Lehdessä sanotaan että tyynyt pitäisi pestä niin ja niin usein. Olen aina ostanut uusia jos vanhat näyttää ja haisee pahalta.
Ei ole mitään erillisiä rumpukuivaimia, vain pesukoneen oma kuivausohjelma.
Haluaisin tietää missä lämmössä ja millä ohjelmalla tyynyjä pestään.
Miten kuivaus onnistuu parhaiten koneen omalla ohjelmalla? Ei yleensä ole aikaa pysäytellä konetta 15 minuutin välein.
Avuton Aatu
Martta-apuja taas vailla
12
154
Vastaukset
- Anonyymi00001
Katso tyynyn pesuohjeesta lämpötila missä pestään. Yleensä se on 60 astetta noissa petivaatteissa. Jos täyte on sitä ontelokuitua eli on kevyt niin hyvin onnistuu pesu normaalilla ohjelmalla. Yksi tyyny kerrallaan pesuun. Valkopyykin pesujauhe on hyvä. Älä käytä mitään huuhteluainetta! Kone pesee ja linkoaa, nostat kuivumaan teleneen päälle. Tavalliset tyynyt kuivuvat melko nopeasti jopa.
Joissain tyynyissä on jotain silikoniplapla-täytettä, niitä en uskalla itse pestä. Painoa tulee liikaa tavalliseen koneeseen märkänä, hajottaa koneen lingotessa. Olen heittänyt menemään moiset painavat tyynyt.
Voit myös viedä pesulaan tyynyt ja peitot, siellä on hyvät kuivurit. - Anonyymi00002
Lehdessä sanotaan sitä ja tätä. Heitän muistaessani tyynyt 30 asteen
pikapesuun eli korkeintaan kerran vuodessa ja annan niitten kuivaa kylppärissä
"oskarin orsilla" pari kertaa välillä käännellen ja pöyhien.
Joskus ostan uudet. Tyynyt on niin halpoja. Miksi niitä kirppuja alkais
säilyttelemään kauan ? - Anonyymi00003
Kuin joku kasikymppinen tuollaista kysyy. Missä tynnyrissä oikein olet kasvanut. Olen aina pessyt tyynyt 60asteessa ainakin kaksi kertaa vuodessa.
Ovat kuin uudet aina pesun jälkeen.- Anonyymi00004
Jos on vaikka mies jonka vaimo aiemmin hoitanut talouden. Saa sitä kysyä, itse ainakin vastailen ja neuvon jos osaan. Jotain uskon osaavani koska olen tällainen seniorinainen.
- Anonyymi00005
Tyynyihin saa sellaisia suojia, jotka eivät läpäise hikeä, likaa, pölyä ... Ei tarvitse pestä tyynyjä niin usein tai ei ollenkaan.
- Anonyymi00006
Minun tyyny ei ole halpa. Siksi käytän aina kahta tyynyliinaa päällekkäin, sitä alempaa en pese joka kerta.
En pesisi omassa koneesa tyynyä, on kova rasite kotikoneelle.- Anonyymi00009
Osta ihmeessä kalliiseen tyynysi tuo edellä oleva suoja. Kaksikaan kangastyynyliinaa ei tyynyäsi suojaa tarpeeksi hieltä yms. Kannattaa pestä molemmat tyynyliinat juuri sen takia.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Osta ihmeessä kalliiseen tyynysi tuo edellä oleva suoja. Kaksikaan kangastyynyliinaa ei tyynyäsi suojaa tarpeeksi hieltä yms. Kannattaa pestä molemmat tyynyliinat juuri sen takia.
En hikoile ja nukun paljon vatsallani, joten pukkaan tyynyn pois. En käytä tyynyä myöskään nukkuessani selälläni. Vain sivuilla maatessa. Käytän myös kahta aluslakanaa, josta alimmaista en vaihda joka kerta.
Sekä tyyny että patja ovat älymuovista ja kun siirryn. patja muotoutuu vartaloni ulokkeiden mukaan, esim. takaraivolle ja pakaroille tulee paikka. Kun siirryn, aikaisempi kohta nousee ylös ja taas vastaavasti uusiin kohtiin muotoutuu vartaloni mukaiset juuri oikean pehmuiset kuopat, painon mukaan valittu patja. On kotimainen tuote ja olen älyttömän tyytyväinen. Nukun todella kuin Herran kukkarossa. Ehdin vielä tilata ja saada sen Askosta.
- Anonyymi00007
Pesen tyynyt ja peiton silloin kun taloyhtiössä on keskuslämmitys päällä eli ennen joulua. Pesukone linkoaa ne. Laitan huoneenlämpöön ilmavasti esim. kuivaustelineelle tai peiton keinutuolin päälle, tyynyt toisena päivänä ja tuolin säleikköä vasten. Kuivuvat n. vuorokaudessa. Myös kylpyhuoneessa voin kuivattaa, lähellä kuivauspatteria.
- Anonyymi00008
Pesin juuri kasi tyynyä, Haahkan untuva täyte,
60 asteessa, linkous riittää, pyykkitelineelle kuivumaan ja kääntelyä, pöyhin muutaman kerran ja ihan sisätilassa kuivuivat,
Pyykkiteline olohuoneessa!- Anonyymi00010
Just noin. Kun kuivattaa sisällä talvella kun on hyvä lämmitys ja pöyhii niitä välillä niin kuivuu nopeasti. Mulla ei ole untuvia tyynyssä vaan jotain keinokuituröpelöä. Sain kerran vieraisilla untuvatyynystä todella kaamean allergiareaktion. Haukoin henkeä, oli pakko heittää tyyny lattialle.
- Anonyymi00012
Kolme kertaa vuodessa pesen tyynyni. Kuivuu pyykkitelineellä kylppärissä parissa päivässä kun ei ole kuivuria. Omassa käytössäni olevat tyynyni ovat muotoiltuja, joten niihin ei ole valmiitä tyynyliinoja vaan teen itse koska valmiit tyynyliinat liian isoja eikä pysy kunnolla tyynyn päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770