En ole juuri ostellut valmisaterioita

Anonyymi-ap

73

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kerrankin kommarilehdessä hyödyllinen juttu, uutinen.

• Anonyymi00053

En ole myöskään syönyt valmisaterioita, kun olen "paastonnut" koko elämäni.

Aterioiden maku on keinotekoista ja koukuttavaa.
        Kaikissa aivan liikaa suolaa, kahdesta 300g ja 300 kcal ateriasta saa jo tarvittavan päivän suolan.
        Kyllä puhdas aito suolaton ruoka on oikeasti hyvää eikä tarvi miettiä mitä huomenna söisi. Syö niitä muutamia ruokia vaihtelevasti. Suolan saa leivästä, karjalanpiirasta tai muusta vastaavasta lisä ruoasta. Ja verenpaine kiittää.

En todella ole pariinkymmeneen vuoteen laittanut paistettuihin kananfileisiin suolaa, enkä suolaisia mausteita. Nyt kymmeneen vuoteen en ole laittanut edes mausteita. Ne ovat erinomaisen hyviä kun on oikea nälkä.

• Anonyymi00002

Greenpeace nosti asian esille tänään tiista

kommunistien lehti KU kertoo
      älä lue tuollaisia

et tietenkään paista ruokaa mikroaaltouunissa muoviastiassa

et tietenkään pese muovia karhealla
      et tietenkään lue KU tai Greenpeacen pönttöuutisia

• Anonyymi00011

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kansan uutisissa on usein hyviä artikkeleita mm. empatiakyvyttömistä
        ja kovien arvojen persuista:

https://www.ku.fi/artikkeli/4527064-analyysi-perussuomalaisuudesta-kertoo-epaluuloisten-ja-empatiakyvyttomien-ihmisten-kovien-arvojen-puolueesta

HYYYVÄÄÄ JUTTU.

• Anonyymi00016

• Anonyymi00003

Minulle taas ruuan tekeminen vie aikaa rattoisista hetkistä, joten onneksi on valmis ruuat ja ravintolat.

ps. pitää myös miettiä, että kuinka käsiteltyjä ne tuotteet on mistä sitä sapuskaa tekee.

• Anonyymi00039

Oletko vähän tyhmä ?

• Anonyymi00054

Näin on, moni "tekee kotiruokaa" valmiista kaupan käsitellyistä tuotteista. Kerma on mm erittäin käsiteltyä ja moni muu.

• Anonyymi00004

Minkälaisen ruokaohjeen rasisti äärioikeistolainen antaa, Putinin ohje ei persu siitä parane vaikka voissa paistaisi.

• Anonyymi00012

Verilettuja varmaan.

• Anonyymi00005

Ruokaohje on tietysti: tee itse raakaaineista.
      Älä osta teollista ruokaa koska siinä ei ole ravintoaineita
      juuri ollenkaan.
      Lisäaineita sitäkin enemmän.
      Itsetehty hernekeitto on miljoona kertaa parempaa kuin jalostajan tekemä.
      Puolisokin arvostaa.
      Ja on edullista.

• Anonyymi00027

Myös teollisessa ruuassa on ravintoaineet. Mihin ne muka häviäisivät ?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Häviäähän niitä kotikäsittelyssäkin, joka ei ole niin kovaa ja raskasta kuin teollisuus. Olettaisin.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Olet hyvä esimerkki tyhmästä .

• Anonyymi00055
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Teollisuudessa sitä ruokaa ja ruoka-aineita käsitellään moneen kertaan yhdessä ja erikseen. lisäksi kuumennetaan erittäin kuumaksi jotta kypsyy nopeasti yms.
        Siinä häviä vitamiineja, kivennäisaineet voivat muuttaa muotoaan ja eivät sula ja toimi elimistössä kuten niiden pitäisi.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Olet hyvä esimerkki tyhmästä .

"Olet hyvä esimerkki tyhmästä ."

Näin on. Teollinen ruoka on jopa terveellisempää, kun siinä on sopiva annos mikromuovia mukana joka voitelee niveliä, suojaa vatsalaukkua, tekee kasvojen ihon kauniiksi ja sileäksi.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

"Olet hyvä esimerkki tyhmästä ."

Näin on. Teollinen ruoka on jopa terveellisempää, kun siinä on sopiva annos mikromuovia mukana joka voitelee niveliä, suojaa vatsalaukkua, tekee kasvojen ihon kauniiksi ja sileäksi.

Miksi lainaat kaksi kertaa?

• Anonyymi00006

Tavallista helposti laitettavaa arkiruokaa, laitoin ruokatilaukseeni porkkanalaatikkoa kun en tällä kertaa viitsi itse valmistaa.

• Anonyymi00007

Useimmat valmisruuat tulevat halvemmaksi ostettuna kuin vastaava itsetehtynä.
      Jos haluaa itse tehdä, niin mikäs siinä tai jos haluaa ostaa valmista, niin ihan jokaisen oma asia.
      Pitääkö joka asiasta yrittää tehdä vähintäänkin luokkataistelu ja yrittää nostaa itseään hyväksi ja paremmaksi ihmiseksi?

• Anonyymi00021

Näitä eineksiä en koskaan tee itse, valmiina seuraavat;
        - maksalaatikko, - pinaattiohukaiset, - pinaattikeitto,
        - lihapiirakat, - karjalanpiirakat, - hernekeitto

• Anonyymi00041

Ei tule. Perus makaronilaatikko tulee kg hinnaltaan huomattavasti halvemmaksi. Ja aina moni muukin asia.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ei tule. Perus makaronilaatikko tulee kg hinnaltaan huomattavasti halvemmaksi. Ja aina moni muukin asia.

Niin, kun ei laske työlleen palkkaa.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Niin, kun ei laske työlleen palkkaa.

Sanopa muuta. Olisin 'miljonääri', jos olisin saanut palkan kaikesta siitä (koti)työstä, jota olen elämäni aikana tehnyt.

• Anonyymi00009

Jos ei jaksa enää ruokaa laittaa vaarallisempaa on olla syömättä.
      Se ainakin on kuolemaksi.

• Anonyymi00024

Juuu, tuosta oli juuri äskeittäin joku uutinen. Parempi syödä vaikka valmisateria kuin olla syömättä kokonaan. Mutta uutisessa kehotettiin tarkistamaan sisällysluettelosta suolan ja kovan rasvan määrä - pienempi parempi - ja lisäämään ruokaillessa vihannekset ja salaatit yms. annokseen.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Juuu, tuosta oli juuri äskeittäin joku uutinen. Parempi syödä vaikka valmisateria kuin olla syömättä kokonaan. Mutta uutisessa kehotettiin tarkistamaan sisällysluettelosta suolan ja kovan rasvan määrä - pienempi parempi - ja lisäämään ruokaillessa vihannekset ja salaatit yms. annokseen.

Sydänmerkki kertoo terveellisyydestä.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Sydänmerkki kertoo terveellisyydestä.

Ei todellakaan kerro. Se on myyntikikka.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Kerro millä lailla?

• Anonyymi00050
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Viittisitkä tutkia tarkemmin ennen kuin jodlaat.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Salaattia käsketään syömään ja minä söin vuoden. Huomasin että veri paksuuntui, kun niissä on K2 vitamiinia niin paljon. Lisäksi menee epäterveellistä , suolaista salaatinkastiketta mukana.

Ja nyt olen huomannut, hedelmät ovat halvempia ja paljon halvempia kuin vihannekset, kilohinta.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Kerro millä lailla?

Sydänmerkin saa mm. kun on "vähän vähemmän suolaa". se ei kuitenkaan merkitse mitään jos syö esim. 💓-merkittyä leipää 10 % enemmän kuin sitä tavallista leipää.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Salaattia käsketään syömään ja minä söin vuoden. Huomasin että veri paksuuntui, kun niissä on K2 vitamiinia niin paljon. Lisäksi menee epäterveellistä , suolaista salaatinkastiketta mukana.

Ja nyt olen huomannut, hedelmät ovat halvempia ja paljon halvempia kuin vihannekset, kilohinta.

