Rössy eli veripalttu

Anonyymi-ap

Nimimerkki DW joka on silloin tällöin vihjaillut rössysta, nyt olisi sinulle hieman luettavaa Kalevan näköislehdestä Forum24:stä (maksuton) sen valmistuksesta. Samoin kaikille muillekin rössystä kiinnostuneille. Artikkeli esillä tämän viikon lehdessä.

25

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Asiaa!

Danke infosta. Mä kyllä armoton rössyfani, hitto kunalkoi tehdä mieli siivua väkipalaksi. Sitä vaan ei tsadista mistään voi hakea.

Tässä yhteydessäpakko mainita kärkkäri. Sitä saa täällä hyvin harvoin kaupasta, eikä ikinä mistään snagarilta. Kärkkäri nyt vaan sattuu olemaan maapallon paras grillimakkara.

Jepjep, rössy rules.

=DW=

• Anonyymi00002

Up!

Tärkennän vielä yhtä. Rössy on huoltovarmuus asia. Miten hitossa supmen nuorista muka saadaan kasvatuksi pakkasen kestäviä korpisotureita puolustamaan isänmaata ilman rössyä?

Kyllä rössyllä on itsenäsyys luotu, sen puolesta tapeltu ja maa on nyt itsenäinen demokraattinen tasavalta.

Mun mielestä on täysin perseestä oulussa muotiin tullut asia, että rössypottu poistetaan koulujen ruokalistoilta. Millä hitolla net siellä kuvittelevat kasvattavansa uudet sukupolvet? Hampurilaisillako ja kepapillako?

Rössy on kotimaista oikein maukasta liemiruokaa. Ravitsevaa ja terveellistä. Lisäksi myös erittäin terveellistä ja hyvin maukasta.

Rössy kyllä rulez!

=DW=

• Anonyymi00003

Varsinkin raudan puutetta poteville rössy ja verilätyt aivan luontainen parannuskeino. Aika kiva kun valmistaja tekee nyt valmisruokana rössypottua. Sitä pystyy ostamaan 400gr metallipurkissa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Varsinkin raudan puutetta poteville rössy ja verilätyt aivan luontainen parannuskeino. Aika kiva kun valmistaja tekee nyt valmisruokana rössypottua. Sitä pystyy ostamaan 400gr metallipurkissa.

Saako sitä tuottajalta tilata muualle Suomeen ?
        Kuka sitä valmistaa ?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Saako sitä tuottajalta tilata muualle Suomeen ?
        Kuka sitä valmistaa ?

Valitettavasti ei voi tilata pienen teurastamon tuotteita ympäri Suomea heidän verkkokaupastaankaan.
        Itse olen kesälomareissuillani käynyt heidän tilakaupassa paikan päällä, mutta silloin ei ollut heillä rössyä, mutta paljon muita tuotteita.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Valitettavasti ei voi tilata pienen teurastamon tuotteita ympäri Suomea heidän verkkokaupastaankaan.
        Itse olen kesälomareissuillani käynyt heidän tilakaupassa paikan päällä, mutta silloin ei ollut heillä rössyä, mutta paljon muita tuotteita.

Rössypottua on tarjolla esimerkiksi Oulun Kauppahallissa kahviossa joten tervemenoa syömään kun on siellä päin käyntiä.

• Anonyymi00022
        Siili25 kirjoitti:

Rössypottua on tarjolla esimerkiksi Oulun Kauppahallissa kahviossa joten tervemenoa syömään kun on siellä päin käyntiä.

Pidetään mielesää..

• Anonyymi00004

Ostin kerran kaupan verilättyjä, kyllä oli surkeita. Atrian tais olla.
      Muita ei ollut

• Anonyymi00007

Kaupan verilätyt ei maistu millekään, siksi olen tehnyt aina ihan itse kun on yhtä helppo tehdä kuin tavallisetkin lätyt. Verta löytyy kaupan pakastealtaasta, ainakin isompien kauppojen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kaupan verilätyt ei maistu millekään, siksi olen tehnyt aina ihan itse kun on yhtä helppo tehdä kuin tavallisetkin lätyt. Verta löytyy kaupan pakastealtaasta, ainakin isompien kauppojen.

Olette valmistaneet kaupan veriletut vääri. Pannulle reilusti voita ja siihen ne letut
        Tulee hyvää,,puolukkahilloa kylkeen.

• Anonyymi00006

Up!

Rössy kyllä on rautaa, ei siinä mitään. Mutta tämä Viskaalin mainoskampanja on perseestä. Siis toki yrityksen pitää tuoda tuotettaan esiin niin paljon kuin mahdollista.

Mutta tällanen kieromarkkinointi netin huuhaa nettipalstoilla ei toimi, kääntyy itseään vastaan.

No tokikin lapsellista ja tökeröä.

Pahin kuitenkin nyt tämä kirjautumispakko maakuntalehden sivustolle, josta vois lukee mainoksen.

Yritin juu pari kertaa, jotain virheitä, se siitä. Toisekseen, en ole ollenkaan varma, haluanko joutua Kalevan minkäänlaisiin tietokantoihin. En.

Mutta juu rössy rulettaa ja on turhaan syrjään jäänyt aito kotimainen ja perinteinen perinneruoka. Lisäks toki toivon Viskaalille oikeinkin hyvää uutuus säilykkeen kans

Mutta, vaihtakaa helkutissa mainostiiminne johonkin mmattitaitoisempaan ja valitkaa markkinointikanavanne.

Rössy rulez, markkinointi not.

=DW=

• Anonyymi00011

Hih, aloittaja on aivan tavallinen nettikirjoittelija eikä Viskaalin markkinointipuolella töissä.
        Tuli vain mieleen vinkata sinulle kun olet mainostanut rössyä ja rössypottuja.
        Artikkelissa kerrottiin että rössypottu oli äänestetty viime vuonna maailman pahimmaksi perinneruoaksi niin valmistaja sitten Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden kunniaksi alkoi valmistamaan tätä kamalinta ruokalajia säilykkeenä.
        Mutta säilykkeen suosio onkin niin valtava ettei sitä keretä valmistamaan niin suuressa määrin kuin mitä olisi menekkiä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Hih, aloittaja on aivan tavallinen nettikirjoittelija eikä Viskaalin markkinointipuolella töissä.
        Tuli vain mieleen vinkata sinulle kun olet mainostanut rössyä ja rössypottuja.
        Artikkelissa kerrottiin että rössypottu oli äänestetty viime vuonna maailman pahimmaksi perinneruoaksi niin valmistaja sitten Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden kunniaksi alkoi valmistamaan tätä kamalinta ruokalajia säilykkeenä.
        Mutta säilykkeen suosio onkin niin valtava ettei sitä keretä valmistamaan niin suuressa määrin kuin mitä olisi menekkiä.

Ykkössija!

Jeejee jee!

=DW=

• Asian vierestä mutta Hesan korkeuksilta ei saa kunnollista ohrarieskaakaan.

• Anonyymi00019

Oho, tuo on outoa.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Oho, tuo on outoa.

Eikö ookki. Miksihän ei?

• Anonyymi00008

Hyvä aloitus. Siitäpä muistin että ostan veripurkin ja teen lettuja. Annan toiselle lapsellekin kun hän tykkää. Onkin taas hurahtanut pitkä aika edellisistä, joskus ennen joulua.

• Anonyymi00009

Olen luullut, että ne on eri asia.

• Anonyymi00013

Meilläpäin sanottiin veripaltuksi verivanukasta joka on aivan eri ruoka-aine kuin rössy. Kotimaassa ei taida enää kukaan verivanukasta valmistaa, ruotsalaista saa netistä tilamalla.
      Verivanukas paistetaan pannulla ja syödään paistetun kananmunan ja puolukkahillon kanssa. On herkkua!

• Anonyymi00015

Totta niin muuten onkin, olen joskus nuorena äitinä tehnyt mutta kukaan muut eivät syöneet. Verivanukkaaksi sanottiin, siksi harhauduin. Veriletut on ihan eri juttu.

• Anonyymi00016

En ole kuullutkaan verivanukkaasta. Kotitekoista veripalttua olen monesti
      syönyt lapsuudessa ja nuoruudessa. En silloin ollut siihen erikoisen ihastunut.

• Anonyymi00017

Ei herätä ruokahaluja paltut.

• Anonyymi00018

Veripalttu ainakin meillä lapsuudenkodissani oli kuin verilettu mutta iso ja paksu,,paistinpannun kokoinen.syötiin keitettyjen pottujen ja valkokastikkeen kera sitä.

• Anonyymi00021

Sianverta joi teurastaja ennen.

• Anonyymi00023

Palttua ei viitsi palttiarallaa syärä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      349
      9359
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      86
      5829
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      363
      5419
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      91
      3804
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3222
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      66
      2783
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      72
      2757
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      5
      2543
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2478
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2446
    Aihe