Varikon myynti askarruttaa monia

Anonyymi-ap

Taitaa olla niin, että varikon myynti pysyy torin kahvikeskusteluissa kuumana puheenaiheena.

104

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Mikä saa vielä vuosia myöhemmin jatkamaan kateellista ja katkeroitunutta vinkunaa - todnäk omasta elämästä puuttuu sisältö ja/tai omat hommat kusseet. Näyttää herra pyörittävän rehtiä ja tuottoisaa yritystoimintaa. Niin se vaan tuppaa väkisin olemaan, että aina toisen pärjääminen hiertää jonkun katkeroituneen sivusta seuraajan aanusta. On se kateellisen elämää kurjaakin kurjempaa. Pitäiskö joskus päästä yli ja hankkia sisältöä elämään?

• Anonyymi00018

Moi,tässä aloittaja. Tilanne eskaloitui käsistä ja isäni alkoi taas riehua soitin hätäkeskukseen mutta en saanut sanottua mitään kun vain itketti. Silti poliisit tuli. Isäni valehteli että olin vain riidellyt veljeni kanssa, ja minua kadutti että edes soitin. Tuntuu että kaikki on mun syytä. Paettiin nyt vaarille, mutta ennen lähtöä isäni uhkasi että "Tuo lapsi ei jää teille ja minä vielä kostan tämän tempun". Nyt ahdistaa ihan hirveästi en tiedä mitä tehdä elämä tuntuu täydeltä painajaiselta.

• Anonyymi00025

Nyt annan neuvon sinulle että irtaudu suhteesta pikkuhiljaa, vähin äänin pois.
        Mitä nopeammin, sen parempi.
        Olen läpikäynyt saman helvetin, lisäksi pahat fyysiset ja henkiset pahoinpitelyt kaupan päälle.
        Miehellä on pahoja persoonallisuushäiriöitä tai jopa mielenterveydellisiä.
        Voi olla vaikea päästää irti. Mutta tulet huomaamaan että se on paras päätös. Oman hyvinvointisi kannalta. Se repii ja särkee sydäntä mutta särkee kokoajan lisää jos jäät. Varjele itsesi. ❤️

• Anonyymi00028
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Moi,tässä aloittaja. Tilanne eskaloitui käsistä ja isäni alkoi taas riehua soitin hätäkeskukseen mutta en saanut sanottua mitään kun vain itketti. Silti poliisit tuli. Isäni valehteli että olin vain riidellyt veljeni kanssa, ja minua kadutti että edes soitin. Tuntuu että kaikki on mun syytä. Paettiin nyt vaarille, mutta ennen lähtöä isäni uhkasi että "Tuo lapsi ei jää teille ja minä vielä kostan tämän tempun". Nyt ahdistaa ihan hirveästi en tiedä mitä tehdä elämä tuntuu täydeltä painajaiselta.

Onko kokemusta narsistista. Olen kohdannut kaikkea mahdollista henkistä väkivaltaa. Narsisti on valmis tekemään mitä vaan säilyyttääkseen omat kulissit. Narsisti on valmis uhraamaan jopa omat lapset.
        Piilonarsisti on kaikista pahin, koska kukaan muu ei näe sitä käytöstä kuin uhri. Kukaan ei tiedä ja kukaan ei usko. On todella vaikea saada apua tilanteeseen, narsisti on tehnyt uhrista hermoraunion , joka triggeröityy pienestäkin vaatimuksesta, sanasta lauseesta ilmeestä. Ne joiden pitäisi auttaa, eivät tunnista kumpi on narsisti.

• Anonyymi00029

https://bellamariestardust.blogspot.com/p/kuka-bella-marie.html

Hei, olen Bella Marie. Blogissani käsittelen seksuaalisen hyväksikäytön kokemuksia pohdinnoin, runoin, fiktiivisin tarinoin ja päivitän sen lisäksi kuulumisia ja arkeani mielenterveyskuntoutujana. Uusia mysteerejä avautuu kun muistan paremmin elämäni traumaattiset hetket. Olen elossa. Olen voittanut. Tervetuloa seuraamaan matkaani kohti terveyttä, iloa ja rakkautta.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Seurustelin ton yhen kanssa ,onneks loppu suhde ,oli muutenkin niin sekopää kaveri että voi luoja. Aluksi kyllä osaa esittää niin ihanaa mutta kyllähä nää vanhat ukot sen osaavat. Toivottavasti saa p*rseeseen ja kovaa siellä kaltereitten takana :-) ei mulla muuta.

• Anonyymi00038

Mun mielestä 15 vuotiaan pitää tänä päivänä tietää,että seksiä ei harrastella vanhojen gubbejen kanssa,niille ei lähetellä kuvia tms.Joka paikassa toitotetaan asiasta ja teinit istuu nenä kiinni koneessa päivät pitkät.En puolustele pedoja,mun puolesta joutaisivat hirteen tia siperian vankilaan väh.10 vuodeksi.Kyllä siellä tavat paranis jos selviäis hengissä ja täysjärkisenä ulos:)

• Anonyymi00060

"Terapeuttini on lähinnä kehottanut puhuman äitini kanssa, mutta auttaako se? Onko hyötyä..." Älä missään nimessä tee tätä!!
        Oma terapeuttini aikoinaan suositteli, yritin keskustella ja erittäin huonoin seurauksin. Jos äitisi ei itse ota puheeksi,eikä ole puhunut aiemminkaan, älä ota puheeksi. Satutat itseäsi pahasti.

Terapeuttisi haluaa ehkä uskoa ihmisen hyvyyteen ja olla idealisti?! No oliko lapsuutesi idealistista? Oletko muuten tyytyväinen terapeuttiisi? Omasta terapeutistani oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Halusi minun ajattelevan hyvää vanhemmistani, pyrkivän yhteisymmärrykseen heidän kanssaan ja ennen kaikkea ANTAVAN ANTEEKSI. Omien tunteiden käsittely tuntui olevan hukassa terapeutilla itselläänkin.

• Anonyymi00082

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perheväkivalta

...siellä on sekä suomen- että englanninkielisessä Wiki:ssä tietoa asiasata, ja sitten täältä netistä voit löytää kyllä kertomuksia. ks. myös www.turvakoti.net

• Anonyymi00004

Valtuutettu teki todella hyvän kaupan, jos muut tarjoaa 155 000 ja hän pääsi ostaa puikkaamaan 72 000 eurolla hyvän toimivan hallin.

• Anonyymi00005

tuo on malli miks kannatta pyrkiä valtuustohomma!

• Anonyymi00006

Jonkin vanhan rakennuksen myynti pohdituttaa monia ja keskustelu aiheesta aiheuttaa todella paljon työtä palstan moderaattorille.

• Anonyymi00007

pitäiskö ostajan purkaa toi rakennus jos kerta kertoo sitä vanhaksi??

• Anonyymi00020
        Anonyymi00007 kirjoitti:

pitäiskö ostajan purkaa toi rakennus jos kerta kertoo sitä vanhaksi??

Mies oli tapailu- ja seurusteluvaiheessa maailman kiltein, keskustelutaitoisin, ystävällisin, turvallisin ja hellin mies. Kosketusta, lämpöä ja hyvää energiaa riitti.
        Avoliiton myötä alkoi todellinen luonne paljastua: mies on 90% ajasta pahantuulinen, rikkoo ja heittelee tavaroita, raivoaa ja kiroilee ja haukkuu kaikki ihmiset ja ystävät (lukuunottamattta minua). Nämä aggressiokohtaukset saa mun fysiikan ns. hälytystilaan, verenpaine ja syke nousee ja yleensä vetäydyn omiin oloihini pois tilanteesta. Toisinaan mies hermostuu ilman mitään ymmärrettävää syytä, paiskoo tavaroita tai ovia ja lähtee pois kotoa tai vaihtoehtoisesti nukkumaan autotalliin jossa hänellä oma mancavensa. Välillä kuluu päiviä ettei sano yhtäkään hyvää sanaa, eikä kosketa, seksiäkin on harvoin ja vain silloin kun hän tekee aloitteen. On kontrollointia ja yhtäkkisiä mustasukkaisuuskohtauksia, vaikka en ole antanut mitään aihetta mustasukkaisuudelle.
        Mies kohtelee minua kuin minulla ei olisi mitään oikeuksia koko tontilla, vaikka kulut jaetaan puoliksi ja vuokrasopimus on minun nimissäni. Miehen tavaroita on piha, koti ja ulkorakennukset täynnä, minulla on käytössä ehkä 20neliötä, vaatteita lukuunottamatta kaikki irtaimistoni on laatikoihin pakattuna. Vaikea edes löytää mitään tavaroita, kun millekään ei ole omaa paikkaa.
        Jos siivoan pihaa tai kotia niin mies keksii heti perään jonkin pihatyön tai muun puhteen, jolla saadaan kaikki tekemäni työ mitätöityä.
        Arvotuksen ja kunnioituksen puutteesta kertoo pienet, tahalliset ja veemäiset teot, kuten se että kun aloin rakentaa verstaassa leikkimökkiä veljeni lapsille, niin tämä kumosi kymmenien kuutioiden kokoisen halkopinon verstaan oven eteen siten etten todennäköisesti saa mökkiä ulos verstaasta ennen kesää. Vieläpä erikseen pyysin, että voisiko jättää mökin mentävän väylän auki, mutta ei. Tai se, kun minulla on päivittäin tarvittavat harrastusvälineet kellarikomerossa, jonne ainoa kulku on kapeiden portaiden kautta, niin mies kumosi kellarinkin ovesta sisään klapeja siten, etten pääse komerolle kuin raivaamalla portaikon ensin auki.
        Miehellä on erityisruokavalio joka ei perustu allergiaan, vaan omaan päätökseen ja otan sen aina huomioon ruokaa tehdessäni. Minullakin on erityisruokavalio joka perustuu terveydellisiin syihin, mutta mies laittaa ko. ruoka-aineita ruokiin, välillä jopa salaa, huomaan sen kyllä oireista.
        Avotakassa mies polttaa kilotolkulla muovia vaikka olen sanonut että saan sulaneen muovin hajusta migreenin. Televisiosta katsotaan tasan sitä mitä hän haluaa, ei vielä ikinä olla yhdessä katsottu minun valitsemaani ohjelmaa tai elokuvaa.
        Tuntuu, että tuo ihminen imee musta kaiken jaksamisen ja pyrkii vaikeuttamaan elämääni kaikin tavoin. Olen niin loppu.

• Anonyymi00033

Onko kellään kokemusta turvakodista? Miten homma siellä toimii? Pakko päästä vakivaltaisen ex- mieheni luota koska pelkään jo henkeni puolesta...ja ainoa vaihtoehto on turvakoti.. Onko siellä esim. kotiintuloaikoja... miten kauan siellä saa olla... onko esim. seuloja kun sinne menee? Entä mihin tavarat.... kiitos etukäteen..

• Anonyymi00045

Olen sitä mieltä, että tämä torin kahviringissä puhuttava vanha myyntitapahtuma on aihe, joka kaipaa sellaisia lyhyitä yhteenvetoja, joilla saadaan asiakokonaisuudesta jotain tolkkua.

• Anonyymi00050

Varikon ostajaa "edustava" "Sally" osallistuikin jo keskusteluun ja hän voisi nyt eläkkeellä olevana kuljetusjärjestelijänä tuoda hieman seikkaperäistä selvitystä tähän miksi kauppa puhuttaa kun normaalitavalla ja normaaliajalla tehty kauppa ei keskusteluttaisi ollenkaan ?

• Anonyymi00052

Traumaa sieltä nyt pukkaa ja se pitää purkaa vaikka ammattilaisen kanssa.Voitko puhua puolisollesi myös.Yleensä kun näistä puhuu luotettavalle taholle auttaa samalla itseään. Lisäksi on myös vertaisryhmiä saman kokeneita tarinoita on hyvä päästä puhumaan.Netistä pitää vain etsiä niin löytää. Olet kestänyt exän raivoa ja väkivaltaa,ne on takanapäin mutta trauma nostaa nämä asiat pintaan silloin kun muuten kaikki on hyvin. Hae apua itsellesi,et ole heikko siitä ei nyt ole kyse

• Anonyymi00055

Henkinen väkivalta on yhtä tuomittavaa kuin fyysinen ja mielestäni olet isäsi taholta sellaisen kohteena.Jos et löydä tilanteeseen apua omaistesi taholta, niin ota ihmeessä yhteys paikkakuntasi lastensuojelu viranomaisiin ja vaikka nuorten palvelupuhelin voi olla ensimmäinen kontakti avunsaantiin. Toimi HETI !

• Anonyymi00068
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Varikon ostajaa "edustava" "Sally" osallistuikin jo keskusteluun ja hän voisi nyt eläkkeellä olevana kuljetusjärjestelijänä tuoda hieman seikkaperäistä selvitystä tähän miksi kauppa puhuttaa kun normaalitavalla ja normaaliajalla tehty kauppa ei keskusteluttaisi ollenkaan ?

TÄMÄ KESKUSTELUN ALOITUS JA KOMMENTOINNIT SAMASTA IP OSOITTESTA. PS POLIISI TUTKII ASIAA.MUISTAKAA SOME KÄYTÖS.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

TÄMÄ KESKUSTELUN ALOITUS JA KOMMENTOINNIT SAMASTA IP OSOITTESTA. PS POLIISI TUTKII ASIAA.MUISTAKAA SOME KÄYTÖS.

En tiedä yhtään mitä teen. Olen ollut reilun vuoden mieheni kanssa. Meillä on uusperhe ja pikkuvauva. Kaikki on tapahtunut todella nopeasti. Alussa mies oli ihana, kiltti ja turvallinen. Kun muutimme yhteen alkoi käytös muuttua. Suuttuu herkästi ja huutaa todella kovaa ja haukkuu minua. Pitää väkisin paikallaan ja huutaa niin kovaa että sylkeä tulee minun päälle. Meillä on paljon hyvääkin ja rakastan häntä. Riitojen jälkeen osaa olla todella ihana ja meillä on jonkun viikon oikein ihanaa. Omat lapseni tykkäävät hänestä eivätkä haluaisi muuttaa. Meillä on paljon riitaa rahasta myös ja mies on mustasukkainen. Myönnän että olen itsekin välillä inhottava, väsynyt vauvan takia. Melkein aina kun tapellaan niin käskee minun etsiä oman asunnon. Nyt sitten etsinkin ja se on minulle varattuna kaupungilta . En tiedä voinko lähteä. En halua j a toisaalta haluan. Kaikki oli taas hyvin ja tänään meillä alkoi taas uusi tappelu. Tämä uusperhe elämä on niin outoa. Aloin puhua siitä kun kohtelee lapsiamme niin eriarvoisesti. En tiedä miten hermostuukin aina niin. Yritin mennä muualle kun alkoi huutaa. Jahtasi minua ja aloin sitten töniä häntä pois ja lyödä että ei ota väkisin kiinni ja huuda minun päässä kiinni. Suuttui kai siitä. Ja sitten kun olin jo rauhassa ja sanoin että kerron kaikille että minkälaista meillä on elämä. Niin painoi kädellä minua kurkusta . Jotenkin se ilme oli niin pelottava. Ajattelin että nyt ainakin lähden omien lasteni kanssa kun asuntokin olisi. En sitten vain kuitenkin osaa. En jaksa olla yksin vauvan kanssa. Vaikka tapellaan paljon niin miehestä on paljon apua. En tiedä yhtään mitä teen. Pelottaa sekin jos tuo väkivalta vaan pahenee .

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Jens Kukka halveksii pedofiileja ja on puolustanut kahta tyttöä pedofiilia vastaan, osoitanut muutenkin elämänsä varrella tuomitsevansa sellaiset teot ehdottomasti!

Jens Kukka ei koskaan kajoaisi lapseen. Ei koskaan.

Valheenpaljastuskokeisiin kaikki ne, jotka ovat väittäneet Jens Kukan toimineen väitetyllä tavalla. Saliin todistamaan kaikki ne osapuolet, jotka tällaista väittävät. Haastatteluvideoihin perustuva tuomio on sairasta. Puolustukselle oikeus pyytää saliin ne lapset, jotka kieltävät tällaista tapahtuneen!!

