En usko mihinkään

Anonyymi-ap

En Jeesukseen enkä Väinömöiseen enkä mihinkään muuhunkaan koska ei jaksa seurata mitään

97

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Emme suosittele sinulle mitään tiettyä uskontoa tässä elämässä, emmekä edes puhu kristinuskosta, joka sekoittaa sinua.

JOS ET OSAA ELÄÄ ILMAN USKONTOJA, NIIN SILLOIN:
      Jumala luonnossa.

Se ei vahingoita sinua.

• Anonyymi00002

Todennäköisesti lopetan tämän sivuston käytön piakkoin koska lupasin hoitajille että lopetan mutta olen jatkanut hindu palstoja, olen lopettanut jo kaikki muut palstat aikoja sitten paitsi hindu palstoja en mutta mutta he tietävät että olen ainoastaan hindu palstoilla enää mutta todennäköisesti lähden koska aion lopettaa somen pysyvästi. Hindu pelastat ovat ainoita joissa olen tällä hetkellä mutta pikku hiljaa olen lopettamassa joka näkyy hindu palstalla vähäiseltä käytöltä

• Anonyymi00003

Minulle somesta ei ole ollut kuin haittaa tähän mennessä. Kokeilen tänään lopettaa koko suomi24. Politiikan olen jo lopettanutta koska suomessa ei äänestämällä voi vaikuttaa enää nykyisin ajan haaskausta sekin

• Anonyymi00004

Kuinka monta kertaa olet lopettanut aiemmin, oletko laskenut?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mikään maailman uskonto, sosiaalinen media, politiikka tai mikään muu maailman sosiaalinen media ei ole sinulle sopivaa. Sinun on löydettävä jotain muuta tekemistä, jos haluat parantua, esimerkiksi harrastus, urheilu tai jotain muuta.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mikään maailman uskonto, sosiaalinen media, politiikka tai mikään muu maailman sosiaalinen media ei ole sinulle sopivaa. Sinun on löydettävä jotain muuta tekemistä, jos haluat parantua, esimerkiksi harrastus, urheilu tai jotain muuta.

Nyt olet löytänyt ystäviä sairaalasta, jossa olet hoidossa. Olet aina halunnut ystäviä, ja tuntuu, että he ovat kaikki kotoisin samalta alueelta kuin sinä. Jos joukossa on joku, joka ei ole kristitty, hän voisi olla ystäväsi, tai joku, joka on kristitty mutta ei painosta sinua. Ehkä se sopisi sinulle.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Olen mutta hoitajat sanoo että minun täytyy lopettaa mutta en ole kuunnellut. Yritän tänään uudestaan. Illan politiikkaa olen ollut torstaista asti

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ostan pyörän kesällä koska minulla on nyt siihen 1009e varaa köyttöä. Olen harrastanut sitä lapsesta asti mutta nyt ollut vuosien tauko koska ei ollut varaa ostaa mutta nyt on rahat kasassa

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ostan pyörän kesällä koska minulla on nyt siihen 1009e varaa köyttöä. Olen harrastanut sitä lapsesta asti mutta nyt ollut vuosien tauko koska ei ollut varaa ostaa mutta nyt on rahat kasassa

1000e voin näyttää siihen nyt mutta Ostan sen keväällä koska jalka pitää kuntouttaa

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Nyt olet löytänyt ystäviä sairaalasta, jossa olet hoidossa. Olet aina halunnut ystäviä, ja tuntuu, että he ovat kaikki kotoisin samalta alueelta kuin sinä. Jos joukossa on joku, joka ei ole kristitty, hän voisi olla ystäväsi, tai joku, joka on kristitty mutta ei painosta sinua. Ehkä se sopisi sinulle.

Olet samanmielisten ihmisten seurassa, mutta varo kristittyjä, koska kaikki potilaathan ovat kristittyjä, tai ehkä eivät kaikki, onko muitakin?

Ehkä joukossa on myös normaalejakin kristittyjä. Siinä tapauksessa se ei ole ongelma, en tiedä.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hoitajat kehottaa lopettaa mutta en itse halua jättää hinduja

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Olet samanmielisten ihmisten seurassa, mutta varo kristittyjä, koska kaikki potilaathan ovat kristittyjä, tai ehkä eivät kaikki, onko muitakin?

Ehkä joukossa on myös normaalejakin kristittyjä. Siinä tapauksessa se ei ole ongelma, en tiedä.

Puhuvatko sekopäät siitä myös sinun sairaalassasi: Jeesus tulee, maailmanloppu on tulossa, on lopun ajat, armon aika ei ole vielä ohi, ota Jeesus vastaan, ymmärrä että huomenna on jo liian myöhäistä, Jeesus tulee tässä jo kuussa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Puhuvatko sekopäät siitä myös sinun sairaalassasi: Jeesus tulee, maailmanloppu on tulossa, on lopun ajat, armon aika ei ole vielä ohi, ota Jeesus vastaan, ymmärrä että huomenna on jo liian myöhäistä, Jeesus tulee tässä jo kuussa.

"Kiehtovaa olla kristittyjen seurassa täällä siis täysin terveenä."

Et ole täysin terve, mutta verrattuna heihin olet täysin terve, siis verrattuna muihin potilaisiin, toisin sanoen verrattuna hindupalstojen vainoajiin, kristittyihin, olet terve.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Ostan pyörän kesällä koska minulla on nyt siihen 1009e varaa köyttöä."

Hyvä harrastus.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei ole nyt puhunut mutta välillä kuulee jotain pientä kristinuskoon liittyvää. Täällä on joku pappikin siunaamassa mielisairaita

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Hyvä harrastus.

Olen harrastanut sitä lapsesta asti minulla oli hybridi pyörä 22 vuotiaaksi asti muistaakseni sitten on ollut taukoa siitä asti tähän päivään mutta aloitan uudestaan. En ole kilpa harrastaja vaan teen satunnaisia lenkkejä

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Olen harrastanut sitä lapsesta asti minulla oli hybridi pyörä 22 vuotiaaksi asti muistaakseni sitten on ollut taukoa siitä asti tähän päivään mutta aloitan uudestaan. En ole kilpa harrastaja vaan teen satunnaisia lenkkejä

Mutta se pyörä oli kilpa hybridi

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Hyvä harrastus.

"Hoitajat kehottaa lopettaa mutta en itse halua jättää hinduja"

He haluavat vain sinulle parasta.He ovat ammattilaisia, joten heidän neuvojaan kannattaa kuunnella.

