Kyllä Kajaanissa on paljon työttömiä jotka pitäisi saada tekemään rahansa eteen jotain töitä.! Esim puuntekoa,katujen siivoamista voisi näille venkuloille tarjota.!
Kajjaanin työttömät laitettava risuja keräämään
63
649
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kajaanissa on myös paljon eläkeläisiä joille voi tarjota samaa tekemistä vapaa-ehtoisesti tai pakolla.
Nähdäkseni eläkeläiset ovat juuri niitä toimettomia joilla aikaa riittää ja ovat riesana sote sektorilla suurimpina kuluttajina veronmaksajien rahoja.- Anonyymi00002
Halpamaista puhetta -eiköhän meidän eläkeläiset ole tehneet työnsä ja ovat ansaitula eläkkeellä. Monet heistä ovat sairauden rajoittamia, vaikka kuinka haluaisivat tehdä työtäkin.
Hyvä kun tulevat toimeen itsensä kanssa. Oma äitini on kasvattanut ison perheen ja on liikuntarajoitteinen —eikä mikään riesa kenellekkään. Apua pitää saada silloin kun sitä tarvitsee he ovat tämän ansainneet. Puhut todella ala-arvoisesti eläkeläisistä. - Anonyymi00017
Olen eläkkeellä ja maksan eläkkeestäni 680 euroa veroja /kk. Veroprosenttini on 26,8 %.
Yhteiskunnan tukia kulutan julkisen terveydenhuollon palveluiden kautta. Perussairauksia ei ole todettu. Lääkärissä olen käynyt viimeksi 2017 kaksi kertaa saman vamman vuoksi.
Julkista liikennettä en käytä. Asuntoni olen rakentanut itse ilman yhteiskunnan varoja ja tuolloin jouduin käyttämään rakennusvalvonnan palveluita joista maksoin silloisen tariffin mukaisesti. Kaivoja on omi samoin jätevesien käsittelyjä ja yksi viemäriosuuskunnan osakkauus jonka rakennushanketta Eu, Suomen valtio ja tukivat osaltaan veronmaksajien rahoista ja loput omasta pussista.
Yhteiskunnan varoin rakennettua tieverkostoa käytän mutta niitä pitkin en pääse perille kotiimme, mökillemme enkä myöskään eri kunnissa sijaitseville kiinteistöillemme.
Nämä puuttuvat kulkuyhteydet olemme rakentaneet itse omalla kustanuksellamme poislukien Kemera ja Metka tuet joita yhteen kuudesta kohteesta on saatu.
Olemme myös maksavina osakkaina 4 yksityistiekunnassa.
Risusavotoita on riittänyt ja myös maattomien ja satunnaisten marja ja metsämiesten vaatimuksia tienvarsirisujen raivaamisesta . Aiemmin tein kunnostuksia korvauksetta joten kustannustietoisuutta on kokemusasiantuntijan näkökulmasta.
Jossai vaiheessa kiitostakin sateli mutta nykyisin tämä on pelkkää valitusten valtakuntaa.
Nyt olen ulkoistanut nuo risusavotat, metsien kunnostukset ja harvennukset metsäyhtiöille. Hoitakoot vuorostaan ja yrittäköön pitää tienvarsirisukot siisteinä ja tieverkostot kunnossa edes omilta jäljiltään. Jos metsästä kertyvät hakkutulot eivät riitä risukoiden kasvukunnossa pitämiseen niin siirrän maani suojelukohteiksi niin saatte syytellä ihmisten sijaan valtiota ja kuntaa kun marjastus ja metsästys sekä kulkeminen ei onnistu sillä uudella sähköautolla jonka hankkimiseen olette käyttänyt valtion veroeuroja ja luonnollisesti käytätte myös sitä rahaa jota vielä ole tienanneet. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja maksan eläkkeestäni 680 euroa veroja /kk. Veroprosenttini on 26,8 %.
Yhteiskunnan tukia kulutan julkisen terveydenhuollon palveluiden kautta. Perussairauksia ei ole todettu. Lääkärissä olen käynyt viimeksi 2017 kaksi kertaa saman vamman vuoksi.
Julkista liikennettä en käytä. Asuntoni olen rakentanut itse ilman yhteiskunnan varoja ja tuolloin jouduin käyttämään rakennusvalvonnan palveluita joista maksoin silloisen tariffin mukaisesti. Kaivoja on omi samoin jätevesien käsittelyjä ja yksi viemäriosuuskunnan osakkauus jonka rakennushanketta Eu, Suomen valtio ja tukivat osaltaan veronmaksajien rahoista ja loput omasta pussista.
Yhteiskunnan varoin rakennettua tieverkostoa käytän mutta niitä pitkin en pääse perille kotiimme, mökillemme enkä myöskään eri kunnissa sijaitseville kiinteistöillemme.
Nämä puuttuvat kulkuyhteydet olemme rakentaneet itse omalla kustanuksellamme poislukien Kemera ja Metka tuet joita yhteen kuudesta kohteesta on saatu.
Risusavotoita on riittänyt ja myös maattomien ja satunnaisten marja ja metsämiesten vaatimuksia tienvarsirisujen raivaamisesta . Aiemmin tein kunnostuksia korvauksetta joten kustannustietoisuutta on kokemusasiantuntijan näkökulmasta.
Jossai vaiheessa kiitostakin sateli mutta nykyisin tämä on pelkkää valitusten valtakuntaa.
Nyt olen ulkoistanut nuo risusavotat, metsien kunnostukset ja harvennukset metsäyhtiöille. Hoitakoot vuorostaan ja yrittäköön pitää tienvarsirisukot siisteinä ja tieverkostot kunnossa edes omilta jäljiltään. Jos metsästä kertyvät hakkutulot eivät riitä risukoiden kasvukunnossa pitämiseen niin siirrän maani suojelukohteiksi niin saatte syytellä ihmisten sijaan valtiota ja kuntaa kun marjastus ja metsästys sekä kulkeminen ei onnistu sillä uudella sähköautolla jonka hankkimiseen olette käyttänyt valtion veroeuroja ja luonnollisesti käytätte myös sitä rahaa jota vielä ole tienanneet.Oletko tutustunut rahoitusmallin mistä maksettujen eläkkeiden rahat tulevat.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Oletko tutustunut rahoitusmallin mistä maksettujen eläkkeiden rahat tulevat.
Ei tarvetta tutustua koska takana 39 v katkeamaton työura palkkatyössä.. Eikä tuohon 39 vuoteen mahtunut tällaista katkeraa nillitystä niitä kohtaan joilla vakituista työtä ei aina ollut.
Oletko tutustunut mikä näitä Purra- tyylisiä aktivaattoreita vaivaa. Kainuussa eli aiemmin ajatusmalli Työtä-kaikille. Mitä sille projektille nykyisin kuullu tai sille Huotarille joka taisi toimia myös kansan etua ajamassa eduskunnassa. - Anonyymi00025
Kyllä! Olet täysin oikeassa ja suurin osa ihmisistä on samaa mieltä!
- Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
Nyt olen ulkoistanut nuo risusavotat, metsien kunnostukset ja harvennukset metsäyhtiöille. Hoitakoot vuorostaan ja yrittäköön pitää tienvarsirisukot siisteinä ja tieverkostot kunnossa edes omilta jäljiltään. Jos metsästä kertyvät hakkutulot eivät riitä risukoiden kasvukunnossa pitämiseen niin siirrän maani suojelukohteiksi niin saatte syytellä ihmisten sijaan valtiota ja kuntaa kun marjastus ja metsästys sekä kulkeminen ei onnistu sillä uudella sähköautolla jonka hankkimiseen olette käyttänyt valtion veroeuroja ja luonnollisesti käytätte myös sitä rahaa jota vielä ole tienanneet."Hoitakoot vuorostaan ja yrittäköön pitää tienvarsirisukot siisteinä "
Minä olin nuorena miehenä muutaman kuukauden risusavotta hommissa, sitä sanottiin ympäristöhoidon työksi. Aika kului oikein mukavasti raikkaassa syysilmassa, palkka oli sentään vähän parempi kuin mitä löhöilystä sohvalla maksettiin. Kaikki rehellinen työ on arvokasta enkä ymmärrä miksi risusavottaa halvennetaan. - Anonyymi00029
Anonyymi00002 kirjoitti:
Halpamaista puhetta -eiköhän meidän eläkeläiset ole tehneet työnsä ja ovat ansaitula eläkkeellä. Monet heistä ovat sairauden rajoittamia, vaikka kuinka haluaisivat tehdä työtäkin.
Hyvä kun tulevat toimeen itsensä kanssa. Oma äitini on kasvattanut ison perheen ja on liikuntarajoitteinen —eikä mikään riesa kenellekkään. Apua pitää saada silloin kun sitä tarvitsee he ovat tämän ansainneet. Puhut todella ala-arvoisesti eläkeläisistä.Te ette ole ansainneet eläkkeitänne, ne joutuu maksamaan nuoremmat työssä käyvät.
- Anonyymi00032
Eläkeloiset töihin! Ovat nauttineet helposta rahasta liian kauan!
- Anonyymi00036
Anonyymi00029 kirjoitti:
Te ette ole ansainneet eläkkeitänne, ne joutuu maksamaan nuoremmat työssä käyvät.
No pistähän nyt töppöstä toisen eteen sinä eläkeläisten kadehtija että saat pullean pankkitilin ja asunnon ja ja kesämökin ja terveyden ja matkustele siinä ohessa ja perusta perhe ja tee liuta lapsia ja maksa ansiotuloverot sähköt vedet autoverot kiinteistöverot ruokasi vaatteesi ja sairauskulut sillä niitäkin tulee varmasti ainakin hammashoito. Mieti sitten mistä nykyiset eläkeläiset on eläkkeensä ansainneet. Ja me kiitämme ammattiliittoja jotka ovat puolustaneet työntekijöitä ja työstämme olemme saaneet jonkinlaisen korvauksen Nyt te annatte nämä politiikkojen tuhota liitot ja nauttikaa tulevista " eläkkeistänne" . Ja menkää itse keräämään koirienne pas... ja mitä ikinä keksitte mielen virkistykseksi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
666
- Anonyymi00039
Anonyymi00032 kirjoitti:
Helppoa rahaa oli pankkilainojen 16.4 % korot asuntoluotossa ja yönyli vekselikorot 40 %. pankkivekseleissä. Nekin hoidettiin.
- Anonyymi00003
Ja eduskunnasta pudonneet sopeutumisrahalla olevat myös.
- Anonyymi00004
Huuhkajanvaaran sekä Lohtajan loiset töihin
- Anonyymi00005
Työttömät tulee jakaa yrityksiin ja kun työnteko alkaa maistumaan voidaan maksaa palkka
- Anonyymi00006
Vahva tämä!
- Anonyymi00007
Mikä laki oikeuttaa jakaa työttömät yrityksiin?
Luuletko, että yritykset ottavat seinien sisäänsä yhtään ylimääräistä henkilöä joille pitää ottaa vakuutus?
Työnantajalla on lakisääteiset velvoitteet ja työturvallisuuslaki /valvonta lakeineen on yksiselitteinen työnantajan velvollisuus. - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mikä laki oikeuttaa jakaa työttömät yrityksiin?
Luuletko, että yritykset ottavat seinien sisäänsä yhtään ylimääräistä henkilöä joille pitää ottaa vakuutus?
Työnantajalla on lakisääteiset velvoitteet ja työturvallisuuslaki /valvonta lakeineen on yksiselitteinen työnantajan velvollisuus.Työvoimapolitiikka. Kerros sinä mikä laki velvoittaa meidät yrittäjät ja työssäkäyvät maksamaan elämäntapatyöttömien kaljan kittaamisen? Kun työttömältä viedään tuet ja pannaan oikeisiin töihin, hän huomaa hetken kuluttua että kun tekee kuten muutkin saa paremmat elinolot, ja että on turhaa kapinoida yhteisöä vastaan, sillä yhteisö mahdollistaa työttömän olemassaolon. Samalla hän voi tehdä jotain sellaista mikä häntä hyödyttää. Palveleminen yrityksissä on työttömälle hyödyllisempää kuin risujen kerääminen sillä noheva työtön voidaan palkata. Vaikka minun puolestani työttömät saisi laittaa siirtämään sorakasaa lapiotyöllä loputtomasti paikasta toiseen sossun tukiaan vastaan. Nykyinen järjestelmä ei kestä joutenoloa toisten kustannuksilla. Siihen on laitettava muutos
- Anonyymi00014
Työttömäthän ovat juurikin näissä yrityksissä ilmaisissa työkokeiluissa tai kurssien työharjoitteluissa. Mutta sitten kun tämä työkokeilu tai työharj. päättyy niin eipä ole näkynyt niitä yrittäjiä kiinnostavan palkkaaminen töihin vaikka kuinka hyvin olet tehnyt ne palkattomat työsi. Suomeksi sanottuna kapitalismin suomaa työttömän ihmisen orjuuttamista. Orjana ilmaiseksi saat tehdä loppuelämän näille työt joita itse yrittäjät eivät "jouda" tekemään. Pitkäaikaistyötön sairauksien takia ei koskaan työllisty oikeasti eikä hänellä koskaan kerry eläke eikä sairas pitkäaikaistyötön voi itsekkään perustaa yritystä, kun olet työkuntosi puolesta pudonnut jo palavaan kuoppaan. R ungari riepu petteri ja irvileuka riikka se vaan keksii lisää orjuuttavia keinoja huonompi osaisille että ahneet kapitalistit voi kiertää verojaan ja laittaa kikkien maksamat verorahat veroparatiiseihinssa huijarifirmoineen. Äänestäkää vaan juntit ja leikkijupit seuraaviihinkin vaaleihin nämä pökiöt.Tästä hyötyy isot huijari veronkiertofirmat joissa kaikilla eduskunnassa olevilla on osaakkeet joista ei puhuta ääneen, pienyrittäjät on tässä ihan mopen asemassa .mutta he leikkiäkseen sitä juppia äänestävät näitä pökiöitä. Toki tämä orjuutus on jo alkanut 90 luvun lamasta alkaen,että on siinä montaa erilaista hallitusta kerennyt olla ja mennä ja koskaan ei ole sairaimpien ja köyhimpien asioista välitetty kunhan vaan ne kataiset on saatu vaan sinne brysseliin. Eli ihan sama ketkä siellä hallituksessa on niin sonta ja virtsa valuu alaspäin,näin se on aina mennyt ja tulee menemään.
- Anonyymi00020
Anonyymi00009 kirjoitti:
Työvoimapolitiikka. Kerros sinä mikä laki velvoittaa meidät yrittäjät ja työssäkäyvät maksamaan elämäntapatyöttömien kaljan kittaamisen? Kun työttömältä viedään tuet ja pannaan oikeisiin töihin, hän huomaa hetken kuluttua että kun tekee kuten muutkin saa paremmat elinolot, ja että on turhaa kapinoida yhteisöä vastaan, sillä yhteisö mahdollistaa työttömän olemassaolon. Samalla hän voi tehdä jotain sellaista mikä häntä hyödyttää. Palveleminen yrityksissä on työttömälle hyödyllisempää kuin risujen kerääminen sillä noheva työtön voidaan palkata. Vaikka minun puolestani työttömät saisi laittaa siirtämään sorakasaa lapiotyöllä loputtomasti paikasta toiseen sossun tukiaan vastaan. Nykyinen järjestelmä ei kestä joutenoloa toisten kustannuksilla. Siihen on laitettava muutos
Siksi, että laki velvoittaa sekä työnantajan että työntekijän maksamaan työttömyys vakuutusta josta erittäin pieni osa menee työttömille.
- Anonyymi00022
Miksi yrityksiin, miksei suoraan palkkio virkoihin julkiselle sektorille ? Tai kuntiin kuntien varajohtajiksi ja vuorotteluvapaa pääliköiksi ?
Hallintohimmeleihin koska ne ovat kestävä ratkaisu ja hyvä palkkaisethan ne tässä maassa väittävät pienituloisia elättävän maksamillaan veroilla . Siinä ratkeaisi moni ongelma ja kotimaan kulutus kääntyisi nousuun kaikilla muillakin aloilla kuin Alkossa ja lounasravintoloissa.
- Anonyymi00008
Kertoisitko miten Kainuussa 4000 työtöntä työnhakijaa saadaan kaikki työllistymään, jos avoimien työpaikkojen määrä on 250kpl?
- Anonyymi00010
Laittamalla lapio käteen ja lapioimaan lunta. Kesällä keräämään roskat teiden varsilta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Laittamalla lapio käteen ja lapioimaan lunta. Kesällä keräämään roskat teiden varsilta.
Suomen laki kieltää orjatyövoiman.
- Anonyymi00013
reippaasti vaan kaikille lapio ja työllistävä vaikutus kun hakkaavat autoja lommoille
- Anonyymi00015
Montako työtöntä saat risujasi kasaamaan? Paiski vain kovemmin töitä jotta Reijo saa keppanaa, jäkismatsit tuppaa oleen aamupäivällä joo..
- Anonyymi00019
Energiapuun korjuuseen saat 250 euroa /ha Metka tukea ja 200 eur /ha . hakuaika tammikuu 2027. Työt voit aloittaa aikaisintaan heinäkuu 2026.
Työnantajana tarvitset luonnollisesti Ly- tunnuksen ja työnantajarekisteri ilmoituksen sekä sen metsäpalstan tai sopimuksen hakkuuoikeudesta.
Montako työtöntä aiot palkata vai tilaatko tekijät kuten marjayritykset ? - Anonyymi00034
Anonyymi00019 kirjoitti:
Energiapuun korjuuseen saat 250 euroa /ha Metka tukea ja 200 eur /ha . hakuaika tammikuu 2027. Työt voit aloittaa aikaisintaan heinäkuu 2026.
Työnantajana tarvitset luonnollisesti Ly- tunnuksen ja työnantajarekisteri ilmoituksen sekä sen metsäpalstan tai sopimuksen hakkuuoikeudesta.
Montako työtöntä aiot palkata vai tilaatko tekijät kuten marjayritykset ?Ilmaiseksi hommaa työttömät siihen rapsehtimaan ja työtön itse ostaa sahatkin yms. muut välineet ,että pääsee metsänomistajalle orjatöihin. Kun ei ne laittomat latokahvilatkaan enää kannata toreilla.
- Anonyymi00016
Telia potkii 168 henkilöä, lapio hommiako ois risukossa???
- Anonyymi00023
Puunteko ei käy, kun puut poltetaan tulee pienhiukkasia eko-hippien nokkaan.
Mutta työttömät voisi polkea kuntopyöriä joissa olisi joku generaattori kiinni.
Soijalla eläviltä voisi letkuttaa jäännöskaasut talteen, tai syöttää sitä bovaer lisäainetta kun sitä olisi nyt saatavilla runsaasti. - Anonyymi00024
Mene sinä eläkeläinen töihin! Työtä tekevät sinunkin loisimisen maksaa!
- Anonyymi00026
On se kummallista että suomalaiselle yrittäjälle kelpaa vain suomalainen ilmainen orjatyövoima tai ulkomailta tilattu halpatyöntekijä. Suomalainen kelpaa vain ilmaistyöhön, palkkatyöt varattu ulkomaalaisille ja mahdollisimman halvalla.
Suomi nousuun!- Anonyymi00028
AY-liikkeeltä vaaditaan jämäköitä otteita jos alkaa olla orjatyötä pilkkapalkalla.
- Anonyymi00040
Olisi työttömille todellakin risusavotta töitä meillä kun noin 60 hehtaaria taimikon hoitoa olisi vähän enempi ja vähempi rästissä..Tänne voitas ottaa talkoisiin ainakin 20 työtöntä päivärahalla +9€ lisällä risu savottaan..!
Löytyy myös vanha talo missä voi olla majoittuneena viikolla ja saa tehdä ruokansa siellä sekä peseytyä.
Menisi hyvin kuntouttavana työtoimintana sekä hyvää kokemusta metsän hoitoon samalla ja työhön ohjeistus tulisi talon puolesta.!- Anonyymi00041
Oras yhteys metsänhoitoyhdistykseen niin hommat rupeeaa tapahtumaan.
- Anonyymi00043
Itse olen tehnyt taimikonhoitotyötä raivurilla palkkatyönä ja sanoisin näin siltä kantilta katsottuna, että metsänomistajana toimisit typerästi jos palkkaat metsäpalstoillesi ammattitaidottomia tekemään työtä palkatta, joka saa aikaan sen ettei orjillasi ole motivaatiotakaan osaamisen lisäksi. Palkinnoksi saat arvokkaan taimikkosi pilalle ja korvauksiahan et tule saamaan. Sillä sinähän se kehut antavasi ne ohjeistuksetkin. Et voi syyttää orjiasi jos heillä ei ole osaamista. Että onnea matkaan vain taimikon hoitoon tai tee vaan itse savottasi äläkä käytä ilmaisia tekijöitä. Tuollaiset orjatyön käyttäjät vievät meiltä ammattilaisilta työt. Se että kerrot taimikon olevan enempi ja vähempi rästissä kertoo että olet persaikinen ja haluaisit olla maksamatta työstä joka on raskasta ja kuluttavaa, ja joka lisäksi vaatii ammattitaitoa ymmärtää taimikonhoidon tehtävänkuvat. Sinulla ei kirjoituksesi mukaan sitä ole vaikka kehutkin omistavasi metsää. Itselleni ei ole kertaakaan tullut töissä vastaan metsänomistajaa, joka olisi halunnut ilmaisen työntekijän. He kysyvät yleensä osaajia ja maksavat työnlaadusta.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Itse olen tehnyt taimikonhoitotyötä raivurilla palkkatyönä ja sanoisin näin siltä kantilta katsottuna, että metsänomistajana toimisit typerästi jos palkkaat metsäpalstoillesi ammattitaidottomia tekemään työtä palkatta, joka saa aikaan sen ettei orjillasi ole motivaatiotakaan osaamisen lisäksi. Palkinnoksi saat arvokkaan taimikkosi pilalle ja korvauksiahan et tule saamaan. Sillä sinähän se kehut antavasi ne ohjeistuksetkin. Et voi syyttää orjiasi jos heillä ei ole osaamista. Että onnea matkaan vain taimikon hoitoon tai tee vaan itse savottasi äläkä käytä ilmaisia tekijöitä. Tuollaiset orjatyön käyttäjät vievät meiltä ammattilaisilta työt. Se että kerrot taimikon olevan enempi ja vähempi rästissä kertoo että olet persaikinen ja haluaisit olla maksamatta työstä joka on raskasta ja kuluttavaa, ja joka lisäksi vaatii ammattitaitoa ymmärtää taimikonhoidon tehtävänkuvat. Sinulla ei kirjoituksesi mukaan sitä ole vaikka kehutkin omistavasi metsää. Itselleni ei ole kertaakaan tullut töissä vastaan metsänomistajaa, joka olisi halunnut ilmaisen työntekijän. He kysyvät yleensä osaajia ja maksavat työnlaadusta.
Nykyään työ kuin työ on hyvää terapiaa työttömille.
Se on vaan niin - Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Se on vaan niinSitten siitä työstä kuuluu maksaa palkka eikä hehkuttaa ilmaistyöntekijöitä metsäpalstoilleen.
Työ on terapiaa ja työstä kuuluu palkka työntekijälle. Takuuvarmasti sinä et tekisi hetkeäkään töitä palkatta. Miksi vaadit sitä siis muilta. Työ sosiaalitukia vastaan ilman työsopimusta ei ole työtä, se on vaan niin. Eihän mitään työsopimustakaan tehdä. Työttömän ei siis tarvitse tehdä mitään tuottavaa, riittää että velvoitteet täyttyvät. Tämän takia et saa tuottavaa työvoimaa metsäpalstoillesi. Nämä yhteiskunnan hyväksikäyttäjät ilmaistyön teetättäjät ja sellaisen kannattajat omalla ahneudellaan syövät töitä pois meiltä työssäkäyviltä ja polkevat palkkoja ja työehtosopimuksia. Se että haluaa teetättää heikoimmilla töitä kertoo pään sisäisistä ongelmista. Työttömät pitää saada töihin, mutta työstä kuuluu maksaa palkka. - Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Sitten siitä työstä kuuluu maksaa palkka eikä hehkuttaa ilmaistyöntekijöitä metsäpalstoilleen.
Työ on terapiaa ja työstä kuuluu palkka työntekijälle. Takuuvarmasti sinä et tekisi hetkeäkään töitä palkatta. Miksi vaadit sitä siis muilta. Työ sosiaalitukia vastaan ilman työsopimusta ei ole työtä, se on vaan niin. Eihän mitään työsopimustakaan tehdä. Työttömän ei siis tarvitse tehdä mitään tuottavaa, riittää että velvoitteet täyttyvät. Tämän takia et saa tuottavaa työvoimaa metsäpalstoillesi. Nämä yhteiskunnan hyväksikäyttäjät ilmaistyön teetättäjät ja sellaisen kannattajat omalla ahneudellaan syövät töitä pois meiltä työssäkäyviltä ja polkevat palkkoja ja työehtosopimuksia. Se että haluaa teetättää heikoimmilla töitä kertoo pään sisäisistä ongelmista. Työttömät pitää saada töihin, mutta työstä kuuluu maksaa palkka.HOHOHOHO! ET sinä vassari missään töissä ole 🤣 Siis luuletko sinä että täällä uskotaan sinun olevan jokin metsäduunari? Etkö sinä enää olekaan siellä etelässä mamujen kanssa "paiskimassa hommia"? Sinä olet tasan tarkkaan vajaapäinen vasemmistolainen työtön ja minä tiedänkin kuka torvelo sinä olet. Sinä tohelo olet vain nähnyt kun tehdään töitä. Ja tasan laitetaan tuommoiset sossuntukia vastaan töihin. Ja sinähän teet priimaa kun sanotaan. Vai muka "ammattilainen" 🤣
- Anonyymi00054
Anonyymi00044 kirjoitti:
Se on vaan niinvarmaan noin mutta kun siitä työstä pitää lain mukaan maksaa palkkaa orjatyö on kiellettyä laissa.
Lue tuomioistuimen päätöksiä mitä saa orjatyövoiman käytöstä.
Tulee vankeutta ja isot korvaukset. - Anonyymi00057
Anonyymi00054 kirjoitti:
varmaan noin mutta kun siitä työstä pitää lain mukaan maksaa palkkaa orjatyö on kiellettyä laissa.
Lue tuomioistuimen päätöksiä mitä saa orjatyövoiman käytöstä.
Tulee vankeutta ja isot korvaukset.Ei se ole orjatyötä. Orjalla ei ole vapautta eikä kansalaisoikeuksia. Työtön ei menetä mitään. Työtön voi aina halutessaan olla menemättä velvoittavaan työhön ja olla ottamatta tuet vastaan 😁 Eikai nyt tukia ilmaiseksi anneta, sehän tässä on juju että tuet saavat työttömät laiskoiksi . Ja ei niitä kukaan pakota hakemaan. Jatkossa tulee olemaan ehdot sossun tuille. Vasemmistolaiset vain yllyttävät tähän ja se meille kansslaisille käy. Siksi me äänestämme Perussuomalaiset ensivaaleissa pääministeripaikan haltijaksi.
- Anonyymi00058
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sinä vassaritrolli olet tasan vain sossuntukipummi ja alkoholisti. Älä esitä olevasi metsätyöntekijä
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Ei se ole orjatyötä. Orjalla ei ole vapautta eikä kansalaisoikeuksia. Työtön ei menetä mitään. Työtön voi aina halutessaan olla menemättä velvoittavaan työhön ja olla ottamatta tuet vastaan 😁 Eikai nyt tukia ilmaiseksi anneta, sehän tässä on juju että tuet saavat työttömät laiskoiksi . Ja ei niitä kukaan pakota hakemaan. Jatkossa tulee olemaan ehdot sossun tuille. Vasemmistolaiset vain yllyttävät tähän ja se meille kansslaisille käy. Siksi me äänestämme Perussuomalaiset ensivaaleissa pääministeripaikan haltijaksi.
Perustuslaki takaa sen, että jokaisesta Suomessa asuvasta huolehditaan .
Yhdenvertaisuuslaki taas kieltää laittamasta työtöntä ja työllistä saati sitten maahanmuuttajaa eriarvoiseen asemaan tukien saannissa.
Jopa persujen Purra totesi, että perustuslaki tulee esteeksi risusavottaan pakottamisesta. - Anonyymi00060
Anonyymi00057 kirjoitti:
Ei se ole orjatyötä. Orjalla ei ole vapautta eikä kansalaisoikeuksia. Työtön ei menetä mitään. Työtön voi aina halutessaan olla menemättä velvoittavaan työhön ja olla ottamatta tuet vastaan 😁 Eikai nyt tukia ilmaiseksi anneta, sehän tässä on juju että tuet saavat työttömät laiskoiksi . Ja ei niitä kukaan pakota hakemaan. Jatkossa tulee olemaan ehdot sossun tuille. Vasemmistolaiset vain yllyttävät tähän ja se meille kansslaisille käy. Siksi me äänestämme Perussuomalaiset ensivaaleissa pääministeripaikan haltijaksi.
Unelmoida aina voi ei siinä mitään.
Mutta vastikkeellinen tuki on perustuslain vastainen. - Anonyymi00065
Jos sinulla on muka on 60 hehtaaria taimikon hoitoa rästissä, niin mikset ole huolehtinut varoja metsänhoitoa varten kun olet puukauppoja tehnyt jos sinulla on nyt vain taimikkoa jäljellä? Metsänomistajan tulee aina laittaa osa myyntituloista sivuun tulevaa metsänhoitoa ja varten ja tehdä metsänhoitosuunnitelma. Meillä on metsäyhtymä ja aina ollaan puutuloista pantu metsänhoitoa varten sivuun rahaa joista kustannetaan hoitokulut tai osa niistä. Niin tekee kaikki muutkin. Olet polttanut rahasi menemään, ja nyt sitten kerrot että metsänhoitotyösi on rästissä ja vingut ilmaisia työntekijöitä yhteiskunnalta. Enpä kyllä oikeataan usko että sinulla on aariakaan metsää, sillä tuolla hehtaarimäärällä et olisi näin tietämätätön.
Yhteiskunnanko tässä pitää maksaa sinun taimikonhoitosi? Sinähän se tässä olet yhteiskunnan kuppaaja eikä työttömät. Samalla viet ne työmaat rehellisiltä yrittäjiltä.
Minä en antaisi taimikkoani hoidettavaksi sellaisille joilla ei ole ammattitaitoa ja motivaatiota. Pahimmillaan taimikkosi hakataan alas, ja jos vielä niskapokana annat ohjeistuksen "työväellesi" niin olet itse vastuussa jäljestä etkä saa korvauksia mistään.
- Anonyymi00042
Kyllä näin kannattaa toimia .
- Anonyymi00045
Kyllä metsänomistajan kannattaa itse hoitaa metsänsä hoitotyöt !
- Anonyymi00047
Ja jos osaaminen ei riitä silloin ostetaan palvelu ammattilaiselta. Talousmetsässä kasvaa rahaa ja ahneella on paskainen loppu jos laittaa osaamattomat harventelemaan taimikkoaan. Sitä katkaistua taimea kun et istuttele takaisin. Pakkotyöllä et saa laatua, et saa motivoitunutta työntekijää. Se on koettu niin monessa sivistyneessä demokraattisessa nyky-yhteiskunnassa.
- Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ja jos osaaminen ei riitä silloin ostetaan palvelu ammattilaiselta. Talousmetsässä kasvaa rahaa ja ahneella on paskainen loppu jos laittaa osaamattomat harventelemaan taimikkoaan. Sitä katkaistua taimea kun et istuttele takaisin. Pakkotyöllä et saa laatua, et saa motivoitunutta työntekijää. Se on koettu niin monessa sivistyneessä demokraattisessa nyky-yhteiskunnassa.
Sinähän et ole mikään metsäduunari vaan tämä vajaapäinen vassari joka välillä kulkee etelässä "töissä" muka mamuja työkaverina. Ja nyt sinä olet tällä kertaa joku metsätyöntekijä 🤣 Asiahan on niin ettet sinä ole metsässä koskaan käynyt vassari. Sinähän et tee töitä vaan olet näitä Kelan pummija. Kyllä minä tuommoiset vassarit tiedän. Te ette tee töitä Demari äänestäjä sinä olet ja horiset sekavia liekö huumeista
- Anonyymi00053
Anonyymi00047 kirjoitti:
Oletko huomenna kenties presidentti vain astronautti? 🤣 Tämä palsta vassarri se on hoopo kun se esittää olevansa työsäkäyvä
- Anonyymi00048
Työssäkäyvä keskiluokka on peloteltu miten käy jos joudut työttömäksi. Sinut voidaan pakottaa näin hyväksymään heikommat työehtosopimukset joita heikennetään hiljalleen vähän kerrallaan. Mitä kaikkiea tekisit säilyttääksesi paikkasi. Työttömät kärsivät tästä tietysti mutta työväestö kokee sen oikeana asiana, sillä työttömyys on demonisoitu ja siitä on tehty syntipukki kaikelle mahdolliselle. Ja taustalla on tarkoitus nakertaa palkansaajan asemaa.
- Anonyymi00052
Nytkö sinä vajaapää vassari olet jo jokin politiikka neuvoja. Mihin se metsätyö unohtu? Oletko huomenna kenties presidentti vai mikä?
- Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
Nytkö sinä vajaapää vassari olet jo jokin politiikka neuvoja. Mihin se metsätyö unohtu? Oletko huomenna kenties presidentti vai mikä?
Ihan oikeasti sinun kannattaa tutustua työsopimuslakiin sekä perustuslakiin.
Siinä ei ole mitään politiikkaa mukana lain pykälissä toisin kuin persujen politiikka on täysillä mukana näissä risusavotta jutuissa.
Nämä jutut on vaalipuheita jolla puhutellaan kannattajia uskomaan, että näin voi toimia.
Ihan sama asia kuin ehdottaisin jokaisen persun jolla on jäsenkirja pakolla menemään harjan kanssa lakaisemaan lentokentän kiitorataa ilman palkkaa. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ihan oikeasti sinun kannattaa tutustua työsopimuslakiin sekä perustuslakiin.
Siinä ei ole mitään politiikkaa mukana lain pykälissä toisin kuin persujen politiikka on täysillä mukana näissä risusavotta jutuissa.
Nämä jutut on vaalipuheita jolla puhutellaan kannattajia uskomaan, että näin voi toimia.
Ihan sama asia kuin ehdottaisin jokaisen persun jolla on jäsenkirja pakolla menemään harjan kanssa lakaisemaan lentokentän kiitorataa ilman palkkaa.Nytkö sanelet politiikkaakin 🤣 Perustuslakeja voi muuttaa koska vaan ja sosiaaliturvan kanssa se tullaan tekemään. Ja arvaa vaan pistetäänkö sossupummit töihin tukien eteen. Meidän ei tarvitse kerätä ääniä erikseen koska meillä perussuomalaisilla on suurin kannatus.
- Anonyymi00061
Anonyymi00056 kirjoitti:
Nytkö sanelet politiikkaakin 🤣 Perustuslakeja voi muuttaa koska vaan ja sosiaaliturvan kanssa se tullaan tekemään. Ja arvaa vaan pistetäänkö sossupummit töihin tukien eteen. Meidän ei tarvitse kerätä ääniä erikseen koska meillä perussuomalaisilla on suurin kannatus.
Koitappa muuttaa perustuslakia !
Se ei onnistu yhden eikä kahden puolueen tahdosta.
Perustuslain muuttaminen vaatii 166 edustajan kannatuksen ja joku kolmesta suuresta puolueesta voi yksin sen esityksen kaataa ja siirtää esityksen seuraavien vaalien jälkeen,
Tässä istuvassa eduskunnassa pelkästään demarit voi sen esityksen kaataa.
Jos vähänkään tunnet eduskunnan toiminta tapoja perustuslain säätämisjärjestystä niin ei kannata esittää yhtään mitään. - Anonyymi00062
Anonyymi00056 kirjoitti:
Nytkö sanelet politiikkaakin 🤣 Perustuslakeja voi muuttaa koska vaan ja sosiaaliturvan kanssa se tullaan tekemään. Ja arvaa vaan pistetäänkö sossupummit töihin tukien eteen. Meidän ei tarvitse kerätä ääniä erikseen koska meillä perussuomalaisilla on suurin kannatus.
Täytyy ihmetellä minkä valmistajan äidinmaitovastiketta sinulle on juotettu ?
Alkoholin juominen voimistaa vallan tunnetta ja siksi sitä ei pidä juottaa vastasyntyneelle.
Perussuomalaiset perustettiin toukokuun 11 pv ja vuosi oli 1995. Osa perustajista ja jäsenistä ole tuolloin työttömiä sossupummeja .
On mahdollista että alkoholi on korvannut lapsuudessa laajemminkin äidinmaidon vastikkeita nykyisillä perussuomalaisilla . - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Alkoholin juominen voimistaa vallan tunnetta ja siksi sitä ei pidä juottaa vastasyntyneelle.
Perussuomalaiset perustettiin toukokuun 11 pv ja vuosi oli 1995. Osa perustajista ja jäsenistä ole tuolloin työttömiä sossupummeja .
On mahdollista että alkoholi on korvannut lapsuudessa laajemminkin äidinmaidon vastikkeita nykyisillä perussuomalaisilla .Persut ovat moukkamaisia, huonosti käyttäytyviä. Persuäänestäjille uppoaa tällainen vulgaarinen käytös ja he itse käyttäytyvät samoin. Toisten ihmisten parjaaminen on merkki siitä ettei heillä ole enää sanottavaa. Kaikki tuo öyhötys toimii vain heitä itseään vastaan.
- Anonyymi00064
Anonyymi00061 kirjoitti:
Koitappa muuttaa perustuslakia !
Se ei onnistu yhden eikä kahden puolueen tahdosta.
Perustuslain muuttaminen vaatii 166 edustajan kannatuksen ja joku kolmesta suuresta puolueesta voi yksin sen esityksen kaataa ja siirtää esityksen seuraavien vaalien jälkeen,
Tässä istuvassa eduskunnassa pelkästään demarit voi sen esityksen kaataa.
Jos vähänkään tunnet eduskunnan toiminta tapoja perustuslain säätämisjärjestystä niin ei kannata esittää yhtään mitään.Älä sanele noin vaikeita asioita persulle. Ei se perustuslaista ymmärrä mitään. Persut luulevat olevansa Suomen johtaja, kun Purra on valtionvarainministeri. He luulevat voivansa vaihdella lakeja mielensä mukaan kuten myös tekevänsä mitä haluavat eduskunnassa. Moni tällainen irtiotto on toiminut heitä itseään vastaan, kuten silmienvääntelykohu. Moni suomalainen työntekijä ja yritys on saanut hävetä maailmalla heitä.
- Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
Älä sanele noin vaikeita asioita persulle. Ei se perustuslaista ymmärrä mitään. Persut luulevat olevansa Suomen johtaja, kun Purra on valtionvarainministeri. He luulevat voivansa vaihdella lakeja mielensä mukaan kuten myös tekevänsä mitä haluavat eduskunnassa. Moni tällainen irtiotto on toiminut heitä itseään vastaan, kuten silmienvääntelykohu. Moni suomalainen työntekijä ja yritys on saanut hävetä maailmalla heitä.
vajaapää vassari se on taas asiantuntijana. Ja sehän meni taas vassarilla vihkoon! Moni suomalainen työntekijä ja yritys on ollut kiitollinen perussuomalaisten työstä ja siitä että vasemmistolaiset on pantu kanveesiin. Silmienvääntelykohu vain nosti meidän kannatusta ja vasemmisto nolasi itsensä maailmalla 🤣 Asia oli niin merkityksetön ja vasemmisto veti siitä aivan hillittömät pultit joka vain nosti meidän suosiota. Ja niitä lakeja ei nyt muuteta koska asia ei ole kiireellinen, mutta ne muutetaan että joutilaat tekevät työstä sen tukensa eteen. Se vaan on niin että perusÄSSÄ on ykkönen ja suurin duunaripuolue. Ensivaaleissa saadaan ennätysvoitto.
- Anonyymi00067
Anonyymi00062 kirjoitti:
On mahdollista että alkoholi on korvannut lapsuudessa laajemminkin äidinmaidon vastikkeita nykyisillä perussuomalaisilla .Mitäs sä nyt höpötät? En ota tuosta horinasta selvää. Siis teidän vasemmistohan tässä on sosiaalipummeja täynnä. Äänestäjiä myöten. Työttömien joukossa on tutkitusti eniten vasemmiston ja demareiden kannattajia. Perussuomalaisia ei yhtään. Ehkä joku kokoomuslainen ja kepulainen.
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Mitäs sä nyt höpötät? En ota tuosta horinasta selvää. Siis teidän vasemmistohan tässä on sosiaalipummeja täynnä. Äänestäjiä myöten. Työttömien joukossa on tutkitusti eniten vasemmiston ja demareiden kannattajia. Perussuomalaisia ei yhtään. Ehkä joku kokoomuslainen ja kepulainen.
Ammattiryhmistä eniten kannatusta perussuomalaisten puolueelle tulee työttömiltä, työntekijöiltä ja yrittäjiltä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2944176Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820