Jos työssä käyvä ihminen eroaisi ammattiliitosta ja kirkosta, ennakonpidätysprosentti tipahtaisi jopa 3%.
Ja kummastakaan ei ihmiselle ole mitään oikeaa hyötyä kun tarkemmin ajattelee.
Ja sitten kun vielä tekevät pakkastalveksi pörssisähkösopimuksen niin jopa on apinaa koijattu kunnolla!
Miksi ihmiset maksaa turhasta?
33
227
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niin, ja turhan kuluttamisenkin lopettaminen säästää varoja. Paljon on keinoja säästää, jos on tarvetta.
- Anonyymi00002
Kyllä! Erityisen hyvä säästökeino on vaihtaa 5000 euron toimiva polttisauto uuteen sähköautoon ja maksaa 45 000 euroa välirahaa. Siinä sitä vasta säästöä tuleekin...
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kyllä! Erityisen hyvä säästökeino on vaihtaa 5000 euron toimiva polttisauto uuteen sähköautoon ja maksaa 45 000 euroa välirahaa. Siinä sitä vasta säästöä tuleekin...
Itse ajoin 15000€ jäteöljyvatkaimella. Sitä kun remppas joka vuosi ja maksoi kaikki kulut niin oli silläki hintansa.
Nyt on alla i4m60 Bmw, 3v auto maksaa 15 tonnia, kun myin vatkaimen pois ja pistin yksityisleasingiin sen rahan kertalyhennykseen. Sähköt noin 3000€ ja siihen vakuutukset ym mitkä on käytänössä samat tonni vuoteen niin ei tosiaan tule mieleen pitää mitään käryävää linttaa pihassa. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Itse ajoin 15000€ jäteöljyvatkaimella. Sitä kun remppas joka vuosi ja maksoi kaikki kulut niin oli silläki hintansa.
Nyt on alla i4m60 Bmw, 3v auto maksaa 15 tonnia, kun myin vatkaimen pois ja pistin yksityisleasingiin sen rahan kertalyhennykseen. Sähköt noin 3000€ ja siihen vakuutukset ym mitkä on käytänössä samat tonni vuoteen niin ei tosiaan tule mieleen pitää mitään käryävää linttaa pihassa.Mitä dieseliä pitää rempata? Joku ranskisko?
Kuulehan, autoja tehdään vain saksassa ja ruotsissa, etenkin diesel autoja.
Molempien maiden tuotannosta löytyy hyviä dieseleitä joille helposti kolkutellaan miljoona km menemään.
Vastahan tuo 24 vuotias ja yli 2 miljoonaa ajettu diesel-mersu otti mittaa uudesta sähköautosta.
24 vuotiasta sähköautoa, saati 2 miljoonaa ajettua ei tulla koskaan näkemään.
Itse ajelin 3000 euron mersulla 11 vuotta, edes iskareita ei tarvinnut vaihtaa.
Kerran vesipumppu ja lataussäädin ja pari niveltä.
Elämäni paras auto, vaikka nyt alla onkin uudempi ja kalliimpi. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mitä dieseliä pitää rempata? Joku ranskisko?
Molempien maiden tuotannosta löytyy hyviä dieseleitä joille helposti kolkutellaan miljoona km menemään.
Vastahan tuo 24 vuotias ja yli 2 miljoonaa ajettu diesel-mersu otti mittaa uudesta sähköautosta.
Elämäni paras auto, vaikka nyt alla onkin uudempi ja kalliimpi.Tuollaisen asenteen omaavia on varottava tosissaan tuolla liikenteessä.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mitä dieseliä pitää rempata? Joku ranskisko?
Elämäni paras auto, vaikka nyt alla onkin uudempi ja kalliimpi.Onpa lapsellinen vuodatus. Yleistäminen on suurinta tyhmyyttä mitä ihmisessä voi olla.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuollaisen asenteen omaavia on varottava tosissaan tuolla liikenteessä.
Miten niin? Pelkäätkö diesel-mersuja?
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Onpa lapsellinen vuodatus. Yleistäminen on suurinta tyhmyyttä mitä ihmisessä voi olla.
