Tiukassa se on auraajilla leipä. Kun aurataan, vaikka ei ole näin pakkasella edes lunta satanut.
Paljon lunta.
Anonyymi-ap
35822
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 35
Vanhimmat
...ei taida auraajat omin lupineen lähteä , tilaajan käskyä ja kutsua on odotettava ...
Nytkö ne innostu auraamaan🤣
Taitaapi olla melkoisesti työtunneissa, jos näin voipi sanoa, ilmaa.
Se kateus, se kateus!!
Onko sama homma kuin katon korjaajalla.
Sateella ei pysty ja pouta säällä ei jaksa 🤠
Taitaapi olla semmonen työmaa tuo auraamis homma josta et kiitosta saa, v ..... a vaan.
Onhan se joka aamu töihin lähdettävä auraajankin, jollakin ne laskut on maksettava
Kun urakoitsija jättää tarjouksen talven lumitöistä niin silloin pitää sopia onko korvaus työstä ns. "könttähinta" vai kertakorvaus jokaisesta käynnistä ja siihen on tyydyttävä..Ei kukaan maksaja luulisi hyväksyvän tätä turhanpäiväistä "tuntien tekemistä",vaikka kyse ei ole omista rahoista!
On tämä työmaa, ei onnistu auraaminen, ei polanteen poisto eikä liukkauden torjunta. V...u että v.....taa s.....na tulisivat ite hoitamaa. Onnistui ennen vaan ei nykypäivänä 😂
Nosta kuule sinäkin ne pyyhkijät ylös ja lisää potkua siihen Webastoosi niin ei poikosta harmita noin hirmusesti. 🤣
Hyvä !
Oletko yksinkertainen ?
Sunnuntait on parhaita. Hiljasia. Piip piip piip piip
Nythän ne joutaisi automiehet opettelemaan alusterän käyttöä.
Äitis käytti alusterää kun sut sai. 🤣🤣🤣
Kyllä tämä on tiekunnille hyvä talvi. Rahaa säästyy.
Tiekunnat voi säästää mutta ei kunta?????
Mie nostin pyyhkijän sulat ylös. Mitä minun nyt pitää tehdä 🥶
Kysy mutsiltas !
Tuottoisa talvi auraajalle kun kymmeniä tuhansia säästyy per kuukausi kun könttä maksu per kuukausi..20-30 Tuhatta per kuukausi..maalis huhtikuu vielä tämmöistä niin hyvän lihavan tilin tekevät..plus muut ajut päälle...onkin niillä ollut monta lumista talvea
Miten se nyt menikään , eikö joku öljytukkainen "Itämaan ihme" tehnyt tarjouksen aurausten hoidosta ja ihan eteläpuolelta Alppeja , ei siinä vielä tänäkään vuonna "oman kylän porvarit" lihomaan pääse ?
Meillä tuntiveloitus. Yleensä aurausta noin 25-30 x talvessa. Nyt 7 aurausta. Mukavasti tiekunnan rahat säästyy.
Joo..sopparista se on myös toki kiinni..
5 cm uutta lunta on raja, millon voi aurata. Jos tuota ei ole sovittu, niin voihan sitä aurata vaikka pientä muutaman millin pakkaslunta, vai??
Risti illalla kätesi ja rukoile että tulee metri lunta niin voit lopettaa kitinän.
Minulla ei ole tuo kertomataulu hallinassa mutta uskonto on 10.
Sillä pääsee jo pitkälle
Missä se semmoinen auraaja on, laittakaa äkkiä juntusrannantielle!!
Se on melekee sama tilanne kun Itäpään keisarilla ruokapöyvässä "Sitä pittee voan syyvä vätkyttee vaekka ei ous kipenettäi ruokalystie".
Ei muuten sanonu nuilla sanoilla.
Mitä / missä on ilman tarvetta aurattu?
Kysyy tiemestari
Nythän hyvin pärjää jolla on sopiva soppari, rahat tulee könttänä tilille eikä tarvi edes aurata, toisina talvina häviää toisina voittaa.
Joopa, tällaisena lumettomana mustan maan talvena joku saapi rahat iliman.
Onpa käyny linkomies pari kertaa tammikuussa kuura linkoamassa. Se vain aina parikymppisen velottaa/ kerta.
Destian aliurakoitsijat komennetaan auraushommin sillon kun Helsingissä satelee lunta.