Ketään ei saa tuomita väärin! Pitää olla oikeus puolustautua julkisestikin.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Näistä nahjuksistahan ei yleensä päälle päin huomaa minkälaisia alimman kastin sikoja ne kotonaan ovat. Ovat yleensä niin hyviä puhumaan ympäri läheisensä ja lastensuojelun henkilöt ym. Jospa se ottava osapuoli uskaltaisi jättää tuollaisen vätyksen. En osaa varmuudella sanoa tiedänkö tästä tapauksesta, kun on niin lavea kuvaus..mutta tiedän kyllä näihin vihjeisiin sopivan henkilön.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Todennäköisesti tiedän tämän hepun. On olevinaan niin viimeisen päälle fiksu tyyppi julkisessa esiintymisessään ,mutta tietäisikin ihmiset mikä rotta hän on

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Todennäköisesti tiedän tämän hepun. On olevinaan niin viimeisen päälle fiksu tyyppi julkisessa esiintymisessään ,mutta tietäisikin ihmiset mikä rotta hän on

Synnyin perheeseen joka meni ennen meidän lasten syntymistä mukaan herätysliikkeeseen. He aidosti rakastivat toisiaan ja oli ehkä liian innokkaita hankkia lapsia nopeasti. Minulla on isosisko joka on vanhin isoveli on minua 3 vuotta vanhempi. Minulla ei koskaan ollut omaa huonetta kävelin asuntoa ympäri ja minulle huudettiin jos kävin siskojen huoneissa, äiti oli epävakaa ja on sairastanut masennusta 30 vuotiaadta asti hän uhkaili väkivallalla, korotti ääntä vain sen takia että saisi lasten huomioa, äiti uhkaili jo avioerolla kun oltiin pienii mun sisko joutu joskus kantaa ja lohduttaa minua sen takia että äiti oli niin agresdiivinen. Kerran äiti pyysii iskää lyömään häntä reidelle kaikki mitä lähtee cain sen takia että hän pääsisi soittaa 112 isä löi äitiä ja äiti huusi ja itki kivuista. Minä järkytyin se poisti mun perusturvallisuuden tunnetta olin silloin 5. Iskä löi mun siskoja koska he menivät liian lähelle jokea minua hän löi koska menin kerran yksin kauppaan minne oli 800 metriä ja kerran koska leikin tulitikuilla saunan lattialla. Minulla alkoi jo paniikkihäiriö alaasteella en saanut happea luokassa ja pelkäsin kuolla, siihen isä antoi astmalääkettä mikä vain pahensi oireita. Ala asteella muistan kuinka vanhemmat riiteli kun olin mennyt nukkumaan ja huusin itku kurkussa että lopettakaa. Opettaja otti minua silmätikuksi ja kiusasi minua koko ala asteen. 12v sairastuin vakavaan ocd:hen mikä luultavasti on johtunut turvattomasta kodista missä vanhemmat ei tule toimeen. Iskä jätti mun toiveita ja tunteita usein huomioimatta kun olin pieni, nyt olen aikuinen ja en pärjää elämässä yksin ja olen edelleen juuttunu narsistisiin vanhempiin jotka ei voi muuttua. Tää on niin surullinen tarina en jaksa koko kurjaa avaa mutta tässä sitä ihmeen kaupalka vielä ollaan hengissä.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Olen tekemässä ammatti koulussa esitelmää parisuhdeväkivallasta. Asia on hyvin lähellä sydäntäni,koska olen itsekkin joutunu kokemaan hakkaamista parisuhteessa. Nyt haluaisin, että jos joku haluaisi kertoa jonkun oma koskettavan tarinansa minulle niin voisin esitellä tarinan esitelmässäni. Tarinassa ei tarvitse olla mitään nimiä eikä mitään yhteys tietoja. Olisin tosi kiittollinen jos joku viitsisi kertoa oman tarinansa tai jotain kokemuksiaan parusuhdeväkivallasta. tarinan ei tarvitse olla mikää romaani eikä edes elämänkerta :) mutta jotain kokemuksia vaikka..

• Anonyymi00084
        Anonyymi00068 kirjoitti:

LÄHDE VIELÄ KUN VOIT! Se ei tosta sen kiltimmäksi muutu vaikka lupaisikin. Kyllä se itsekkin on nähty. Vaikka sukulaiset tykkäävät jne. AJATTELE JÄRJELLÄ JA HÄIVY! Jos oma mieheni tekisi mulle noin niin tajuaisin heti lähteä. Et sä saa antaa kenenkää kohdella sua noin. Ja et sen anna ympäri puhua sua että on pahoillaa ja rakastaa. Se on pelkkää paskaa, koska jos se olis totta, nii miksi se tekis noin? NYT HÄNTÄ PYSTYYN. sä ansaitset muuta ku tollaiset mulkun naistenhakkaajan.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Voiko parisuhdeväkivaltaa ennaltaehkäistä?

Jos huomaa, että suhteessa on henkistä väkivaltaa ja fyysisen väkivallan uhkaa, tilanteeseen kannattaa puuttua ennen kuin esim. poliisin on puututtava asiaan. Väkivallan uhan merkkejä voi perheessä usein tunnistaa. Kynnys avun hakemiseen on kuitenkin yllättävän korkea. Asia koetaan hyvin häpeälliseksi, eikä avun piiriin hakeudu kuin pieni osa tekijöistä ja uhreista.

Miesten kriisikeskuksen asiakkaina on ollut joitakin miehiä, jotka ovat tunnistaneet itsessään väkivaltaisuutta, vaikka eivät ole sitä vielä käyttäneet. On ollut tilanteita, joissa he ovat tarttuneet kiinni tai tönäisseet, mutta eivät ole vielä lyöneet. Siinä tilanteessa he ovat ymmärtäneet, että asialle on tehtävä jotakin, sillä jos on kerran käyttänyt väkivaltaa, sitä käyttää helpommin myös uudelleen.

Jotkut miehet ovat kertoneet ottavansa etäisyyttä tilanteessa, jossa tuntuu, että lyöminen on lähellä. He ovat esimerkiksi lähteneet ulos ja voineet näin hallita tilanteen. Väkivaltatilanteisiin liittyy hyvin usein joko tekijän tai molempien osapuolten alkoholinkäyttö. Se madaltaa väkivallan käytön kynnystä.

Monien miesten kokemusten mukaan fyysisen väkivallan käytön taustalla on hyvin pitkään jatkunut henkinen väkivalta: miehen mitätöinti, aliarviointi ja kyseenalaistaminen. Parisuhdeväkivallan syyt ovat moninaiset ja molemmat osapuolet voivat olla sitä ruokkimassa. Väkivalta on aina tuomittava teko, joka ei missään nimessä kuulu normaaliin elämään. Auttamistyössä syyllisten etsimisestä ei kuitenkaan ole hyötyä. Tekijät ovat yleensä kokeneet syyllisyyttä aivan tarpeeksi.

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/kuukauden_kysymys/?x32944=20374

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/miestenkeskus/asiakkaaksi/

• Anonyymi00091
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Niin kuin se väkivaltainen mies ei olisi mitätöinyt, aliarvioinut ja kyseenalaistanut naistaan, jota sitten lopulta lyö? Meillä ainakin oli aivan hirveää henkistä, seksuaalista ja fyysistä väkivaltaa. Miksi miehen syyllisyydestä ei saa puhua? Onhan hirvittävän loukkaavaa, jos tulee pysyvä ruumiinvamma. Sehän on jo rikos. Mies huusi koko ajan ettei häntä saa syyttää. Oli oppinut sen siellä miesten 'avussa'.

Siellä miestenkesken ns. avussa väkivaltainen puolisoni tuli entistäkin väkivaltaisemmaksi. Siellä oli hänelle kerrottu, ettei hänen ylitseen saa kävellä. Hän ei varmaankaan ollut kertonut lyömisvimmastaan, koska ei sitä kotona koskaan pystynyt myöntämään.

Opettakaa ihmeessä miehet myöntämään tekonsa ja olemaan edes pahoillaan. Muuten vain 'avullanne' pahennatte väkivaltaa.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Onko kokemuksia syyteharkinnasta ja siitä kuka maksaa? En ota vastuuta kirjoituksesta eli voitte lukea tämän fiktiivisenä/ei totuuteen perustuvana.

Jos esim mies masentunut saanut ja raivokohtauksia ihan pienistä asioista ja käynyt vaimoon ja lapsiin käsiksi. Aloitti lääkityksen mutta ensimmäiset neljä viikkoa oireet pahentunut. Oli myös itsetuhoisuutta. Tehty rikosilmoitus. Nyt kaikki hyvin ja lääke auttaa jo.

Mutta siis onko niin että asiat menee aina käräjille? Ja aina pitää olla näyttöä tarpeeksi? Väkivaltaa vaikea todistaa jos ei videomateriaalia eli sanaa sanaa vastaan. Voi käydä niin että lopulta uhri joutuu maksamaan kaikki kulut? Esim 10 000e? Kaikki asiat käsitellään lopulta julkisesti? Ja siis tässä tapauksessa on sitten pakko ottaa avioero. Eli se että asiaa on hoidettu terapiassa ja henkilöä lääkitty ei riitä? Kysyn vaan ketä tämä lainsäädäntö palvelee? Ei kertaakaan kysytty miten voit? Miten menee? Tarvitsetko pääsyä turvakotiin. Eli viranomaiset ei ole kiinnostunut perheen ja lasten hyvinvoinnista. Todennäköisesti se voittaa kenellä on valtaa ja pokkaa hankkia erilaisia lääkärin todistuksia ym.? Oli vain pakko avautua siitä ettei prosessi mielestäni toimi oikein.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Aivan kamalaa, että tavallisia kommentoijia yritetään vaientaa uhkaamalla poliisilla.

Sinuun varmaan sattuu henkisesti ja sinun sisimpääsi koskee tämän ketjun asiat läheisesti, kun pitää poliisi saada apuun?

• Anonyymi00053

Voit helposti hakeutua psykoterapeutin juttusille. Heitä löytyy netistä paljon, tarkistathan aina kuitenkin, että terapeutti löytyy Terhikki-tietojärjestelmästä, muutoin kyseessä voi olla mikä tahansa huuhaa ’terapeutti’.

• Anonyymi00054

ENSINÄKIN TÄMÄ EI LIITY PERHEVÄKIVALTAAN(vaihtoehdot olivat vain niin surkeat, niin tämä on noista kaikkein aiheeseen liittyvin) Ongelmana on isäni. Joudun olemaan koko kesälomani isäni luona, ja hän on oikeasti todella ärsyttävä. Se koko ajan menee mun kännykälle kattomaan viestejä, menee mun laukulle jatkuvasti ja tulee kyttämään mitä teen koneella..ihme ettei nyt ole jo täs kyttäämäs. Kaikki illat se vaan juo ja juo... Joudun tekemään sille jo jopa juomia, ja se vaan huutaa ohjeita olkkarista, joka on tosi rasittavaa!! Jos en siivoo --> seurauksena huudot, ja vittuilu. Kiristystäkin on.
      Olen samalla laihdutuskuurilla, joka ei todellakaan onnistu isäni luona. Hän tyrkyttää JATKUVASTI jäätelöä, pizzaa, rasvaa, karkkia, sokeria, ja kaikkea epäterveellistä kuten hampurilaisia ja ranskalaisia, JA OLEN SANONUT ETTEI OSTA NIITÄ, mutta minkäs sille teet kun se avaa ne mun nenän edessä ,ja tunkee suuhun, oikeasti. Olen sanonut, että olen laihduttamassa, mutta sanomani menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Teen hänelle ruokaa usein, ja kiitoksena siitä lisää RASVAISTA RUOKAA. Hän haukkuu minua usein läskiksi ja se on tosi ikävää. Ikää minulla kohta 15. En ole mikään supersuper- läski, mutta laihdutettavaa löytyy jonkin verran. En vain oikeasti jaksa tätä enään... Myös se, että minulle luvataan kaikkea, esim. puhelin, mutta missä se on???? Olen huomauttanut asiasta, mutta ei tunnu kiinnostavan kun viina... Inhottaa jatkuva komentelu, ja huomionhalu. Isäni yrittää heittää koko ajan jotain läppää, ja hänellä hermot menee heti.
      Jos yritän vähänkin liikkua, tadaa, saan naurut siitä, että yritänkin.Ulkonäöstäni saan isältäni koko ajan huonoa palautetta: ''mee edes joskus kampaajaa'' ,''minkäs teet kun oot ylipainonen'', ''sul on kauheesti finnejä'' MISSÄ KOHTELIAISUUDET ?? Kukaan ei ole täydellinen. Olis tosi kiva olla ees minuutti ilman ulkonäköni kommentointia, TODELLAKIN KUIVAN läpän heittoa, ja saada edes joskus tukea häneltä.
      Iltaisin, hän yllätysyllätys sammuu, ja käskee minua passaamaan häntä. Isälläni on kaksi kissaa, joita hän palvoo maasta taivaisiin! Ainoa, mitä isäni ostaa minulle on LIHOTTAVA RUOKA, ja ihmettelen sitä, että miksi hän ostaa lihottavaa ruokaa, ja kehtaa haukkua vielä läskiksi. No missäköhän se syy on?? Jos kerta olen niin ruma ja läski, pitäisi puppunsa suussaan ja pitäis ne omassa suussaan!! Help!

• Anonyymi00056

Täällä puhutaan paljon fyysisestä väkivallasta ja siitä miten se vaikuttaa lapsiin. Joitain viestejä näkyi olevan myös henkisestä väkivallasta, mutta vähemmän. Ehkä silti löytyy kohtalotovereita..Olen aikuinen, 3-kymppinen.Kuten jostain aiemmasta viestistä luin, mäkin aloin siinä 2-kymppisenä tajuta ettei mun perheessä ole kaikki ok.Oikeastaan vasta viimeisen parin vuoden aikana olen tajunnut, että isäni oli henkisesti väkivaltainen. Äitiäni kohtaan, mutta ,myös mua kohtaan.
      Päällimmäinen mielikuva arjesta kouluiässä on että isä oli yleensä vihainen tullessaan töistä, kun olin yksin kotona. Yleensä syy oli siivottomuus tai tein jotain väärin hänen mielestään, ja jouduin siivoamaan ym hänen tiuskiessaan vieressä. Usein hän sai mut itkemään, mutta tuo ei asiaa muuttanut. En tiedä tiesikö äiti tästä, mutta ainakaan hän ei tehnyt mitään muuttaakseen tilannetta.

Vanhemmilla oli paljon riitoja,en tiedä tänä päivänä mitä niissä oli taustalla, mutta isäni huuto niistä jäi mieleen. Usein olin huoneessani ja asunnosta vain kuului hänen huutoaan. Usein itkin tätäkin. Muistan myös tilanteita joissa olin vanhempieni seurassa riidan aikana ja mieleeni jäi ettei isä antanut äidille suunvuoroa, vaan jyräsi hänet huutamisellaan. Isä ei myöskään arkaillut halventaa äitiä minun seurassani, vaan saattoi esim käskeä hänen haistaa paskan ruokapöydässä kesken ruokailun..Tai saattoi kommentoida johonkin äitini ideaan että "älä höpötä" tms. Automatkat olivat yhtä jännitysmomenttia, kun isä raivosi ratissa ollessaan jos oltiin vähänkin eksyksissä. Itse istuin lamaantuneena takapenkillä tietämättä mitä tehdä..siivouspäivinä oli aina riitaa..niitäkin muistan jo pienenä stressanneeni.

Ehkä kuitenkin pahinta oli mykkäkoulut, joita isä harrasti säännöllisesti. Hän saattoi olla päiväkausia puhumatta juuri mitään. En ole varma kuinka usein näitä oli, mutta arvelisin että pahimmillaan kuukausittain. Ilmapiiri oli arvatenkin ankea. Äiti käyttäytyi lähinnä kuin kaikki olisi ok..Ei puhunut tilanteesta mulle,ei selittänyt että isä ei ole mulle vihainen, tai että heillä oli ollut riitaa tms. Muistan näinä aikoina kun istuttiin ruokapöydässä ja itse yritin siinä äitini kanssa jotain jutella...ahdisti. Muistan jo pienenä jotenkin hävenneeni kotiani. Esim. vietin ystävieni kanssa mieluiten aikaa heidän luonaan, tai ulkona. Siellä koin rentoutuvani, toisin kuin kotona..siellä kai piti jännittää kuuluuko huutoa ym. Muuten muistan että yritin edistää omalla käytökselläni sitä, että isä ei suuttuisi. Ehkä siksi olen tällä hetkellä kiltti, ja jännitän tilanteita, joissa minun pitää tuottaa toisille pettymys, enkä osaa ilmaista suuttumusta oikein muuten kuin mököttämällä.

Viime vuosina olen alkanut oireilla näiden asioiden vuoksi tunnetasolla. Tunnen vihaa äitiäni kohtaan, kun hän laittoi mut elämään tuollaisessa ilmapiirissä. Toivoin jo pienenä että vanhempani eroaisivat. Isääni kohtaan en oikein tiedä mitä tunnen..myös vihaa tietyllä tavalla..mutta tavallaan säälin häntä. Vihaan, ja samalla säälin, sillä se mitä hän on saanut aikaan käytöksellään on se,että meillä ei hänen kanssaan ole yhteydenpitoa, mitä nyt äitini kautta. Äidilleni haluaisin joskus sanoa suoraan eikö hän ymmärrä minkälaista mulla oli pienenä - eikö hänelle tullut mieleen että KÄRSIN siitä kun joudun elämään riitojen ja mykkäkoulujen keskellä, ja varomaan isän suuttumista. Eikö tajua että olen joutunut käymään terapeutilla puhumassa, kun hän ei ikinä puhunut asioista, ei selittänyt, kuvitteli että kaikki on okei? Isäni kanssa moiset keskustelut tuntuvat täydeltä utopialta. Toisaalta tunnen surua vanhempieni vuoksi, koska eivät hekään enää voi sille mitään minkälainen lapsuus mulla oli. Terapeuttini on lähinnä kehottanut puhuman äitini kanssa, mutta auttaako se? Onko hyötyä kaataa äitini niskaan syyllisyys menneistä vuosista, joita hän ei enää voi muuttaa? En toisaalta oikein edes koe pystyväni näistä asioista puhumaan.

Tällä hetkellä olen päällisin puolin ok, mutta mulla on kuitenkin sosiaalisten tilanteiden pelkoa, jännittämistä, ajoittaista alakuloa ja itsesääliä ja ilmeisesti tunnen siinä määrin häpeää, että en ole pystynyt puhumaan lapsuudenkokemuksistani suoraan kenenkään muun kuin terapeutin kanssa. Ilmeisesti tuo häpeä ulottuu yleisemmällekin tasolle, sillä mun on vaikea avautua ihmisille ja puhua itsestäni ja elämästäni muutenkin, small talk kyllä onnistuu. Toisaalta mulla on tarve olla vahva ja ehjä ihmisten edessä..tällaista haavojen näyttäminen muille tuntuu mahdottomalta. Olisi mukava kuulla miten muut ovat saaneet itsensä "korjattua" vastaavien kokemustan jäljiltä...mulle se tarkoittaa lähinnä surusta, ahdistuksesta ja ennen kaikkea häpeästä vapautumista. Sekä sitä, että voisin kohdata vanhempani tuntematta ahdistusta.Nykyään saatamme esim istua normaalisti kahvipöydässä (ovat yhdessä yhä), mutta mä tunnen yleensä ahdistusta, ja etsin pieniä vihjeitä riidoista heidän välillään ja ahdistun niistä kuin lapsena.. Edelleen oikeastaan toivon heidän eroaan.

• Anonyymi00057

Avautumisesi kosketti minua. Minulla on nyt huono tilanne kirjoittaa, laitan muutaman rivin. Ole tyytyväinen,että olet noinkin nuorena tajunnut, minkälaisessa lapsuuden kodissa elit. Monella menee paljon pitempään, toiset eivät kykene koskaan tajuamaan syytä onnettomille tunteilleen, ja yleensä samanlaiseen kuvioon hakeutumista kuin lapsuuden perheessä.

Luota omaan kokemukseesi. Se on vaikeaa, mutta luota silti. Älä yritä muuttaa tai korjata mennyttä, ajaudut vain syvemmälle samaan sontaan. Todennäköistä on, että äitisi toimii samoin tänäkin päivänä, ja hakeutumalla vuorovaikutukseen vanhojen asioiden tiimoilta, vanhat, pas..k.t kokemuksesi vain toistuvat.

Et ole ainoa, joka on elänyt helvetissä lapsuutensa. Pääasia on ettet toista, luo samoja kokemuksia uudelleen. Nyt olet aikuinen. Heti, kun tunnistat samoja merkkejä ihmissuhteissasi, juokse pakoon ja kovaa. Taipumus on hankkiutua suhteisiin, joissa lalsuuden roolisi toistuu. Siinä kärsit, kunnes valitset joko vapauden tai ikuisen helvetin.

Äitisi on, mikä on. Voit rakastaa häntä sellaisena kuin on. Hän on äitisi. Et voi häntä muuttaa. Hän ei osannut olla parempaa. eikä ehkä edelleenkään osaa. Voit parantaa itseäsi antamalla itsellesi oikeuden rakastaa äitiäsi sellaisena kuin hän on. Suojele kuitenkin itseäsi ettet mene mukaan vanhoihin kuvioihinne.

• Anonyymi00058

Äitisi on, mikä on. Voit rakastaa häntä sellaisena kuin on..."
      Onko aina lapsen velvollisuus pystyä rakastamaan äitiään? Itse pyrin kohteliaisuuteen, mutta rakastaa sellaista joka on tehnyt pahaa. Aloittajan äiti ei varsinaisesti ole, mutta äitejä on monenlaisia.

Itse tajusin oman perheeni erikoisuuden jo ehkä noin viidestä kuuteen vuotiaana. Muuten kokemuksesi, aloittaja ovat hämmästyttävän samankaltaisia omiini nähden. Esimerkiksi "... Muuten muistan että yritin edistää omalla käytökselläni sitä, että isä ei suuttuisi. Ehkä siksi olen tällä hetkellä kiltti, ja jännitän tilanteita, joissa minun pitää tuottaa toisille pettymys, enkä osaa ilmaista suuttumusta oikein muuten kuin mököttämällä. ..." Jännitys, häpeä, lamaannus, ahdistus ... Tuttua.

Meidän perheessämme oli sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa.

• Anonyymi00066

Naapurin emäntä vauhdissa, laita kuulosuojaimet...
        Ei tarvita kuulosuojaimia, ääni on sen verran vaimeaa, kuin haudasta lähtöisin. No, ehkä seuraavan kerran, kun alkaa mädäntyneen ruumiin haju leijailla käytävillä, voi puuttua?
        Aika löysää asennoitumista, kun otsikko on perheväkivallan alla. Oletteko tosiaan sitä mieltä että kyse on oudoista seksileikeistä, eikä yksipuolisesta seksuaalisadismista? Miksi nainen sitten käyttäytyi oudosti? Ei normaali ihminen käyttäydy vastaan tullessa siten. Yleensä hymyillään, tervehditään eikä katsekontaktia vältellä ja käyttäydytä kuin traumatisoitunut, ihan pihalla koko nainen. Sen yhden tapaamisen jälkeen en ole häntä kertaakaan nähnyt, pääseekö enää koskaan uloskaan? Todella sairasta.
        Huuto ei ole nautinnosta lähtöisin, se on kammottavaa ja ahdistavaa kuunneltavaa. Ihan kuin nainen olisi suljettu pieneen ahtaaseen tilaan, eikä pääsisi sieltä pois. Se huuto on todella mielipuolista, kuin psykoosissa olevan huutoa, ei seksinautinnosta kertovaa.

• Anonyymi00062

Itseäni on kiusannut jo lähes vuoden ajan naapurista, seinä takaa kuuluvat perheväkivaltaan ja seksuaalisadismiin viittaavat äänet.
      Eli, olen ainoastaan yhden ainoan kerran nähnyt tuon pariskunnan. Vaimo näyttää pelokkaalta, oli pälyilevä, katsekontaktia välttelevä ja selkeästi mieheensä tukeutuva kun heihin törmäsin, täysin avuttomalta vaikuttava, alistuneen ja traumatisoituneen näköinen.
      Entä ne äänet? Pitkiä monotonisia puheenpitoja mieheltä, välillä hyvittelevää, maanittelevaa ja hetkessä raivoisaa. Nainen välillä vastailee jotain, pitkiä itkukohtauksia jne.
      Aika ajoin puhe kuuluu selkeästi, sitten se kuullostaa tulevan kuin maan alta. Mieleen tulee se, että näillä on jonkinlainen, äänieristetty bunkkeri siellä makuuhuoneen puolella. Useasti kuuluu vasaran nakuttelua ja naulojen hakkaamisen ääntä, kuin rakennettaisiin jotain kumman kopperoa joka aika ajoin otetaan käyttöön ja poistetaan käytöstä.
      Kauheinta on ollut kuulla tuota kummallista keskustelua. Mies puhuu ja puhuu, selittelee jotain kuin puhuisi pikkulapselle, nainen on hiljaa ja välillä sanoo jotain.
      Viime viikolla taas sama, mies maanitteli, selitteli ja antoi selkeitä ohjeita ja käskyjä liittyen seksiin. Vaati naista voihkimaan ja nainen yritti ja yritti, mutta lopetti jolloin mies raivostui ja taas sama kuvio toistui. Sitten kun nainen voihki keinotekoisesti, mies ohjeisti; juuri noin, hyvä, jatka jne. Parivuode rytkyi ihan hulluna.
      Seuraavana päivänä mies itkeä vollotti ja nainen lohdutti, mies oli kuin jakomielitautinen, roolit vaihtui lennossa. Naisesta tuli lohduttaja . Hetken kuluttua mies oli raivona huutamassa ja nainen itkuinen. Kuului vasaroinnin ääntä ja sitten nainen vaikeroi - ääni tuli taas kuin haudasta. Se, mitä tapahtui sen jälkeen oli järkyttävintä mitä tiedä; kuului vaimeaa ja raivoisaa, kuin maan alta tulevaa huutoa, ihan mielipuolista huutoa. Välillä miehen ääni kuului rauhallisena taustalta, kuin kyse olisi ollut jostain sairaasta rangaistusleikistä. Onko kyse seksuaalisadismista johon nainen suostuu vai vastentahtoisesta seksuaalisadismista, josta nainen ei pääse pois, ei koko tilanteesta, vaan on täysin murskattu oman tahtotilansa suhteen.? Vai oudosta roolileikistä johon seksuaalisadismi liittyy oleellisesti.?
      Hirvittävää kuunneltavaa joka tapauksessa

• Anonyymi00075

Tärkeintä että voisit ottaa etäisyyttä vanhempiisi jolloin pääsisit toipumaan näistä kamalista kokemuksista. Oletko hakenut apua terveydenhuollosta että voit aloittaa sitten itsenäisen elämän ja saada tukitoimet myös. Älä jää enää jumiutumaan yksin, hae apua itsellesi se on sinun oikeus ja velvollisuus. Voimia paljon!

• Anonyymi00094

öisin valvottaminen, huutaminen, solvaaminen, stalkkaaminen, aiheeton mustasukkaisuus, uskottomuus, seksuaalinen ahdisteleminen, oman ajankäytön ja oman tilan rajoittaminen ja jopa ajatusten vahtiminen, vaatimukset olla miestä varten 24/7. Niistä se alkoi. Sitten tuli mustelmia, tönimistä, puristamista, väkisin kiinni pitämistä, maahan paiskaamista, vääntämistä, murskaamista. Minua uhkailtiin, jos kertoisin kenellekään tai tekisin rikosilmoituksen vammoistani. Menettäisin kuulemma työpaikkani. Hän pitäisi huolen siitä hyvien veljiensä avulla.

Ei pyytänyt anteeksi. Ei edes myöntänyt tehneensä väärin. Kaikki olisi pitänyt vain unohtaa. Kaikki oli aina minun syytäni, jopa hänen alkoholisminsa, josta oli kärsinyt vuosikausia ennen tapaamistamme. Juomisen kieltäminen yhteisessä kodissa oli henkistä väkivaltaa hänen mielestään. Lopuksi sain kuulla kunniani, miten erohakemus oli henkistä väkivaltaa. Ei uskonut, kun sanoin että kaipaan turvaa ja haluan ettei minua kohdella kuin esinettä.

Kävi netissä jollakin 'lyömättömällä linjalla'. Niiden sessioiden jälkeen hän oli entistä väkivaltaisempi ja ilkeämpi.

Tuttaville, työkavereille hyvin hauska mies.
      Kukapa arvaisi.

Jotkut ovat vuosikausia aviossa sietäen väkivaltaa. En käsitä miten jaksavat. Lyhytkin kokemus väkivallan uhrina vei aivan kaiken energian.

• Anonyymi00102

Tällainen kysymys että voisiko kaupunki vielä perua tämän kaupan ja laittaa kohteen uudelleen myyntiin vaikkapa 150 000 - 160 000 euron hinnalla?

• Anonyymi00103

Kymmenen vuottako vanha asia ?

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

voittanut tarjous 2000e toiseksi korkeinta tarjousta parempi. 1) 72000e 2) 70000e 3) 35000e

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

voittanut tarjous 2000e toiseksi korkeinta tarjousta parempi. 1) 72000e 2) 70000e 3) 35000e

Huutokaupassa korkeimman tarjouksen tehneen oikeudet ja velvollisuudet riippuvat huutokaupan säännöistä, mutta yleisperiaatteet ovat seuraavat:
        Tarjouksen sitovuus: Huutokaupassa tehty korkein tarjous on sitova, kun huutokauppa päättyy.
        Hyväksyminen: Myyjällä on yleensä oikeus hyväksyä tai hylätä korkein tarjous, ellei kyseessä ole "myydään eniten tarjoavalle" -kohde, jossa korkein tarjous on automaattisesti voittava.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Meinaatko että kun on onnistunut keplottelemaan kymmenen vuotta epäasiallisella suhmuroinnilla niin asia painettaisiin villaisella? Ilman muuta kaupungin ja myyjä Sannan olisi syytä tarkistaa menikö kauppa yleisten sääntöjen mukaan, mm. myyntiaika 4 viikkoa eikä nyt toteutunut yksi päivä, kaikilla oikeus tarjota eikä vain kepun puheenjohtajalla jne. Ilman muuta kaupungilta vaaditaan kaupan purkua vaikkapa korkeammalta hallintotaholta Suomessa.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Huutokaupassa korkeimman tarjouksen tehneen oikeudet ja velvollisuudet riippuvat huutokaupan säännöistä, mutta yleisperiaatteet ovat seuraavat:
        Tarjouksen sitovuus: Huutokaupassa tehty korkein tarjous on sitova, kun huutokauppa päättyy.
        Hyväksyminen: Myyjällä on yleensä oikeus hyväksyä tai hylätä korkein tarjous, ellei kyseessä ole "myydään eniten tarjoavalle" -kohde, jossa korkein tarjous on automaattisesti voittava.

Myyjänä kaupunki ja ostajana kaupungin valtuutettu joka pomottelee valtuustossa kaupunkia... Osasiko tuo "Sallyn" aviomies jäävätä itsensä myyntiehtojen asettelussa ja oliko tomerasti vartioimassa kaupungin etua ettei paikkoja myydä alle käyvän hinnan ???

• Anonyymi00111
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Kuka päätti myyjän edustajana hylätäänkö matalat tarjoukset vai hyväksytään ? Yleensä itse valtuutetut tekevät äänestyspäätöksinä, joten ???

• Anonyymi00116
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Myyjänä kaupunki ja ostajana kaupungin valtuutettu joka pomottelee valtuustossa kaupunkia... Osasiko tuo "Sallyn" aviomies jäävätä itsensä myyntiehtojen asettelussa ja oliko tomerasti vartioimassa kaupungin etua ettei paikkoja myydä alle käyvän hinnan ???

Täältä ei varmaan vastausta löydy ??

• Anonyymi00106

Mutta tästä kohteesta oli tehty jotakuinkin 150 000 euron tarjous yhdistettynä muidenkin myyntikohteiden tarjoukseen, jonka kaupunki halusi mitätöidä ja jättää huomioimatta?

• Anonyymi00108

Olikohan se huutokauppa suljetuin kirjekuorin, joiden avaustilausuudessa joku sisäpiiriläinen pääsi vaikuttamaan voittaneen huudon tarjoushinnan suuruuteen?

• Anonyymi00110

KOLME TARJOUSTA NÄKÖJÄÄN . SUURIN VOITTI ELI NÄILLÄ MENNÄÄN.

• Anonyymi00112

Virtasesta on myös toinen todistettu tapaus Lusissa seuraavin sanoin " Soita mulle jos joku toinen tarjoaa, tarjoan 2000 euroa päälle" - eli juuri tuo 2000 päälle tässäkin tapahtunut!!!!!!

• Anonyymi00113
        Anonyymi00110 kirjoitti:

KOLME TARJOUSTA NÄKÖJÄÄN . SUURIN VOITTI ELI NÄILLÄ MENNÄÄN.

mitä tohon kommentoidaan heinolan abc: llä varhaisina aamuina "motokahvipöydässä", kun
        "Sally" ei ole kuulema mukana hämmentämässä?

• Anonyymi00114
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Virtasesta on myös toinen todistettu tapaus Lusissa seuraavin sanoin " Soita mulle jos joku toinen tarjoaa, tarjoan 2000 euroa päälle" - eli juuri tuo 2000 päälle tässäkin tapahtunut!!!!!!

saiko "ostajaehdokas" tiedon irjakuoresta jossa luki 70te, kun taas tuo 2te nousu, vai sattumaa vain??

• Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

saiko "ostajaehdokas" tiedon irjakuoresta jossa luki 70te, kun taas tuo 2te nousu, vai sattumaa vain??

Eli tuossa on voinut käydä niin, että puoli-salaiseen tarjouskauppaan oli tullut kirjekuori, jonka joku avasi etuajassa ja soitti jollekin mitä kannattaisi tarjota?

• Anonyymi00117
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Eli tuossa on voinut käydä niin, että puoli-salaiseen tarjouskauppaan oli tullut kirjekuori, jonka joku avasi etuajassa ja soitti jollekin mitä kannattaisi tarjota?

oliko tarjouskirjekin valmiina postimerkillä varustettuna ja lauseessa tarjoan, oli alaviiva summan kohdalla johon joku kirjoitti viivalle siten 72 ?

myyjänä ( kaupungin valitsema välitysliike) kyllä oli lkv liike jossa myyntipäällikkönä keskustapuolueen naispuoleinen jäsen, eli eikös kirjeet menneet hänelle ?

• Anonyymi00121
        Anonyymi00117 kirjoitti:

oliko tarjouskirjekin valmiina postimerkillä varustettuna ja lauseessa tarjoan, oli alaviiva summan kohdalla johon joku kirjoitti viivalle siten 72 ?

myyjänä ( kaupungin valitsema välitysliike) kyllä oli lkv liike jossa myyntipäällikkönä keskustapuolueen naispuoleinen jäsen, eli eikös kirjeet menneet hänelle ?

olisi kiva tietää tuon valtuutetun ja lkv rouvan tekstiviestiliikennettä tuolta illalta, oliko kepun puhelimet käytössä tai toiset puhelimet ? Voiko teletietoja tarkistella ?

• Anonyymi00118

+4
      Heinolan kaupungin ylintä päätösvaltaa käyttää 43-jäseninen kaupunginvaltuusto, jonka puheenjohtajana toimii Henri Saari (Kok.). Kaupunginhallitus valmistelee päätökset, ja hallintoa johtaa kaupunginjohtaja Jari Parkkonen. Valtuustoryhmien puheenjohtajia ovat mm. Jouko Rajajärvi (SDP), Jarmo Ruuth (PS) ja Risto Auvinen

• Anonyymi00119

Kaupungintalon osoite:
        Rauhankatu 3, 18100 Heinola
        puhelinvaihde p. 03 849 30

• Anonyymi00122
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Kaupungintalon osoite:
        Rauhankatu 3, 18100 Heinola
        puhelinvaihde p. 03 849 30

Kaupungin hallinnon ja talouden ulkoisesta valvonnasta vastaa toimivasta johdosta riippumattomina tarkastuslautakunta ja tilintarkastaja. Tarkastuslautakunnan tehtävistä säädetään kuntalain 121 §:ssä.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Kaupungin hallinnon ja talouden ulkoisesta valvonnasta vastaa toimivasta johdosta riippumattomina tarkastuslautakunta ja tilintarkastaja. Tarkastuslautakunnan tehtävistä säädetään kuntalain 121 §:ssä.

Asiakaspalvelu
        Heinolan kaupungin asiakaspalvelu palvelee osoitteessa Kauppakatu 4 (WPK-talo).

Palvelupisteeltä saa yleisluonteista neuvontaa ja tarvittaessa ohjaamme asiakkaat eteenpäin asiantuntijapalveluihin.

Annamme tarvittaessa opastusta kaupungin sähköisten palvelukanavien käyttämiseen.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Asiakaspalvelu
        Heinolan kaupungin asiakaspalvelu palvelee osoitteessa Kauppakatu 4 (WPK-talo).

Palvelupisteeltä saa yleisluonteista neuvontaa ja tarvittaessa ohjaamme asiakkaat eteenpäin asiantuntijapalveluihin.

Annamme tarvittaessa opastusta kaupungin sähköisten palvelukanavien käyttämiseen.

Yhteystiedot
        Sijainti:

Kauppakatu 4
        18100 Heinola

Puhelinnumero:
        +358447976100

Sähköposti:
        [email protected]

Aukioloajat:
        Maanantai-perjantai: 08:30-15:30

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Yhteystiedot
        Sijainti:

Kauppakatu 4
        18100 Heinola

Puhelinnumero:
        358447976100

Sähköposti:
        [email protected]

Aukioloajat:
        Maanantai-perjantai: 08:30-15:30

Organisaatio
        Heinolan kaupungin organisaatio koostuu palvelualueista ja toimielimistä. Ylintä päätösvaltaa käyttää valtuusto ja kaupungin hallintoa johtaa kaupunginjohtaja.

• Anonyymi00126

Parkkonen ja valtuusto päättää vain sinne tuodut asiat, jos sinne ei päästetä 155 000 tarjousta niin eihän sitä siellä ole päässyt puntaroimaan. Esityslistassa ollut hyvin ilmeisesti tuo "sallyn " aviomies tarjonnut 72te, esitetään että tämä hyväksytään. Tuskin oli vertailevana tarjouksena 155 000 e, jota esitetään hylättäväksi ?

• Anonyymi00127

SOITA JA KYSY MITEN SUOMI24 SAAT VASTAUKSEN!!!!

• Anonyymi00141

155 tarjouksessa muitakin kiinteistöjä kun varikko joku kirjoitti jo aiemminkin.?

• Anonyymi00130

MIKSI MUUT KAUPUNGIN OMAISUUDEN MYYNNIT EIVÄT OLE NOUSSEET KESKUSTELUN KESKIÖÖN ? VOISIKO OLLA TÄMÄN MAALAISKUNNAN VARIKON MYYNTITAPA TOTEUTUNUT VASTOIN YLEISIÄ MYYNTITOIMEKSIANTOJA JA VASTOIN YLEISIÄ MYYNTITAPOJA JA KÄYTÄNTEITÄ ? EI SAVUA ILMAN TULTA ?

• Anonyymi00132

julkaise myyntiaika ja esilläolo myyntipaikka ??

• Anonyymi00137

+4
        Heinolan kaupunki myy turhia kiinteistöjään, tontteja ja muuta irtaimistoa pääasiassa Huutokaupat.com -palvelussa. Tarjolla on ollut esimerkiksi vanha paloasema, päiväkotikiinteistöjä sekä tontteja. Myös Kiertonet.fi -palvelua käytetään. Kaupunginhallitus hyväksyy lopulliset myyntipäätökset.
        Keskeisiä kohteita ja huomioita:
        Kiinteistöt ja tontit: Myynnissä on ollut mm. vanha paloasema, peltihalli ja rakennuksia.
        Maanvuokraus: Kaupunki vuokraa myös alueita, kuten Apajalahden matkailualuetta.
        Tontit: Myytävänä on ollut esimerkiksi omakotitalotontteja Myllyojalta.
        Ostajan velvollisuus: Huutajalla on velvollisuus tutustua kohteeseen ennen tarjouksen tekemistä.
        Myyntipäätös: Korkein tarjous ei automaattisesti takaa kauppaa, sillä se vaatii kaupungin hyväksynnän.

• Anonyymi00140

Heinolan kaupunki myy irtaimistoa, ajoneuvoja ja kiinteistöjä ensisijaisesti Huutokaupat.com-palvelussa. Tekeväntie 13 on Heinolan kaupungin teknisen toimen varikko/työkeskus, jossa fyysinen luovutus ja kohteisiin tutustuminen usein tapahtuvat, mutta huutokaupat itsessään käydään verkossa.

• Anonyymi00151

tavarat huutokaupalla ja luovutus varikolta. Miten sitten varikon myynnin kanssa meneteltiin kun muut tavarat oli luovutettu, laitatko varikosta olleen huutokaupat.com ilmoituksen näkösälle, vai onko tekemätön paikka ?

• Anonyymi00142

Vain Varikon myynti ja osto tapahtuma puhuttaa, muut ei. Oliko ainut kauppa jossa myyjän edustaja eli kaupunginvaltuutettu toimi ostajana? Mikä meni näin ollen pieleen ?
      Moderaattori.

• Anonyymi00145

Mitenköhän valtuutetun jälkikasvu viihtyy tällä varikolla ?

• Anonyymi00147

Ei ostamisessa ole mitään erikoista, mutta kyse on varmaankin siitä että onko kaupungin myyntiprosessi mennyt normaalisti ja onko siinä otettu huomioon kaupungin eli yhteiskunnan eli veronmaksajien etu?

• Anonyymi00150

Heinolan kaupunki myy irtaimistoa, ajoneuvoja ja kiinteistöjä ensisijaisesti Huutokaupat.com-palvelussa. Tekeväntie 13 on Heinolan kaupungin teknisen toimen varikko/työkeskus, jossa fyysinen luovutus ja kohteisiin tutustuminen usein tapahtuvat, mutta huutokaupat itsessään käydään verkossa.

• Anonyymi00152

Leikkaa /liimaa varikosta ollut huutokaupat.com myynti-ilmoitus tähän, pystythän, vai oliko ollenkaan ?

• Anonyymi00153

Myynti meni ehkä jollain muulla tavalla kuin Huutokaupat tai Kiertonet. Tämä myytiin luullakseni ihan muulla tavalla, joka saattaa tai ei saata noudattaa normaalia kauppatapaa?!

• Anonyymi00154

Tuon valtuutetun tekemän "hyvän kaupan" hyödyn joka on suuruusluokkaa 83 000 eur ( 155 000- 72 000) voisi suhteuttaa esimerkiksi auton hankintaan seuraavasti. Rouvan mersu 42 000 eur ja isännän transporter 41 000 eur saatiin hankittua säästöllä jonka sai hallin ostoksessa. Se on aika iso säästö kun normaalisti nuo autot maksetaan viiden vuoden aikana työpalkoista, nyt ei valtuutetun tarvinut noihin varata rahaa kun halliin varattu raha niihin sijoitettiin. Nuo on jo aika hyvän laadun autoja tuossa hinnassa ja voisi ajatella että autot saatu tällä "raskaalla valtuutettu vastuulla" ?!

• Anonyymi00155

mitä muuta sisälti tarjous 155000eur

• Anonyymi00157

kaikki halliin jääneet, laiturit ja laitteet! ! " Vi...tu älkää tulko enää meijän halliin pe....ke"! kaiku ison kookkaan isännän ääni ?

• Anonyymi00156

Kävin torilla. Ei ollut ketään kahvikeskustelemassa varikon kaupasta (vuosikymmenien takaisesta).

• Anonyymi00158

ethän käyny juonimassa enää mitään naapurillesi??Muistathan ystävänpäivänä tänään ex- miniääsi ja hänen isoa paljastusta juonistasi Lusissa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kiitämme kaikki ex-miniän suoraselkäistä toimintaa aivan älyttömän kiusanteon julkituomisessa Heinolassa! KIITOS 14.02.2026.

• Anonyymi00159

Jäikö halliin todellakin Heinolan kaupungin omaisuutta, joita ei ole kirjattu kauppakirjaan? Eihän näiden tavaroiden omistajuus ole silloin siirtynyt millekään hallin ostajalle, joten jonkinlainen epäily lainmukaisuudesta jää väkisin. Eikö kaupungin virkahenkilöt alkaneet kyselemään kaupungin tavaroiden perään?

• Anonyymi00160
      UUSI

Kannattaa muistaa että kun
      "iso kiho" suorittaa korvauksen teille ilkeyksien teosta tai valmistelusta niin loppukädessä itse siitä kärsit ja tai leimaudut yhtälailla kuin tämä
      "iso kiho" esimerkkinä oli menneinä aikoina niin grand master de caprio Jippo, heppatyttö, muuan oktalon myyjä, mökkitalkari jne.Ja pääosin "iso kiho" vain Lusin "sallyn" kanssa pyörittelee huuliaan ja menee eteenpäin. Kannattaa muistaa ja ajatella ennenkuin -ajattelette että on tärkeää olla "ison kihon" remmissä.

• Anonyymi00161
        UUSI

Miten tämä upea fittness kaunotar, kapea uumainen neito joka harrastaa hiihtoa ja voimistelee pommitalon edessä nurmikolla ja on tunnettu äärimmäisestä rehellisyydestä, kuinka hänen rooli ja arvostus kun kuitenkin hän teki isolla raskaalla työllään itselle upean saksalaisvalmisteisen pitkäkattoisen kulkuneuvon tämän asian " välittömässä läheisyydessä" ?

• Anonyymi00162
        UUSI
        Anonyymi00161 kirjoitti:

Miten tämä upea fittness kaunotar, kapea uumainen neito joka harrastaa hiihtoa ja voimistelee pommitalon edessä nurmikolla ja on tunnettu äärimmäisestä rehellisyydestä, kuinka hänen rooli ja arvostus kun kuitenkin hän teki isolla raskaalla työllään itselle upean saksalaisvalmisteisen pitkäkattoisen kulkuneuvon tämän asian " välittömässä läheisyydessä" ?

Saadaanko me kohta tuolta "Lusin Sally Spectralta" isot 70 vuotisbileet Varikon uumenissa, isoilla tarjonnoilla, pihviä ja kuohuvaa tanssin kera ? Siinähän voisi samalla esitellä eturivissä rouvan ja aviomiehen autot sekä komeat superluokan motot jättipuomeilla ? Tuo itäisen heinolan Da Capo di mare olisi oiva turvallisuuspäällikkö siihen alumiiniportille tarkistamaan vip-vieraiden henkilöllisyyden!

• Anonyymi00163
      UUSI

Ei oikein tullut selvyyttä jäikö sinne varikolle maksamatonta kaupungin omaisuutta vai ehtikö kaupunki tyhjentämään varikon irtotavarasta?

Tarkoititko, että joku iso kiho pitää pauloissaan epämääräistä sakkia, joka toimii työrukkasena toteuttaen esimerkiksi Spetran ystävällisiä mielihaluja ex-naapureitaan kohtaan?

Fittness typykkä ajelee autolla ja levittää kertomuksia viranomaiselle, ja tämä viranomainenkin on kihon puolella? Sitten vielä Capo di Tutti Capo-jippoilija, joka hoitaa yölliset mainostoimisto hommat, eikä uskalla tehdä pesäeroa kihoon?

• Anonyymi00164
        UUSI

Mäntytukki, kuusitukki -omistaja : Viranomainen, laillisuusvalvonta
        Mäntytukki, kuusitukki -kaataja : Iso kiho
        Mainostoimisto 24h, ex-laillisuusvalvonta : Capo di Tutti Capo-jippo

• Anonyymi00165
      UUSI

tämäkö se oli se puulaaki josta soiteltiin kovasti toisten yrittäjien motokuskien puhelimiin ja luvattiin ummet ja lammet ?

• Anonyymi00166
      UUSI

Onko Heinolan seudulla yleistäkin että rekisteröidyllä firmalla olisi kenties tälläisiä ala-maailman miehiä tekemässä näkymätöntä likaista järjestyksenpitoa ?

Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      11
      5593
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      82
      5229
    3. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3264
    4. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      86
      3165
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      118
      974
    6. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      56
      950
    7. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      130
      872
    8. Mitä puuhailet nyt ystävänpäivänä

nainen, kun et ole mun kanssa?
      Ikävä
      43
      666
    9. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      37