Veri kylläkin ohenee salaatinsyönnistä. Siksi Marevan-potilaat eivät saa ihan hirveästi lehtivihreää syödä. Jotta jätä jodlaamatta joutavasi.

• Anonyymi00010

Porukasta näkee pihallaolon
      greenpeace ei ole saanut mitään aikaan mutta antaa neuvoja
      MTK antaa myös neuvoja

kummankaan neuvoja en ota vastaan yleensä

jos sijoitajana ottaisi Nordealta neuvoja olisi lopettanut jo ajat sitten

Nordean Tyrki Käteinen antoi aivanpreseestä neuvoja miten OST-tiliä
      pitäisi kehittää lorvii siellä mutta onneksi vain Group Public Affairs suojatyöpaikassa lähti Sitrasta kun se on kovassa paineessa turhaeliitin turhalaitoksena

Näillä täällä ei ole yhtään silmää mitä he levittelevät ja mitä he kuuntelevat

• Anonyymi00013

vielä: Nordea on siis ollut aivan ERINOMAINEN sijoitus eikä se riipu Käteisestä

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tuleeko siitä mikromuovia aivoihin, olen kuullut että liikaa mikromuovia voi aiheuttaa siirtymistä laitaoikeistona.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tuleeko siitä mikromuovia aivoihin, olen kuullut että liikaa mikromuovia voi aiheuttaa siirtymistä laitaoikeistona.

Lintman on puhetaidoton lapusta lukeva valmisateroilla hytissä elänyt
        rekkakuski,
        sen vasemmassa poskessa on selvä auringonpolttama syövän alku
        maha mädällä ja poski pielessä
        rekkakuskin taudit

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Lintman on puhetaidoton lapusta lukeva valmisateroilla hytissä elänyt
        rekkakuski,
        sen vasemmassa poskessa on selvä auringonpolttama syövän alku
        maha mädällä ja poski pielessä
        rekkakuskin taudit

Kaksi metrinen Lindtman syö kasvisruokia tuli esiin eräässä ohjelmassa, mukana oli muitakin politiikkoja.
        Kaksimetrinen pääministeri erottuu näyttävästi valtiomiesten joukossa, niin korkealla tuulee, oltava varovainen.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"jos sijoitajana ottaisi Nordealta neuvoja olisi lopettanut jo ajat sitten"

Niin minunkin Nordea yhdyshenkilöni aikoinaan yritti neuvoa. Hän itse menestyi erittäin huonosti niin rahassa kuin rakkaudessakin.
        Ensimmäiset neuvot sain holhouslautakunnan puheenjohtajalta 1065 ja siitä asti olen tehnyt omat päätökset.

Totta "Nordea on siis ollut aivan ERINOMAINEN sijoitus", mutta sitä saa muualtakin kuin Nordeasta.

• Anonyymi00014

Ihan hyvää asiaa. Kaikilla ei vain ole enää voimia laittaa itse ruokaa.
      Siitä syystä olen syönyt 15 vuotta enimmäkseen erilaisia valmiseineksiä.
      Ruuan voi lämmittää lautasellakin, ei muovipurkissa,
      mutta lämmitän sen kaksi minuuttia yleensä muovipakkauksessa,
      koska olen laiska tiskaamaan.
      Hernekeitto on oiva valmiseines ja muitakin on.
      Otan riskin tukehtua muoviin, kuolen kohta muutenkin.

• Anonyymi00020

löytyy valmisruoista välillä yllätyksiä eli jotkut valmisruoka-ateriat onkin yllättävän hyviä että tosa viikonloppuna tuli etehen yksi yllätys kun äiteellä yövyin niin hän oli ostanut kaupasta valmisperunamuussia että oli jumalaisen hyvää että parempaa kuin mun omatekemä.

• Anonyymi00029

Totta, valmiruuissa on hyviä. Kokkikartanon ruuat on minulle mieluisimpia.
        Ostan ne yleensä Lidiistä.

• Anonyymi00022

Tv:ssä tuli jokin ohjelma siitä miten valtavia määriä vesistöissä on nykyään noita mikromuoveja. Ihmiset on vuosikymmeniä paiskinut muovia sisältäviä pakkauksia luonnon armoille joista liuennut mikromuovi on päätynyt vesistöhin ja vesistöistä sitten kerääntynyt myös kaloihin.

• Anonyymi00023

Yeap, luomakunnan tyhmin eläin: ihminen.

• Anonyymi00026

keenit atomit ja kolestrolit pitäisi saada luonnosta pois

• Anonyymi00030

Ihminen tuhoaa eniten luontoa. ihminen pitäisi saada pois ?

• Anonyymi00031

Ennen viimeistä vuotta minä suunnittelin, ostin raka-aineet, valmistin sapuskat ja katoin pöydän. Vaimoni panosti tiskarin. Tämä työnjako siksi, että minä tiedän enemmän ravintofysiologiasta huolehtien omien sapuskoiden koostumuksesta ja vaimo tulee ruokittua siinä sivussa.
      En käyttänyt juuri mitään eineksiä enkä lainkaan mitään valmista.
      Vajaa vuosi sitten vaimoni halvaantui ja menetti puhekykynsä. 4:n kuukauden kuntouttamisyritysten jälkeen siirryimme palvelutaloon. Minä mukana tunne- ja käytännön syistä.
      Keittokomero on käsittämättömän pieni ja epäkäytännöllinen. Valmistan sekä liesi-, että uunisapuskoita mutta, kotihoitajien arvaamattomien aikataulujen vuoksi pidän jääkaapissa varalla valmiita ruuukkuja ym. valmisaterioita. Nekin minun on möyhennettävä lusikointikuntoon. Viimeistelen keittiösaksilla keittolautaselle ennen kuumentamista. Ei ole tarvetta kuumentaa myyntipakkauksessa.
      Itse en syö niitä.
      Huominen on kiireinen päivä. En tiedä ehdinkö valmistamaan lounaan mutta ainakin valmistelen hätävaihtoehdon. Minulla on jääkaapissa valmiina peruna + juuriselleri muhennosta johon silppuan valmiiksi kabanossi juusto makkaraa jonka annostelen valmiiksi lautaselle joten kotihoitsun tarvitsee vain tyrkätä se mikroon.
      Minusta juuriselleri on sopiva perunan kaveri myös laatikkoruokiin.
      Vaimoni syömisvaikeuksista johtuen käytän varsin usein, eri muodossa, 9.5% / 10% jauhelihaa.
      Iltapalaksi itselleni rasvatonta rahkaa ja vaimolle proteiini rahkaa terästeenä kirsikkahilloa.

• Anonyymi00032

Ei ehdi elää, jos alkaa itse tekemään ruokiansa.

• Anonyymi00033

Ruokien teko on mukavaa, osa oikeaa elämää!

• Anonyymi00034

Voinet vielä kertoa, mitä se elämä on, jota ei ehdi, jos valmistaa ruokansa itse.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Voinet vielä kertoa, mitä se elämä on, jota ei ehdi, jos valmistaa ruokansa itse.

Se on mitä tahansa muuta, olemme erilaisia ihmisinä, luen tai teen ristikoita, soitan kitaraa, jne. koska en halua tehdä ruokaa, siinä se.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Se on mitä tahansa muuta, olemme erilaisia ihmisinä, luen tai teen ristikoita, soitan kitaraa, jne. koska en halua tehdä ruokaa, siinä se.

Mutku syödä on pakko, että jaksaa sitä "muuta". Harjoittelu tekee mestarin.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Mutku syödä on pakko, että jaksaa sitä "muuta". Harjoittelu tekee mestarin.

Pakko on syödä, totta, mutta pakko ei ole itse valmistaa ruokiaan, eihän?

• Anonyymi00060
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Pakko on syödä, totta, mutta pakko ei ole itse valmistaa ruokiaan, eihän?

"Pakko" ei ole kuin köyhän kuolema. Mutta ihmisen on hyvä osata edes jotain kokata. Ihan vaikka vain varmuuden vuoksi.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00060 kirjoitti:

"Pakko" ei ole kuin köyhän kuolema. Mutta ihmisen on hyvä osata edes jotain kokata. Ihan vaikka vain varmuuden vuoksi.

