Lueskelin, että fingrid aikoo vetää 3800 kilometriä uutta sähkölinja, linja on noin 100 m leveä eli vihreä sähkö syö tuhansia hehtaareja hiilinieluja? Puhumattakaan metsäomistajille ja viljeliöille aiheutetusta haitasta. Vihreä sähkö tuotetaan pohjoisessa ja siirretään etelään. Maanomistajille joiden maankäyttö evätään tulee maksaa korvauksia linjojen tuomasta hyödystä koko linjan käytön ajan.
Vihreää sähköä?
19
358
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei hullumpi ajatus, maksetaanhan tuulimyllyistäkin kiinteistöveroa kaupugille, kyllä fingridillä on vara maksaa korvausta maankäytön mitätöinnistä.
- Anonyymi00002
Uuden lain mukaan korvaukset ovat riittävät.
Muuten oli sähkö vihreää tai punaista niin aina tarvitaan linjat. - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Uuden lain mukaan korvaukset ovat riittävät.
Muuten oli sähkö vihreää tai punaista niin aina tarvitaan linjat.No kuka tykkää, että 50-100 vuotta sillä hintaa.
Et pahemmin voi suunnitella mitään muuta sille alueelle. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
No kuka tykkää, että 50-100 vuotta sillä hintaa.
Et pahemmin voi suunnitella mitään muuta sille alueelle.Jos saa kerralla paljon enemmän mitä maan arvo on niin se riittää.
- Anonyymi00003
Joku maata omistamaton kommari taas kadehtii ilman pienintäkään älyä.
- Anonyymi00006
On maata ja olen puhunut mtk edustajan kanssa.
He kertovat mitä se oikeasti meinaa vuosien aikana.
Vaan ehkä jotkut eivät osaa laskea mitä rajoitettu toiminta meinaa esim sadan vuoden aikana - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
On maata ja olen puhunut mtk edustajan kanssa.
He kertovat mitä se oikeasti meinaa vuosien aikana.
Vaan ehkä jotkut eivät osaa laskea mitä rajoitettu toiminta meinaa esim sadan vuoden aikanaNo mitä aiot tehdä sadan vuoden päästä?
- Anonyymi00007
Vain lukutaidoton idiootti kävelee hiihtoladulla.
- Anonyymi00009
"Maanomistajille joiden maankäyttö evätään tulee maksaa korvauksia linjojen tuomasta hyödystä koko linjan käytön ajan."
Maanomistajien oikeutta käyttää voimalinjojen alle jääviä maitaan ei evätä.- Anonyymi00010
Jep. Vaan linjassa on voimakas magneettikenttä.
Esim peltohommissa ongelmallista ,nykyvehkeet tarvitsevat GPS signaalin.
Toisekseen itse en ainakaan kovin paljon linjan alla olisi.
Sydäntahdistimen kanssa ei saa mennä.sinne.
edellinen sukupolvi on miettinyt seuraavaa sukupolvea, nyt on näitä minä itse. Mitä niistä jälkeläisistä.
Miksi eivät muuten maksa vuokraa joka vuosi ? - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
edellinen sukupolvi on miettinyt seuraavaa sukupolvea, nyt on näitä minä itse. Mitä niistä jälkeläisistä.
Miksi eivät muuten maksa vuokraa joka vuosi ?Rosvojoukko pihoillamme temmeltää...
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Miksi eivät muuten maksa vuokraa joka vuosi ?Linjat eivät vaikuta olennaisesti GPS-singaaliin.
Jos lunastaa linja-alueen kovalla hinnalla niin miksi maksaisi vielä vuokraa? - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Linjat eivät vaikuta olennaisesti GPS-singaaliin.
Jos lunastaa linja-alueen kovalla hinnalla niin miksi maksaisi vielä vuokraa?Kyllä nämä joiden pellot jäävät linjan alle kertovat muuta.
Nämä nykykoneet tarvitsevat GPS signaalin ja nämä isot linjat vaikuttavat siihen.
Samoin sydäntahdistimen kanssa ei ole suositeltavaa kävellä linjojen alla. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä nämä joiden pellot jäävät linjan alle kertovat muuta.
Nämä nykykoneet tarvitsevat GPS signaalin ja nämä isot linjat vaikuttavat siihen.
Samoin sydäntahdistimen kanssa ei ole suositeltavaa kävellä linjojen alla.Ja maanomistajalle olisi parempi kun saisi vuokraa.
Helpompi myydä eteenpäin alue
- Anonyymi00013
Ei Kaite niitä linjoja lunasteta? Ne jää maa omistajan omistukseen, mutta et mitään siinä voi kasvttaa.
- Anonyymi00016
15:46-sälli voisitko ystävällisesti kertoa mitä virkaa on sähkölinja-alueella sen jälkeen kun sille tulee "käytönrajoitus", pitäisikö ruveta esim. porkkanaa viljelemään. Vastausta pyytäen yksi "lunastuksella rikastuva".
- Anonyymi00017
Pelkän maapohjan arvo on ihan eri asia kuin metsän kasvutuoton menetys ikiajoiksi.
- Anonyymi00018
Rahalla voi ostaa lisää metsää. Metsän saa myydä. Seuraavaan tuloon menisi kymmeniä vuosia.
- Anonyymi00019
Uutta aurinko- ja tuulituotantoa on kehitteillä peräti kahdeksan gigawattia. Se on paljon, sillä nykyinen Suomen koko huippukysyntä on noin 15 gigawattia.
– Tämä on erittäin iso hankeportfolio, Rauramo kiteyttää.
Tuuli- ja aurinkovoiman tuotantovaihteluiden pariksi Fortum on kehittämässä myös hintaheilahteluja hyödyntävää pumppuvoimaa ja sähkövarastoja.
Myös ydinvoiman rakentaminen on tarkastelussa. Se kuitenkin vaatii teollisuudelta pitkäaikaisia sitoumuksia ydinvoiman ostamiseksi.
– Tämän hetken pitkän aikavälin markkinahinnoilla, uuden ydinvoiman rakentaminen ei ole mahdollista, Rauramo sanoo.
Näin Fortum
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka662382- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww651115EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41077- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82650- 43648
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27571