Aurinkopaneelien hankinta on lestadiolaisessa yhteisössä, erityisesti vanhoillislestadiolaisuuden piirissä, täysin hyväksyttyä ja jopa suosittua, mikä liittyy liikkeen vahvaan yrittäjähenkisyyteen, ahkeruuteen ja omavaraisuuden arvostamiseen.
Tässä keskeiset huomiot aiheesta:
Teknologia myönteisyys: Lestadiolaisuus ei ole teknologiavastainen liike. Vaikka tietyt viihde-elektroniikan muodot (kuten televisio) on perinteisesti rajattu pois, hyötyteknologia ja energian tuotanto nähdään positiivisina asioina.
Omavaraisuus ja säästö: Pohjanmaalla, jossa lestadiolaisuus on vahvaa, aurinkopaneelien käyttö maatiloilla ja omakotitaloissa on lisääntynyt. Yrittäjähenkiset perheet arvostavat mahdollisuutta tuottaa omaa sähköä ja säästää kustannuksissa.
Ahkeruus ja siunaus: Rikastuminen työn kautta ei ole lestadiolaisuudessa ongelma, vaan se nähdään usein siunauksena. Aurinkopaneelien hankinta on investointi, joka kasvattaa rakennuksen arvoa ja tarjoaa pitkäaikaisen hyödyn.
Ei ympäristöideologiaa, vaan käytännöllisyys: Aurinkopaneelien suosio ei perustu niinkään vihreään aatteeseen, vaan käytännön säästöihin ja pyrkimykseen energiaomavaraisuuteen.
Yhteenvetona: Lestadiolaisperheet hyödyntävät modernia aurinkosähköteknologiaa siinä missä muutkin suomalaiset, ja usein erityisen ahkerasti taloudellisten hyötyjen vuoksi.
Aurinkopaneelien hankinta on lestadiolaisessa yhteisössä, erityisesti vanh
Anonyymi-ap
0
146
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48950Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15828Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497779- 46707
- 42644
- 36586
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44480