Kun köyhällä katkaistaan sähköt poikki ei ole varaa maksaa sähkölaskua sitten menee varastamisen puolelle esim. julkiset tilat esim. kirjasto vaikka ei käytä kirjastopalveluja käydään lataamassa ja häipyy saman tien pois. Kerrostalojen rappukäytävät joissa on pistorasia voidaan ladata ilmaista sähkövirtaa ja syrjäkylien omakotitalot jos sulakkeita ei ole poistettu ja murtaudutaan asuntoon on hyvä sähkövirran varastamisen kohde valvontajärjestelmät kannattaa hankkia kuka siellä hiippailee ja millä asialla
Sähkövirtaa voi varastaa kannattaa seurata
12
262
Vastaukset
- Anonyymi00001
Käyn lataamassa puhelimeni autiotalossa.
- Anonyymi00002
Sähköauton omistajat ovat ihan varkaita kun lataavat autoaan julkisissa pistokkeissa. Siihen nähden köyhän kännykän lataus ei maksa mitään
- Anonyymi00003
Minä joudun käymään lataamossa Kuopiossa monta kertaa vuodessa. Lataustarvetta ilmenee aika ajoin huolimatta siitä että minulle on tehty lopotomia 🤠
- Anonyymi00004
Sun kannattaa hankkia powerbank, sitä kun kannat mukana niin voit olla latauksessa ihan koko ajan.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sun kannattaa hankkia powerbank, sitä kun kannat mukana niin voit olla latauksessa ihan koko ajan.
Mutta mielisairaan hoitaja joutuu kulkemaan kokoajan mukana.
- Anonyymi00006
Minä asun kerrostalossa ja kun sähköt katkaisiin niin olen vetänyt roikan rappukäytävän pistorasiaan siksi aikaa, kun keitän kahvit tai kun lämmitän mikrossa ruokaa.
Jo yli vuoden olen noin toiminut. Kännykän lataaminen onnistuu kirjastossa ja myös muissa puljuissa. Viimeksi latasin ilmaiseksi terveykeskuksessa.
Miksi sähköstä maksaa kun voi antaa muiden kulut maksaa.- Anonyymi00007
Jos sähköt viedään niin silloin pitää tehdä mitä pitää tehdä. Kannatan toimintamallia. On tässä yhteiskunnassa oikeitakin varkaita mitä pitäisi saada vastuuseen.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos sähköt viedään niin silloin pitää tehdä mitä pitää tehdä. Kannatan toimintamallia. On tässä yhteiskunnassa oikeitakin varkaita mitä pitäisi saada vastuuseen.
Minulla on höveli naapuri. Hän antaa autopaikkansa lämmitystolpasta lämmittää omaa autoani vaikka pidän sitä vieraspaikalla, jossa ei ole lämmitystolppaa. Sanoi ettei hänen sähkölasku siitä nouse koska se on kesät talvet vakio eli 15 euroa kuussa.
- Anonyymi00009
Minä epäilen lieksalaisten varastavan sähkövirtaa jopa reppuihin ja rinkkoihin!😮 Niillä sitten kantavat sitä kotiinsa ihan kilokaupalla! Itse kun en paikallisia ole, en voi noin suurta ja erinomaista asiaa ymmärtää, eikä se ole ihmekään, sillä Lieksa on tekniikan edelläkävijän maineessa mm. koneinsinöörien ansiosta. Mikä siis mahtanee tehdä tuollaisen reppu- ja rinkkakuljetuksen mahdolliseksi varastetulle sähkölle?🤔
- Anonyymi00010
Vanhaan aikaan hölmöläiset kantoi säkillä valoa pirttiinsä, mutta lieksalaiset ovatkin nohevampia ja kantavat repuissaan sähkön. On sitten mistä ottaa sitä kaikenlaisiin sähkölaitteisiin.Mitään yhteistä heillä ei tietystikään lieksalaiten kanssa ole, kuten seuraavasta voi päätellä:
"Hölmölän väki on kunnon kansaa. Perusteellisesti se harkitsee kaiken ennen kuin ryhtyy mihinkään. Niin pyritään välttämään vahinkoja. Hölmöläisten ajatuksenjuoksu on tosin hiukan hidasta ja omalaatuista, mutta se ei ole kovin vaarallista, sillä he ovat ahkeraa ja perin rehellistä väkeä. Hölmöjä he tosin ovat, mutta kukaan veijari ei heitä petä, vaan he kompastuvat omiin touhuihinsa. Kaiken kattaa hyväntahtoinen huumori ja lämmin elämännäkemys. Siksi heille kesken hyviä yrityksiään alituisesti sattuu kommelluksia, jopa niin lystikkäitä, että niille vieläkin nauretaan kaikkialla muualla paitsi Hölmölässä."😆 - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Vanhaan aikaan hölmöläiset kantoi säkillä valoa pirttiinsä, mutta lieksalaiset ovatkin nohevampia ja kantavat repuissaan sähkön. On sitten mistä ottaa sitä kaikenlaisiin sähkölaitteisiin.Mitään yhteistä heillä ei tietystikään lieksalaiten kanssa ole, kuten seuraavasta voi päätellä:
"Hölmölän väki on kunnon kansaa. Perusteellisesti se harkitsee kaiken ennen kuin ryhtyy mihinkään. Niin pyritään välttämään vahinkoja. Hölmöläisten ajatuksenjuoksu on tosin hiukan hidasta ja omalaatuista, mutta se ei ole kovin vaarallista, sillä he ovat ahkeraa ja perin rehellistä väkeä. Hölmöjä he tosin ovat, mutta kukaan veijari ei heitä petä, vaan he kompastuvat omiin touhuihinsa. Kaiken kattaa hyväntahtoinen huumori ja lämmin elämännäkemys. Siksi heille kesken hyviä yrityksiään alituisesti sattuu kommelluksia, jopa niin lystikkäitä, että niille vieläkin nauretaan kaikkialla muualla paitsi Hölmölässä."😆Olipa kerran ryhmä kekseliäitä lieksalaisia, jotka asuivat kaukana sähköverkon tuolla puolen, syvällä Pielisen rannan takaisilla vaaroilla. He olivat juuri saaneet valmiiksi upean pirtin, mutta sisällä oli pimeää kuin karhun pesässä tammikuussa.
Eräänä päivänä kylän vanhin sai neronleimauksen katsellessaan, kuinka aurinko kimmelsi sähkölinjojen päässä kylän keskustassa. "Katsokaa!" hän hihkaisi. "Tuollahan se sähkö virtaa lankoja pitkin. Jos se kerran siellä kulkee, niin miksei se kulkisi meidänkin mukanamme!"
Lieksalaiset tarttuivat toimeen. He kaivoivat esiin parhaat Savotta-reppunsa ja suuntasivat kohti kaupunkia. Kun he saapuivat ensimmäisen sähköpylvään juurelle, he avasivat reppunsa ammolleen. He huitaisivat reppuja ilmassa sähkölankojen alla, toivoen saavansa pussitettua mahdollisimman monta kilowattia.
"Nyt on reppu painava!" huusi yksi miehistä, vaikka reppu oli täynnä vain puhdasta Lieksan ilmaa. "Nyt äkkiä kotiin, ennen kuin virta karkaa!"
Miehet hölkkäsivät takaisin pirtilleen niin lujaa kuin koivet kantoivat. Perillä he ryntäsivät sisälle pimeään pirttiin ja tempasivat reput auki. He ravistelivat niitä joka kulmassa ja levittivät käsiään: "Tule, sähkö, ja valaise meidän tupamme!"
Mutta pirtti pysyi yhtä pimeänä kuin ennenkin.
He kokeilivat kaikkea: he kantoivat sähköä sankoilla, säkeillä ja jopa kuksilla, mutta valoa ei vain näkynyt. Lopulta paikalle sattui ohikulkija, joka katseli touhua aikansa ja kysyi: "Mitä te oikein teette?"
"Sähköä tässä kannetaan, mutta se taitaa olla liian liukasta pysyäkseen repussa", lieksalaiset puuskuttivat.
Ohikulkija naurahti ja osoitti pirtin seinää: "Kokeilkaapa tehdä seinään reikä ja laittaa siihen lasi. Ehkä se sähkö – tai ainakin valo – löytää tiensä sisään ihan itse."
Niin tehtiin, ja kas: pirtti kylpi valossa. Lieksalaiset totesivat tyytyväisinä, että sähkön kantaminen on raskasta työtä, mutta reikä seinässä on huomattavasti energiatehokkaampi ratkaisu. Reput puolestaan palautettiin alkuperäiseen käyttöön – niillä alettiin kantaa eväitä marjareissuille. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olipa kerran ryhmä kekseliäitä lieksalaisia, jotka asuivat kaukana sähköverkon tuolla puolen, syvällä Pielisen rannan takaisilla vaaroilla. He olivat juuri saaneet valmiiksi upean pirtin, mutta sisällä oli pimeää kuin karhun pesässä tammikuussa.
Eräänä päivänä kylän vanhin sai neronleimauksen katsellessaan, kuinka aurinko kimmelsi sähkölinjojen päässä kylän keskustassa. "Katsokaa!" hän hihkaisi. "Tuollahan se sähkö virtaa lankoja pitkin. Jos se kerran siellä kulkee, niin miksei se kulkisi meidänkin mukanamme!"
Lieksalaiset tarttuivat toimeen. He kaivoivat esiin parhaat Savotta-reppunsa ja suuntasivat kohti kaupunkia. Kun he saapuivat ensimmäisen sähköpylvään juurelle, he avasivat reppunsa ammolleen. He huitaisivat reppuja ilmassa sähkölankojen alla, toivoen saavansa pussitettua mahdollisimman monta kilowattia.
"Nyt on reppu painava!" huusi yksi miehistä, vaikka reppu oli täynnä vain puhdasta Lieksan ilmaa. "Nyt äkkiä kotiin, ennen kuin virta karkaa!"
Miehet hölkkäsivät takaisin pirtilleen niin lujaa kuin koivet kantoivat. Perillä he ryntäsivät sisälle pimeään pirttiin ja tempasivat reput auki. He ravistelivat niitä joka kulmassa ja levittivät käsiään: "Tule, sähkö, ja valaise meidän tupamme!"
Mutta pirtti pysyi yhtä pimeänä kuin ennenkin.
He kokeilivat kaikkea: he kantoivat sähköä sankoilla, säkeillä ja jopa kuksilla, mutta valoa ei vain näkynyt. Lopulta paikalle sattui ohikulkija, joka katseli touhua aikansa ja kysyi: "Mitä te oikein teette?"
"Sähköä tässä kannetaan, mutta se taitaa olla liian liukasta pysyäkseen repussa", lieksalaiset puuskuttivat.
Ohikulkija naurahti ja osoitti pirtin seinää: "Kokeilkaapa tehdä seinään reikä ja laittaa siihen lasi. Ehkä se sähkö – tai ainakin valo – löytää tiensä sisään ihan itse."
Niin tehtiin, ja kas: pirtti kylpi valossa. Lieksalaiset totesivat tyytyväisinä, että sähkön kantaminen on raskasta työtä, mutta reikä seinässä on huomattavasti energiatehokkaampi ratkaisu. Reput puolestaan palautettiin alkuperäiseen käyttöön – niillä alettiin kantaa eväitä marjareissuille.Minä taas olin ovelampi. 1984 rakensin kesämökin rannalla, ilman sähköjä, koska liittymä olisi tullut kalliiksi. 100 metrin päässä tontiltani meni sähkölinja erääseen maatilaan.
Huomasin mahdollisuuden kun itse olen sähkömies niin kaapeloin yöllä liittymän pylvääseen ja liitin lankoihin. Parina seuraavana yönä kaivoin kaapelin maahan joka johti kesämökilleni . Meni 10 vuotta ennenkuin jouduin vastuuseen .
Mökkini sähkönkulutus oli ollut sen verran pientä että pääsin pienillä sakoilla.
Ilomielin maksoin pienet sakot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n562176Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt71407Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan771395- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68989