Moi!
Tällä hetkellä Win XP Pro käyttöjärjestelmä on IDE-levyllä, mut on kapasiteetti vähissä ja uutta levyä ostamassa.
Sitä mietin, että onkohan SATA-levy käyttöjärjestelmälevynä yhtään nopeampi, kuin IDE-levy ja jos, niin huomaako sen jopa oikein silmin nähtävästi? Niin, jos kumpikin pyörittelee sen 7200 kierrosta? Asian pointtina se, että kantsiiko laittaa SATA-levy käyttöjärjestelmä levyksi, jotta tulisi "hieman" vauhtia lisää?
Ostaa ajattelin 250 Gt:n SATA-levyn, joka kahteen osaan siinä tapauksessa, että tuohon kannattaisi
käyttöjärjestelmä asentaa. Jos ei kannata, niin siinä tapauksessa ostan vastaavan kokoisen IDE-levyn ja pidän käyttöjärjestelmän nykyisessä levyssä ja se uusi levy tuo sitten vain lisää kapasiteettia. Ja tarkoitus olisi, että yksi näistä levyistä, jotka tällä hetkellä koneessa on, lähtee eläkkeelle. Joko IDE tai SATA levy, riippuen siitä, mihin ratkaisuun sitten tulen.
Siis, mitä mieltä olette?
Koneeni:
Abit IS-7
Win XP Pro
Pentium 4, 3.2Ghz
Muistia: 2 Gt
Tällä hetkellä koneessa 5 kpl 80Gt levyjä, joista
2 kpl on SATA levyä ja kolme IDE-levyä.
Polttava DVD-asema
Suurimmat kiitokset vastanneille!
Käyttöjärjestelmä levyksi IDE vai SATA?
3
730
Vastaukset
- pjotr
ei huomaa.
- paljon !!
En tiedä onko IDE ja SATA:lla paljon eroa, mutta 5400rpm ja 7200rpm levyillä on huima ero, erityisesti käyttöjärjestelmälevynä. Ohjelmat käynnistyvät huomattavasti nopeammin, samoin kuin käyttöjärjestelmä toimii paljon nopeammin. Swappikin kannattaa laittaa mahdollisimman nopealle levylle.
mp3 ja tiedostojen säilytykseen ja varmuuskopiointiin käy hitaampikin levy, mutta käyttöjärjestelmä ja ohjelmat kannattaa asentaa mahdollisimman nopealle levylle. Kiitokset vastaajille.
Ostin sitten Western Digital-levyt, joista toinen on pienempi SATA-levy 74Gt, mutta pyörittelee 10000 kiekkaa, joten luulis tulevan vauhtiakin vähäsen lisää ja se toinen on ihan tavallinen IDE-liitäntäinen 7200 pyörittävä 250 gigatavuinen levy. Että silleen tällä kertaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483
