tälläinen aloitus viestissä niin ei se muuta viestin totuutta vaikka se olisi väärälle kohde henkilölle.

Se tekee ainoastaan sen ettei Henki vahvista sitä silti se on itsessään totuus jos se oikealle henkilölle tulee.

Mutta kuitenkin jatkoin saarnaa alhaalla ja siellä on monta paikkaa alkaen Jerikon tien kulkijasta jotka Henki vahvistaa.

Joten kyllä minä totuutta kin vähän puhuin

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Jos minä sanon jotakin ja Henki ei vahvistaisi sanomaani ja silti painan lähetä niin et sinä saa päätäni sillä käännettyä että sanot että SE EI PIDÄ PAIKKAANSA!

Minä voin sanoa elefanttia lentäväksi kalakukoksi jos haluan ei Henki sitä vahvista silti voin sanoa niin.

Ja kuitenkin koska ap oli tälläinen aloitus viestissä niin ei se muuta viestin totuutta vaikka se olisi väärälle kohde henkilölle.

Se tekee ainoastaan sen ettei Henki vahvista sitä silti se on itsessään totuus jos se oikealle henkilölle tulee.

Mutta kuitenkin jatkoin saarnaa alhaalla ja siellä on monta paikkaa alkaen Jerikon tien kulkijasta jotka Henki vahvistaa.

Vai alkoiko mistä alkoikaan en muista enään.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Aivan ja minä klikkasinkin niille viesteille "äänestä".
        Perun sanani, pienin varauksin, että olisit lammastarhaan kaivautunut näätä.

Koska en itse ole vellu, en ole tottunut tuollaiseen tekstiin papin tai minkään Herran saarnamiehen suusta. Näissä seuroissa selvästikin täytyy tottua.

Lutherkin saarnasi suoria sanoja, muttei tainnut edes paavia nimitellä äpäräksi.

Rauha maassa. Saat anteeksi JN & SV.
        Yritän muistaa tämän anteeksiannon jos tulet vielä toiste eteeni minua nimittelemään.

Teillä jatkuville anteeksiannoille selvästikin on käyttöä.

• Anonyymi00012
      UUSI

Oltaisiin hyviä toisillemme niin vähän olisi pahaa mieltä. Mutta kun ahneus ja vallan tavoittelu sotkee hyvän elämän eväitä.

• Anonyymi00013
        UUSI

se on kun ollaan maailman ainoassa oikeassa uskossa on varaa käyttäytyä miten sattuu

• Anonyymi00015
      UUSI

Joo ja kuule nyt koko Israel koska sinulla ei ole tahtoa maksaa maallista velkaa niin se kertoo ettei sinulla myöskään ole katumusta syntivelkasi edestä Jumalan edessä vaan arvostelu ja pahan puhuminen sitä vastaan jonka kädessä on sinun elämäsi *

Sillä jos sinä olisit uskollinen vähässä joka on maallinen niin sinä olisit myöskin paljossa uskollinen joka on hengellinen nimittäin te pelsebupin lapset kun te ette ole väärässä rahassa uskollisia ja teidän omatuntonne ei soimaa teitä väärän velan tähden joka väärässä rahassa seisoo niin kuinkas se teitä soimaisi siitä velasta joka hengellinen? Että teillä olisi toivo ja usko Kristuksen päälle sen syntivelan esessä jossa te raskaaksi tulitte omantunnon soimauksen kautta että te ette tainneet maksaa niin suurta velkaa vaan nyt teillä on maksa Kristus joka Jeesukseksi kutsutaan

Oppikaa nyt te jotka ette ymmärrystä taida ja viisauden perään kysytte minkä kaltaista ihmistä teidän auttaman pitäisi sillä katso koska ei hän ole väärässä rahassa uskollinen niin kuinka me uskoisimme hänelle sen joka vaatii uskollisuutta siinä joka on paljon?

Ja jos nyt sinun tuntosi soimaa velasta väärässä rahassa joka kerran hävitetään niin eikös silloin sinulla myöskin ole tunto joka soimaa sinua siinä velassa* joka on paljon enemmän kuin tämä velka joka väärässä rahassa seisoo? Että teillä ei ole velkaa ajassa niin teillä on velka Jumalan edessä nimittäin syntivelka jota te ette taida maksaa. Ja teillä on puolustaja Jeesus Kristus vanhurskauden kirkas aurinko syntivelan maksaja ja lunastaja ja puolesta puhuja.

Mutta nyt teillä on velkaa ulosottoon asti ilman katumusta ja ilman vaivaa aivan armosta saatte elää vielä velankin ilman huolen häivää, kuinkas siis te katsotte syntivelkaanne eli sen päälle että teillä heräisi Kristuksen tulemisen toivo? Koska teidän sydämenne on väärä ja väärässä rahassa petollinen kuinkas siis se löydettäisiin Jumalan edessä uskolliseksi ja kalliiksi te sodomman ja Gomorran huorintekijöitten lapset oi jos helvetti teille kitansa aukaisisi niin huokeampi olisi teille tulisten kekäleitten päällä käydä kuin tulen kaikkivaltiaan Jumalan tulesta hehkuvien silmien eteen tuomion ja vanhurskauden vaateen eteen ilman katumusta ja parannusta Kristuksessa.

• Anonyymi00020
      UUSI

Minä tunnen sen rukouksen tai hengen lähestymisen jompikumpi mutta en minä silti enempää kirjoita kun ei minulla ole mitään kirjoitettavaa eli valmista

Mutta jos minä sanon teille yksi mies vaelsi Jerusalemista Jerikoon ja matkalla Jerikon kaupunkiin tuli hän ryöväreitten luolan tykö ja ryövärit tulivat ja ryöstivät hänet alasti ja hän tuli haavoitetuksi ja hän jäi verta vuotavana tielle makaamaan.

Ja sitä tietä kävi yksi leeviläinen ja kulki ohitse, ja kävi yksi pappi ja näki hänet ja meni ohitse,

Mutta sitten lopulta tuli yksi samarialainen jossa oli perkele, maailman mukaan mutta samarialainen tuli juhtansa kanssa näki haavoitetun ja armahti häntä ja sitoi hänen haavansa ja nosti juhtansa selkään ja kantoi majataloonsa ja siellä majatalossa häntä hoidettiin kahden penningin voimalla jotka ovat Jeesuksen veri ja Henki!

Oi kuule nyt sinä Sionin lapsi, joka odotat ja odotat että koska sinun armos päiväs koittaa, se ei koita niin kauan kunnes laupias samarialainen tulee ja armahtaa sinua ja nostaa sinut työjuhtansa selkään joka kantaa sinun Isänsä huoneeseen joka on elävä Israelin seurakunta, maasta otettu ja taivaasta tähdelle pantu valituille ja muukalaisille hajalla asuvaisille tämän maan päällä.

Ja niin muuta sanottavaa minulla ei ole.

• Anonyymi00021
        UUSI

Ja sinä joka sanot niin mitä meidän tekemän pitää että me pelastuisimme eli autuaaksi tulisimme.

Mitä muuta minä opettaisin kuin kirjoitettua Jumalansanaa?

Se sanoo ensiksi uskoa evankeliumi Kristuksesta syntien anteeksi antamuksesta

Ja hän jatkaa että antakaa kastaa itseänne kätten päälle panemisen kautta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

Mutta tämä virka eli Kastajan virka se ei ole sellainen virka että sitä voisi toimittaa kuka tahansa. Sinulla on usko se on hyvä. Eli sinun haavasi ovat nyt sidotut uskon kautta Kristuksen nimen päälle!

Mutta nyt tämä tahtoo viedä sinut majataloonsa ja hoitaa sinua näillä kahdella penningillä. Siksi Pietari jatkaa helluntai saarnaa ja sanoo antakaa kastaa itseänne.

Että pysyisitte siis sen uskon kautta hengessä raittiina ja ette päihtyisi vieraista hengistä tulkaat siis vanhurskaan kasteelle joka kätten päälle panemisen kautta taritaan.

Mitä muuta minö opettaisin? Tehkäät se ja te olette autuaat ja pääsette Herran lepoon nyt ja kerran iankaikkisesti aamen.

• Anonyymi00022
      UUSI

tiedän mikä auttaa ala helluntailaiseksi

• Anonyymi00024
      UUSI

Sen verran vielä järkeä mulla, etten tullut riipastua kännejä, vaikka oli hyvin hankala ja ahdistava olo. Edelleen ahdistaa, mutta kun miettii 2016 vuoden tempausta sen kaikkine seurauksineen, on sairaan kova kynnys tehdä samaa uudelleen. Sen seurauksia makselin ja hoitelin vuosia, eikä se edistänyt muuta, kuin että vihdoin sain kaipaamaani terapiaa, mutta tosin nettiversiona. Nettiterapiajaksoja mulla on ollut kaksi. Sen lisäksi kaksi lähilyhytterapiaa ja erilaisia vertaistukiryhmiä. Mitä niistä on jääny tonne päänuppiin, niin ei mitään. Joka terapiassa samat asiat on tullu uutena. Terapiakatskujen selaaminen on kuitenkin osoittanut, että niissä kaikissa käsiteltiin samoja juttuja ja jopa samoja työkaluja. Jos kysyt nyt, millaisia työkaluja, en osaa vastata, ku en muista. Ne terapiamatskut on tuolla jossain ja niitä oon yrittänyt penkoa siinä onnistumatta. Muuton yhteydessä kadonnut. Muistan vielä, missä ne sijaitsi vuonna 2018. se vain ei auta enää, kun en asu siellä.

• Anonyymi00027
        UUSI

Sinulla on täydellinen saarnaajan muisti.

Joka ei muista mitään osaa kuunnella pyhää Henkeä paremmin.

Koska nyt sanat eivät tule muistista vaan kuulosta.

Olisi harmi jos kykysi menisi hukkaan. Jos sinulla on Henki niin saarnaa. Jos ei, niin kysy voisitko saada sen ja ala saarnaamaan eli kuuntelemaan.

• Anonyymi00035
        UUSI

Älä liikaa ahistu. Hyväksy tuo tosiasia, että sinun persoonasi ja sairautesi on tuollainen. Ja se siitä. Sulla on tuo vaiva, jollain muilla on omat vaivansa. Jos asiaa ei voi parantaa, se on vain otettava eli hyväksyttävä tyynesti.

Jumala suokoon minulle tyyneyttä
        hyväksyä asiat joita en voi muuttaa,
        voimaa muuttaa mitkä voin
        ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

Älä kuitenkaan ala ottaa alkoholia vaivaasi, sillä alkoholi vain lisää tuhoaa aivosolujasi! Alkoholi on myrkkyä.

Selvinpäin eletään kukin omat päivämme.
        Juttele Jeesukselle. 🙂

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Älä liikaa ahistu. Hyväksy tuo tosiasia, että sinun persoonasi ja sairautesi on tuollainen. Ja se siitä. Sulla on tuo vaiva, jollain muilla on omat vaivansa. Jos asiaa ei voi parantaa, se on vain otettava eli hyväksyttävä tyynesti.

Jumala suokoon minulle tyyneyttä
        hyväksyä asiat joita en voi muuttaa,
        voimaa muuttaa mitkä voin
        ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

Älä kuitenkaan ala ottaa alkoholia vaivaasi, sillä alkoholi vain lisää tuhoaa aivosolujasi! Alkoholi on myrkkyä.

Selvinpäin eletään kukin omat päivämme.
        Juttele Jeesukselle. 🙂

jeesus ei kuule minua ei ole kuullut moneen vuoteen

• Anonyymi00028
      UUSI

Kännit kannattaa riipasta vaikka ei kovin pakkoa olisikaan.

• Anonyymi00037
        UUSI

Jumala loi meidät kaikki yksilöiksi, geeniemme tuottamiksi. Mutta vaikka koet itsesi ihmisten silmissä kelvottomaksi. Ihmiset ovat vajaita omalla tavallaan. Taivaan Isämme tietää tämän. Hänelle myös sinä, olet suunnattoman rakas ja arvokas. Hän näkee sinut sinä lapsena, jonka Hän laittoi tänne maailmaan. Olet sinnitellyt tuskasi kanssa pitkään, mutta oletko huomannut, että autismista huolimatta olet lahjakas kirjoittaja. Epäilyksistäsi huolimatta, Pyhä Henki käyttää sinua kirjurinaan. kun purat tuskaasi, niinkuin Paavali ja Daavid aikoinaan. Nämäkin kirjoituksesi auttavat monia ja vaikuttavat, jopa poliitikkoihin, tuoden synnintuntoa, kelvottomasta edustajan työstään. Minutkin Herra erotti yhteiskunnasta kammiooni puurtamaan. vailla ystäviä ja halvaantuneena, Herramme sanelun kirjuriksi. Mutta lähes joka kerta, kun saan olla Jumalan työtoveri tääläkin kadotuksenlapsien palstoilla, Ratkean riemulliseen kiitokseen ja ylistykseen Herramme valtavasta armosta. Hän kutsuu minut kohta kotiinsa, ihmeen ihanaan paikkaansa, en pelkää kuolemaa, en elämää, en mitään. Saan tälläisenäkin elää Isäni sylissä.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jumala loi meidät kaikki yksilöiksi, geeniemme tuottamiksi. Mutta vaikka koet itsesi ihmisten silmissä kelvottomaksi. Ihmiset ovat vajaita omalla tavallaan. Taivaan Isämme tietää tämän. Hänelle myös sinä, olet suunnattoman rakas ja arvokas. Hän näkee sinut sinä lapsena, jonka Hän laittoi tänne maailmaan. Olet sinnitellyt tuskasi kanssa pitkään, mutta oletko huomannut, että autismista huolimatta olet lahjakas kirjoittaja. Epäilyksistäsi huolimatta, Pyhä Henki käyttää sinua kirjurinaan. kun purat tuskaasi, niinkuin Paavali ja Daavid aikoinaan. Nämäkin kirjoituksesi auttavat monia ja vaikuttavat, jopa poliitikkoihin, tuoden synnintuntoa, kelvottomasta edustajan työstään. Minutkin Herra erotti yhteiskunnasta kammiooni puurtamaan. vailla ystäviä ja halvaantuneena, Herramme sanelun kirjuriksi. Mutta lähes joka kerta, kun saan olla Jumalan työtoveri tääläkin kadotuksenlapsien palstoilla, Ratkean riemulliseen kiitokseen ja ylistykseen Herramme valtavasta armosta. Hän kutsuu minut kohta kotiinsa, ihmeen ihanaan paikkaansa, en pelkää kuolemaa, en elämää, en mitään. Saan tälläisenäkin elää Isäni sylissä.

onko sinuakaan halvaantunut kukaan yrittänyt parantaa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5587
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2046
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      121
      1667
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe