Pohjanmaan ja Itä-suomen ero. Esimerkki

Anonyymi-ap

Tämä tarina on totta mutta en muista mitä firmat tarkalleen ottaen valmisti. Mutta esimerkkinä sen vain kerron. Oli pohjalainen firma joka valmisti muistaakseni kaapistoja tms. Tuotteet veti hyvin ja firma pyöri. Naapurin isäntä tai vastaava tuli ja esitti että sinä kun teet noita kaapistoja, niin minä voisin valmistaa sinulle ovia niihin. Já kas, näin tehtiin ja syntyi työtä ja hyvinvointia taas lisää alueelle. Yhteistyöllä homma toimii ilman kateutta.

Mutta Pohjois-karjalassa ja Itä-suomessa samassa tilanteessa olisi toimittu niin että olisi laitettu kapuloita toisen rattaisiin kateuden takia niin paljon kuin pystytään tai jopa tuhottu kyseinen yritys jotenkin.

Pohjalaisella on itsetuntoa niin voi suoda muillekin hyvää.

Itä-suomessa on kateus jolla on tuhottu alueen kehitys ja siksi itä-suomi on maan kehitysaluetta. Täysin itse väärillä asenteilla ja kieroudella aiheutettuja ongelmia.

30

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itä-suomessa ei tarvitse kuin kertoa, että olen suunnittelemassa yritystä niin se dissataan ja mitätöidään jo valmiiksi konkurssiin meneväksi ennen kuin on edes syntynyt koko yritys. Surullista ja säälittävää tällaiset elämänasenteet. Ei voida suoda muille mitään hyvää.

• Anonyymi00018

Tein tuon sisältöisen aloituksen muistaakseni alle vuosi sitten. Oli ilmeisen hyvä aloitus, koska kelpasi tuolle luuserille.

• Anonyymi00002

Itäsuomesssa on myrkytetty ilmapiiri. Hyvin huono alue kasvattaa lapsia. Saavat täysin väärät mallit elämään

• Anonyymi00003

Olipa narsistinen aloitus.

• Anonyymi00004

Aloitus ja kaksi vastausta itselleen, pysyy kannatus kunnossa...😂🤣
      Hullu on hullu vaikka voissa paistaisi...

• Anonyymi00009

Äänestää vielä omia viestejään.

• Anonyymi00006

Aloittajalla on vilkas mielikuvitus sekä narsistinen luonne.

• Anonyymi00007

Pohjanmaalla on tunnetusti paljon insestiä.

• Anonyymi00008

Pohjanmaalla on hyvä itsetunto ihmisillä

• Anonyymi00017

EIkä ole. Nehän on ihan höpöjä. MUHAHAAA

• Anonyymi00010

Lopullinen todiste aloittajan idiotismista.

• Anonyymi00011

Täysin totta jokainen sana.

• Anonyymi00012

Niuvassa varmaankin aikaa riittää sepusteluun kuten aloittajanössöllä.

• Anonyymi00013

Kateellinen olen nautin kun toisella menee huonosti.

• Anonyymi00014

Ota kiljua ja rauhoitu

• Anonyymi00015

Itse kun olen juntti kahvipöydässä kova itseäni kehumaan haukun nälvin muut

• Anonyymi00016

Eikö kannattaisi parantaa sitten tapansa ja tehdä parannus kun kerran itse myöntää itselleen tuon asian. moni ei edes myönnä vaikka tekee vääryyttä

• Anonyymi00019

"Itse kun olen juntti kahvipöydässä kova itseäni kehumaan haukun nälvin muut" miksi rankaiset syyttömiä omasta pahoinvoinnistasi?

• Anonyymi00020

Minussa ei ole vikaa muissa on se on koiralle oikein että luu on kovaa ja koppi vuotaa revi siitä.

• Anonyymi00021

Tarkoittaako tämä viesti että pääsit viimein kapakasta kotiin, huomasit että kaapissa ei ole kuin makaronia ja kämppä kuin pommin jäljiltä? Se on kyllä pitkälti oma vika.

• Anonyymi00032

Hyvinkö onnistui?

• Anonyymi00022

Olen törmännyt tähän ilmiöön suomalaisissa kauttaaltaan kaikkialla Suomessa kylissä ja pienissä kaupungeissa.Se on kylämentaliteetti se. Mummini P'Karjalasta oli juuri tuollainen ja isäni samanlainen sellanen joka sanoillaan vetää tikapuut toisen alta.Sama homma Lapissa

• Anonyymi00023

Pohjanmaalaisissa ja karjalaisissa on kuitenkin yksi yhdistävä piirre.Se on suoruus. Karjalaisia on muuttanut aikoinaan Pohjanmaallekin.

• Anonyymi00024

Vai suoruus. P karjala on tunnettu kieroudestaan.

• Anonyymi00025

Kiero olen ja ylpeä siitä naaman edessä hyvää kaveria selän takana haukun keksin vaikka päästä perättömiä juttuja se on Minulle ihan normaalia.

• Anonyymi00028

Olet ylpeä vääryyden harjoittamisesta? oletko koskaan lukenut Raamatusta kohtaa viimeisestä tuomiosta?

• Anonyymi00027

Käväisin mielenkiinnosta lukaisemassa pohjanmaan osastoja: ihan samanlaista valitusta kateudesta sun muista vastaavista ilmiöistä.

• Anonyymi00029

Pohjanmaalla kateelllinen yrittää itse enemmän saavuttaakseen kateuden kohteen tason. Lapsellista kilpailua sekin on mutta ei tuhoa muita ihmisiä. Itä-suomessa tuhotaan toisia ihmisiä ja sabotoidaan alueen kehitys ja ihmistenvälinen luottamus.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Pohjanmaalla kateelllinen yrittää itse enemmän saavuttaakseen kateuden kohteen tason. Lapsellista kilpailua sekin on mutta ei tuhoa muita ihmisiä. Itä-suomessa tuhotaan toisia ihmisiä ja sabotoidaan alueen kehitys ja ihmistenvälinen luottamus.

Äitisikö se äänestää välittömästi kommentointiasi vai onko oma sormi liipasimella?

• Anonyymi00031

Aloittajaa jurppii koska hänellä ei ole mitään sellaista josta kukaan olisi hänelle kateellinen. Tuntee itsenä pätemättömäksi ja siksi kiukkuaa nyt pakkomielteisenä ja haluaa että hänet huomattaisiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe