Voiko vessan seinät kaakeloida suoraan tapetin päälle, vai onko tapetit yritettävä saada irti?
Riittääkö ehkä Primerilla siveleminen alusteen
tarttumiseen?
Vessan seinien kaakelointi
18
16727
Vastaukset
- Ohjeistamispäällikkö
Hommaa laattaliimaa, 1-3 mm kampalasta (riippuen siitä miten tasainen/epätasainen vanha pinta on.
Saneerauslaattalaasti käy myös, mutta työvälineiden pesuvesi tukkii viemärit. Liima on muutenkin hieman siistimpää.
Unohda kaikki primerit ym. viritykset. Rautakaupan myyjä myy sulle vaikka koko kaupan, jos kyselet siltä liikaa. Voit ehkä pestä pinnasta yleispesuaineella liat pois tai karhentaa alustaa hiomapaperilla. Voit myös kokeilla tarttuvuutta levittämällä pienelle alueelle jompaa kumpaa kiinnitysainetta ja antaa kuivua. Yritä repiä sitten irti. Molemmat tarttuvat kuin paska lakanaan!!- Apuva!
Olitpa nopea!
- Apuva!
Tapettipinta hiottiin ja sitten vaan kaakeloimaan normaaliin tapaan.
- Seinästä...
Apuva! kirjoitti:
Tapettipinta hiottiin ja sitten vaan kaakeloimaan normaaliin tapaan.
Eli kuis onnistu....
- Apuva!
Seinästä... kirjoitti:
Eli kuis onnistu....
Palaan asiaan, jos putkimies onnistuu rikkomaan
laattoja kun laittaa pesualtaan ja vessan pytyn paikoilleen! :D - kopkop
Apuva! kirjoitti:
Palaan asiaan, jos putkimies onnistuu rikkomaan
laattoja kun laittaa pesualtaan ja vessan pytyn paikoilleen! :D...se kaakeli painaa noin 15-20 kg neliö,
jotta toivo vaan että se tapetti sillä alla kestää sen kaakelin painon, tai että tapetin liima on kunnolla kiinni.
Voi olla kivoja yllätyksiä luvassa....ja se saneerauslaastin kemikaalit voi haurastuttaa sen tapetin...
Niin että hyvän teit! - Apuva!
kopkop kirjoitti:
...se kaakeli painaa noin 15-20 kg neliö,
jotta toivo vaan että se tapetti sillä alla kestää sen kaakelin painon, tai että tapetin liima on kunnolla kiinni.
Voi olla kivoja yllätyksiä luvassa....ja se saneerauslaastin kemikaalit voi haurastuttaa sen tapetin...
Niin että hyvän teit!Ei käytetty saneerauslaastia....vaan super-hyper-extraluja-laastia, joka pitää taatusti kaakelit seinällä.
- kopkop...tosi on
Apuva! kirjoitti:
Ei käytetty saneerauslaastia....vaan super-hyper-extraluja-laastia, joka pitää taatusti kaakelit seinällä.
...pysyy. Se tapetti onkin sitten jo vähän eri asia.
Tapetin liima/liisteri tuskin on mitään superhyper laatua, jonka tarkoitus tuskin on pitää seinällä mitään 15-20 kg:n neliöpainoja. Joten mitä väliä miten hyvin kaakelit pysyy tapetissa.
Väite ettei kannata myyjältä kysyä?
Myyjä tuskin olisi myynyt kalliita laasteja laatan kiinnitykseen, vaan aineet ja välineet tapetin poistoon. Sen jälkeen olsi varmaan alkannut keskustelu laatan kiinnityslaasteista/liimoista.
Kannattaa uskoa nettipalstaohjeita, sieltähän ne vastuunkantajat löytyy neuvoineen.
- köyhät
alkaa leikkimään kaakeleilla?tekisit sen sitten kunnolla jos kerran teet.naurettavaa pelleilyä,olohuoneen taulut laitat varmaan sinitarralla seinään.
- ei selvinnyt
onko tapetissa paperipohja vai ei Siis onko tapetti ns. vinyylitapetti jossa paperipohja vai onko tapetti läpeensä muovia
Jos tapetti on paperipohjainen saattaapi todella tulla jossain vaiheessa ylläri kun vinyylitapeteissa yleensä pinta=vinyyli /pohja=paperi palstautuu, elikäs irtoavat toisistaan
Laattojen paino irrottaa jonkiajan päästä vinyylipinnan /paperipohjan toisistaan
Kyllä niihin myyjiin pitäisi luottaa enemmän, eikä kukaan myy kaikenmaailman tavaroita ylimääräisenä , asiantuntijoita alan liikkeissä on- Apuva!
että tapetteja ei ole :DDD, ne otettiin pois,
praimattiin (betoniseinä) ja kaakeloitiin. OK? - Vinyylitapetti
ittellä vastaava homma, revin vinyylit pois seiniltä ja paperi jäi lastulevyn päälle odottamaan laatottajaa. Onko ok?
- Apuva!
Vinyylitapetti kirjoitti:
ittellä vastaava homma, revin vinyylit pois seiniltä ja paperi jäi lastulevyn päälle odottamaan laatottajaa. Onko ok?
yrittää karhentaa jäljellä oleva paperipinta hiomalla ja sitten sivelemällä kiinnitysprimeria päälle.
- Apuva!
Apuva! kirjoitti:
yrittää karhentaa jäljellä oleva paperipinta hiomalla ja sitten sivelemällä kiinnitysprimeria päälle.
Unohdin sanoa että seinille voi kiinnittää ns. saneerauslevyt (n 0,5 m paksu levy), joka ei paljon maksa ja säästää aikaa ja (pölyistä) vaivaa.
- Vinyylitapetti
Apuva! kirjoitti:
Unohdin sanoa että seinille voi kiinnittää ns. saneerauslevyt (n 0,5 m paksu levy), joka ei paljon maksa ja säästää aikaa ja (pölyistä) vaivaa.
Kiitti vinkeistä. Itse asiassa mestari ehdotti myös gyprocia ihan äsken, tarkoitti varmaan 6mm saneerausgyprocia. Tekisi mieli teettää gyproc juttu samalla hepulla joka tekee vesieristyksen ja kaakeloinnin niin minulle jäisi vastuuta ainoastaan vinyylitapettien ja muovimaton repimisestä. En huolisi ihan liikaa vastuuta kun on muijan kämppä kyseessä.
- PeePee
Kuinkahan harva rankajako seinässä on?
Luultavasti 600mm? Laatta painaa sen verran että rankajaon olisi hyvä olla 450mm.
Olenpahan joskus nähnyt että seinä, joka ei ole tarkoitettu laatoitettavaksi (harva koolaus) on laatoitettu jälkeenpäin ja ajan myötä ruvennut pullistelemaan...- lauriina3
jos se on ek:ta se kestää 600 jaon.
- uus
Vanhassa 70 -luvulla rakennetun kerrostalon vessan seinät ovat semmoisen metalliset (jotain peltiä tms). Miten semmoisten vessojen seinät kannattaisi kaakeloida ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006