Ei se ollut vuodatus vaan oma mielipide ja tosi kertomus. On muitakin totuuksia kuin sinun totuutesi.
- Anonyymi00005
Voi jumaluta, eikö nuo autoista jauhajat taas tännekin löytänyt.
- Anonyymi00006UUSI
Vaihdoin polkuautoon, mutta ruisleivän kulutus lisääntyi räjähdysmäisesti. Auttaako, jos eroan kirkon ja ay liikkeen lisäksi myös parisuhteestani ja työpaikastani?
- Anonyymi00007UUSI
Autoista jauhaminen on täysin välttämätöntä joka ikisellä foorumilla mitä ei ole ko. asiaan tarkoitettu ja mitä eneḿmän, sitä tapahtuu, sitä enemmän muut palstankäyttäjät riemastuu! Kun lisäksi asialla ovat kaikkien kuviteltavissa olevien asioiden erikoisyliosaajat, on täydellisen varmasti (mahdollisille) lukijoille tarjolla luotettavaa, varmaa, erehtymätöntä ja virheetöntä tietoa vailla omia tarkoituksia ja päämääriä!
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Vaihdoin polkuautoon, mutta ruisleivän kulutus lisääntyi räjähdysmäisesti. Auttaako, jos eroan kirkon ja ay liikkeen lisäksi myös parisuhteestani ja työpaikastani?
Ainakin parisuhteesta eroaminen saattaa olla kannattavaa.
Miehen elämän kallein virhe kun on se naimisiin meno. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Pierettääkö ruisleipä?
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Pierettääkö ruisleipä?
Öööööö... 🤔
- Anonyymi00009UUSI
Kävelen ajan pyörällä 0€ en kuulu kirkkoon en mihinkään liittoon en ytk enkä mihinkään hihhuli järjestöön hyvä on olla.
- Anonyymi00011UUSI
Niin köyhä en vielä ole ollutkaan että pitäisi miljuunia ajella samalla autolla.
- Anonyymi00015UUSI
Minusta taas on typeryyttä vaihtaa ihan toimiva auto uuteen. Siinä se raha vasta harakoille menee. Autot pitäisi ajaa paaliin asti, se olisi ekologistakin.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minusta taas on typeryyttä vaihtaa ihan toimiva auto uuteen. Siinä se raha vasta harakoille menee. Autot pitäisi ajaa paaliin asti, se olisi ekologistakin.
Näin on. Järkeville ihmisille auto on väline millä siirrytään paikasta toiseen, sekä myös kuljetetaan erilaisia tavaroita. Siihen riittää halvempikin että vanhempikin malli.
Ei sen puoleen ettenkö itsekin olisi aikoinaan, vuosikýmmeniä sitten, ollut ja kuulunut niihin kyrpiäisiin, jotka haluaa näytellä jotain ja korostaa omaa itseään kalliiden autojen avulla. Ainakin tässä asiassa on muutos tullut ja se vähäinenkin järki on palautunut mikä katosi noina aikoina. Auto, sen enempää kuin mikään muukaan tavara, ei määritä ihmisen arvoa. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Näin on. Järkeville ihmisille auto on väline millä siirrytään paikasta toiseen, sekä myös kuljetetaan erilaisia tavaroita. Siihen riittää halvempikin että vanhempikin malli.
Ei sen puoleen ettenkö itsekin olisi aikoinaan, vuosikýmmeniä sitten, ollut ja kuulunut niihin kyrpiäisiin, jotka haluaa näytellä jotain ja korostaa omaa itseään kalliiden autojen avulla. Ainakin tässä asiassa on muutos tullut ja se vähäinenkin järki on palautunut mikä katosi noina aikoina. Auto, sen enempää kuin mikään muukaan tavara, ei määritä ihmisen arvoa.No mihin minä valtavat rahamääräni laittaisin jos ei autoihin? Sinulleko?
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minusta taas on typeryyttä pitää toimivaa autoa yli 10 vuotta. Näin historiaan katsoen. Olen ostanut uusia autoja 16 kappaletta, siinä on mukana 4 jotka ostin lapsilleni kun 18v täyttivät.
Joka kert olen ollut tyytyväinen kun yli 10 v olen upuuuteen vaihtanut.
Nyt on 10v, ,,,,,,, nyt kyllä en osaa neuvoa minkä ostaisin, aion tällä ajaa niin kaunan kuin on kortti, oon ny 83v.
Ehkä ostaisin tavallisen bensa koneellisen, ei hybridiä.
Pelkään että dieseliin tulee lisää veroja. - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
No mihin minä valtavat rahamääräni laittaisin jos ei autoihin? Sinulleko?
Noh... Voisit vaikka matkustella, ryypätä, syödä luxusta, käydä tasokkaissa naisissa.
Loput voit sitten tuhlata turhuuksiin. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minusta taas on typeryyttä pitää toimivaa autoa yli 10 vuotta. Näin historiaan katsoen. Olen ostanut uusia autoja 16 kappaletta, siinä on mukana 4 jotka ostin lapsilleni kun 18v täyttivät.
Joka kert olen ollut tyytyväinen kun yli 10 v olen upuuuteen vaihtanut.
Nyt on 10v, ,,,,,,, nyt kyllä en osaa neuvoa minkä ostaisin, aion tällä ajaa niin kaunan kuin on kortti, oon ny 83v.
Ehkä ostaisin tavallisen bensa koneellisen, ei hybridiä.
Pelkään että dieseliin tulee lisää veroja.Minä taas olen huomannut että hyvin pidetty vanha auto on usein luotettavampi ja halvempi ylläpitää kuin nämä nykyajan uudet kapistukset. Pyörillä olevia muoviin pakattuja tietokoneita, täynnä kallista ja monimutkaista tekniikkaa jolla ei 10 vuoden päästä tee mitään.
Autoissakin on valitettavasti menty siihen että niitä tuotetaan myyntiä varten, eikä pitkäaikaiseen käyttöön.
- Anonyymi00019UUSI
aloittajakin voi jättää mualaisliitto-mtk:n,
jäsenmaksut maksamatta...- Anonyymi00035UUSI
Kertoisitko mikä on tuo mualaisliitto-mtk...?
- Anonyymi00021UUSI
Pittää myyvä perintö mettiä vähän ja ostoo uus traktori vaik
- Anonyymi00027UUSI
Velka BMW ostin näytän naapurille ym muille kuinka hyvin menee vaikka tavan duunari olen.2000€ netto.
- Anonyymi00028UUSI
On se vaan mukava autoliikkeessä uutta autoa ostaessaan selailla katalogia että mitähän uuteen autoon voisi vielä lisävarusteeksi asennuttaa. Kokeilkaa tekin.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
On se vaan mukava autoliikkeessä uutta autoa ostaessaan selailla katalogia että mitähän uuteen autoon voisi vielä lisävarusteeksi asennuttaa. Kokeilkaa tekin.
En ikinä osta uutta autoa, tyhmin mahdollinen temppu, ellei ole miljonääri.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
En ikinä osta uutta autoa, tyhmin mahdollinen temppu, ellei ole miljonääri.
Sitä tyhmyyttä on yhtä paljon kuin on henkilöitäkin. Minusta tyhmyyttä taas on asua kaupungissa ja äänestää vaaleissa.
- Anonyymi00029UUSI
Pörssisähkö on tullut minulle halvimmaksi jo 3 vuotta .
- Anonyymi00031UUSI
Ei taida sulla kummoinen matikkapää olla...?
- Anonyymi00034UUSI
Pappien elätyksen lopetin jo 1980-luvulla,. Ammattiliittojen loisten 1990-luvulla. 2000-luvulla vakuutusyhtiöiden kuppareiden. Puhelin ja nettioperaattoreiden elätyksen 2010-luvulla ja lehtipuhelinkoirien 2020-luvulla.
- Anonyymi00036UUSI
ja elelit nettosaaja pummina peräkammarissa...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1232604- 2292063
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1841838- 491693
Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.1191441Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä571345- 1221158
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo285930Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli65825Vanhemmassa miehessä
on sellaista elämän mukana tullutta viehättävää charmia. Hän paranee iän myötä niinkuin hyvä viini tai juusto! Tuli tuo64789