Kokemuksia ? hyvää , huonoa?
Oikeusapu ?
21
395
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onko edes enää ? kaikki Tku?
- Anonyymi00002
Oikeusavussa on sellaiset asianajajat, jotka eivät ole muualle päässeet työhön. Se on ns. juristien roskalaatikko.
- Anonyymi00003
Köyhän apu....
- Anonyymi00014
Jonnekin tukityöllistämiseen osaamattomat juristit on pakko laittaa. Tuloksellahan ei ole mitään väliä, kun avustettavana on vain sossupummeja. Olisi halvempaa laittaa ne suoraan vankileirille, vaikka tekemään vaatteita köyhille.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jonnekin tukityöllistämiseen osaamattomat juristit on pakko laittaa. Tuloksellahan ei ole mitään väliä, kun avustettavana on vain sossupummeja. Olisi halvempaa laittaa ne suoraan vankileirille, vaikka tekemään vaatteita köyhille.
Höpöjä mutta koen jotenkin osaamattomaksi....... tai välinpitämättömäksi
.onko , en tiedä ...............
- Anonyymi00004
Ei ole enää Loimaalla. Siirtyi Turkuun jo jokin aika sitten
- Anonyymi00005
Turusta käy täällä "maalla" ? joku ?
- Anonyymi00006
Puhelin, netti, sähköposti, skype, teams, zoom ts. eiköhän noista useammalla saa kiinni. Tätähän tää digi tekee ja oikeusapua tarttee toivon mukaan niin harvoin ettei se ole suuri haitta vaikka vähä joutuis Turussa käymään. Heillä oman myöskin omat erikoisalat ja tämänkin vuoksi täällä ei ole mielekästä pitää toimistoo ja liutaa juristeja ja etenkin, kun täällä ei käydä oikeudenkäyntejäkään. Kyllä mä asiakkaan kannalta ymmärrän tämän mutta myös ettei ole mieltä, että yhteiskunta maksaa juristille 200-300€/h kulkemisesta
lajijasuris - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Turusta käy täällä "maalla" ? joku ?
Ei käy. On mentävä turkuun jos tarvii oikeusapua.
- Anonyymi00007
Vai missä Loimaalaiset käy ?
- Anonyymi00009
Se nyt riippuu asiasta, mihin tarviit oikeusapua. Onhan täällä asianajajia.
- Anonyymi00010
On juu, mutta aloittaja taitaa tarkoittaa julkista oikeusapua joka on ilmaista tai lähes ilmaista pienituloiselle. Sitä en muista otetaanko varoja miten huomioon. Se kumma puoli tuossa taas kerran on, että jos saat vain tt:a, on apu täysin ilmaista, mutta jos saat saman pienen tulon eläkkeenä tai palkkana, niin joudut maksaan jo jotain.
Katsoin omalla kohdalla joskus, ihan muuten vaan. Joskus olin Jukka Kumpumäkeen yhteydessä, mutta lopputulema se minkä tiesin itsekin: turhaa ja toivotonta, koska keskeisiä henkilöitä kuollut jo, dokumentaatio täysin retuperällä, sanktiomielessä vanhentuneita ym
Sitten joku Bazaramba ni kaikki maksetaan vaikka ukko itse sössinyt asiansa (minä en) eikä ollu painostettu tekoihin. Delegaatio käy useaan kertaan kertaan Afrikassa tutkimassa sotarikoksia ja tämä maksoi en muista montako miljoonaa. Lisäksi istui tuomioo aika kauan ja kun vuosi maksaa 70-80t€ niin miljoonalasku tuostakin. Ja suomalainen veronmaksaja maksaa!
Minä sentään olisin ollut valmis kaikkien vaikeuksien jälkeen vielä yrittää olla enemmän hyödyksi kuin nyt, sellasessa joka käy multa helposti, jos olisin löytänyt jonkun sopivan. Osin siksi kun terveysongelmien vuoksi saa paremmin järjesteltyä ja kun kerran väkisin tekee työkyvytöntä ym. Tämä tyssäsi rahaan ts. kun kategorisesti poissuljettin rahoitusvaihtoehtoja niin ajattelin olkoot sitten. Pahimmillaankin nettomääräine menetys olisi ollu kenties 100 000 mutta sekin epätodennäköistä, vaan maksaisin vuosittain kymppitonneja veroja. On täällä tosin omaakun väkee noita eli saatetaan käydä töissäkin mutta esim. kotona hakataan muijaa ja lapsia tai lasten opiskeluista ei huolehdita, perheessä paljon elintapatauteja ja käytetään paljon sotepalveluita ja aiheutetaan siis toisille eli siis on myös ihan kotoperäistä roskaväkee. Kun minä olen ongelmista huomimatta aika kustannusneutraali nettona. Juu itse asiansa sössineitä ja rikollisia paapotaan, kyl on yhteiskunta menny pahasti vikasuuntaan viime vuosikymmeninä!
Meni pikkasen sivuun mutta isoa kuvaa kuka saa ilmaisin palveluita, ja kun juristi ottaa sen 200-300/h. Tosin en tiedä miten nää palkkion on julkisella.
lajijasuris
- Anonyymi00011
Jos on rahaa niin googleta Loimaan asianajat
- Anonyymi00013
Se on pointti että pakko tyytyä vaan tähän valtion juttuun. Mietin onko se yhtä hyvä kuin yksityinen....
- Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Se on pointti että pakko tyytyä vaan tähän valtion juttuun. Mietin onko se yhtä hyvä kuin yksityinen....
Voisin kuvitella ettei yleensä, vaan tää julkinen on "suojatyöpaikka" tai vastavalmistunut vielä kohentaa kykyjään. Hyvällä tuurilla voi saada maineikkaan yksityisen pro bono - juristin, kun jotkut auttaa ilmauseksikin vähäosaisia.
Rahaihmiset voi sitten kontaktoida yhtä hyvin vaikka Gummerusta, Fredmania, Lampelaa yms. Sitten jos on kyse erityisesti terveysasioista niin Forssaassa on joku suht hyvämaineinen toimisto, joka ottaa toimeksiantoja ympäri maan, mutta en tiedä tekeekö ne ilmaiseksi mutta kuulemma tarvittaessa tinkivät taksoista
lajijasuris
- Anonyymi00012
Beggars can’t be choosers.
- Anonyymi00015
Minä sain oikeudenkäyntiavustajan ja ihan ilmaiseksi pari vuotta sitten. Pari kertaa puhuttiin puhelimessa ja nähtiin Turussa oikeudenkäynnissä.
- Anonyymi00018
No oliko apua ? Tästä ilmaisesta
- Anonyymi00016
Jos on varma asiastaan, voi palkata asianajajan vapailta markkinoilta ja vastapuoli maksaa oikeudenkäyntikulut.
- Anonyymi00020
Ei se aina välttämättä näin mene.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei se aina välttämättä näin mene.
Ei mene juu, se on oikeuslaitos kuin lottokone, ja tietyt ryhmät saa aina muita lievemmät rangaistukset tai maksettavaksi pienemmät vahingonkorvaukset
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4405671Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.93884Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1863445Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575982931- 712318
- 452284
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!552235- 921977
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei121691MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim171563