Et jätä hinduja, jos elät heidän ohjeidensa mukaan; eli sinulle ei sopii lainkaan ei politiikkaa, ei sosiaalista mediaa, ei mitään uskontoa, paitsi luonnossa oleva Jumala, jos et osaa elää ilman uskontoja, ja juuri sillä olet yhteydessä hinduihin, kun seuraat heidän neuvojaan. Se on myös eräänlainen vuorovaikutus.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei ole nyt puhunut mutta välillä kuulee jotain pientä kristinuskoon liittyvää. Täällä on joku pappikin siunaamassa mielisairaita

Onko se pappi normaali?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

He haluavat vain sinulle parasta.He ovat ammattilaisia, joten heidän neuvojaan kannattaa kuunnella.

Et jätä hinduja, jos elät heidän ohjeidensa mukaan; eli sinulle ei sopii lainkaan ei politiikkaa, ei sosiaalista mediaa, ei mitään uskontoa, paitsi luonnossa oleva Jumala, jos et osaa elää ilman uskontoja, ja juuri sillä olet yhteydessä hinduihin, kun seuraat heidän neuvojaan. Se on myös eräänlainen vuorovaikutus.

"Minulle sanottiin minun on lopetettava politiikka ja uskonnot kokonaan joten poistin kaikki uskonnolliset asiat puhelimestani."

Erittäin hyvä neuvo, kuuntele hoitajiaa. Olen kertonut sinulle samaa lukemattomia kertoja, miksi et usko?

Jos et voi elää ilman uksontoja, niin silloin:

Olen yrittänyt sanoa tämän sinulle jo pitkään: uskonto ei sovi kaikille ihmisille, ainakaan siinä muodossa kuin sitä nykyään usein opetetaan.

Kaikille ei toimi sama jumalakuva tai sama tapa uskoa.

Sinun kohdallasi on erityisen tärkeää ymmärtää tämä. Kun ihminen on kärsinyt kristinuskon piirissä, tuomitseva, pelkoon perustuva ja rankaiseva jumalakuva ei voi parantaa – se vain pahentaa haavoja ja sekoittaa mieltä entisestään.

Sinulle ei ole terveellistä uskoa Jumalaan, joka tarkkailee, arvostelee ja uhkaa. Se on tehnyt sinulle jo tarpeeksi vahinkoa. Siksi juuri se uskonnon muoto ei ole sinulle nyt hyväksi.

Sinulle sopisi paremmin paljon yleisempi ja rauhallisempi käsitys Jumalasta – jopa sellainen, joka on hieman persoonaton. Vaikka itse en siitä pidä, mutta sinun tilanteessasi se voisi olla turvallinen ja eheyttävä lähtökohta.

Ajatus Jumalasta, joka on läsnä MYÖS luonnossa, riittää sinulle. Se ei ole valhetta, vaan vanha, lempeä tapa ymmärtää olemassaoloa.

Luonnon Jumala ei vaadi sinulta mitään, ei uhkaa eikä rankaise. Hän vain on. Hän ei käytä valtaa.

Sinun ei tarvitse tässä elämässä ratkaista kaikkea. Sinun ei tarvitse "pelastua" ikuisesta helvetistä, koska mitään ikuista tääll ei ole, etkä ajatella Jumalaa hahmona, joka puuttuu sinuun jatkuvasti.

Riittää, että tunnet yhteyden elämään, luontoon ja olemassaoloon.

Se ei tee sinusta epävakaata tai psykoottista. Päinvastoin: se voi auttaa sinua löytämään rauhan takaisin.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Onko se pappi normaali?

Tai pappi on myös potilas?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Hyvä harrastus.

Hyvä harrastus, hyvä kunto tulee.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Lopettanut olen nuo mutta vaatii aikaa tottua uuteen elämääni

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Minulle sanottiin minun on lopetettava politiikka ja uskonnot kokonaan joten poistin kaikki uskonnolliset asiat puhelimestani."

Erittäin hyvä neuvo, kuuntele hoitajiaa. Olen kertonut sinulle samaa lukemattomia kertoja, miksi et usko?

Olen yrittänyt sanoa tämän sinulle jo pitkään: uskonto ei sovi kaikille ihmisille, ainakaan siinä muodossa kuin sitä nykyään usein opetetaan.

Sinun kohdallasi on erityisen tärkeää ymmärtää tämä. Kun ihminen on kärsinyt kristinuskon piirissä, tuomitseva, pelkoon perustuva ja rankaiseva jumalakuva ei voi parantaa – se vain pahentaa haavoja ja sekoittaa mieltä entisestään.

Sinulle ei ole terveellistä uskoa Jumalaan, joka tarkkailee, arvostelee ja uhkaa. Se on tehnyt sinulle jo tarpeeksi vahinkoa. Siksi juuri se uskonnon muoto ei ole sinulle nyt hyväksi.

Sinulle sopisi paremmin paljon yleisempi ja rauhallisempi käsitys Jumalasta – jopa sellainen, joka on hieman persoonaton. Vaikka itse en siitä pidä, mutta sinun tilanteessasi se voisi olla turvallinen ja eheyttävä lähtökohta.

Ajatus Jumalasta, joka on läsnä MYÖS luonnossa, riittää sinulle. Se ei ole valhetta, vaan vanha, lempeä tapa ymmärtää olemassaoloa.

Luonnon Jumala ei vaadi sinulta mitään, ei uhkaa eikä rankaise. Hän vain on. Hän ei käytä valtaa.

Sinun ei tarvitse tässä elämässä ratkaista kaikkea. Sinun ei tarvitse "pelastua" ikuisesta helvetistä, koska mitään ikuista tääll ei ole, etkä ajatella Jumalaa hahmona, joka puuttuu sinuun jatkuvasti.

Se ei tee sinusta epävakaata tai psykoottista. Päinvastoin: se voi auttaa sinua löytämään rauhan takaisin.

Otan tuon käyttöön uskonnon Jumalaan ja kuoleman jälkeiseen elämään mutta en pysty seuraamaan uskontoja

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Pitkään pelasin videopelejä eikö sillon mikään uskonto käynytkään mielessä

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Otan tuon käyttöön uskonnon Jumalaan ja kuoleman jälkeiseen elämään mutta en pysty seuraamaan uskontoja

"Otan tuon käyttöön uskonnon Jumalaan"

Millaisen?

Lisäksi Jumala luonnossa ei ole missään nimessä väärä; se on vain ei-persoonallinen aspekti, se riittä sinulle tässä elämässä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Millaisen?

Lisäksi Jumala luonnossa ei ole missään nimessä väärä; se on vain ei-persoonallinen aspekti, se riittä sinulle tässä elämässä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Hyvä harrastus, hyvä kunto tulee.

