Remicade

Hoidon aloittava

Olisi kiva kuulla kokemuksia Remicade -hoidosta. Tällä hetkellä lääkitys Trexan 10mg/vko. Parin viikon päästä alkaa Remicade -pistokset. Pelottaa infektiot ja muutenkin tuntuu aika hurjalta myrkyltä.

6

1286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HLA-B27-positiivinen

Käytin Remicadea 4 vuotta erittäin hyvin tuloksin. Ensimmäisillä lääkkeenantokerroilla oli vaan tiputuksen jälkeen lievää päänsärkyä haittavaikutuksena, mutta sen jälkeen ei mitään sivuvaikutuksia. Minulla tiputusten väli oli 6 viikkoa. Mutta sitten neljän vuoden käytön jälkeen lääkkeen vaikutus ei kestänyt enää kuin vain noin kolme viikkoa, päätettiin Remicade vaihtaa Enbreliin.

Toivottavasti Remicade (vaikuttava aine: infliksimabi) sopii sinulle ja saat siitä avun! Hyvää kesän jatkoa & parempia vointeja Sinulle ja muille Remicadea saaville!

• Mäkin saan

Olen saanut Remicadea neljä vuotta, tiputus 8vkon välein. Mulla se on tehonnut tosi hyvin. Labra-arvot laskivat välittömästi kun hoito aloitettiin. Tulehdusarvot on oluu koko ajan alle 10.Syön Aravaa Remicade hoidon lisäksi.Reumalääkärin vastaanotolla käyn nykyisin puolen vuoden välein, on mennyt niin hyvin.Onko lääkärisi kertonutsulle, että kys. aine ei ole ihmiseloperäinen vaan on hiirivalkuaista? Ja että keuhkokuvat pitää ottaa säännöllisesti, koska aine voi altistaa tuberkuloosille? Mua yritettiin siirtää itsepistettävään Enbreliin, kun otin kys. asiat esille.En taloudellisista syistä voinut kuitenkaan siirtyä, koska Enbrel on tosi kallis.Kuitenkin jos olet säännöllisessä kontrollissa, kuten kaikki me Remicadet olemme, voit mielestäni olla turvallisin mielin. Sivuvaikutuksia ei kaikkia tiedetä, mutta kai sitä joskus kuollaan joka tapauksessa.
      Mun elämänlaatuni on kohonnut hoidon myötä, voin elää lähes kuten muutkin, eli voin lämpimästi suositella. Ja siihen tiputukseenkin tottuu :)

• Malla

Edelliseltä kysyisin... Muistatko kuinka pian lääke alkoi vaikuttamaan? Missä nivelissä suurimmat kivut sijaitsevat?

• Mäkin saan
        Malla kirjoitti:

Edelliseltä kysyisin... Muistatko kuinka pian lääke alkoi vaikuttamaan? Missä nivelissä suurimmat kivut sijaitsevat?

Sain Remicadesta esitteen, josa käyttäjä kertoi kuinka seuraavana päivänä hyppäsi lattialle ja alkoi kävellä ilman päkiäarkuutta. Naureskelin. Mutta totesin seuraavan päivän aamuna tipan jälkeen, että kävely sujui ilman arkuutta. Kunnollinen hoitovaste tuli muistaakseni muuttámassa kuukaudessa. Nykyisin elän kuten muut ihmiset. Tietty eihän se korjaa reuman jo jättämiä jälkiä, esim. mulla lonkan nivelrikko kiusaa jäykkyydellään edelleen, mutta ihana kävellä normaalisti ja jopa juosta.
        Mulla tauti on alkanut isoista nivelistä ja ne on olleet koko ajan kipeimmät. Nesteilyä ei ole tämän 4v:n aikana ollut, enkä myöskään ole saanut yhtään kortisonipiikkiä.Sivuvaikutukset mua mietityttää...

• Remi
        Mäkin saan kirjoitti:

Sain Remicadesta esitteen, josa käyttäjä kertoi kuinka seuraavana päivänä hyppäsi lattialle ja alkoi kävellä ilman päkiäarkuutta. Naureskelin. Mutta totesin seuraavan päivän aamuna tipan jälkeen, että kävely sujui ilman arkuutta. Kunnollinen hoitovaste tuli muistaakseni muuttámassa kuukaudessa. Nykyisin elän kuten muut ihmiset. Tietty eihän se korjaa reuman jo jättämiä jälkiä, esim. mulla lonkan nivelrikko kiusaa jäykkyydellään edelleen, mutta ihana kävellä normaalisti ja jopa juosta.
        Mulla tauti on alkanut isoista nivelistä ja ne on olleet koko ajan kipeimmät. Nesteilyä ei ole tämän 4v:n aikana ollut, enkä myöskään ole saanut yhtään kortisonipiikkiä.Sivuvaikutukset mua mietityttää...

Tuttu juttu tuo, että Enbrelliin ei voi siirtyä taloudellisista syistä. Kiva elämän filosofia tuo, että kuollaan me kuitenkin. Se jos mikä on totta.

Kuules mitä käytännössä jää Aravan hinnaksi kk kohti? Taitaa olla hitsin kallista verrattuna Trexaniin?

• Hiirivalkuainen
        Remi kirjoitti:

Tuttu juttu tuo, että Enbrelliin ei voi siirtyä taloudellisista syistä. Kiva elämän filosofia tuo, että kuollaan me kuitenkin. Se jos mikä on totta.

Kuules mitä käytännössä jää Aravan hinnaksi kk kohti? Taitaa olla hitsin kallista verrattuna Trexaniin?

Arava on myös kallis. Otan sitä yleensä vain sen 30 tbl purkin ja jos nyt oikein muistan, maksan siitä n. 30 e. Purkin kyljessä on hinta 92.67, mutta mulla on tietty erityiskorvaus näistä lääkkeistä.
        Sain uutta sisäpiirin tietoa Remicadesta, kun soitin saamaani yhteystietoon. Ei ollut mitään mieltä ylentävää kuulla, että kyseinen aine SAATTAA aiheuttaa meille aivokasvaimet tai syövän, ja kuulemma kun aikaa kuluu, kuollaan me kaikki noihin haittavaikutuksiin. Kivaa! Tiedän kuolevani dramaattisesti! No toki meille tehtiin selväksi aloittaessamme, että aine on niin uusi, että suurempia tietoja ei vielä ole olemassa, mutta en haluaisi kuitenkaan olla tilastoissa se potilas nro XXX, joka kuoli niihin ja niihin haittavaikutuksiin.
        Sen voin sanoa kuitenkin, että nyt on hyvä olla vaikka se kasvain tai mikä lie jossain päin kasvaisikin. Mieluummin elän lyhyesti ja täysillä kuin pitkään kituen... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7017
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      836
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe