Tämä on mahdollisesti hölmö asia, mutta ajattelin kysyä tällaisesta kuitenkin.
Eli onko paastokoe kuinka herkkä menemään pieleen?
Kävin paastokokeessa ja ohjeet oli selkeät noudatin niitä muuten, mutta koeaamuna käytin nikotiinipussia aamulla jonkun aikaa.
Ihan vaistomainen teko, koska lopetin tupakoinnin viime vuoden puolella enkä aio aloittaa uudestaan, mutta olen joutunut ainakin vielä myös turvautumaan noihin pusseihin vieroitushoitona. Niin en ajatellut asiaa yhtään, ennen kuin oli liian myöhäistä.
Lähinnä sillä huolestuin, koska ohjeissa oli selkeä kielto käyttää pastillia tai purukumia myöskään. Ja nikotiinipusseissa kuitenkin on myös mm xylitolia maku- ja makeutusaineena. Tuli mieleen, jos paastotesti on noin herkkä, että tpsiaan pastillinja purkkakin on kielletty, niin eikö myös keinomakeutettu nikotiinikorvaustuote voi siinä tapauksessa vääristää koetulosta?
Hitto kun en ajatellut ajoissa..😕
Laitoin kokeen määränneelle lääkärille viestin asiasta, mutta ei ole ainakaan vielä vastannut mitään.
Diabetes-kokeet
3
95
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eikös se koe ole pitkältä ajalta otettava sokerikoe. Ennen sanoivat että 3kk:n ajalta, nyt taitaa olla lyhempi, mutta viikkoja kumminkin.
Itse olen tupakoinut ennen paastoketta ja muitakin kokeita otettu samalla, mutta sanonut sen kokeenottajalle, se huomioidaan ainakin jossain kokeessa.
Älä turhaan huolehdi moisesta asiasta. Ainahan saa uusia kokeita ja kotonakin voi mitata verensokeria. Jos ei ole todettu diabetesta, voi tarvikkeet ostaa itse. Diabeetikko saa ne ilmaiseksi. - Anonyymi00002
Se pitkä sokeri, mikä mittaa sokeriarvoja viimeisten 2-3kk ajalta ei tarvitse paastoa. Rajat siinä on 20-42, joiden välissä sokerin täytyy olla ollakseen normilukemissa.
Mutta paastokoe on tämä, missä täytyy olla 10-14 tuntia syömättä ja juomatta. Lasillisen vettä saa juoda tuona aikana, ei muuta. Ei edes pastillia tai purukumia. Tupakoidakin saa tuona aikana, koska se ei vaikuta sokeriarvoon. Aiemmin poltinkin aikaisempien kokeiden aikaan, mutta kun tosiaan lopetinsen ja nikotiinipussit ovat ainakin vielä tällä hetkellä vieroitusapuna.
Niin ja sokerirasituskoe vaatii kanssa paaston. Mutta tosiaan, tuonpitkän sokerin koe ei vaadi oaastoa enkä ollutkaan sellaisessa- Anonyymi00003
Niin sillä mietin, kun pusseissa on makuaineina samoja aineita, kuin ourkassa ja pastilleissa, mitkä ovat kiellettyjä. Kyl tietty sanoa voi, mutta harmittaa turhat kokeet ja mua houtava kekuri on vähän sellainen yli-innokas tuon sokerijutun suhteen, että voi hyvinkin olla noteeraamatta virheellistä mittaustulosta ja määrää jatkon noiden pohjilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756