Pakko päästä julki: Avarn Securityn tapa voittaa kilpailutuksia on suorastaan häkellyttävä. Kyse ei ole pelkästään kovasta työstä tai osaamisesta, vaan puhtaasta sopimus- ja laatupistekikkailusta, jolla nostetaan tarjouksen pistemäärä keinotekoisesti kärkeen ja se tapahtuu aivan silmiemme alla.
Tässä muutamia käytännön esimerkkejä, joita olen seurannut:
Sopimusehtojen hienosäätö pisteytyksen mukaan: Avarn Security muokkaa ehdot juuri niin, että ne täyttävät kilpailutusasiakirjojen laatupisteet, mutta käytännössä asiakkaalle ei välttämättä tule mitään lisäarvoa.
Näennäiset lisäpalvelut: Tarjotaan “premium-raportointia” tai “valvontasuunnitelmia”, joita ei koskaan toteuteta, mutta ne tuovat hurjat laatupisteet.
Alihankintojen ja työntekijävuokrauksen pimittäminen: Todellinen työ tehdään alihankkijoilla, joiden koulutus ja laatu eivät vastaa Avarn Securityn esittämiä lupauksia ja silti pistemäärä on katossa.
Prosessipisteiden manipulointi: Dokumentoidaan kaikki prosessit täydellisesti paperilla, vaikka kentällä turvallisuus ei parane lainkaan.
Pienet sanamuutokset tarjouslomakkeessa: Esimerkiksi “valvontaa tehdään vähintään X tuntia viikossa” muutetaan muotoon “valvontaa tehdään keskimäärin X tuntia viikossa” ja juuri tästä saadaan lisää pisteitä.
Kokonaisuus näyttää siis virallisesti täydelliseltä, mutta todellisuus onkin kuin silmänlumetta: pisteet nousussa, mutta palvelun taso ei muutu lainkaan.
Ja tietenkin, kuten Avarn Security itse asian varmasti näkisi, ”jos asiakas ei huomaa, että paperi ja kenttä eivät kohtaa , niin miksi murehtia?” 😏
Avarn Securityn kilpailutuskikkailut
1
178
Vastaukset
- Anonyymi00001
"Sopimusehtojen hienosäätö pisteytyksen mukaan: Avarn Security muokkaa ehdot juuri niin, että ne täyttävät kilpailutusasiakirjojen laatupisteet, mutta käytännössä asiakkaalle ei välttämättä tule mitään lisäarvoa."
No wau - että siellä toimistolla on vihdoin tajuttu, että pitää pelata annettujen sääntöjen mukaan.
"Näennäiset lisäpalvelut: Tarjotaan “premium-raportointia” tai “valvontasuunnitelmia”, joita ei koskaan toteuteta, mutta ne tuovat hurjat laatupisteet."
Taas on kyse asiakkaiden haluista. Jos kysytään miten palvelua kehitetään, niin siihen kannatta kirjoittaa jotain tuollaista. Toki muchos mukavampaa on vain kirjoittaa "no myö täällä Avarnilla ruletetaan" ja siirtyä selailemaan lounasravintoloiden menua.
"Alihankintojen ja työntekijävuokrauksen pimittäminen: Todellinen työ tehdään alihankkijoilla, joiden koulutus ja laatu eivät vastaa Avarn Securityn esittämiä lupauksia ja silti pistemäärä on katossa."
Asiakas voi kieltää alihankitatyön niin halutesaan.
"Prosessipisteiden manipulointi: Dokumentoidaan kaikki prosessit täydellisesti paperilla, vaikka kentällä turvallisuus ei parane lainkaan."
Taas sitä sääntöjen mukaan pelaamista. Sopimuksia saa vain jos pelaa sitä asiakkaan peliä!
"Pienet sanamuutokset tarjouslomakkeessa: Esimerkiksi “valvontaa tehdään vähintään X tuntia viikossa” muutetaan muotoon “valvontaa tehdään keskimäärin X tuntia viikossa” ja juuri tästä saadaan lisää pisteitä."
Jos asiakas tuon hyväksyy niin mikäs siinä.
Itse olet varmaan niitä ihmisiä, jotka soittelevat väijyjen paskalla käymisestä alaisilleen. "On tullut kielteistä palautetta - näin ei saa käydä. Paskalle omalla ajalla."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506