Valtio pitää huolen veronmaksajistaan.

• Anonyymi00073
        UUSI
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Valtio pitää huolen veronmaksajistaan.

Niinhän sitä voisi luulla. Tai ehkä ennen vanhaan on luultu. Nykyään saksi käy kovasti, kun ministeri tekee leikkauksia.

• Anonyymi00037

Ei ole tarvetta joka tunti käydä täällä tutkimassa mitä on vastattu ja mit!ä kysytty.
      On aikaa ja halua valmistaa itsellensä RUOKAA!
      Olen itselleni tärkein ihminen ja huolehdin omasta hyvästä, puhtaasta ravinnosta,
      joka antaa minulle voimia ja energiaa.

Lenkille, kotitöihin, käsityöt, harrastukset, ruokien hankkiminen ja valmistus.
      Omasta kehon ylläpidosta ja kotimi puhtaudesta ja turvallisuudesta huolehtiminen
      ovat sisältöä ja puuhaa päiviin.
      Nousee jalka ja jaksan kassini kantaa.
      Jumppaan niin että persekin nousee penkiltä ilman tukia, tavallisesti sitäkin on syytä jumpata, etteä pääsee pystyyn, jos hätä tulee!

Jalat ja kädet aamujumpassa liikkeelle ja hiki pintaa,

Puhukaa te muut täällä siitä, mitä Paloma kysyy!

Mutta : Laittakaa itse ruokaa, se on kivaa ja omatekoisesta tietää, ettei siinä ole parannettu säilyvyyttä
      LISÄAINEILLA!

• Anonyymi00038

Kyselee se korpilintukin!
      Kehuu itseään ja on niin varakasta, että tuskin tekee ruokiansa.

• Anonyymi00045

Kuumensin juuri mikrossa Atrian perunamuusia ja kalapuikkoja. Päälle voinokareet. Lisänä falafel-salaattia ja sienisalaattia. Maitoa. 😋

• Anonyymi00046

Otin pakkasesta sulamaan omatekoista hernekeittoa.
      Lohikeittoa söin useana päivänä oli tosi hyvää,
      pitänee viikonloppuna keittää taas uusi annos, nyt ei pakkaseen jäänyt yhtään annosta.

Pakasteessa on valmis lihakeittoliemi lhoineen,
      siitä taas helposti lihakeittoa kun kuorii perunat ja porkkanat, selleriä ja palsternakkaa sekä sipulia vielä joukkoon ja siitäruisleivän kansssa onkin kiva aterioida. Maistuu ihan eri tavaslla kuin valmisateriat.',

Kukin toki tavallaan, mutta niin pitkäään kuin kykenen, olen oma kokkini. ja kaikki kehuvat, jotka ruokapäöydän ääressä valmisteitani nauttivat.

Lastenlasten lapset ihan odottavat, että pääsevät soppakattilani ääreen.

• Anonyymi00048

Olet sitten kuin anoppini aikoinaan. Koko elämänsä ruuanlaitolle ja leipomiselle pyhittänyt. Ihmettelin aina, kun hän loihti kuin tyhjästä pöydän täyteen tarjottavaa yllärivieraillekin. Ruustinna tosin oli joutunut pitopöydät kattamaan myös 'hienommille' herroille elämänsä aikana.

• Anonyymi00063

Etteikö Deittaileva nainen laita ruokaa.

Kuka sen on niin päättänyt.

Leskeydyttyäni , vainajan kanssa tehty sopimus, Jatka elämääsi!
      Menin, tanssin, tapailin kivoja miehiä, kävin heille leipomassa ja laittamassa ruokia pakkaseen. Eikä minun häpyynikoskettu, en etsinyt panokaveria, se ei minua kiehtonut, ei kiinnostanut, eikä kukaan pakottanut.

Vuosikymmenet olen ollut edelleenkin ystävä Treittikavereideni kanssa.
      Kaveri on kaveri, ja mieskin osaa kunnioittaa naista joka toimii rehellisesti ja pitää kiinni omista arvoista.
      Minullapa on miesystäviä, joille voi soittaa ja pipahtaa kurkkamassa ovatko kotinsa siivonneet? Autan jos on tarpeen, mutta perikaveria ei minusta saa kukaan!
      Eilenkin yksi soitti ja kyseli vointiani, tyttöystävänsä ei vstannut puhelimeen, kysyi tiedänko onko " se sairaana," Niin me toisiimme luotamme.

• Anonyymi00064

Niin, edelleenkin käyn tansseissa ja meillä on yhteisiä harrastuksia useamman miehen kanssa, jopa useamman kanssa teemme patikkaretkiäkin. Heillä joku "naisytäväkin " joskus mukana.
        Elämä vapaana kahleista ja luuloista, on ihanaa vanhanakin,

Edelliseen selvennyksenä.

• Anonyymi00065

Valmista kamaa kun uuden sai.

Taidan laittaa punajuuret veteen kiehumaan, keittää kahvit ja katsoa sitten jos saa unenpäästä kiinni.

• Anonyymi00066

Jos sulla kiehuu hellillä jotain, silloin ei mennä nukkumaan. Joten älä keitä yöllä, vaan nuku, se puhdistaa aivoja, ei tartte sekoilla noin.

• Anonyymi00067

Kananmunat kannattaa laittaa kiehumaan ja mennä sohvalle pötkölleen...

• Anonyymi00068

Juuu, jos sohvasi on hellisi vieressä eikä silmu mene varmasti kiinni.

• Anonyymi00070

Älkää nyt herran tähden yöllä keitelkö.uunikin turvalllisempi.

Tässä juuri luin erään nuorenparin blogia,
      Laittoivat pizzat uuniin, 250 astetta piti 0lla 8 minuuttia, oli kolme ja puoli tuntia, kämppä haisi palaneelle leivälle, ikkunat auki, uunista virta pois ja luukku kiinni seuraavaan iltaan asti.
      Hajua tietenkin tuli, mutta ei kylmänä kärynnyt niin pahasti kuin kuumassa uunissa.

Keittäminen ja paistaminen pitää hoitaa silloin, kun varmasti on hereillä ja muistaa.

Puhelinherättämään, sille ajalle jolloin paistos, tai keitos olisi valmis.
      Keitoista pitää kaiken aikaa huolehtia nesteen riittävyyskin.
      Älä nuku nälkäisenä, Tee ruokasi, syö ja nuku sitten.

• Anonyymi00071

Olen ostanut usein uusia kattiloita, toissa päivänä laitoin perunat kiehumaan kävin pitkälleen enkä muistanut pienentää lämpöä, toinen kattila tänä talvena.

• Anonyymi00072
        UUSI

Uusavuttomia ja / tai muuten vain osaamattomia, tietämättömiä tumpeloita näyttää olevan (liian) paljon.

• Anonyymi00074
        UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Olen ostanut usein uusia kattiloita, toissa päivänä laitoin perunat kiehumaan kävin pitkälleen enkä muistanut pienentää lämpöä, toinen kattila tänä talvena.

Laita pohjaanpalaneseen kattiilaasi suolaa ruokasoodaa ja etikkaa, liota ja kiehauta ja pese Karstat pois. Ei tartte ostaa uusia!

• Anonyymi00075
        UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Hups, tietenkin vettä, kun kiehautat lionneen Kattilasi joka kyllä puhdistuu.

• Anonyymi00076
      UUSI

Herneet ovat terveellisiä ja niiden käyttöä suositellaan.

Laitoin lionneet herneet kiehumaan aiemmin luista keittämääni liemeen.

Ei se lihaa kaipaa, liemessä on niin mahtava maku, että kauppojen hernekeitot ei pääse samalle tasolle.
      Ainoa ostamani Hernekeitto on Ruotsista ostettua, se oli hyvää, merkkiä en muista, olko Norjalaista peräti.

Kivikylän Palvaria kehuvat.

Eineksiäpä en osta, kun rakastan kokaamista ja leipomista,
      Tänään tekaisen Kampanisuja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe