Tein joskus pientä vakoilua ja kaikilla entisillä kavereillani on linkedin tili ja kaikilla hyvät työt.
Sitten kun oli luokkakokous niin harkitsin jättäväni väliin. Olisi pitänyt. Minä saavuin paikalle vanhalla pienellä Fordilla kun toisilla on uudet saksalaiset premiumit alla tai sitte Teslat. Kaikilla oli vaatteet viimeisen päälle ja hiukset hienosti. Itse olin kuin metsästä tullut. Kaikki ovat päässeet pitkälle. Miten voi olla että 25 henkilöstä vain yksi ei ole edennyt mihinkään? Toisilla on hienot koulutukset ja ammatit ja sitten on yksi amis joka on ollut samalla tehtaalla 20 vuotta. Kaikista näki että he ovat hyviä ihmisiä. Kaikki puhui hienosti ja kättelivät toisiaan. Itse en osaa kätellä kun ei ole tarvinnut sitä tehdä. Sitten en tiedä miten on mahdollista mutta kaikki miehet olivat minua paljon isompia. Luulen että jotenkin pituudella on jotain tekemistä menestyksen kanssa.
Katsoin sitä touhua vähän aikaa ja totesin että en kuulu tänne ja lähdin pois kun kukaan ei nähnyt.
Tästä on nyt jokunen vuosi aikaa ja sen jälkeen on ollut ihan paska olla. Sitä miettii välillä viikonkin putkeen ilman kunnon unia että miksi en minä menestynyt.
Silloin ei jaksa edes kauppaan lähteä, hyvä kun töihin jaksaa mennä.
Kun tajuaa olevansa täysi nolla
3
52
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Menestyminen vaatii kunnianhimoa ja työtä. Kaikille tuollainen ulkonainen menestyminen ei ole tärkeää. En arvottaisi ihmisiä automerkin tai koulutuksenkaan mukaan.
- Anonyymi00002UUSI
No esim sosiaalipalvelupäällikkä helposti 6800 €/kk
- Anonyymi00003UUSI
Ainakaan minusta ei tullut minkäänlaista päällikköä. Päinvastoin, minusta tuli juoppo alkoholisti, psyykkisesti sairas eläkeläinen.
Myönnän, että nuorempana tuli joskus ajateltua, ettei elämä nyt lähtenyt menemään ihan niin kuin olisi pitänyt. Mutta kenen mielestä olisi pitänyt ?
Yksi pahimmista ajattelutavoista varmaankin on se, että vertaa itseään muihin. Meillä kaikilla on oma historiamme, toisilla ehkä vähän parempi kuin toisilla, mutta ei sen tarvitse antaa haitata omaa elämää.
Jälkeenpäinkin tulee joskus mieleen, että jos olisin.... niin ja näin.. mutta kun ei mennyt niin kuin Strömsössä, en voi jälkikäteen paljoa paikkailla, muuten kuin yrittää nyt elellä vähän paremmin kuin ennen.
Itse olen käynyt kahdesti luokkakokouksessa. Ensimmäisen kerran olin nuorempi, ei ollut kovin montaa vuotta mennyt vielä peruskoulun loppumisen jälkeen. Silloin jo elämäni oli, ja itse olin, täysin hukassa. En paljon ajatellut siitä kokouksesta sen kummempia. Kunhan tuli mokattua...ja kännissä tietenkin.
Seuraava kokous oli runsaasti yli kymmenen vuotta edellistä myöhemmin, ja olin saanut jo elämäni järjestykseen. Olin kyllä eläkkeellä, mutta en enää rypenyt alkoholiongelmissa. Ja psyykekin oli paremmassa kunnossa.
Vanhat luokkakaverit (kokouksessa paikalla n. 15)) olivat kaikki töissä, perheellisiä, elämät ainakin vaikutti menneen hyvin (noin päällisin puolin näytti siltä). Teimme myös puhekierroksen, jossa jokainen vuorollaan kertoi itsestään, miten on mennyt, jne.
Itse en ollut saavuttanut mitään, tai ehkä olinkin, olin saavuttanut paljonkin erilaista kuin ne työssäkäyvät perheelliset ihmiset. Toki sellaisia asioita, mistä ei voi koskaan olla ylpeä.
No, tarkoitukseni tässä oli kertoa, että tunsin kuitenkin kokouksessa olevani yhtenä osana sitä porukkaa (olenhan minäkin ihminen siinä missä muutkin). Ei minulle tullut ajatuksia, että olisin ollut ihmisenä mitenkään huonompi, en alkanut ajattelemaan, että muut olisivat jollain tavalla parempia kuin minä.
Luulisin, että olin vahvistunut vuosien varrella, rankkaa elämää läpikäyneenä, ja saanut itsetuntoani paremmaksi, mitä se oli nuorempana, kun oli kaikenlaisia ongelmia. Olin oppinut hyväksymään itseni, välittämättä siitä, etten ollut päässyt niin pitkälle elämässäni kuin jotkut muut.
Masentuneena yleensä ei osaa arvostaa itseään, saattaa pitää itseään muita huonompana, epäonnistuneena, ym. Ja kun ajattelee itsestään niin, herkästi kuvittelee, että muut ajattelevat samalla tavalla. Vaikka se ei niin olekaan.
Opetus tässä kenties se, että ei kannata välittää, mitä muilla on, jos vaikka itsellä ei olekaan, tai mitä joku toinen on saavuttanut, vaikka itse ei olisikaan, myöskään omaisuudella ei ole suurta merkitystä, ei ihminen aina tarvitse hienointa autoa, hienoimpia ja kalleimpia vaatteita, ei tarvitse olla mikään kuvankaunis "missi", tai "kiiltokuvapoika". Kaiken kaikkiaan, ei tarvitse olla täydellinen, koska sellaista ei ole.
Yleensä riittää, kun on oma itsensä sellaisena kuin on. Ja kun hyväksyy itsensä, huomaa, että kyllä ne muutkin hyväksyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p264943Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1504750Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su2104722Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1184561Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil133660Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?
Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema192354Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!
Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud32128- 661647
Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill241484- 1881214