Onko sinulla IKEAn keittiö? Jos on, oletko ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen? Kauanko keittiösi on ollut käytössä? Kokkailetko usein?
Muistatko "keittiösi nimen"?
Vastauksia toivoen nimimerkki; Uuden keittiön valinta edessä
IKEAn keittiö??!
3
1479
Vastaukset
- Hertss
Ei itellä ole, mutta näin tossa muutama viikko sitten yhteen kotiin asennetun ja täytyy sanoa että ei se ihan priimalta näyttänyt. Esim. ne ovet, tuntu siltä että osa oli vinossa ja muutenki. Ehkä kaivataan muitaki mielipiteitä.
- uuden keittiön valinta edessä
OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN IKEA KEITTIÖÖN:
- rungot on 18mm paksuja
- helppo koota, todella hyvät ohjeet ja kerrotaan myös miten ei pidä tehdä
- Askerum / avsikt-vitriiniovet "kippiovet"
- apteekkikaappi ( täyspitkä ) tosi hyvä, eipä tartte kurkotella takahyllylle - Juupas
Itse asensin juuri IKEAn keittiön; Applåd valkoinen. Muoto L, tasoa noin 5,5 metriä. Yläkaapit ainoastaan yhdelle seinälle.
Aivan loistavan helppoa hommaa. Tukevat ja hyvinkin tasalaatuiset ja jämptit rungot. Ohjeistus loistavan selkeää.
Asennettuna fiilis sen kuin paranee; hyvän näköinen keittiö!
Ainoa miinus ja mitä IKEA:n kannattais selkeesti parantaa on alakaappien jalat. Jalat kun ovat aivan turhan hepposet. Tämän takia jätin itse takajalat pois kokonaan ja asensin alakaapit seinään kiinnitettävän laudan päälle. Näin kaapien paino makaa laudalla ja asennus sujuu silti kuin tanssi; senkun pinoo kaapit vierekkäin kuin orrelle istumaan.
Etujalat pitää tietenkin asentaa mutta niille jää tässä ratkaisussa ainoastaan tasapainottajan rooli sekä koristesokkelin tuki"puuna" toimiminen.
Yhteenvetona
-olin erittäin skeptinen hintaan (aivan liian halpa)
-olen tilanut kolme keittiötä aikaisemmin ns "hyvä laatuisilta" toimittajilta. Don't get me wrong...olin hyvinkin tyytyväinen noihinkin keittiöihin. Mutta se hinta...
-nyt kun IKEA-riski otettiin ja keittiö on asennettuna ei voi kuin ihmetellä miten/miksi yhdenkään ns keskilaatu-keittiötoimittajan (en puhu teetetyistä/puuseppä jne huippukeittiöistä) tulisi selvitä hengissä. Mitä he tarjoavat joka on niin paljon parempaa? Suunnittelua..? 3D kuvia..? Hmmmm...IKEA:n softalla voi kuka tahansa leikkiä suunnittelijaa ja tulostaa 3D kuvia mielin määrin. Ja jos mittanauha sopii käteen, sitä osaa käyttää ja alasteen matikasta tarttu edes jonkinlaiset ynnäämistaidot niin ei kyllä ole mitään tarvetta istua jossain keskustan kalliissa esittelytilassa suunnittelijan kanssa cappucino kädessä miettimässä "juuri Sinulle sopivia ratkaisuja"...
Olenko liian asenteellinen. Ehkäpä niin.
Mitä tulee kestävyyteen...tästä kun minulla ei vielä ole kokemusta...ajattelen näin; kunhan kestävät muutamia vuosia (IKEAhan myöntää erittäin pitkän takuun) niin OK. Ostan mielummin 3-4 uutta IKEA:n keittiötä ja asennan ne freshiksi seinään kuin tuijotan yhtä ja samaa ns laadukasta viritelmää kymmeniä vuosia. Rahaa palaa saman verran. Vähän vaivaa se toki teetättää...mutta askartelu on hauskaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233041Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122129Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.661978Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001833Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761563Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥391336Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141282Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265- 1111065
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151056