Mie ja Vonkavaaran Valtteri

Anonyymi-ap

Metsälammen Manta täällä, terveisiä Lapista, ihan tunturin kupeesta. Löysin tämän ikäihmisten kerhon ihan sattumalta, Kittilän sairaalassa kölliessäni pienessä morfiinihumalassa. Aika tulloo pitkäksi. kun ei pääse koikkelehtimaan, kun molemmat lonkat on rikki.
Niin, katselin mäenlaskua telkkarista ja siellä tultiin tunturin syrjää alas pitkin ja poikin, välillä ketarat kohti taivasta välillä ei. Hypittiin ja tehtiin voltteja, etuperin ja takaperin ja jos päästiin alas ehjänä, saatiin mitali kaulaan. Kultainen, hopeainen tai pronssinen, mutta sitten ne sano, että ne on kaikki vain läkkipeltiä, maalattu vain eri väreillä.
No laskiaisen kunniaksi minäkin innostuin ja suurella vaivalla laahasin pulkkani pienen mäen päälle, istuin kelkkaan ja voi sitä vauhdin hurmaa! Pitkiä pellavia huusin. Sitten tulikin puu vastaan. En tiijä oliko se näre vai petäjä. Sitten mie vain makoilin kinoksessa ja välillä oli pimeää, välillä näky tähtiä, välillä revontulia ja välillä planeettoja. Taisin nukahtaa, kun heräsin siihen, että joku aasialainen tihrusti kasvojani ja puhua pälpätti jotain outoa kieltä. Kun en osannut vastata sille se vispasi puhelimen anorakkinsa taskusta ja alkoi soittaa ja kohta minua tultiinkin moottorikelkalla hakemaan.
Tien varressa odotti lanssi ja sillä ajettiin kovaa vauhtia hyvinvointialueen keskukseen Kittilään. Siellä kiltinnäköinen eteläsaamelainen hoitaja pisteli minuun piikkejä. silitti ja taputti ja opetti joikhaamaan. Nukkua en saanut vaikka, kuinka väsytti.
Taisi olla ihan vihoviimeinen kerta, kun Manta lähtee pulkkamäkeen. Ei ainakaan koskaan enää lumilautailemaan.
Positiivista tässä kaikessa oli se, että opin joikhaamaan. Vonkavaaran Valtterin kanssa harjotellhan joka ilta sitten kun pääsen kotiin sairaalasta.

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onkohan tämäkin taas joku vanha, "uusi palstalla"?

• Anonyymi00002

Mahtaa olla tai sitten ei.
        Talviurheilu on kyllä aika vaarallista vanhuksille.

• Anonyymi00003

Hauska juttu ! Huumoria on liian vähän palstalla. Kiitos Manta !
      Kuka sitten oletkaan . . . Saako siellä sairaalassa joikhata ?
      Vai vasta sitten Valtterin kanssa, kun kotiin pääset.
      Hyvää paranemista sinulle !

• Anonyymi00004

No opetti siellä joikhamaan kun morfiinia piti säästää. Tulee halvemmaksi kun potilas hoitaa itse itsensä.
        Mie siirryn kyllä sitten kaunoluisteluun, kunhan lonkat ovat taas ehjät. Myö Valtterin kanssa voitais harrastaa paritanssia jäällä, joikhaaminen taustamusiikkina.

• Anonyymi00005

Olen miettinyt että taidan keskittyä kaunoluisteluun. Vonkavaara saa alkaa treenaamaan partnerikseni jäätanssiin. Kunhan lonkat taas ovat ehjät, niin voimme alkaa harjoittelemaan tuossa Metsälammen jäällä.
      Mie laitan tyllimekon ja paljettitrikoot ja tiukan yläosan joka loistaa kuin revontulet. Ei haittaa vaikka olen noin 125 kiloa ylipainoinen, ei se Vonkavaarakaan ole mikään keijukainen. Se voi laittaa vaikka pilkkihaalarin päälleen ja sukia tukkansa vesikampaukseen. Ai niin, e sillä taida riittää tukkaa vesikampaukseen, justiinsa vain päälaen yli pari haituvaan.
      Manta ja Valtteri jäällä, ahmat ja ilvekset huokailee ihastuksesta. Porot seisovat rivissä ja taputtavat kavioitaan. Taivaalla loimuaa kaikki maailmankaikkeuden värit. Me joikhataan ja tanssitaan jäätanssia, tehdään piruetteja kuolevaa joutsenta.
      Sitten kun ollaan tanssittu itsemme näännyksiin, onkin aika tehdä pienet kupit. Vonkavaara voi jäädä yökylään ettei joudu lusimaan rattijuoppoudesta.

• Anonyymi00006

Manta taas tässä ja nyt ne pelaa jotain sutimispeliä, ei mitään meikäläiselle. Kohta alkaa yhdistetty ja se olisi ihan sopiva pohjoisen tytölle, kun onhan sitä hiihdetty ja hypätty nuorena ihan tarpeeksi sekä suksilla että ilman. Mutta kuulemma siiheen on kuulemma naisilta pääsy kielletty!

Kyllä se minua niin kummastuttaa että ketarat päin taivasta saa naiset tehdä vaikka mimmosia voltteja ja laskea laudalla ja suksilla kumpareratoja tuhatta ja sataa mutta yhdistetty hiihto ja hyppyrimäestä laskeminen ei ole naisihmiselle sopivaa. Joka päivähän me tunturissa harrastettiin, varsinkin kersoina. Koulumatkatkin talvella oli yhtä yhdistettyä, hiihtoa ja hyppyriä ja sudensilmiä jotka kiiluivat pimeydessä puiden lomasta.

Myö Valtterin kanssa kanssa hiihdettiin yhdessä kouluun naapureita kun ollaan. Se oli miun hellu jo silloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2007
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe