Käytkö ihmisten ilmoilla

Kun yksin olo tympii kotona on päästävä näköisälle tuulettumaan sinne missä ihmiset liikkuu.

65

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jo vain käyn. Ripeämpi hiihto ja lenkkeily yleensä ovat yksinäistä puuhaa. Jos olen pari päivää kotona, joskus on asioita laitettava täälläkin kuntoon, kuten edunvalvontailmoitus ja muita papereita, niin jo rupeaa menojalkaa vipattaa. Käyn erilaisissa ryhmissä, hengellisissä, ennen myös viinibaarissa ja yhdistysten tapaamisissa.
      Parasta ovat erilaiset ihmiset ryhmässä. En tiedä voiko eläkeläisryhmissä enää puhua ´eri yhteiskuntaluokista´, mutta onhan niitä ainakin työaikana. Eri uskontoihin kuuluvia, eri maista, eri kuntoisia, eri ikäisiä, eri sukupuolia. Erilaisten puuduttavien aineiden alaisena olijoita. Eri älykkyysosamäärällä varustettuna. Silloin keskustelu on monenlaista.
      Tuulettumista, toden totta sitä ihmisten parissa seilaaminen on, se pitää mielen virkeänä ja suhteellisuustajun kohdallaan.

• Anonyymi00053

Erilaisuus on rikkaus.

• Anonyymi00002

Käyn joka ikinen päivä.

• Anonyymi00003

Ei satu olemaan ihan lähellä tapaamispaikkoja.

• Anonyymi00016

Maalla ei ole aina mukavaa.

• Anonyymi00004

Käyn silloin tällöin kun on jossain jotain mielenkiintoista, esim konsertti tms. Viikottain käyn liottamassa itseäni vähintään tunnin vesijuoksulla. Muutaman kerran vuodessa laivalla ja silloin tällöin pari päivää toisessa kaupungissa. Tällä viikolla pitkästä aikaa paikalliseen tanssipaikkaan tukemaan erään yhdistyksen järjestämiä tansseja.

• Anonyymi00031

Listaan voin lisätä vielä kauppareissut ja aikani kuluksi tehtävät lähes päivittäiset kävelylenkit , ihmisten ilmoillahan niilläkin on.

Anonyymi00004
        2026-02-11 10:50:11

• Anonyymi00056
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Listaan voin lisätä vielä kauppareissut ja aikani kuluksi tehtävät lähes päivittäiset kävelylenkit , ihmisten ilmoillahan niilläkin on.

Anonyymi00004
        2026-02-11 10:50:11

Liikunta tervehdyttää.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Liikunta tervehdyttää.

Liike on lääke. Sanan varsinaisessa merkityksessä.

• Anonyymi00005

Välillä on pakko lähteä asioille,

tekis mieli lähteä useammin mutt ne voimat,,, on hukassa, ,

• Anonyymi00006

en käy junttien ilmoilla, on se ilmoija pitänyt
      valikoidun jengin kanssa uimassa ei mitään kaljottelua
      kireät ja aggressiiviset lyhytpinnaiset älykäpiöt ei käy

• Anonyymi00015

Kiitos siitä sinulle, luultavasti aika moni näin ajattelee, että jätät muut rauhaan ja viihdyt omanlaisessasi jengissä

• Anonyymi00007

Vain lähiympäristössä käyn, kun pitemmälle en pysty ilman kyytiä.
      Aamulla vein pihalle linnuille ruokaa.
      Kiersin korttelin.
      Tuttu tuli vastaan, vaihdettiin pienet kuulumiset.
      Lakaisin kulkupolut pihalle.
      Kevyttä pakkaslunta on satanut reilun viisi senttimetriä.

Kun tämän toistan kolme kertaa päivässä
      sen verran olen ihmisten ilmoilla.
      Aina pari-kolme tuttua tapaan.
      On tärkeää saada rupatella edes vähän jonkun kanssa.

Joka päivä ei onnistu yhtäkään kertaa,
      kun kroppa sotii vastaan.

Kesällä on eri juttu, voi olla ulkona enemmän ja on pihapuuhaa.
      Kukkapenkkien "hoitamista", niitten kastelua ja haravoimista
      ja korttelikierroksilla ja pihoissa tapaa enemmän ihmisiä.

Minne sinä Pertikki menet tuulettumaan ?

• Anonyymi00008

Kaupoilla käyn, siellä näkee ihmisiä riittävästi.
      Kohvit juon kotona, en näe tarvetta , höpistä turhan päiväistä tuntemattomien kanssa.

• Anonyymi00019

Vaihtelu virkistää, joskus höpistään, tyhjää toimitetaan ja maailmaa parannetaan, joskus ei.

• Anonyymi00023

Eikö sulla ole "kylillä" tuttuja ?

• Anonyymi00042
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Eikö sulla ole "kylillä" tuttuja ?

Kysymyksesi ei ollut minulle, mutta vastaan kuitenkin. Viimeiseen kolmeen kuukauteen en ole ainuttakaan tuttua nähnyt kun olen kaupoilla tai kaupungilla käynyt. Kuljen päiväsaikaan yleensä 11- 15 välillä . Matkoillakaan en yleensä tuttuja näe, esim risteilyreissulla kotikaupungista matkatoimiston kuljetuksella 4 kertaa viimekin vuonna ja ainuttakaan tuttua ei matkalla.

• Anonyymi00009

Käynhän toki ihmistenilmoilla, mutta vaihtelevasti. En ole enää niin sosiaalinen tyyppi, että jaksaisin jatkuvasti jossain tapaamisissa tai tapahtumissa käydä.
      Lasten kanssa on kiva puuhailla, mutta kunto ei enää riitä jatkuvaan puuhaan lasten kanssa. Niin kivaa kun se onkin. Vanhuksista en välitä. Täysi työ tulla toimeen oman vanhuutensa kanssa.

• Anonyymi00025

Välillä jaskaa vaikka mitä, mut ei aina.

• Anonyymi00010

En käy edes kaupassa kun ruuat tuodaan kotiin, sairaalan käynneillä yämän tästä näekee voipuneita ihmisiä. Kesällä sitten näkee ulkoilessa.

• Anonyymi00011

Käyn itse kaupassa, kun kaupat vaihtelevat fiiliksen mukaan ja hallissakin täytyy välillä käydä. Ehkä voisin tilata, jos yhtä kauppaa käyttäisin. Tosin tykkään itse livenä valita, mitä milloinkin tekee mieli. Ostan paljon irtotiskiltä ja hallista. Kiva muutenkin stadissa tsillailla siinä kaupassakäynnin ohessa. Huomenna menen brunssille enne kun käyn pikkualepassa lähikaupassa.

• Anonyymi00029

Ilmoja piisaa, kunhan muistaa käydä ulkona.

• Anonyymi00012

Yksinäinen sielu oon mutten yksinasuva vaan isän kaa asustan ja käyvvään pakollisilla kauppareissuilla mut muuten omat sosiaaliset kontaktit minimitasolla. Ei oikein ole motivaatiota tavata ihmisiä ja syitä esim ; motivaation puute eikä ehkä oikein kiinnosta ihmiset ja pelko tulla kiusatuksi ja ylikova jännitys ja oman itseni kanssa tuomat haasteet että osaanko olla läsnä yhtään ihmisen kanssa ja että keskustelu voi olla niukkasanaista jos mitään puhetta tulee edes eikä ole edes uskallusta yrittää vai voiko yrittää kun ei kiinnostakaan oikein yhtään??

Ihan soolona oon siis eläny koko keskipitkän elämäni. Kävi täällä kylässä 6 vuoden ajan pikkuserkkuni. Siinäpä ne oikeastaan onkin kaikki mun sosiaaliset kontaktit paitsi ne urheiluaikaiset sosiaaliset kontaktit joissa olin yleensä lähinnä ummikko ja vetäytyvä sekä arka joskin parin tyypin kanssa juttua tuli kyllä ihan hyvin.

isän työn vuoksi näen myös ihmisiä + ne pakolliset kauppareissut ja automatkareissut isäni kanssa.

• Anonyymi00013

• Anonyymi00021

"Isän työn vuoksi" / "... automatkareissut isäni kanssa." ! Jos olet 70, minkä ikäinen isäsi on vielä työssä?

• Anonyymi00014

Totta kai käyn. Osaan olla yksiksenikin mutta ilman muuta pitää päivittäin ihmisiä nähdä ja rupatella, vaihdella kuulumisia tai spekuloida maailman menoa.

• Anonyymi00017

Räkätauteja ja koronaa paljon liikkeellä. Moni joutunut sairaalaankin kun on niin sitkeää tautia. Ihmisten ilmoille tulen kesällä 2026.

• Anonyymi00018

Eipä oo tullut käytyä.
        Äsken sain idean lähteä viemään lehdet paperinkeräykseen. joten olen tässä ulosmenoaikeissa.
        Eli vetkutellessani sitä ulosmenoa poikkesin täällä ja huomasin, etten oo ainoo immeinen, joka on enimmäkseen yksin.

No lähdenpä tästä liikkeelle, eli se on menoa nyt!

Tsau!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Eipä oo tullut käytyä.
        Äsken sain idean lähteä viemään lehdet paperinkeräykseen. joten olen tässä ulosmenoaikeissa.
        Eli vetkutellessani sitä ulosmenoa poikkesin täällä ja huomasin, etten oo ainoo immeinen, joka on enimmäkseen yksin.

No lähdenpä tästä liikkeelle, eli se on menoa nyt!

Tsau!

Kun kaikki odottaa jännittyneinä, josko minun paperinkeräykseen astelu onnistui, niin kerronpa ylpeänä, että Joo!

30 minuuttia ulkona kävelyä, eikö se ole suosituskin?
        Muutaman kerran piti pysähtyä, kun kunto ei oo niin korkeella, mutta perille kotiini pääsin!

Jotta näin sitä reippaillaan!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kun kaikki odottaa jännittyneinä, josko minun paperinkeräykseen astelu onnistui, niin kerronpa ylpeänä, että Joo!

30 minuuttia ulkona kävelyä, eikö se ole suosituskin?
        Muutaman kerran piti pysähtyä, kun kunto ei oo niin korkeella, mutta perille kotiini pääsin!

Jotta näin sitä reippaillaan!

Hyvä et meni ok.

• Käyn mutt koko ajan entistä vähemmän. Ikään kuin mökittyy! omiin oloihinsa.
      *Tarttis tehdä jotain??*

• Anonyymi00022

Minua harvoin tympii olla yksin kotona, mutta käyn kyllä tuulettumassa mm. teatterissa, elokuvissa, oopperassa, erilaisissa konserteissa ja baletissa. Tietysti myös ulkoillessa näkee/tapaa ihmisiä, sekä kauppakeskuksissa käydessä. Jos ei muualla, niin kaupassa näkee ihmisiä, joskus jopa tuttuja.

• Anonyymi00028

Tuttujen ja puolituttujenkin kanssa voi jotain turista, mikäs siinä.

• Anonyymi00032

Nähnyt Gisellen?

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Nähnyt Gisellen?

Nähty on, mutta siitä on jo aikaa.

• Anonyymi00024

Minä kutsun tuttuja kahville, ei tarvitse olla aina yksin kotona.

• Anonyymi00030

On muuten hyvä idea!

• Anonyymi00038

Minä käyn tuttujen kanssa ulkona kahvilla, ei tarvitse aina kotona kököttää.

• Anonyymi00043

Kotona on kotoista juoda tutun kanssa kahvi ja rupatella.
        Saa rupatella niin kauan kun huvittaa.
        Kahvilassa aletaan katsoa pitkään jos jäät istumaan, kun kahvit on juotu ja pulla syöty..
        Pitäisi lähteä pois ja antaa seuraaville tilaa tai tilata uutta.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kotona on kotoista juoda tutun kanssa kahvi ja rupatella.
        Saa rupatella niin kauan kun huvittaa.
        Kahvilassa aletaan katsoa pitkään jos jäät istumaan, kun kahvit on juotu ja pulla syöty..
        Pitäisi lähteä pois ja antaa seuraaville tilaa tai tilata uutta.

Meijän kahvilassa saa istua, ei ole pitkien katseiden uhkaa tai vaaraa, sensijaan kylläkin on kyltti "Pöydät on kahvilan asiakkaille". Koska kulkijat tulevat istumaan mitään tilaamatta tai ostamatta.

• Anonyymi00026

Höpö höpö

• Anonyymi00054

Ulostautuminen on tarpeellista terveydelle.

• Anonyymi00027

Ei tarvi kotoa lähtöä.....

• Anonyymi00035

Voa minäpä lähen oamulla viijen aikaa apsille pimpom peliä pelloamaa ja tieasijoista rähjeämää kun huonoisti tiet auroavat,nii ja titennii pitää puita myyntii koatoa velekojen lyhentämisee.

• Anonyymi00036

Laitosilmat saastuttaa vaan, ei niihin siis.

• Anonyymi00037

Raitis ilma puhdistaa, kun käy lenkillä usein.

• Anonyymi00039

Kerran viikossa käyn vanhaa 95 v metsästyskaveria moikkaamassa, juodaan kahvit ja muistellaan menneitä :)

Gubbe 76

• Kahviloissa tai kesällä terassilla tai ulkosalla voi istuksia itsekseenkin ja katsella ohikulkijoita.

• Anonyymi00040

Ihmisten seuraaminen onkin oikeastaan parasta huvia. Opettavaistakin.

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Ihmisten seuraaminen onkin oikeastaan parasta huvia. Opettavaistakin.

Juu eii tarvitse sen kummemmin olka vieraiden ihmisten seurassa.

• Anonyymi00041

Eläkeläisten, minunkin huvia, ihmiset on niin erilaisia, ei samanlaista toista, kaikissa jotain omaansa.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Eläkeläisten, minunkin huvia, ihmiset on niin erilaisia, ei samanlaista toista, kaikissa jotain omaansa.

Samanlaisuudessaan ihmiset ovat kovasti eri tyylisiä. Meissä kaikissa on samat perusominaisuudet ja -jutut, mutta meidät erottaa tyyli, habitus, ajattelu, asenne ...

• Anonyymi00046

Tosikko liikkeellä, heivasi kommentin jordaaniin.

• Anonyymi00051

Botti se on.

• Anonyymi00047

Marketissa käynti riittää minulle pääasiassa.
      Sekopäitä on nykyisin ihan liikaa.
      Muutamia tuttuja käyn välillä tapaamasa.

• Anonyymi00049

Lähden huomenna iltapäivällä kauppaan ja ostan kahden viikon sapuskat, niin ei tartte enää lähteä tuonne pakkaseen heti paikalla.

Viihdyn ihan hyvin yksin lämpimässä, täällä riittää maailman seuraamista.
        Aina tapahtuu jotain maailmassa, ei tuu elo ykstoikkoiseksi.

Niin meni ystävänpäivä.
        Hyvää jatkoa kaikille ja vointia!

• Anonyymi00050

Käydään porukalla 2-3 kertaa viikossa muutamilla kavereilla. Kotioloissa on paljon rennompaa kuin jossain kahvi paarissa istuessa. Yhdessä maksetaan kaikki ja sovitaan kuka tuo tarjoiltavat. Lapset on poismuuttaneet, on monella ylisuuret asunnot, eli on tilaa.
      Virossa käydään kerran kuussa, näin talvella, kesällä ei lainkaan.
      Viikonlopun vie sukulaiset.

• Anonyymi00052

Aurinkoisessa ilmassa melkein tunnin lebkin, ja kirppikseltä kirjoaja ostin myös.

• Anonyymi00055

Parin kilsan kävelylenkin heitän näillä pakkaskeleillä, kauppareissujen lisäksi, muuten viihdyn kotona lukien ja nettiä selaillen.

• Anonyymi00057

Huomenna maanantaikävelylle.

• Anonyymi00061

Lähden huomenna perjantaikävelylle.

• Anonyymi00058

Käyn joka päivä "lintujen ilmoilla" ruokkimassa pihalinnut.

• Anonyymi00060

Viimeksi pystyin viime syksynä taksilla apteekkiin.

• Anonyymi00062

Näen ihmisiä' etupäässä vain telkkarissa.

• Anonyymi00063

Joo mullekin meinas tupata eilen kylään yks niljakas tuleva ministeri mutta laitoin toosan kii.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      152
      4071
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1748
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1003
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      901
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      52
      872
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      859
    Aihe