On outoa, että kaikki lihatuotteet ovat alkaneet yököttämään.
Ennen tein lihasta kaikenlaisia ruokia.
Nyt en voi syödä mitään lihaan liittyvää.
En haluaisi pelkkiä kasviksiakaan syödä.
Mikä neuvoksi?
Lihatuotteet eivät uppoa
23
118
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Syö kalaa.
- Anonyymi00005UUSI
Oli myynnissä loimulohta. Se kyllä maistui
- Anonyymi00002UUSI
pavut henkerit ja tinssit
munaa matotuotteet valjuvalmisteet
kupan valmisrasvisvuoat -ketot- Anonyymi00007UUSI
Teen todellakin linssikeittoa.
Ennen laitoin joukkoon siskonmakkaroita
En enää, Sikaa sisältävät.
Kaupan kasvisruokavuoat ovat alkaneet maistua samanlaisilta, teollisilta. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Teen todellakin linssikeittoa.
Ennen laitoin joukkoon siskonmakkaroita
En enää, Sikaa sisältävät.
Kaupan kasvisruokavuoat ovat alkaneet maistua samanlaisilta, teollisilta.Laita soijanakkeja.
- Anonyymi00003UUSI
Pähkinöitä.
- Anonyymi00008UUSI
Niitä kyllä popsin
- Anonyymi00004UUSI
Kala ja vihannekset on hyvä yhdistelmä ja vihanneksista saa kivoja keittoja,
joihin voi lisätä esim. nopeasti kypsyviä linssejä, jotka ovat proteiinipitoisia.
Keittoihin voi heittää muutaman kalapalankin sekaan.
Huono homma, että tuoretta kalaa ei vain ole kaikkien lähikaupassa,
usein joutuu tyytymään pakasteseitiin.- Anonyymi00006UUSI
Minä tykkään kalapuikoista.
- Anonyymi00010UUSI
Takaisin medusaksi.
- Anonyymi00011UUSI
Pinaattikeitto ja kananmuna.
- Anonyymi00013UUSI
Soija ja tofu.
Lihaan voi kyllästyä, ihan normaalia. Syön kyllä lihaa, mutta noista mainitsemistani tuotteista helppo tehdä samantyyppisiä ruokia, kuin lihastakin.
Itellä on aina soijarouhetta kaapissa, jo senkin varalta, että jauhelihaa ei ole, eikä viiti lähteä kauppaan. Se säilyy hyvin ja ihan toimii hyvin.
En fanita kaikkia näitä "lihankorvikkeita". Niitä nyt niinkuin markkinoidaan just "korvikkeena", vaikka ne on ihan erituotteita. Maku, suutuntuma jne ei toimi kuin lihassa.
Yks juttu on maustaminen. Siihen kannattaa satsata. Yks syy lihanhimon häviämiseen voi löytyä siitä. Vanhemmiten makuaisti heikkenee. Voimakkaampia ja erilaisia mausteita kehiin. Siis ihan kaikenlaisiin ruokiin.
=DW=- Anonyymi00020UUSI
Ihan niin, monella on mausteena ainoastaan suola ja hieman valkopippuria suolaakin vähän, hyvin mautonta . Minä olen myös kyllästynyt lihaan syytä en tietenkään ole tietänyt. Mutta olen huomannut kun käy ravintolassa syömässä niin lihaakin maistuu. .
Samoin kinkun kanssa en edes ostanut joulukinkkua kun edellis vuonna sain heittää,pienestä kinkusta yli puolet pois .
Niin ne ruokailutavat muuttuvat iän kanssa.
- Anonyymi00014UUSI
Alottajalle :
Sota aikana muinoin maalla
välillä tehtiin MAITOKEITTOA
siis maitoon silputtiin esm. kuivuneitä ruisleivän pieniä paloja ja maito lämmitettiin kiehva pisteeseen ja annettiin niitten leivänpalojen turvota
keittoon saatettiin laittaa pini nokare voita, ehkä hitusen suolaa jos joku hitusen halusi suolan makua ,
nykyisin itse olen keksiny pilkkoa leipää esm. pinaattikeitoon, ym. muihin keittoihin , eilen pilkoin lohikeittoon ruisleivän paloja kylläpä oli ruokaisaa syötävää,
minusta on tullu samanlainen jostain syystä kartan lihaa syön hyvin vähäisessä muodossa enään lihaa,
olen tullu vanhaksi, enkä enään jaksa itse laittaa ruokia kuten nuorena lapsiperheen äitinä aikoinaan kyllä laitoin monipuolista ruokaa,
enään en jaksa, eikä mun ruuanlaitto ole enään yhtä tasokasta kuin nuorena ja terveenä, vanhuus on tehny tehtävänsä, elämän piiri kapenee ihan kaikilla sektoreilla , jopa ruuan laiton suhteen,
olin itseeni oikein tyytyväinen kun muistin vanhan ajan " Leipäkeion "
äitini enne kuolemaansa myös mainitsi sen keiton,
sanoi jotensakki että kun ei jaksa enään ruokaa laittaa leipäkeitto on
helppo ja hyvää syötävää , myös ravitsevaa ,
jaksellaan
ja kirjoitelaan taas,,,
sori, kirj, virheet , ei vanha jaksa korjailla, koita saada selvää, jos kiinostaa asia,- Anonyymi00015UUSI
Vilkaisin tuota ketjua, missä ruoanlaittaja tekee kasat lihapihvejä ja paljon muutakin ruokaa moneksi viikoksi. Ja kaikki ruoat pakastetaan.
Ruokailija ei syö sitten syö tuoretta ruokaa ollenkaan.
Ja ne lihat ei kyllä innosta.
Miksi mättää pakastimen täyteen ruokia, jotka muuttaa makuaan pidemmän päälle ja vesittyy.
Kyllä lämmitetty lämmitettyä on - Anonyymi00016UUSI
Maitokeittoon voi silputa myös sipulia,
saa tosi herkullista lisämakua yksinkertaseen keittoon,, - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Maitokeittoon voi silputa myös sipulia,
saa tosi herkullista lisämakua yksinkertaseen keittoon,,Yäks.
Muistui jotenkin mieleen maitopotut. Ei hajuakaan reseptistä. Oletan, lehmänmaitoa, pottuja, löökiä, suolaa ja muutama maustepippuri. Ehkä voitakin.
Eihän se näin ajateltuna pahalta kuulosta, ilmeisesti jäänyt jokin trauma lapsuudesta. Ei vaan ajatus kiinnosta pätkääkään.
Sinällään outoa, pidän kyllä esim, kesäkeitosta. Se on monille yökkiä. Mulla kyllä huilaa.
Keitot muuten aika selkeetä ruokaa. Liki kaikissa suunnalleen sama pohja. Perussoppa ja siihen voi laittaa jotain lihaa, kalaa, vaikka papuja.. Ja lopuks säätää mausteilla. Toki keittoihin kyllästyy niihinkin. Vähän kuin pitsat. Pitsa on aina pitsaa, oli täytteet mitä vaan.
=DW= - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vilkaisin tuota ketjua, missä ruoanlaittaja tekee kasat lihapihvejä ja paljon muutakin ruokaa moneksi viikoksi. Ja kaikki ruoat pakastetaan.
Ruokailija ei syö sitten syö tuoretta ruokaa ollenkaan.
Ja ne lihat ei kyllä innosta.
Miksi mättää pakastimen täyteen ruokia, jotka muuttaa makuaan pidemmän päälle ja vesittyy.
Kyllä lämmitetty lämmitettyä onOnko kaupan pakastimien ruoka tuoreempaa ja paremman makuista?
Mitä arvelet? - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Onko kaupan pakastimien ruoka tuoreempaa ja paremman makuista?
Mitä arvelet?En osta koskaan mitään ruokatarvikkeita kaupan pakastimesta.
Ainoa mitä en voi vastustaa pakkasesta on magnum clssico jädet - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
En osta koskaan mitään ruokatarvikkeita kaupan pakastimesta.
Ainoa mitä en voi vastustaa pakkasesta on magnum clssico jädetMiten tämä liittyi aloitukseen ?
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Miten tämä liittyi aloitukseen ?
Mielessäni ajattelin vain niitä lihaa sisältäviä pakasteruokia. Ja tietty niitä kaameita nitriittikönttejä.
Ja kaikenmaailman makkaroita ja ties mitä
- Anonyymi00022UUSI
Miten lihatuotteet yht'äkkiä eivät uppoa enää ?
- Anonyymi00024UUSI
Nähnyt liikaa eläinten huonoa kohtelua kuljetusten aikana.
Olen eläinrakas, en voi enää syödä eläintä.
Mennyt myös siihen, että en syö myöskään kanaa.
Kalaa en syö kuin luonnonvesistä
pyydettyä.
Tuotantoeläimet on lyöty täyteen antibiootteja ym.
Sairaita eläimiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p264943Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1504750Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su2104722Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1184561Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil133660Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?
Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema192354Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!
Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud32128- 661647
Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill241484- 1881214