Uskon jatkossa Jumalasn ja kuoleman jälkeiseen elämään ilman uskontoja ja katson mitö tapahtuu elämälleni

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jossain vaiheessa tulevaisuudessa, tulevissa elämissäsi, kun olosi on parempi, voit ehkä jo alkaa uskoa persoonalliseen Jumalaan.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jossain vaiheessa tulevaisuudessa, tulevissa elämissäsi, kun olosi on parempi, voit ehkä jo alkaa uskoa persoonalliseen Jumalaan.

MUTTA ET VIELÄ, MUUTEN SE SAA SINUT SEKAISIN,

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kiitos otan käyttöön tämän

• Anonyymi00033
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Millaisen?

Siis tuo jumala luonnossa ja joskus tulevaisuudessa valitsen uskonnon

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Joo uskon nyt toistaiseksi Jumala luonnossa ja katsotaan vaikka monen vuoden päästä sitä uskontoa. Mutta menen kohta syömään tänne tulee kohta ruoka

• Anonyymi00018

Matoissahan on nykyään ruuvattavat piikitkin.

• Anonyymi00036

Pelkääkö hindut esim sitä että liukastuu ja lyö kallon täysille lattiaan tai ulkona jäähän. Olen liukastunut suihkussa monta kertaa mutta välttänyt pään kolahtamisen lattiaan. Tarvitseeko tollasta onnettomuuksia pelätä

• Anonyymi00037

"Pelkääkö hindut esim sitä että liukastuu ja lyö kallon täysille lattiaan tai ulkona jäähän. Olen liukastunut suihkussa monta kertaa mutta välttänyt pään kolahtamisen lattiaan. Tarvitseeko tollasta onnettomuuksia pelätä"

Se on tietysti eri asia kuin ikuinen pelko ikuisesta helvetistä, ja pelko voi olla perusteltua, mutta ei pidä mennä paniikkiin. Suihkussa voi käyttää suihkusandaaleja, joiden pohjat ovat luistamattomat ja estävät liukastumisen, ja katuja varten on monenlaisia luistamattomia liukuesteitä, mutta kaupassa on otettava liukuesteet pois, koska kaupan lattiat ovat hyvin liukkaat.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

"Pelkääkö hindut esim sitä että liukastuu ja lyö kallon täysille lattiaan tai ulkona jäähän. Olen liukastunut suihkussa monta kertaa mutta välttänyt pään kolahtamisen lattiaan. Tarvitseeko tollasta onnettomuuksia pelätä"

Se on tietysti eri asia kuin ikuinen pelko ikuisesta helvetistä, ja pelko voi olla perusteltua, mutta ei pidä mennä paniikkiin. Suihkussa voi käyttää suihkusandaaleja, joiden pohjat ovat luistamattomat ja estävät liukastumisen, ja katuja varten on monenlaisia luistamattomia liukuesteitä, mutta kaupassa on otettava liukuesteet pois, koska kaupan lattiat ovat hyvin liukkaat.

"Tarvitseeko tollasta onnettomuuksia pelätä"

Ei ole tarpeen, mutta normaali varovaisuus on paikallaan.
        . Suihkussa voi käyttää suihkusandaaleja, joiden pohjat ovat luistamattomat ja estävät liukastumisen, ja katuja varten on monenlaisia luistamattomia liukuesteitä, mutta kaupassa on otettava liukuesteet pois, koska kaupan lattiat ovat hyvin liukkaat.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

. Suihkussa voi käyttää suihkusandaaleja, joiden pohjat ovat luistamattomat ja estävät liukastumisen, ja katuja varten on monenlaisia luistamattomia liukuesteitä, mutta kaupassa on otettava liukuesteet pois, koska kaupan lattiat ovat hyvin liukkaat.

"Olen liukastunut suihkussa monta kertaa mutta välttänyt pään kolahtamisen lattiaan."

Suihkussa voi käyttää suihkusandaaleja, joiden pohjat ovat luistamattomat ja estävät liukastumisen

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Minulla on nyt töitä, muut hindut voivat puhua nyt sinulle, tavataan myöhään illalla.

• Anonyymi00042

Mitenkäs onkos näitä suihku kypäriä semosia laajoja pehmustettuja jotta harva rakenne ja voipi samalla siinä se pääsä suihkutella ja pestä paikat

Toinen vaihtoento olisi suihku kiikku jotta kiikku olisi varmisteena ettei aivan lattiaan asti kaatuisi joustava naruinen semmonen.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Sain paniikki kohtauksen täällä kun joku raivosi ja pelko tilat tumi kävin sanomassa siitä

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Sain paniikki kohtauksen täällä kun joku raivosi ja pelko tilat tumi kävin sanomassa siitä

Melkein nyt itkettää kauhea olo. Ahdistaa potilaat täällä

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Mitenkäs onkos näitä suihku kypäriä semosia laajoja pehmustettuja jotta harva rakenne ja voipi samalla siinä se pääsä suihkutella ja pestä paikat

Toinen vaihtoento olisi suihku kiikku jotta kiikku olisi varmisteena ettei aivan lattiaan asti kaatuisi joustava naruinen semmonen.

"Mitenkäs onkos näitä suihku kypäriä"
        En tiedä noista asioista, mutta tässäkin pelkäämisessä on rajansa. Tai jos todella pelkäät, älä edes mene suihkuun, mutta likaisuus - se ei ole myöskään hyvä, likaisuus aiheuttaa tietämättömyyttä.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

"Mitenkäs onkos näitä suihku kypäriä"
        En tiedä noista asioista, mutta tässäkin pelkäämisessä on rajansa. Tai jos todella pelkäät, älä edes mene suihkuun, mutta likaisuus - se ei ole myöskään hyvä, likaisuus aiheuttaa tietämättömyyttä.

"Sain paniikki kohtauksen täällä kun joku raivosi ja pelko tilat tumi kävin sanomassa siitä"

Muista, missä olet nyt, koska siellä, missä olet, ei voi edes vaatia potilailta asianmukaista käyttäytymistä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

"Sain paniikki kohtauksen täällä kun joku raivosi ja pelko tilat tumi kävin sanomassa siitä"

Muista, missä olet nyt, koska siellä, missä olet, ei voi edes vaatia potilailta asianmukaista käyttäytymistä.

Pelkään välillä että ne tekee mulle jotain väkivaltaa jne

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

El koe oloni turvalliseksi

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

El koe oloni turvalliseksi

Turvallisuutta ei ole missään. Koko maailma on vaarallinen paikka.

Jopa elämä itsessään on vaarallista. Elämä päättyy aina kuolemaan, 100 %:sti.

Vaikka tiedämme, että kuolema on vain ovi, siirtymä, emmekä pelkää sitä, siksi emme pelkää mitään-emme yhtään mitään.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Turvallisuutta ei ole missään. Koko maailma on vaarallinen paikka.

Jopa elämä itsessään on vaarallista. Elämä päättyy aina kuolemaan, 100 %:sti.

Vaikka tiedämme, että kuolema on vain ovi, siirtymä, emmekä pelkää sitä, siksi emme pelkää mitään-emme yhtään mitään.

Jatkuva vaaran ajatteleminen johtaa turvattomuuteen. Älä ajattele sitä. Sairaala, jossa olet nyt, kadut, jopa oma kotisi ja suihku ovat vaarallisia. Kyllä, et voi elää, jos pelkäät jatkuvasti, koska pelko heikentää immuunijärjestelmääsi ja kehoasi. Ja juuri sitä dogmakristityt hyödyntävät, herättämällä pelkoa, manipuloimalla sinua – mutta he itse ovat myös oman uskontonsa uhreja – vaikka ei ole mitään pelättävää eikä mitään, mistä ihmistä pitäisi pelastaa.

Ainoa asia on tietämättömyys, josta pitää pelastua, ei mistään muusta. Elä rauhassa.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Jatkuva vaaran ajatteleminen johtaa turvattomuuteen. Älä ajattele sitä. Sairaala, jossa olet nyt, kadut, jopa oma kotisi ja suihku ovat vaarallisia. Kyllä, et voi elää, jos pelkäät jatkuvasti, koska pelko heikentää immuunijärjestelmääsi ja kehoasi. Ja juuri sitä dogmakristityt hyödyntävät, herättämällä pelkoa, manipuloimalla sinua – mutta he itse ovat myös oman uskontonsa uhreja – vaikka ei ole mitään pelättävää eikä mitään, mistä ihmistä pitäisi pelastaa.

Ainoa asia on tietämättömyys, josta pitää pelastua, ei mistään muusta. Elä rauhassa.

Pelko (bhaya) nähdään seurauksena avidyasta, tietämättömyydestä: siitä, että samaistumme kehoon ja mielen tarinoihin emmekä omaan todelliseen olemukseemme (jīva)

Kun ihminen kokee olevansa erillinen, haavoittuva ja yksin, pelko syntyy luonnostaan. Tässä mielessä:
        pelkoa ei “voiteta” taistelemalla vaaroja vastaan, vaan ymmärtämällä kuka todella on.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Pelko (bhaya) nähdään seurauksena avidyasta, tietämättömyydestä: siitä, että samaistumme kehoon ja mielen tarinoihin emmekä omaan todelliseen olemukseemme (jīva)

Kun ihminen kokee olevansa erillinen, haavoittuva ja yksin, pelko syntyy luonnostaan. Tässä mielessä:
        pelkoa ei “voiteta” taistelemalla vaaroja vastaan, vaan ymmärtämällä kuka todella on.

Pelkoa kaikkialla huomaava, samoin antikristuksia ja petoja etsiva kristinuskonnollisuus on selvästi keskiaikaista tasoa.

Rakkaus ei kasva uhkakuvista, rangaistuksen pelosta tai manipuloinnista

Siksi Gaudiya-opettajat kritisoivat kaikkea hengellisyyttä, joka ruokkii ahdistusta: se ei vapauta, vaan sitoo. Tässä mielessä pelkoa voidaan käyttää kontrollin välineenä.

MUTTA.
        ihmistä ei “pelasteta” vaaroilta, vaan väärältä identiteetiltä. Ei ole kyse siitä, ettei olisi mitään pelastettavaa – vaan siitä, että pelastus tarkoittaa muistamista, kuka todella olet, ei pakenemista.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Pelkoa kaikkialla huomaava, samoin antikristuksia ja petoja etsiva kristinuskonnollisuus on selvästi keskiaikaista tasoa.

Rakkaus ei kasva uhkakuvista, rangaistuksen pelosta tai manipuloinnista

Siksi Gaudiya-opettajat kritisoivat kaikkea hengellisyyttä, joka ruokkii ahdistusta: se ei vapauta, vaan sitoo. Tässä mielessä pelkoa voidaan käyttää kontrollin välineenä.

MUTTA.
        ihmistä ei “pelasteta” vaaroilta, vaan väärältä identiteetiltä. Ei ole kyse siitä, ettei olisi mitään pelastettavaa – vaan siitä, että pelastus tarkoittaa muistamista, kuka todella olet, ei pakenemista.

Eli: elä rauhassa – mutta tietoisesti. Se on juuri se sävy, jota Gaudiya-vaishnavismi kutsuu śānta-bhāviksi: syvä, hiljainen turva.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Eli: elä rauhassa – mutta tietoisesti. Se on juuri se sävy, jota Gaudiya-vaishnavismi kutsuu śānta-bhāviksi: syvä, hiljainen turva.

Kun tieto (jñāna) ja rakkaus yhdistyvät, ihminen voi elää rauhassa maailmassa, joka on epävakaa – ilman jatkuvaa pelkoa. Keho voi olla hauras, mutta (metafyysinen) sydän lepää.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Kun tieto (jñāna) ja rakkaus yhdistyvät, ihminen voi elää rauhassa maailmassa, joka on epävakaa – ilman jatkuvaa pelkoa. Keho voi olla hauras, mutta (metafyysinen) sydän lepää.

Pelottomuus Gaudiya-vaishnavismissa

Vaishnavan pelottomuus ei tarkoita välinpitämättömyyttä, kovuutta tai sitä ettei mikään kosketa. Se tarkoittaa tätä:

“Minä en ole tämän maailman hallittavissa.”

Pelko syntyy aina vaatimuksesta:
        – minun täytyy selvitä
        – minun täytyy olla turvassa
        – maailman täytyy käyttäytyä tietyllä tavalla

Vaishnava luopuu vaatimuksesta, ei elämästä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Pelottomuus Gaudiya-vaishnavismissa

Vaishnavan pelottomuus ei tarkoita välinpitämättömyyttä, kovuutta tai sitä ettei mikään kosketa. Se tarkoittaa tätä:

“Minä en ole tämän maailman hallittavissa.”

Pelko syntyy aina vaatimuksesta:
        – minun täytyy selvitä
        – minun täytyy olla turvassa
        – maailman täytyy käyttäytyä tietyllä tavalla

Kun ei ole vaatimuksia, ei ole mitään, mitä maailma voisi uhata.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Kun ei ole vaatimuksia, ei ole mitään, mitä maailma voisi uhata.

Keho reagoi, mieli värähtää, mutta sisäinen ydin ei horju. Tätä kutsutaan abhayam:ksi.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Keho reagoi, mieli värähtää, mutta sisäinen ydin ei horju. Tätä kutsutaan abhayam:ksi.

Pelko tarvitsee omistajan. Kun identiteetti ei ole kehossa tai mielessä, pelko jää ilman tarttumapintaa.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Pelko tarvitsee omistajan. Kun identiteetti ei ole kehossa tai mielessä, pelko jää ilman tarttumapintaa.

Meillä ei ole vaatimuksia

Vaishnava ei vaadi:
        turvallisuutta
        palkintoa
        pelastusta

Mutta tämä ei ole nihilismiä.
        Tämä on täydellistä luottamusta.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Meillä ei ole vaatimuksia

Vaishnava ei vaadi:
        turvallisuutta
        palkintoa
        pelastusta

Mutta tämä ei ole nihilismiä.
        Tämä on täydellistä luottamusta.

Siksi pitäsi olla:
        tyyni epävarmuudessa, vapaa myös kuoleman ajatuksesta

Ei siksi, että kuolema olisi valhe, vaan koska kuolema ei ole loppu sille, mikä on todellista.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Siksi pitäsi olla:
        tyyni epävarmuudessa, vapaa myös kuoleman ajatuksesta

Ei siksi, että kuolema olisi valhe, vaan koska kuolema ei ole loppu sille, mikä on todellista.

Pelko elää siellä, missä on vaatimus. Kun ei vaadi mitään, ei ole mitään menetettävää.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Pelko elää siellä, missä on vaatimus. Kun ei vaadi mitään, ei ole mitään menetettävää.

Gaudiya-vaishnavismi astuu vielä askeleen pidemmälle.
        Se ei tyydy olemaan, vaan rakastamaan.
        Kun pelko ja vaatimukset katoavat, ei jää kylmyys eikä yksinäinen rauha,
        vaan yhteys.
        Todellisuus katsoo takaisin.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Gaudiya-vaishnavismi astuu vielä askeleen pidemmälle.
        Se ei tyydy olemaan, vaan rakastamaan.
        Kun pelko ja vaatimukset katoavat, ei jää kylmyys eikä yksinäinen rauha,
        vaan yhteys.
        Todellisuus katsoo takaisin.

Pelottomuus ei synny siitä, että mikään ei merkitse mitään, eikä siitä, että kaikki sulautuu yhdeksi.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Pelottomuus ei synny siitä, että mikään ei merkitse mitään, eikä siitä, että kaikki sulautuu yhdeksi.

Ja siksi vaishnava elää rauhassa.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Ja siksi vaishnava elää rauhassa.

Kenellekään ei tarvitse pelätä mitään, koska pelko ei estä tapahtumia. Se vain varastaa hetken ennen kuin ne tapahtuvat.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Kenellekään ei tarvitse pelätä mitään, koska pelko ei estä tapahtumia. Se vain varastaa hetken ennen kuin ne tapahtuvat.

Kaikki, minkä täytyy tulla, tulee omalla ajallaan, omalla painollaan. Ei siksi, että maailma olisi julma, vaan siksi että maailma ei neuvottele egon kanssa. Sade ei kysy lupaa, yö ei odota rohkeutta, kuolema ei tarkista uskomuksia.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Kaikki, minkä täytyy tulla, tulee omalla ajallaan, omalla painollaan. Ei siksi, että maailma olisi julma, vaan siksi että maailma ei neuvottele egon kanssa. Sade ei kysy lupaa, yö ei odota rohkeutta, kuolema ei tarkista uskomuksia.

Pelko syntyy vastustuksesta:
        ”Tämän ei pitäisi tapahtua minulle.” Mutta todellisuus ei tunne sanaa pitäisi.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Pelko syntyy vastustuksesta:
        ”Tämän ei pitäisi tapahtua minulle.” Mutta todellisuus ei tunne sanaa pitäisi.

Vaishnava ei ole turtunut eikä välinpitämätön. Hän vain lakkaa riitelemästä elämän kanssa.
        Kun sisäinen vastarinta putoaa, tapahtumat menettävät myrkynsä. Ne sattuvat ehkä kehoon, mutta eivät revi sielua.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Vaishnava ei ole turtunut eikä välinpitämätön. Hän vain lakkaa riitelemästä elämän kanssa.
        Kun sisäinen vastarinta putoaa, tapahtumat menettävät myrkynsä. Ne sattuvat ehkä kehoon, mutta eivät revi sielua.

Pelottomuus ei tarkoita:
        – että mitään pahaa ei tapahdu
        – että kaikki on miellyttävää
        – että kärsimys on harhaa

Pelottomuus tarkoittaa:
        että mikään tapahtuma ei ole henkilökohtainen loukkaus olemassaoloa vastaan.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Pelottomuus ei tarkoita:
        – että mitään pahaa ei tapahdu
        – että kaikki on miellyttävää
        – että kärsimys on harhaa

Pelottomuus tarkoittaa:
        että mikään tapahtuma ei ole henkilökohtainen loukkaus olemassaoloa vastaan.

Kun ymmärtää tämän, sydän lakkaa supistumasta tulevaisuuden ympärille.
        Ei tarvitse varautua kaikkeen.
        Ei tarvitse elää valmiusasennossa.
        Se, mikä tulee, tulee — ja kohdataan silloin, ei etukäteen.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Kun ymmärtää tämän, sydän lakkaa supistumasta tulevaisuuden ympärille.
        Ei tarvitse varautua kaikkeen.
        Ei tarvitse elää valmiusasennossa.
        Se, mikä tulee, tulee — ja kohdataan silloin, ei etukäteen.

Siksi ei tarvitse pelätä ketään eikä mitään.
        Ei maailmaa, ei toisia ihmisiä, ei omaa loppua. Pelko tarvitsee ajatuksen erillisyydestä.
        Kun erillisyys sulaa, pelko jää ilman kotia.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Siksi ei tarvitse pelätä ketään eikä mitään.
        Ei maailmaa, ei toisia ihmisiä, ei omaa loppua. Pelko tarvitsee ajatuksen erillisyydestä.
        Kun erillisyys sulaa, pelko jää ilman kotia.

Ja silloin elämä ei ole enää taistelu selviytymisestä,
        vaan liike, joka tapahtuu itsestään.

Se, mikä tulee, tulee.
        Ja sinä olet jo siellä, missä sen kanssa voi olla.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Ja silloin elämä ei ole enää taistelu selviytymisestä,
        vaan liike, joka tapahtuu itsestään.

Se, mikä tulee, tulee.
        Ja sinä olet jo siellä, missä sen kanssa voi olla.

Pelottomuus (abhayam)
        Ajatus siitä, ettei mitään tarvitse pelätä, koska tapahtumat tulevat joka tapauksessa, on linjassa Gaudiya-perinteen kanssa siltä osin, että pelko nähdään avidyasta syntyvänä. Vaishnava ei elä jatkuvassa varautumisessa tulevaan.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Pelottomuus (abhayam)
        Ajatus siitä, ettei mitään tarvitse pelätä, koska tapahtumat tulevat joka tapauksessa, on linjassa Gaudiya-perinteen kanssa siltä osin, että pelko nähdään avidyasta syntyvänä. Vaishnava ei elä jatkuvassa varautumisessa tulevaan.

Vaatimuksista luopuminen
        Se, ettei maailma ole velkaa mitään yksilölle ja että vastarinta elämää vastaan on kärsimyksen juuri, on hyvin vaishnavalaista.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Vaatimuksista luopuminen
        Se, ettei maailma ole velkaa mitään yksilölle ja että vastarinta elämää vastaan on kärsimyksen juuri, on hyvin vaishnavalaista.

Ei pelastushysteriaa
        Ajatus, ettei ole mitään ulkoista katastrofia, jolta “täytyy pelastua”, vaan kyse on tietoisuuden selkeydestä.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ei pelastushysteriaa
        Ajatus, ettei ole mitään ulkoista katastrofia, jolta “täytyy pelastua”, vaan kyse on tietoisuuden selkeydestä.

Kaikki, mikä tulee, tulee. Mutta se ei ole sattumaa eikä kylmää kohtaloa. Se tapahtuu suhteen sisällä, ei tyhjyydessä.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Kaikki, mikä tulee, tulee. Mutta se ei ole sattumaa eikä kylmää kohtaloa. Se tapahtuu suhteen sisällä, ei tyhjyydessä.

Gaudiya-vaishnavit eivät rukoile Jumalaa neuvotteluna.
        Eivät koskaan näin:

“Tee niin, että minulla olisi mukava elämä.”
        “Poista tämä, anna tuo.”
        “Järjestä asiat minun mieleni mukaan.”

Se ei ole rakkautta vaan bisnesta.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Gaudiya-vaishnavit eivät rukoile Jumalaa neuvotteluna.
        Eivät koskaan näin:

“Tee niin, että minulla olisi mukava elämä.”
        “Poista tämä, anna tuo.”
        “Järjestä asiat minun mieleni mukaan.”

Se ei ole rakkautta vaan bisnesta.

Aito vaishnava rukoilee:

Älä muuta maailmaa minun vuokseni – muuta minut, jos muutos on tarpeen

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Aito vaishnava rukoilee:

Älä muuta maailmaa minun vuokseni – muuta minut, jos muutos on tarpeen

Syvimmällä tasolla vaishnava ei rukoile mitään. Ei siksi, ettei Jumalaa olisi,
        vaan siksi, ettei ole enää etäisyyttä, josta huutaa.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Syvimmällä tasolla vaishnava ei rukoile mitään. Ei siksi, ettei Jumalaa olisi,
        vaan siksi, ettei ole enää etäisyyttä, josta huutaa.

Kun ei ole vaatimuksia, ei ole pyyntöjä.
        Kun ei ole pyyntöjä, jäljelle jää vain läsnäolo.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Kun ei ole vaatimuksia, ei ole pyyntöjä.
        Kun ei ole pyyntöjä, jäljelle jää vain läsnäolo.

Vaishnava ei koskaan rukoile mukavaa elämää.
        Ei koskaan ehtoja.
        Ei koskaan “tee näin, tee noin”.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Ei koskaan ehtoja.
        Ei koskaan “tee näin, tee noin”.

Älä muuta maailmaa minun vuokseni.
        Älä järjestä tapahtumia, poista esteitä tai tee elämästä helppoa vain siksi, että minusta olisi mukavampaa.
        Maailma saa olla sellainen kuin se on, ihmiset keskeneräisiä, tapahtumat väärässä ajassa, kipu läsnä jos se kuuluu kulkuun.
        En tarvitse todellisuuden todistavan mitään minulle, en odota sen mukautuvan tahtooni.

Mutta muuta minut, jos muutos on tarpeen.
        Muuta se osa minua, joka vastustaa, joka vaatii, joka sanoo: “Tämän ei pitäisi tapahtua.”
        Älä muokkaa ulkoista maailmaa, vaan tee minut avoimeksi sille, mitä on.
        Jos muutos tapahtuu, tapahtukoon; jos ei, olkoon niin.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Älä muuta maailmaa minun vuokseni.
        Älä järjestä tapahtumia, poista esteitä tai tee elämästä helppoa vain siksi, että minusta olisi mukavampaa.
        Maailma saa olla sellainen kuin se on, ihmiset keskeneräisiä, tapahtumat väärässä ajassa, kipu läsnä jos se kuuluu kulkuun.
        En tarvitse todellisuuden todistavan mitään minulle, en odota sen mukautuvan tahtooni.

Mutta muuta minut, jos muutos on tarpeen.
        Muuta se osa minua, joka vastustaa, joka vaatii, joka sanoo: “Tämän ei pitäisi tapahtua.”
        Älä muokkaa ulkoista maailmaa, vaan tee minut avoimeksi sille, mitä on.
        Jos muutos tapahtuu, tapahtukoon; jos ei, olkoon niin.

Tässä ei ole enää pyyntöä, ei kaupankäyntiä, ei ehtoja.
        On vain luottamus ilman varauksia, ja sydän, joka voi ottaa vastaan kaiken sellaisena kuin se tulee.

Maailma saa olla maailma, minä saan olla avoin, ja kaikki tapahtuu jo oikeassa paikassa.

Pelko katoaa, koska ei ole enää skenaariota, jonka pitäisi toteutua.
        Pettymys katoaa, koska ei ole enää sopimusta, jota maailma voisi rikkoa.
        Jäljelle jää vain tämä hetki sellaisena kuin se on, suhteen sisällä.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Tässä ei ole enää pyyntöä, ei kaupankäyntiä, ei ehtoja.
        On vain luottamus ilman varauksia, ja sydän, joka voi ottaa vastaan kaiken sellaisena kuin se tulee.

Maailma saa olla maailma, minä saan olla avoin, ja kaikki tapahtuu jo oikeassa paikassa.

Pelko syntyy aina siitä, että mieli luo odotuksia: “Tämän pitäisi tapahtua näin, tai minä olen hukassa.”
        Kun vaishnava lakkaa vaatimasta maailmalta tiettyä kulkua, ei ole enää menettämisen mahdollisuutta.
        Ei tarvitse jännittää tulevaa, ei laskea riskejä, ei puolustautua.
        Maailma voi tehdä mitä tahansa, ja silti sielu pysyy ehjänä.
        Pelko ei siis katoa siksi, että maailma olisi turvallinen, vaan siksi, että ego ei enää tartu mihinkään.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Pelko syntyy aina siitä, että mieli luo odotuksia: “Tämän pitäisi tapahtua näin, tai minä olen hukassa.”
        Kun vaishnava lakkaa vaatimasta maailmalta tiettyä kulkua, ei ole enää menettämisen mahdollisuutta.
        Ei tarvitse jännittää tulevaa, ei laskea riskejä, ei puolustautua.
        Maailma voi tehdä mitä tahansa, ja silti sielu pysyy ehjänä.
        Pelko ei siis katoa siksi, että maailma olisi turvallinen, vaan siksi, että ego ei enää tartu mihinkään.

Pettymys on odotusten toinen puoli: se syntyy siitä, että jotain luultiin varmaksi, mutta maailma ei vastaa.
        Kun ei ole ehtoja, ei ole sopimusta, ei lupauksia, joita odotetaan, ei ole mahdollisuutta pettymykselle.
        Tässä kohtaa vaishnava kokee jotain syvempää kuin tyyneys:
        maailma ei voi satuttaa, koska ei ole enää mitään, mikä olisi yksityisesti “minun” odotukseni kohde.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Pettymys on odotusten toinen puoli: se syntyy siitä, että jotain luultiin varmaksi, mutta maailma ei vastaa.
        Kun ei ole ehtoja, ei ole sopimusta, ei lupauksia, joita odotetaan, ei ole mahdollisuutta pettymykselle.
        Tässä kohtaa vaishnava kokee jotain syvempää kuin tyyneys:
        maailma ei voi satuttaa, koska ei ole enää mitään, mikä olisi yksityisesti “minun” odotukseni kohde.

Kun pelko ja pettymys lakkaavat, ei jää enää tulevaisuuden fantasioita.
        Jäljelle jää vain hetki sellaisena kuin se tapahtuu, ilman että se on hyvä tai paha, myönteinen tai kielteinen.
        Ja tämä hetki ei ole tyhjä, kaikki kokemukset, kaikki elämän liikkeet kietoutuvat.
        Suhde ei riipu tapahtumien onnistumisesta tai epäonnistumisesta, se on jo olemassa, valmiina ja koskemattomana.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Kun pelko ja pettymys lakkaavat, ei jää enää tulevaisuuden fantasioita.
        Jäljelle jää vain hetki sellaisena kuin se tapahtuu, ilman että se on hyvä tai paha, myönteinen tai kielteinen.
        Ja tämä hetki ei ole tyhjä, kaikki kokemukset, kaikki elämän liikkeet kietoutuvat.
        Suhde ei riipu tapahtumien onnistumisesta tai epäonnistumisesta, se on jo olemassa, valmiina ja koskemattomana.

Tässä kohtaa syntyy todellinen pelottomuus

ei siksi, että mitään ei tapahtuisi,

ei siksi, että kaikki olisi hallinnassa,

vaan siksi, että sydän ei ole enää maailmassa erillisenä.

Pelko, pettymys, toiveet ja vastarinta häviävät, mutta ei tyhjyyteen, vaan täyteyteen, joka on jo tässä hetkessä.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Tässä kohtaa syntyy todellinen pelottomuus

ei siksi, että mitään ei tapahtuisi,

ei siksi, että kaikki olisi hallinnassa,

vaan siksi, että sydän ei ole enää maailmassa erillisenä.

Pelko, pettymys, toiveet ja vastarinta häviävät, mutta ei tyhjyyteen, vaan täyteyteen, joka on jo tässä hetkessä.

SEN TAKIA EMME EDES SEURAA POLITIIKKAA LAINKAAN.

Politiikka, vallankäyttö, kilpailu ja maailman pelit perustuvat ego-odotuksiin, vaatimuksiin ja pelkoon:

“Jos tämä ei tapahdu, minä häviän”

“Jos tämä tapahtuu, minä voitan”

“Tämä ryhmä on oikeassa, tuo väärässä”

• Anonyymi00090
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Politiikka, vallankäyttö, kilpailu ja maailman pelit perustuvat ego-odotuksiin, vaatimuksiin ja pelkoon:

“Jos tämä ei tapahdu, minä häviän”

“Jos tämä tapahtuu, minä voitan”

“Tämä ryhmä on oikeassa, tuo väärässä”

Kun sydän on vapaa odotuksista, vaatimuksista ja pelosta, tällaiset skenaariot eivät enää tartu siihen.
        Ei siksi, että maailma olisi vaaraton tai oikeudenmukainen, vaan siksi, että ego ei enää hallitse sydäntä.

Politiikka tulee nähdyksi sellaisena kuin se on: valtapeli, illuusio, juonittelua ja kilpailua.
        Ei ole tarvetta osallistua siihen omien etujen tai pelkojen vuoksi.
        Se ei kosketa todellista olemista, eikä se voi rikkoa sisäistä rauhaa.

Gaudiya-vaishnavalle tämä ei ole välinpitämättömyyttä tai passiivisuutta.
        Se on sisäisen vapauden merkki:
        maailma voi tehdä mitä tahansa, mutta sydän pysyy rauhallisena, keskittyneenä suhteeseen Jumalaan.

Siksi hän ei seuraa politiikkaa niin kuin tavallinen ihminen:

ei etsi voittajaa

ei pelkää tappiota

ei yritä ohjata tapahtumia

Kaikki muu on vain taustaa, ei vaikutusvaltaa.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Kun sydän on vapaa odotuksista, vaatimuksista ja pelosta, tällaiset skenaariot eivät enää tartu siihen.
        Ei siksi, että maailma olisi vaaraton tai oikeudenmukainen, vaan siksi, että ego ei enää hallitse sydäntä.

Politiikka tulee nähdyksi sellaisena kuin se on: valtapeli, illuusio, juonittelua ja kilpailua.
        Ei ole tarvetta osallistua siihen omien etujen tai pelkojen vuoksi.
        Se ei kosketa todellista olemista, eikä se voi rikkoa sisäistä rauhaa.

Gaudiya-vaishnavalle tämä ei ole välinpitämättömyyttä tai passiivisuutta.
        Se on sisäisen vapauden merkki:
        maailma voi tehdä mitä tahansa, mutta sydän pysyy rauhallisena, keskittyneenä suhteeseen Jumalaan.

Siksi hän ei seuraa politiikkaa niin kuin tavallinen ihminen:

ei etsi voittajaa

ei pelkää tappiota

ei yritä ohjata tapahtumia

Kaikki muu on vain taustaa, ei vaikutusvaltaa.

Aito vaishnava näkee elämän vastoinkäymiset oppitunteina

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Aito vaishnava näkee elämän vastoinkäymiset oppitunteina

Emme pyydä parempaa elämää emmekä rikkautta, vaan viisautta.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Emme pyydä parempaa elämää emmekä rikkautta, vaan viisautta.

Voimme elää köyhyydessä tai rikkaudessa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi00094

• Anonyymi00095
        UUSI

• Anonyymi00096
        UUSI
        Anonyymi00095 kirjoitti:

On hyvä Viteo päätelmin ja HYVIÄ KOMENTEJA JÄLESSÄÄN SIINÄ

Entisen adventistin kanssa samaan psykiatriseen instituutioon sijoitetut kristityiksi identifioituvat potilastoverit julkaisevat jälleen tällä foorumilla näennäisen syvällisiksi tarkoitettuja pohdintoja, joiden epistemologinen perusta on muotoutunut suljetun osaston kontekstissa.
        On syytä pohtia ajankäytöllistä mielekkyyttä tilanteessa, jossa hindulaiset keskustelijat ovat investoineet huomattavan määrän aikaa dialogiin kristillistä viitekehystä edustavien henkilöiden kanssa, ja jälkikäteen käy ilmi, että kyseinen interlocuuttorijoukko muodostuu saman laitoksen psyykkisesti dekompensoituneista asukeista kuin mainittu entinen adventisti.
        Vaikka osa heistä saattaa olla sijoitettuna muihin hoitolaitoksiin, on ironista kiittää adventisteja siitä metatasoisesta selvennyksestä, jonka mukaan valtaosa potilaspopulaatiosta edustaa kristinuskoa, implikaationa se, että rationaalisen argumentaation harjoittaminen vakavasti realiteettitajussaan horjuvien yksilöiden kanssa näyttäytyy lähtökohtaisesti epistemologisesti hedelmättömänä.

Psykiatrisen instituution sisällä operoiva kristilliseksi identifioituva militanttiryhmittymä on jälleen saavuttanut huomattavan vaikutusvallan. Adventistin naapuripotilashuoneessa kokoontuva dogmaattinen kristillistyhmittymä – riippumatta siitä, että heidän vakaumuksensa on katsottu myötävaikuttaneen heidän psyykkiseen dekompensaatioonsa ja institutionaaliseen sijoittamiseensa – sivuuttaa tämän seikan ja suuntaa toistuvasti hindulaiselle keskustelufoorumille julistuksellisin intentioin. Samanaikaisesti jätetään huomiotta se, että koko laitos näyttäytyy olevan kristillistaustaisten, vakavasti todellisuudentajussaan horjuvien yksilöiden asuttama kollektiivi.

Tässä hahmottuu psykiatrisen instituution narratiivinen kliimaksi – eräänlainen eksistentiaalinen päätepiste, johon uskonnollinen doktriini äärimmilleen vietynä saattaa yksilön johdattaa.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18858313/uskovien-vainot-tulevat-kaikkialle-

Itse olen uskossa ollut yli 10 vuotta ja vaino uskoani kohtaan kiihtyy päivittäin, on koko kylä jo mukana, ja ihan sama minne meneekin niin vainotaan. Näkevät hengessä jo kaukaa Jumalanpalvelijan valon joka ärsyttää näitä pohjasakka satanisteja, niin perään heidän vaan pitää lähteä kun ovat saatanan orjia. Jos eivät lähde niin heitä kiristetään siihen.

Koitan pysyä vahvana Herrassa rukoilemalla ja paastoamalla, hyvä on myös olla huomioimatta vainoojia, ikinä ei kannata heidän kanssaan keskustella ja antaa energiaansa heille, he yrittävät imeä sinusta valoa pois, ovat energia vampyyreitä.

Hyvä on joskus kulkea silmät kiinni ja laput korvilla ettei nämä satanistit saa psykologista otetta, kaikkea seuraavat ja lukevat ajatuksia, ja minne mennään niin perään lähetetään vaikka naapurin toimesta, kissat ohjelmoidaan ikkunoista sisään tuijottamaan tai monitorointi henget variksissa seuraavat myös uskovia ulkona rääkyen ja seuraten, pihalla voi odottaa vainooja autossa istuen ja lähtee heti perääsi kun ulko-ovesi avaat.

Kaupungilla seuraa nuoret vainoajat uskovien perässä, saavat palkkansa varmaan supolta tai muilta satanisti järjestöiltä kuten vapaamuurarisatanisteilta.
        Eivät tykkää yhtään jos alat Julistaa siinä vainon aikana Jumalan sanaa ja ylistät Herraa samalla, alkavat repimään itseltään hiuksia päästä siinä vaiheessa.
        Kun sinä nouset ja kehityt hengessä yhä ylemmäksi niin sitä aktiivisemmaksi tulevat,
        koska sinä olet lähellä läpimurtoasi hengellisessä sodassa ja loistat valoa yhä kirkkaammin.

Visualisointi on myös tärkeää kun yrittävät syöttää mieleesi traumoja vainosta, niin ohjelmoit päälle enkeliarmeijaa tuhoamaan nämä vainoojat Jeesuksen nimessä, toimii kuin junan vessa ja on oiva apu hengellisessä taistossa, Jumalan koko sota-asua unohtamatta. Nyt näyttää siltä että satanisteilta alkaa aika loppumaa ja vauhti on kiihtynyt selvästi vainon osalta täällä Suomessakin. Joka päivä pitää rukoilla, kuunnella rukouksia, ylistystä ja minimoida kaikki saatanallinen hyökkäys ja media aivopesu, aika on todella paha nyt. Vahvana pitää olla.

• Anonyymi00097
        UUSI
        Anonyymi00095 kirjoitti:

On hyvä Viteo päätelmin ja HYVIÄ KOMENTEJA JÄLESSÄÄN SIINÄ

"On hyvä Viteo päätelmin ja HYVIÄ KOMENTEJA JÄLESSÄÄN SIINÄ"
        Olet oikeassa.

• Anonyymi00098
        UUSI

• Anonyymi00089

Se on kun aivot pettää niin mikään ei pelaa ja näin matka on taputeltuna päätökseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      276
      7966
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      65
      4647
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      277
      3984
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      52
      2649
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      2117
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      3
      1632
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      5
      1497
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      106
      1473
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      1382
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      1361
    Aihe