Uskon Ukrainan olevan voitolla

Anonyymi-ap

Venäjän hyökkäsi Uktainaan nejä vuotta sitten, nyt kuultujen uutisten ja Venäjän
kärsinistä tappipista kerrottujen uutisten jälkeen olen Stubbin, ja muiden johtajien tavoin huomioinut, että Venäjä menettää sodassa kopian koko ikäpolvem joka voi sotaan osallistua.
Miehet kuolevat, äidit itkevät.
Mutta maassa on johtajana Tiktaattori suurella teellä.

Autetaan Ukrainaa ja Ukrainalaisia maassamme.
Uutisissa oli hieno esimerkki maahamme pakolaisena saapuneesta nuorukaisesta!
KIelestä kiinnostunut!
Puhui parempaa suomea kuin haastattelijansa.

75

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Rintamalinjat jämähtäneet asiantuntijoiden mukaan, euun avulla ollaan tässä tilanteessa. YK päätöslauselmassa Trump ei tukenut Ukrainaa, Biden aseisti varusti tuki Ukrainaa, Trump antaa aseita jos joku ne maksaa, käytännössä Trump on hylännyt Ukrainan.

      • Anonyymi00002

        Trumpi on 🤡:le.


      • Anonyymi00005

        Näin on. Trump on hylännyt Ukrainan samoin kuin EU:n äärioikeisto.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Näin on. Trump on hylännyt Ukrainan samoin kuin EU:n äärioikeisto.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Näin on. Trump on hylännyt Ukrainan samoin kuin EU:n äärioikeisto.

        Näin on. Äärioikeisto on Putinin puolella.


    • Anonyymi00003

      Olen ymmärtänyt, että presidenttimme Stubb on myös sitä mieltä, että Ukraina voittaa sodan.
      Voisi voittaakin, jos Eurooppa osaisi olla yhtenäinen turvallisuudestaan ja sataisi ripeästi sotavoimansa vahvistamiseen.
      Saksa vahvan Euroopan veturiksi!
      Unkari ja Slovakia ovat omituisia Venäjän nuolijoita. Kehtaavat vielä syyttää Ukrainaa, kun Venäjä Ukrainan puolella ampuu öljyputken rikki - putken, jonka kautta ostavat Venäjältä öljyä. Tottakai Ukraina vääntää hanan kiinni, ettei öljy leviä maastoon. Menkööt itse Ukrainan puolelle korjaamaan putken.

      • Anonyymi00006

        Stubb ei ole mikään "valtioviisas". Ei se puheitaan itse laadi.
        Se on kevyemmän luokan opportunisti.


      • Anonyymi00052

        Putki on korjattu jo Orbanin aikana, koska Orban kiristi Ukrainaa.
        Jos Unkari ei saa putken kautta halpaa öljyä Unkari estää Ukrainatuet


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Stubb ei ole mikään "valtioviisas". Ei se puheitaan itse laadi.
        Se on kevyemmän luokan opportunisti.

        Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?


    • Anonyymi00004

      Valhe ei muutu totuudeksi, vaikka sitä huijaripresidentit hallituksineen 4 vuotta toistaisvat.

      Ukrainalaisen Hrutshevin aikana v. 1954 Ukraina anasti osan Venäjää, venäläisine asukkaineen ja itsenäistyttyään kansallismieliset, ateistit, satanistit, eli azov-natsit aloittivat venäläisten kristittyjen, jopa pikkulapsten vainot ja kidutukset alueella ("itä-Ukraina" = Donbass, Krim.)

      Ei maailma, ei YK, NATO, Suomikaan heitä auttanut, päinvastoin tukivat venäläisten vainoa, kansanmurhaa. Kunnes Venäjä v. 2022 hyökkäsi yli rajan, pyrkien vainojen itse pääpaikalle Kiovaan. Länsi edelleen ja suomalaisetkin kaiken maailman villasukilla antaa tukeaan Ukrainan natsihallitukselle.

      Miksi? Lännen kristinuskon vastainen ateismi ja johtajiensa s:nanpalvonta (valokuvissa Zelenskyi tekee azov-s:tananpalvojien kuvioita ja eleitä) maailman suurinta, kristinuskoista valtiota, Kristukselle ja Hänen Äidilleen pyhitettyä Venäjää vastaan.

      Zelenskyi itse ei ole ukrainalainben, vaan opetteli sen kielenkin vasta v. 2017. Hän kuuluu samaan venäjän juutalaiseen joukkoon, jotka v. 1917 murhasivat kristityn tsaarin ja loivat Venäjän keisarikunnasta ateistisen ja satanistisen, jossa vainottiin kristittyjä kuin myös muitakin heidän (satanisti-juutalaisten) rikoksiaan vastustaneita toisinajattelijoita.

      Rikollinen Rooma (sen paavit) on alusta, alkukirkosta asti hyökännyt hengellisesti syvällistä Bysanttia vastaan. Rooman paavi korotti itsensä Jumalan tasolle ja tuolloin 1100-luvulla Katolinen kirkko jakautuikin kahtia. Tätä Yhtä Pyhää Katolista Kirkkoa kuvaa mm. Venäjän Kaksoiskotka: toinen kotka katsoo kohti Itää eli Bysanttia, toinen kohti länttä: Roomaa.

      • Anonyymi00007

        Ollaan sitten laitaoikeistona ja kannatetaan Putinia ja Trumppia


      • Anonyymi00008

        Puppua puppua puppua persun puppua.


      • Anonyymi00050

        Hrutsev lahjoitti Krimin. Sitä ennen se koskaan ollut kuulunut Ukrainaan sellaisena kuin Ukraina on ymmärrettävä.


    • Anonyymi00009

      ITSESTÄÄN SELVYYS
      Ukraina voittaa sodan


      EI IKINÄ HULLU KAHELI venäjä voi voitaa sotaa
      se on JO RAAMATUSSA sanottu

      että
      ensin näyttää että PAHUUS on vallalla
      MUTTA
      sitten käyki niin että
      HYVYYS ja VIISAUS VOITTAA PAHUUDEN
      sillä RAAMATUN SANA ON TOTTA

      eikä sitä KUMOA MIKÄÄN

      venäjälle käy lopulta TOSI HUONOSTI, venäjä jotuuu SUURIIN VAIKEUKSIIN KOKO MAAILMAN KANSSA

      TÄMÄ ON TOSI
      ja
      NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !!!

      se on RAAMAUSSA jo sanottu tuhansia vuosia sitten !!!!

      • Anonyymi00019

        Miksi pitää huutaa isoilla kirjaimilla.
        Onko sinulla asioista niin varmaa tietoa. Ei raamattu kehoita huutamaan.


      • Anonyymi00046

        venäjälle käy lopulta TOSI HUONOSTI, venäjä jotuuu SUURIIN VAIKEUKSIIN KOKO MAAILMAN KANSSA

        TÄMÄ ON TOSI
        ja
        NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !!!

        NÄIN TOIMII TOTUUS-👍


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        venäjälle käy lopulta TOSI HUONOSTI, venäjä jotuuu SUURIIN VAIKEUKSIIN KOKO MAAILMAN KANSSA

        TÄMÄ ON TOSI
        ja
        NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !!!

        NÄIN TOIMII TOTUUS-👍

        Putin tuomittavaksi Haagiin.


    • Anonyymi00010

      Kerrotaan, että jopa itse Putin on tunnustanut Ukrainan suvereenisuuden.

      Osuvasti kyllä kuulee sanottavan, että Venäjällä tulevaisuudesta on aina varma tieto - historia sen sijaan muuttuu joka päivä.

      • Anonyymi00011

        Voi pitää paikkansakin.

        Kremlissähän pidettiin jo juhlalliset seremoniat ukrainalaisalueiden liittämisestä Venäjään ikuisiksi ajoiksi, vaikka alueet olivat suureksi ja ovat edelleen Ukrainan hallinnassa.
        Tämä siis sitä tietoa tulevaisuudesta.

        Talvisodan alottamisesta on myös monta versiota. Gorbatsov oli suomalaisten kanssa samatietoinen: Neuvostoliitto itse ampui Mainilan laukaukset. Muutoinkin Venäjä vähättelee talvisotaa - oli vaan pienirajakahakka, vaikka tultiin viimmesen päälle varustautuneena miehittämään Suomi Slalinille 60-vuotislahjaksi.
        Tämä siitä historian muuntelusta.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Voi pitää paikkansakin.

        Kremlissähän pidettiin jo juhlalliset seremoniat ukrainalaisalueiden liittämisestä Venäjään ikuisiksi ajoiksi, vaikka alueet olivat suureksi ja ovat edelleen Ukrainan hallinnassa.
        Tämä siis sitä tietoa tulevaisuudesta.

        Talvisodan alottamisesta on myös monta versiota. Gorbatsov oli suomalaisten kanssa samatietoinen: Neuvostoliitto itse ampui Mainilan laukaukset. Muutoinkin Venäjä vähättelee talvisotaa - oli vaan pienirajakahakka, vaikka tultiin viimmesen päälle varustautuneena miehittämään Suomi Slalinille 60-vuotislahjaksi.
        Tämä siitä historian muuntelusta.

        He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.

        Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.

        Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.

        Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.

        Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.

        Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.

        Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.

        Leningradin piiritys:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Leningradin_piiritys
        *


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.

        Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.

        Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.

        Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.

        Koveri:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Koverin_keskitysleiri
        *


      • Anonyymi00015

      • Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.

        Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.

        Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.

        Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.

        Mannerheim sanoi: Eihän tämä ole muuta kuin vapaussotamme jatkoa ja sen loppunäytös.

        Sodan alussahan Stalin perusti Suomelle uuden hallituksen, jonka pääministeri oli Otto-Wille Kuusinen, Venäjälle paennut sosdemi, joka oli Moskovassa perustamassa SKP:tä vuonna 1918.

        Stalin sopi Hitlerin kanssa, että Suomi kuuluu Neuvostoliiton etupiiriin.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.

        Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.

        Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.

        Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.

        Saksa on Hitler-historiansa läpi käynyt. Saksa on jopa maksanut korvauksiakin Hitlerin uhreille.
        Olisi hyvä, jos Venäjäkin kävisi läpi Stalin-historiansa. Selvitettäisiin esimerkiksi se paljonko Stalin aikana surmattiin oman maan kansalaisia. Sodissa kaatuneita ei otettaisi lukuun mukaan.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Saksa on Hitler-historiansa läpi käynyt. Saksa on jopa maksanut korvauksiakin Hitlerin uhreille.
        Olisi hyvä, jos Venäjäkin kävisi läpi Stalin-historiansa. Selvitettäisiin esimerkiksi se paljonko Stalin aikana surmattiin oman maan kansalaisia. Sodissa kaatuneita ei otettaisi lukuun mukaan.

        Venäjä ei ole Saksa, mitään moraalia ei Kremlissä tunneta mistään.


    • Anonyymi00017

      En usko uutisiin läheskään aina.

      3 vuotta takaperin Putin oli niin monella tavalla sairas, nyt näyttää porukan reippaimmalta.

      Juuri nyt puhuttiin Trumpin "vanhuuden" oudoista mielen johteista. En ny muista tarkempaan, kun yritetään häntä mollata.
      Kyllä nyt olisi parasta olla myötämielinen , siihen saakka kun Ukrainan sota on ohi.

      Musta tuntuu että oltais saatu parempi rauhansopimus vuosi takaperin.
      Ja ottaen huomioon minkälainen hävitys on sen jälkeen tehty pääkaupunkiin saakka.
      Se jälleenrakennus ja suru.

      Minusta aina sodassa rauhaa tahtova ja siis häviävä ei sanele ehtoja.
      Jos muistaa Suomen sotakorvaukset ja maaplänttien luovutukset.
      -mutta minähän ajattelen vain omilla aivoilla, ei koulusivistystä.

      • Anonyymi00063

        Kremlissä on aina ollu pöyröötä väkeä, se on sanottava.


    • Anonyymi00018

      Ukraina voittaa,
      puttin on hullu
      samoin Trumppi sairastaa alzhaimeri, sekoilee samoin kuin dementikot sekoilee,
      joten Ukraina voittaa joka tapauksessa.

      • Anonyymi00021

        Niin, hullultahan se vaikuttaa vaatia Ukrainalta parlamenttivaaleja samalla, kun Venäjän valtioterrori ampuu ohjuksia asutuskeskuksiin, eikä Ukrainan perustuslakikaan sitä tällaisissa olosuhteissa pidö oikeaana. Mutta, kun raakalaisilla ei ole mitään ihmismäisyyttä. Trumppikin lapsellisuuttaan nuolee siinä Venäjää.
        Nyt on kerrottu, että Ukraina selvittelee, minkälaisia mahdollisuuksia vaalien järjestämiseen on. Miten ulkomaillepaeneetkin saadaan siihen mukaan.
        Venäjä tietysti terrorillaan tekee kaikkensa, että Ukrainan kansa antautuisi. Jos ei antaudu, vaan antaa tukensa Ukrainan nykyjohdolle, on kai itsestää selvää, venäläiset tuntien, että sieltä heti sanotaa: epärehelliset vaalit. Niinhän sitä sanotaan, vaikkei ole minkäänlaista näyttöä. Trumppi on samanlainen - nähy on amerikan vaaleissa.


    • Anonyymi00020

      On todella turhaa palata Suomen ja Venäjän välisiin sotiin, tai muihin
      viittauksiin ja linkkeihin.
      Me emme ole sodassa, mutta pyrimme olemaan Ukrainan rinnalla.

      Joko Sinä, linkkien kopsaaja, olet lähettänyt apua.
      Pienikin summa on apuna.

      • Anonyymi00023

        Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.

        Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.

        EN TUNNE SÄÄLIÄ-Pätkääkään-


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.

        EN TUNNE SÄÄLIÄ-Pätkääkään-

        Kyllä olen surullinen sotaan pakotettujen puolesta. Myyrä- tms. kuolettava kuume pitäisi olla Putlerilla.


    • Anonyymi00024

      Venäjän eväät ovat vähissä, niin sotilaallisesti kuin taloudessa.

      • Anonyymi00025

        Toivottavasti Ukrainalaiset oppivat taannoisesta talvisodasta Suomessa, miten vihollinen motitetaan ja niitetää viikatteella lähes viimeistä (kortta) miestä myöten. Vrt. raatteentie!
        T. Jaakko Tuupovaarasta.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Toivottavasti Ukrainalaiset oppivat taannoisesta talvisodasta Suomessa, miten vihollinen motitetaan ja niitetää viikatteella lähes viimeistä (kortta) miestä myöten. Vrt. raatteentie!
        T. Jaakko Tuupovaarasta.

        Raatteen tiellä taistelut menossa?


    • Anonyymi00026

      Pieni ongelma.

      Jotta jokin maa voittaa, pitää toisen maan hävitä. Näinhän se sodissa yleensä menee. Joskus tuloksena on jäätynyt tilanne, jolloin sota ei voita, tai häviä kukaan. Sota siis jatkuu, vaikka sitä ei varsinaisesti käydäkkään. Se ei ole pysyvä gtilanne, jossain vaiheessa sotatoimet taas jatkuvat. Periaatteessa niin kauan, että toinen osapuoli sen lopulta häviää.

      Tarkoitan. Ei venäjää voi voittaa mitenkään. Mutta ukraina voi kyllä hävitä.

      Aina mahdollista, sota laajenee, maailmansota. Siinä ei nykyaikana enää voi olla voittavia osapuolia, kaikki häviävät.

      Ehkä voi kuulostaa pessimistiseltä. Mutta jo nyt on hävaittu, mikään maa ei halua maailmansotaa. Eli kumpikin, sekä venäjä, että ukraina toki tukeutuvat muittrn maitten apuun, mutta kummankaan puolen ystävä altiot tukevat sotivis maita niin minimalisesti, kuin mahdollista..Lisäks jenkit käyttää tilann etta omalla tavallaan hyödykseen sotimalla muuallakin..

      Lyhyesti, jossain vaiheessa ukraina on hävinnyt sodan ja venäjä voittanut. Ikävää kyllä, mutta mun mielestä se on ainoa mahdollinen lopputulos...

      Ois eri kiva olla optimisti ja haaveilla jostain muusta lopputuloksesta, mutta se olisi vain haaveilua.

      =DW=


      =DW

      • Anonyymi00045

        Missään sodissa ikinä ei ole voittajia. Kaikissa sodissa on vain häviäjiä. Tuho- ja tihutöistä ja tappamisesta ei synny voittoja.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Missään sodissa ikinä ei ole voittajia. Kaikissa sodissa on vain häviäjiä. Tuho- ja tihutöistä ja tappamisesta ei synny voittoja.

        Niin on asia.


    • Anonyymi00027

      Venäläisten olis kuvitellu oppineen sodistaan ja välttämään viimeiseen asti, mut ei, hyökkäävät ja aloittavat. Mieletön kansa.

      • Anonyymi00028

        Mitähän Venäjä tekee edes "lisämailla".Porkkala oli juvutuksen jälkeen
        aivan hirveässä kunnossa.
        Pellot vesakoituneet,asunnot täysin ränsistyneet.
        Entä kaunis Karjalamme ja Petsamo?
        Eivät venäläiset ole päässeet kastijaosta eroon.
        Kyllä näitä "puuttineja" venäjällä riittää.
        Jos siellä joku yrittää aivojaan käyttää,Hän mahdollisesti putoaa ikkunasta?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Mitähän Venäjä tekee edes "lisämailla".Porkkala oli juvutuksen jälkeen
        aivan hirveässä kunnossa.
        Pellot vesakoituneet,asunnot täysin ränsistyneet.
        Entä kaunis Karjalamme ja Petsamo?
        Eivät venäläiset ole päässeet kastijaosta eroon.
        Kyllä näitä "puuttineja" venäjällä riittää.
        Jos siellä joku yrittää aivojaan käyttää,Hän mahdollisesti putoaa ikkunasta?

        Taitaa olla niin, että vain se tehdään, mikä on pakko tehdä.
        Petroskoissa asui ja edelleen asuu sinne muuttaneiden suomalaisten sukua , joita lähti sinne paremman leivän toivossa pulavuosina - 30 luvulla.
        Teimme ryhmämatkoja, sinne katsomaan ja etsimään sellaisia perheitä, joiden isät Venäjä pakotti sotimaan isänmaataan, Suomea, vastaan ja jos kieltäytyi, vietiin Siperiaan, jossa kaivos ja muissa pakkotöissä olivat, ja lopulta katosivat.
        Tapettiin. Kyllä siellä elettiin Venäjän ehdoilla ja tavoilla.
        Kuri on vain koventunut, henki lähtee ennekuin Siperian juna on edes raiteilla.

        Ei ole ihme, että sotilaita kaatuu, kaikilla ei ole haluakaan puolustaa Putinia.
        Kaikkea emme tiedä, ja hyvä niin. Osa kansasta puolustaajohtajaansa,koska todellista kuvaa maan tilasta eikansalla ole, sitä ei heille kerrota.
        Venäläisen johtajan suussa tappiokin on voitto,


    • Anonyymi00030

      Venäjä etenee, hitaasti mut varmasti.

      • Anonyymi00032

        Tuhoonsa, toivotaan ja rukoillaan.


    • Anonyymi00031

      Venäjän nykyisellä valtionpäämiehellä on vankka kannatus kansan parissa. Kansalla on sellainen johto, jollaisen se ansaitsee, sanoi aikoinaan J.K.Paasikivi.
      Valtionpäämies on siis kansastaan riippuvainen.
      Jos Ukrainan sotilaallisesta erityisoperatiosta (=SEO) halutaan jotakin taho syyttää, niin se taho on siis päämiehensä valinnut kansa.
      .

      • Anonyymi00033

        Ei onnaa. Se kansahan on valheilla ja epätotuuksilla ja potaskalla johdettu ja 'kasvatettu'. Joten kansaa ei voi syyttää, vaan mieleltään sairasta päämiestä.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Ei onnaa. Se kansahan on valheilla ja epätotuuksilla ja potaskalla johdettu ja 'kasvatettu'. Joten kansaa ei voi syyttää, vaan mieleltään sairasta päämiestä.

        Diktatuuri toimii noin.


      • Anonyymi00039

        Paasikivi tarkoitti OIKEASSA demokratissa. Venäjällä vaalitulokset ovat ennalta päätettyjä!
        Hiukankaan kriittiset ja jossakin määrin vaikutusvaltaiset murhaavat prheensä ja tekevät itsarin. Tippuvat ikkunoista ja parvekkeilta. Likimainkaan kaikkeahan ei lännessä tiedetäkään.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Paasikivi tarkoitti OIKEASSA demokratissa. Venäjällä vaalitulokset ovat ennalta päätettyjä!
        Hiukankaan kriittiset ja jossakin määrin vaikutusvaltaiset murhaavat prheensä ja tekevät itsarin. Tippuvat ikkunoista ja parvekkeilta. Likimainkaan kaikkeahan ei lännessä tiedetäkään.

        Putinin miehet ne pudottaa ikkunoista.


    • Anonyymi00034

      Siinä taoauksessa kansa on tyhmää
      Se seikka ei kuitenkaan pelasta kansaa vastuulta.

      • Anonyymi00054

        Venäjällä saa olla vapaalla jalalla jos pitää turpansa kiinni. Ei arvostele Putinia.


    • Anonyymi00036

      Venäjä ei ole saanut lasta ei paskaa aikaiseksi yli 4 v sotinut, rupia Putinin persiiseen ainoastaan, pilannut Venäjän täysin.

      Keväthoffensiivi mennyt vituiksi jo kättelyssä.

      • Anonyymi00057

        Venäjän joukkojen piti olla kahdessa päivässä Kiovassa ja Ukraina Venäjän
        vallan alla.
        Muistatteko Butšan ?
        Tietysti.
        Venäläisten raakalaismaisuus siellä ei saisi unohtua. Samaa se on kaikkialla.
        Ihmisiä ammuttiin kadulle.
        Naisia raiskattiin ja tapettiin, venäläiset ryöstivät ja rosvosivat kaiken
        mikä irti lähti vessapönttöjä myöten

        ja muistatteko Putinin liikkuvan krematorion ?


    • Anonyymi00037

      Putin on sotansa vanki, vain Venäjän sisältä tuleva mullistus, voi menoa muuttaa.

      • Anonyymi00038

        Juuri noin voi olla. Miksi kukaan ei saa sitä mullistusta aikaan siellä? Nyt olisi jo korkea aika.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Juuri noin voi olla. Miksi kukaan ei saa sitä mullistusta aikaan siellä? Nyt olisi jo korkea aika.

        Miten kukaan pystyisi aikaansaamaan mullistusta ?
        Venäjällä saa olla vapaalla jalalla jos ei arvostele hallitusta
        ja on muutenkin hissun kissun.
        Valtaapitävien vastustajat heitetään tyrmään ja usein kidutetaan ktai myrkytetään
        kuoliaaksi kuten Navalnyi.


    • Anonyymi00040

      Dementoitunut Trump lupasi vaaleissa lopettavan Ukrainan sodan heti, miten kävi, ei välitä mitä Ukrainassa tapahtuu.

      • Anonyymi00041

        Eikö se pelle uhonnut lopettaneensa monta sotaa. Nyt sotii itse. Täysdille.


    • Anonyymi00042

      Ryssä tapattanut aluskansojaan nyt ois vuorossa pietarin ja moskovan pulla pojat LOL, saas nähdä kuinka isot kemut maailmalla kun bunkkeripappa delaa :)))))

    • Anonyymi00049

      Uskotaan ja toivotaan yhdessä kaikki. Jospa se auttaisi.

    • Anonyymi00056

      USA:n avulla sota olisi ollut voitettavissa aikaa päiviä,
      mutta Trump osoittautuikin Putinin kaveriksi.

      • Anonyymi00068

        USA ei voi olla joka paikassa.


      • Anonyymi00072

        Diktaattori ihailee diktaattoria.


    • Anonyymi00059

      Kuinka Ukraina oli voitolla, kun se on me nettänyt alueita eikä ole mitään vallnnut

      • Anonyymi00060

        Katsele / kuuntele uutisia useammin.


    • Anonyymi00062

      Voitto.

    • Anonyymi00065

      EU ja Suomi mukana, on valtavat tuet laittanu Ukrainalle, ja on kummaa kun sieltä nuoria miehiä on tullut Suomeen eikä viitsineet jäädä puolustamaan maataan.

      • Anonyymi00069

        Eipä sieltä juuri nuoria miehiä ole Suomeen tullut.


    • Anonyymi00066

      Uutiset kertoivat tänään, että EU on maksanut miljardeja euroja Ukrainan tueksi kaikenlaisena apuna. Ja hyvä niin. Hyvä meille skandinaaveillekin.
      ex stm.

    • Anonyymi00067

      Velkarahalla ja almuilla sotiva Ukraina sortumassa! Vaikka mitä kaulaileva evakonpoika höpöttäs!

      • Anonyymi00071

        Itkitkö kun Breznev kuoli ?


    • Anonyymi00070

      Minä en ainakaan halua Putinin Venäjää yhtään lähemmäksi
      keski-Eurooppaa, niin kävisi jos Ukrainan puolustus sortuisi.
      Venäjä pitäisi pikemminkin ajaa Uralin taakse.

    • Anonyymi00074

      "Ukrainan armeijan tilanne sodassa on parantunut merkittävästi kuluneen vuoden aikana. Siitä huolimatta rintamatilanne muistuttaa ensimmäistä maailmansotaa, jossa kummankaan osapuolen voimat eivät riitä merkittäviin läpimurtoihin.

      Osittain syynä ovat maasto ja teknologia. Itä-Ukrainan peltomaastossa hyökkääminen on vaikeaa jatkuvan drooniuhan takia. Yllätysmomenttia on vaikea saavuttaa.

      Jos tilannetta katsoo rintamalinjojen ulkopuolella, Ukrainan voi jopa sanoa olevan nyt niskan päällä. Se on onnistunut kehittämään vaikuttavan pitkän kantaman iskukyvyn, mistä esimerkkeinä ovat viimeaikaiset drooni-iskut Venäjän öljynjalostamoihin ja Moskovan alueelle.

      Kuvaavaa on, että venäläiset joutuvat suojaamaan sukellusveneitään verkkoviritelmillä jopa Kamtšatkan niemimaalla. Alue sijaitsee 7 400 kilometrin päässä Ukrainan rintamalta – käytännössä niin kaukana kuin mahdollista.

      Ukrainan kyvykkyys ei ole syntynyt tyhjästä. Sen tausta on kylmän sodan aikaisessa ilmailu- ja avaruusteollisuudessa, jota Neuvostoliitto rakensi juuri Ukrainan alueelle. Tunnetuin lienee vuonna 1946 perustettu ja vuonna 1952 Kiovaan siirretty Antonovin suunnittelutoimisto.

      Antonov on erikoistunut varsinkin raskaisiin kuljetuskoneisiin. Vuonna 1988 ensilentonsa tehnyt ja Ukrainan sodan alkumetreillä tuhoutunut kuusimoottorinen An-225 oli maailman suurin lentokone.

      Ukrainan sota tullaan todennäköisesti muistamaan laajamittaisen droonisodankäynnin läpimurtona. Vaikka droonien merkityksestä taistelukentällä on puhuttu yleisesti jo 2010-luvun alusta, kehityksen nopeus on yllättänyt monet.

      Suomessa kriitikot ovat kyseenalaistaneet F-35-hävittäjien hankinnan.

      Olisiko pitänyt ostaa kalliiden häivehävittäjien sijaan drooneja? Todennäköisesti ei.

      Drooniteknologia kehittyy niin nopeasti, että luultavasti nyt hankittava kalusto vanhenisi muutamassa vuodessa.

      Droonit eivät myöskään ole mikään ihmease. Vaikka niitä on edullista tuottaa massoittain, myös torjuminen onnistuu.

      Drooneista vain pieni osa pääsee kohteisiinsa, ja niistäkin vain pieni osa aiheuttaa kriittisiä vaurioita. Ainoastaan öljy- ja kaasuinfrastruktuuri on tarpeeksi haurasta ja helposti syttyvää, jotta droonien pienet taistelukärjet aiheuttavat säännöllisesti näyttäviä tuhoja, kiteytti brittiläinen ilmasodankäynnin tutkija Justin Bronk.

      Droonivarastojen täyttämisen sijaan on tärkeää seurata teknologian kehitystä ja lähteä siihen mukaan, kuten monet suomalaiset yritykset ovat tehneet.

      Vahva teknologinen ja teollinen osaaminen on edellytys sille, että kriisitilanteessa pystymme tuottamaan riittävän paljon juuri sillä hetkellä tarvittavaa kalustoa."

      Tekniikka & Talous
      Mikko Virta

    • Anonyymi00079

      Hyvä kiteytys.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe