Kuulin tuossa päivällä jutun että Paloisvuoren alueelle tehtäisiin lumensäilytyspaikkaa, siis että päästäisiin aiemmin tekemään latuja kun mitä luonto niitä toimittaa.
Tosin se luonnon toimittama ei maksa mitään mutta paljonko sen lumen säästöpaikan rakentaminen syö kaupunkilaisten rahoja ja onko tärkeämpää että muutama pääsee aiemmin hiihtämään vai olisiko ruokajonojen lyhentäminen noilla muutamalla kymmenellä tuhannella tärkeämpää, tai kaikkien sosiaalisten tarpeiden parantamiseen.
Taas kerran voisi päättäjät miettiä päättyykö hyvinvointi vai myöhemmin hiihtämään pääsy, kannattaa ehkä miettiä.
Taasko turhaa
24
320
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kuulit oikein, keko nousee korkeammaksi kuin näkötorni.
- Anonyymi00002
Kyllä täytyy lunta säilöä että syksyllä ennen lumien tuloa saadaan meille hiihtäjile hyvät ladut!
Minäkin hiihdän talvessaan aina 50-60km - Anonyymi00003
Olen jutun aloittajan kanssa samaa mieltä, ei tarvita erikseen lumen säilytys paikkaa.
Jos ei tule normaalisti loppuvuodesta hiihtokelejä, menköön himohiihtäjät Lappiin
omalla kustannuksellaan. Rahaa Iisalmi tarvitse paljon muuhunkin kuin hiihtoon.- Anonyymi00004
Aivan samaa mieltä ja voisihan ne. päättäjätkin jo yrittää viisastua
- Anonyymi00008
Hiihtäminen on hyvää kuntoilua, se edes auttaa pysymään fyysisesti kunnossa ja se taas auttaa pysymään terveenä ja näin säästyy sosiaalipuolen menoja eli tarvitaan säilöttyä lunta niin hiihtokausi on näin pitempi.
- Anonyymi00005
Hienoa! Tätä oikeasti tarvitaan, kerrankin veronmaksajat saavat vastinetta euroilleen ei yhteiskunnan rahoja pidä törsätä ruokajonoihin.
- Anonyymi00006
Ruokajonoissa lorvailevat voivat kesällä käydä syömässä lunta.
- Anonyymi00007
Olisi aiheellisempaa ohjata rahaa perusinfran ylläpitoon, kuin tuollaiseen toisarvoiseen asiaan. Yleinen tiestön ylläpito on niin retuperällä, että ensiksi kannattaa hoitaa ne kuntoon ja vasta sitten, jos ylimääräistä jää, miettiä harrastuksia tukevien toimintojen rahoittamista.
- Anonyymi00010
Jos ei asukkaat saa liikuntaa niin se näkyy sitten vuosien kuluttua sairasteluna ja vaivoina. Liikunta pitää terveenä.
Liikuntaan ja varsinkin hiihtoon tulisi ohjata rahaa kaksi kertaa enemmän kuin nykyään.
71v hiihtäjä. - Anonyymi00019
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jos ei asukkaat saa liikuntaa niin se näkyy sitten vuosien kuluttua sairasteluna ja vaivoina. Liikunta pitää terveenä.
Liikuntaan ja varsinkin hiihtoon tulisi ohjata rahaa kaksi kertaa enemmän kuin nykyään.
71v hiihtäjä.Hiihtolatuja on tällä alueella joka talvi liikaakin. Sen sijaan kunnolliset kävelyreitit puuttuu lähes kokonaan talvisin. Toki yhdistettyä latu/hiihtoväylää rantaraitilla on, mutta esim. paloisvuori on pyhitetty pelkästään hiihdolle. Lisäksi tuollainen latukoneella ajettu alusta ei ole kaikkiseltaan hyvää kävellä ja laturaivon kohteeksi joutuu kukin kävelijä vuorollaan.
Kävely on kuitenkin sellaista, mikä ei vaadi minkäänlaista panostusta varusteisiin, vaan onnistuu ihan arkivaatteissa. Siksi kävelyn reitteihin pitäisi panostaa myös talvella, jotta mahdollisimman moni saataisiin siten ulkoilemaan ja pitämään näin terveydestään huolta.
- Anonyymi00009
Paljonko tämä tulee maksamaan, tähän ei pysty kuin Iisalmen päättäjät
- Anonyymi00011
Niin vähän että ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi00012
Esimerkiksi lohet olisivat saaneet jättää satama-altaasta pois ja nekin rahat hiihtolatuihin. Onkikoot jokainen omat kalansa Porovedestä, ahventa riittää
- Anonyymi00013
Miksi yhteiskunnan varoja tuhlataan hiihtolatuihin? Tehkööt hiihtäjät latunsa itse!
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan varoja tuhlataan hiihtolatuihin? Tehkööt hiihtäjät latunsa itse!
Ei ole latukonetta meillä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei ole latukonetta meillä.
Osta se, tai tee latusi itse umpihankeen. Ei veronmaksajien tarvitse kaikkia tukea.
- Anonyymi00014
iisalmi ylipainoisia täynnä ei heidän tarvitse syödä
- Anonyymi00015
Aivan..siis älytöntä ruokkia ilmaisilla kaloilla tai olisivat ainakin laittaneet tuon lohialtaan Kumpusaaren rannalle.
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Aivan..siis älytöntä ruokkia ilmaisilla kaloilla tai olisivat ainakin laittaneet tuon lohialtaan Kumpusaaren rannalle.
Niin on..ostakoot omilla rahoillaan lohet cittarista.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Siis aivan älytön ehdotus, miksi Kumpusaaren rantaan, mikä vika on
nykyisessä paikassa, lapset ja eläkeläiset pääsevät helposti paikalle?
Kalastuksesta maksetaan lupamaksu, yksi kala ilmainen ylimääräisistä
lisämaksu, mene kateellinen itsekin pilkkimään! Sinunkaan veroeuroja ei
olet laitettu senttiäkään tuohon hankkeeseen. - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
olet laitettu senttiäkään tuohon hankkeeseen.Siksi Kumpusaaren rantaan että tulisi laiskoille liikunta. Lapset näyttää olevan sellaisia pallukoita että saisivat liikkua
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
olet laitettu senttiäkään tuohon hankkeeseen.Kyllä minunkin veroeuroja on tuhlattu tuohon lohi hömpötykseen.
Minä en ole niin köyhä että viitsin päiväkaudet tököttää seistä tuolla jäällä ja kytätä pilkkiä milloin lohi nappaa kiinni.
Sitten ollaan kylmissään ja flunssassa ja mennään vastaanotolle ja näin tuhlataan sosiaalli ja terveyspuolen rahoja. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kyllä minunkin veroeuroja on tuhlattu tuohon lohi hömpötykseen.
Minä en ole niin köyhä että viitsin päiväkaudet tököttää seistä tuolla jäällä ja kytätä pilkkiä milloin lohi nappaa kiinni.
Sitten ollaan kylmissään ja flunssassa ja mennään vastaanotolle ja näin tuhlataan sosiaalli ja terveyspuolen rahoja.Älä puhu potaskaa, lohipilkin kaikki kustannukset hoitaa paikallinen
kalastusseura, yritykset sponsoroivat myös, yhtään kaupungin varoja ei
ole käytetty tähän hankeeseen.
Pysyttele itse nelinurkkasessa, ettet vaan vilustu. - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kyllä minunkin veroeuroja on tuhlattu tuohon lohi hömpötykseen.
Sitten ollaan kylmissään ja flunssassa ja mennään vastaanotolle ja näin tuhlataan sosiaalli ja terveyspuolen rahoja.Kateellinen, uusavuton heittäytyy peräti tohtoriksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1445548Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313962No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan02350Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392107Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv292012- 241953
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h201884- 421745
- 111654