Yksin ja ulkopuolinen

Onko elämä ulkopuolisena ihmisarvoista? Miksi en pääse yhteyteen ihmisten kanssa?
Minä en ole masentunut, en päihdeongelmainen, en yhtään mikään ns. "ongelmainen stereotypioista"
Päivieni kulku; herään yhdeksän aikaan, keitän kahvin, ruokin kaksi koiraani, vien koirat lenkille. Palaan kotiin, olen yksin, yritän pysyä järjissäni, luen kirjoja, kasaan palapelejä, kuuntelen musiikkia ja podcasteja, katselen ohjelmia areenasta. Valmistan jotain ruuaksi, syön. Iltapäivällä jälleen koirien lenkitys.
Tytär 15v käy kotona ja lähtee treeneihin, joista palaa myöhään. Hän nukkuu yön kotona ja lähtee heti aamusta kouluun. Yhteys hänen kanssaan on rikki. 15v äiti-tytär suhteemme säilyi hyvänä. Sitten tapahtui jotain. Mitä, en tiedä.
Torstaisin käyn vesijumpassa. Kerran kuukaudessa käyn diakonin luona. Diakonin kanssa saan jutella, ja saan myös ruoka-apua. Terveydellisistä syistä sain kenkää lokakuussa 2025, koska oikeuteni harjoittaa ammattiani vietiin.

Puhelimeeni ei soita kukaan eikä lähetä viestiä. Jos puhelin kilahtaa, säikähdän.
Olen todella yrittänyt ja etsinyt kanavia mistä saisin edes yhden kaverin, jonka kanssa jutustella edes joskus. Mutta ei kun ei.

Olen surullinen, olen vihainen, olen yhtäsun toista yksinäisyydestäni. Ulkopuolisuudesta.
Ennen kaikkea tämä aika jota elämme tuntuu ihannoivan "Minä itse ja en tarvitse ikinä ketään" asennetta.
Minun kanta on että tuo asenne Niin Syvältä!
Käsittääkseni ihminen on tarkoitettu yhteyteen toisten ihmisten kanssa. Hyvin marginaalinen joukko on puhtaasti erakkoja.
En tiedä kauanko itse pysyn järjissäni ja jaksan tätä yksinäisyys helvettiäni.
Työttömänä etsin töitä joita ei nyt ole tarjolla. Työnhaku on lannistavaa.

Jos sinulla tekstini lukija on toimivia ideoita kavereiden löytymiseksi niin olen kuulolla.

5

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Eikö seurakunnan kerhoista ja toiminnasta löydy ystäviä vain syrjitäänkö sielläkin sinua?

• Anonyymi00002
        UUSI

riippuu paikkakunnalta. Meillä ne on kaikki eläkkeellä olijoita

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

riippuu paikkakunnalta. Meillä ne on kaikki eläkkeellä olijoita

ohan facebookissa yksinäisille ryhmiä vai syrjitäänkö sielläkin sinua

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ohan facebookissa yksinäisille ryhmiä vai syrjitäänkö sielläkin sinua

No en oo aloittaja mut facebook on nykyään ihan kamala paikka moiseen

• Anonyymi00004
      UUSI

On olemassa erilaisia yhdistyksiä ja järjestöjä, joissa käy ihmisiä, eli sieltä voi löytää seuraa. Miksei jokin harrastuskin olisi ok ?
      Seuraa löytää, jos sitä lähtee etsimään. Toki pienet paikkakunnat voi olla erilaisia, ettei toimintaa löydy kovin paljoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      873
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      728
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      603
    5. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      591
    6. 35
      587
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      585
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36