Tervehdys!
Pitkän toyota kauden jälkeen ajattelin kokeilla mersua. osui silmään otsikonmukainen 190 E 1.8 vm.1991,ajettu 180tkm,huoltokirjallinen ja 1-omisteinen auto. kysymys kuuluu minkälainen on 1.8 kone? onko ongelmia/tyyppivikoja? paljon moisella koneella ajaa? olen tottunut toyotan luotettavuuteen 300tkm menee kevyesti ilman ongelmia jopa 1.3 litraisella,voinko odottaa tältä 1.8 mersulta samaa? toivoisin asiallisia vastauksia henkilöiltä joilla kokemusta kyseisistä autoista! kiitos
MB-190E 1.8 -91
9
1022
Vastaukset
- koyha
Heippa,
meillä on 2.0 80-luvun puolelta. Reippaasti yli 300tkm mittarissa, eikä mitään suuria ongelmia ole ollut (ruostunut bensatankin putki, pakoputki vaihdettu). Moottori kestää mutta pellit kukkii... - MECEMAN
1.8E AJELEE HUOLLETTUNA 350 TH,SITTEN VENTTIILIOHJURIN KUMIT JA EHKÄ KANNEN HUOLTO JA TAAS KOVAA AJOA,MULLA MYYTÄVÄNÄ SELLAINEN,NETTIAUTUSSA NGA-943!
- mersutytteli
mikä on kannen huolto?
- hä
Meinaatko että kaveri ois vielä 5 vuoden jälkeen ettimässä sitä romuansa?
- mersutytteli
minulla mb 190 e diesel 2.5 litranen kone, ja on jotenkin erikoinen moottori, oliko siinä kuusi pyttyä tai jotain, automaatti.
olen ajanut sillä 360 000 kilometriä kymmenen vuoden ajan. Pääsi yks talvi jäätymään ja silloin rikkoi jotain moottorista, vuotaa öljyä. Mutta ajan sillä, lisään sitä öljyä joskus tarvittaessa.
Muuten on ollut loistoauto, tosi vähän remppaa. Mersut on kestäviä..noilla ajetaan jopa miljoonakilometriä useinkin. - heh heh
Joo, tosi usein ajetaan miljoonakilometriä, ihan joka päivä, eiks je.
- paskan myivät
Omalla ajettu 260tk. Nyt alkanut tulla hienoinen öljykerros paisuntasäiliöön jäähdytysnesteen pintaan, kai se on sitten sitä kansi huoltoa vailla????
- öljn ölju ölij ölo
Se on remontti, ei huolto.
Kansipahvi palanut. Tiiviste ei maksa kuin pari euroa, työ enemmän.
Mutta. Kun se kansi nyt jokatapauksessa pitää avata. pitää samalla tehdä muutakin. Tietenkin kannen suoruus on tarkistettava, jos kiero, se höylätään koneistamolla. Venttiileitä turha vaihtaa jos ei vikaa, mutta läpätä ne kannattaa. Samalla uudet ohjurit ohjurin kumit, kansipultit. Ja siinäpä samalla sitä vaihtaa jakorissat ja ketjut.
Ite tehtynä ei maksa monta satasta, ei vaikea homma. Ei onnistu ilman momenttiavainta. Ja pitää tietää mitä tekee. Korjaamo ottaa suunnilleen saman töistä kuin osista, kalliimmat korjaamot ottaa enenpi töistä kuin osista. Tonnilla voi saada teetettyä.
Kyse on remontista, ei mistään huollosta.
Oletan muuten, aloittaja on ehtinyt tekemään jo valintansa auton suhteen :D - vanpahlanjan
öljn ölju ölij ölo kirjoitti:
Se on remontti, ei huolto.
Kansipahvi palanut. Tiiviste ei maksa kuin pari euroa, työ enemmän.
Mutta. Kun se kansi nyt jokatapauksessa pitää avata. pitää samalla tehdä muutakin. Tietenkin kannen suoruus on tarkistettava, jos kiero, se höylätään koneistamolla. Venttiileitä turha vaihtaa jos ei vikaa, mutta läpätä ne kannattaa. Samalla uudet ohjurit ohjurin kumit, kansipultit. Ja siinäpä samalla sitä vaihtaa jakorissat ja ketjut.
Ite tehtynä ei maksa monta satasta, ei vaikea homma. Ei onnistu ilman momenttiavainta. Ja pitää tietää mitä tekee. Korjaamo ottaa suunnilleen saman töistä kuin osista, kalliimmat korjaamot ottaa enenpi töistä kuin osista. Tonnilla voi saada teetettyä.
Kyse on remontista, ei mistään huollosta.
Oletan muuten, aloittaja on ehtinyt tekemään jo valintansa auton suhteen :DTodella hyvä huomio tuo viimeinen. Ja mahtaa jo tietääkkin mitä vikaa autosta löytyi jos sen päätti ostaa.. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981