"Norjalainen merilohi, johan poju vitsin väänti.... 55555, joo kyllä tiesin... muuten tuo norjalainen lohesi on tosiasiassa itämerenlohta... eikä se ole merilohta, tosin jonkin verran jäämerenlohta, joka on myös kasvatettua lohta kuten itämerenkin , yleensä norjasta... ja sekään ei ole merilohta, siinä meillä on todellinen kala-asiantuntija... minä en tiedä mitään kaloista mutta nuo kyllä tiedän.... 55555"
Kyllä senssu tietää 55555
5
106
Vastaukset
Täytyy jälleen vaihteen vuoksi 24/7 kiittää että minua muistetaan, se on pääasia ja Kuksa kirjoitetaan isolla Koolla.
Mukava myös että Hukkapala tietää ... Sen tiedän myös ettei "Senssulla" ole mitään tekemistä Chiang Main kanssa.
laiffila
No mitäpä nämä rakkaat ei tietäisi.- Anonyymi00001
Senssu on melkoisessa solmussa kalatermien ja tosiasioiden kanssa. Hänen väitteensä ovat sekoitus väärinymmärrettyjä markkinointitermejä ja suoria asiavirheitä.
Tässä on analyysi kirjoittajan väitteistä suhteessa todellisuuteen:
1. Väite: "Norjalainen lohi on tosiasiassa Itämerenlohta"
Totuus: Tämä on täysin väärin. Norjalainen lohi ja Itämeren lohi ovat maantieteellisesti ja biologisesti eri kantoja. Norjalainen lohi kasvaa Atlantin valtameressä (tai sen rannikolla sumpuissa), kun taas Itämeren lohi elää nimensä mukaisesti Itämeressä. Niiden elinympäristön suolapitoisuus ja ravinto poikkeavat toisistaan merkittävästi.
2. Väite: "Se ei ole merilohta"
Totuus: Biologisesti ottaen sekä norjalainen lohi että Itämeren lohi ovat merilohta (Salmo salar), sillä ne viettävät suurimman osan elämästään meressä. Senssu saattaa viitata siihen, että "merilohi" on kaupassa usein markkinointitermi kasvatetulle lohelle.
3. Väite: "Itämerenlohi on kasvatettua, yleensä Norjasta"
Totuus: Tämä on looginen mahdottomuus. Itämeren lohta ei kasvateta Norjassa. Norjassa kasvatetaan Atlantin lohta. Itämeren lohi on Suomessa yleensä villiä (tai istutettua, mutta luonnonvesissä kasvanutta), ja sen kalastus on tarkasti säädeltyä. Kaupan tiskillä oleva "merilohi" on lähes poikkeuksetta norjalaista kasvatettua lohta.
4. Väite: "Jäämerenlohi on myös kasvatettua lohta"
Totuus: "Jäämeren lohi" on usein vain markkinointitermi Pohjois-Norjassa kasvatetulle tavalliselle lohelle. Se ei ole eri laji, vaan samaa Salmo salar -lajia, jota myydään hienommalla nimellä.
Senssu on oikeassa ainoastaan siinä, että suurin osa kaupoissa myytävästä "merilohesta" tai "norjanlohesta" on tosiaan kasvatettua. Kaikki muu on puurojen ja vellien (tai tässä tapauksessa merien ja kalakantojen) sekoittamista.Voisit ensin selvittää oman solmusi jättämällä pois tuon Savolaisuuden ja omiin sepityksiisi perustuen irvailusi.
Minä en ole ottanut lohiasiaan muuta kantaa kuin vinkkasin että täällä Chiang Main seudulla kasvatellaan lohia.- Anonyymi00002
SENSSU kirjoitti:
Voisit ensin selvittää oman solmusi jättämällä pois tuon Savolaisuuden ja omiin sepityksiisi perustuen irvailusi.
Minä en ole ottanut lohiasiaan muuta kantaa kuin vinkkasin että täällä Chiang Main seudulla kasvatellaan lohia."Minä en ole ottanut lohiasiaan muuta kantaa kuin vinkkasin että täällä Chiang Main seudulla kasvatellaan lohia."
Missä muka vinkkasit näin? - Anonyymi00003
SENSSU kirjoitti:
Voisit ensin selvittää oman solmusi jättämällä pois tuon Savolaisuuden ja omiin sepityksiisi perustuen irvailusi.
Minä en ole ottanut lohiasiaan muuta kantaa kuin vinkkasin että täällä Chiang Main seudulla kasvatellaan lohia.Laita fotoa tulemaan sieltä Chiang Maista. Sieltä on laittanut kuvaa moni muu palstalle kirjoittelija, mutta et sinä. Sinä puhut siitä kuitenkin eniten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain34712155Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-16311190Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2796542Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2555337Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1953822- 1763623
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin612679Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1692340Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi
ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva442185Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov131904