Säästän sähköä. Esim kun käy vessassa, vessassa on ikkuna josta tulee jonkin verran päivän valoa joten säästän sähköä enkä käytä valoja vessassa. Näen hoitaa homman ja pestä kädet. Hanoista jos tarvitsen vettä eikä sen tarvitse olla yhtään lämmintä niin käännän hanan aivan ääriasentoon kylmälle puolen ettei lämminvesivaraaja ota yhtään kylmää vettä. Kun keitän vettä vedenkeittimellä niin keitän vain sen määrän minkä tarvitsen eli teevettä mukillisen, mittaan sen mukilla vedenkeittuimeen. Vedenkeittuimeen virran katkaisen heti kun vesi alkaa vähänkin kulpimaan. Tällaisilla pikku teoilla säästän ehkä muutaman sentin tai jopa euroja.
Sähkön säästö äärimmilleen
26
356
Vastaukset
- Anonyymi00001
Huvinsa kullakin.
- Anonyymi00005
Ei se ole minulle hupia.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei se ole minulle hupia.
Sepä on ihan sama, onko sulle hupia, vai kärsimystä. Ei se meitä kiinnosta.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sepä on ihan sama, onko sulle hupia, vai kärsimystä. Ei se meitä kiinnosta.
Kumminkin luit aloitisviestin ja kommentoit tänne eli jonkin verran kiinnosti🤣..ja sitten palatsit vielä toistamiseen tähän viestiketjuun ja kohta taas kommentoit🤣🤣
- Anonyymi00002
Vedenkeittimeen pitää laittaa riittävästi vettä ohjeen mukaan, sillä muuten se hajoaa.
- Anonyymi00003
Ei se ole meidän ongelma.
- Anonyymi00004
Kyllä vedenkeitin kestää jos sinne ison mukillisen vettä laittaa.
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei se ole meidän ongelma.
Ei se oo minukaan ongelma. Minä rikkaana ostan uuden keittimen
- Anonyymi00017
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei se oo minukaan ongelma. Minä rikkaana ostan uuden keittimen
Minä ostan ainoastaan sulatetusta napajäätiköstä valmistettua valmiiksi keitettyä vettä.
- Anonyymi00009
Pitää olla vitunmoinen penninvenyttäjä.
- Anonyymi00010
Arvostan tämmösiä penninvenyttäjiä,että on älliä päässä ajatella.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Arvostan tämmösiä penninvenyttäjiä,että on älliä päässä ajatella.
Penninvenyttäjät ovat hölmöjä. Raha on niin vanha keksintö, että sitä pitää jo olla jokaisella riittävästi.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Penninvenyttäjät ovat hölmöjä. Raha on niin vanha keksintö, että sitä pitää jo olla jokaisella riittävästi.
Kerro missä on pennin venyttäjiä?
Pennit on poistuneet käytöstä jo 2000 luvun alkupuolella ja miten sen pennin venytys parhaiten onnistuu. Siinähän tarvitaan jonkinlainen kone tai takomalla voi myös venyttää - Anonyymi00013
Mitäpä se sulle kuuluu
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitäpä se sulle kuuluu
Kyllä se kuuluu, kun tuollaiset typerykset joutaisivat monttuun
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kerro missä on pennin venyttäjiä?
Pennit on poistuneet käytöstä jo 2000 luvun alkupuolella ja miten sen pennin venytys parhaiten onnistuu. Siinähän tarvitaan jonkinlainen kone tai takomalla voi myös venyttääJuutalaisuus asuu vahvana teissä!
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä se kuuluu, kun tuollaiset typerykset joutaisivat monttuun
Ottaako noin koville🤣
- Anonyymi00024
Anonyymi00011 kirjoitti:
On tuhlareita ja nuukureita.
- Anonyymi00018
Esimerkiksi aamupuuron keitän niin että kattilaan vesi ja kaurahiutaleet, vesi kun alkaa hieman kuplia niin silloin virta pois liedestä. Vesi kyllä vielä sen minuutin poreilee minkä pitääkin kun on keittoaika yksi minuutti pikakaurahiutaleilla.
Tässä oli taas yksi vinkki äärimmäiseen sähkön säästöön ja joillakin menee nyt hermot🤣- Anonyymi00019
Lisäksi..kun katson TV:tä niin sammutan aina telkkarista myös herätevirran vaikka tiedän että aivan telkkarin vaikkapa tunnin tai kahden tunnin kuluttua.
En käytä sisällä valoja jos jotenkin näen tehdä sen mitä olen tekemässä. - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lisäksi..kun katson TV:tä niin sammutan aina telkkarista myös herätevirran vaikka tiedän että aivan telkkarin vaikkapa tunnin tai kahden tunnin kuluttua.
En käytä sisällä valoja jos jotenkin näen tehdä sen mitä olen tekemässä.Oletko kenties laihialainen vai hauskaa huumoria viljelet.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Oletko kenties laihialainen vai hauskaa huumoria viljelet.
Ei ole huumoria vaan tosi tarinoita elävästä elämästä
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
En käytä sisällä valoja jos jotenkin näen tehdä sen mitä olen tekemässä.Ja kun hämärässä kompastut ja särjet jotain muuta tai itsesi, saat euron säästöllä kympin vahingon. Sillälailla.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ja kun hämärässä kompastut ja särjet jotain muuta tai itsesi, saat euron säästöllä kympin vahingon. Sillälailla.
Miten voin kompastua tasaisella lattialla ja ei ole mitään minkä voisin särkeä hämärässä. Kaikki sujuu täysin ongelmitta.
Mm. yöllä kun käyn vessassa niin en käytä valoja lainkaan. Kävelen hitaasti koska on lähes pimeää. Olen oppinut paljonko askeleita täytyy ottaa niin on ovella.
- Anonyymi00026
Mitenkäs säästät sähkön perus-/kuukausimaksusta joka on pienellä sähkön kulutuksella isompi menoerä kuin varsinainen kulutus maksu?
- Anonyymi00027
Äly hoi älä jätä. Pitäisikö sähköä käyttää niin paljon että itse sähkölasku olisi suurempi kuin siirtomaksu🤣 sekä olisi säästöä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2742507Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis121615- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis511510Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029