Venäjän hyökkäsi Uktainaan nejä vuotta sitten, nyt kuultujen uutisten ja Venäjän
kärsinistä tappipista kerrottujen uutisten jälkeen olen Stubbin, ja muiden johtajien tavoin huomioinut, että Venäjä menettää sodassa kopian koko ikäpolvem joka voi sotaan osallistua.
Miehet kuolevat, äidit itkevät.
Mutta maassa on johtajana Tiktaattori suurella teellä.
Autetaan Ukrainaa ja Ukrainalaisia maassamme.
Uutisissa oli hieno esimerkki maahamme pakolaisena saapuneesta nuorukaisesta!
KIelestä kiinnostunut!
Puhui parempaa suomea kuin haastattelijansa.
Uskon Ukrainan olevan voitolla
75
647
Vastaukset
- Anonyymi00001
Rintamalinjat jämähtäneet asiantuntijoiden mukaan, euun avulla ollaan tässä tilanteessa. YK päätöslauselmassa Trump ei tukenut Ukrainaa, Biden aseisti varusti tuki Ukrainaa, Trump antaa aseita jos joku ne maksaa, käytännössä Trump on hylännyt Ukrainan.
- Anonyymi00002
Trumpi on 🤡:le.
- Anonyymi00005
Näin on. Trump on hylännyt Ukrainan samoin kuin EU:n äärioikeisto.
- Anonyymi00043
Anonyymi00005 kirjoitti:
Näin on. Trump on hylännyt Ukrainan samoin kuin EU:n äärioikeisto.
Höpö höpö.
- Anonyymi00051
Anonyymi00005 kirjoitti:
Näin on. Trump on hylännyt Ukrainan samoin kuin EU:n äärioikeisto.
Näin on. Äärioikeisto on Putinin puolella.
- Anonyymi00003
Olen ymmärtänyt, että presidenttimme Stubb on myös sitä mieltä, että Ukraina voittaa sodan.
Voisi voittaakin, jos Eurooppa osaisi olla yhtenäinen turvallisuudestaan ja sataisi ripeästi sotavoimansa vahvistamiseen.
Saksa vahvan Euroopan veturiksi!
Unkari ja Slovakia ovat omituisia Venäjän nuolijoita. Kehtaavat vielä syyttää Ukrainaa, kun Venäjä Ukrainan puolella ampuu öljyputken rikki - putken, jonka kautta ostavat Venäjältä öljyä. Tottakai Ukraina vääntää hanan kiinni, ettei öljy leviä maastoon. Menkööt itse Ukrainan puolelle korjaamaan putken.- Anonyymi00006
Stubb ei ole mikään "valtioviisas". Ei se puheitaan itse laadi.
Se on kevyemmän luokan opportunisti. - Anonyymi00052
Putki on korjattu jo Orbanin aikana, koska Orban kiristi Ukrainaa.
Jos Unkari ei saa putken kautta halpaa öljyä Unkari estää Ukrainatuet - Anonyymi00061
Anonyymi00006 kirjoitti:
Stubb ei ole mikään "valtioviisas". Ei se puheitaan itse laadi.
Se on kevyemmän luokan opportunisti.Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?
- Anonyymi00004
Valhe ei muutu totuudeksi, vaikka sitä huijaripresidentit hallituksineen 4 vuotta toistaisvat.
Ukrainalaisen Hrutshevin aikana v. 1954 Ukraina anasti osan Venäjää, venäläisine asukkaineen ja itsenäistyttyään kansallismieliset, ateistit, satanistit, eli azov-natsit aloittivat venäläisten kristittyjen, jopa pikkulapsten vainot ja kidutukset alueella ("itä-Ukraina" = Donbass, Krim.)
Ei maailma, ei YK, NATO, Suomikaan heitä auttanut, päinvastoin tukivat venäläisten vainoa, kansanmurhaa. Kunnes Venäjä v. 2022 hyökkäsi yli rajan, pyrkien vainojen itse pääpaikalle Kiovaan. Länsi edelleen ja suomalaisetkin kaiken maailman villasukilla antaa tukeaan Ukrainan natsihallitukselle.
Miksi? Lännen kristinuskon vastainen ateismi ja johtajiensa s:nanpalvonta (valokuvissa Zelenskyi tekee azov-s:tananpalvojien kuvioita ja eleitä) maailman suurinta, kristinuskoista valtiota, Kristukselle ja Hänen Äidilleen pyhitettyä Venäjää vastaan.
Zelenskyi itse ei ole ukrainalainben, vaan opetteli sen kielenkin vasta v. 2017. Hän kuuluu samaan venäjän juutalaiseen joukkoon, jotka v. 1917 murhasivat kristityn tsaarin ja loivat Venäjän keisarikunnasta ateistisen ja satanistisen, jossa vainottiin kristittyjä kuin myös muitakin heidän (satanisti-juutalaisten) rikoksiaan vastustaneita toisinajattelijoita.
Rikollinen Rooma (sen paavit) on alusta, alkukirkosta asti hyökännyt hengellisesti syvällistä Bysanttia vastaan. Rooman paavi korotti itsensä Jumalan tasolle ja tuolloin 1100-luvulla Katolinen kirkko jakautuikin kahtia. Tätä Yhtä Pyhää Katolista Kirkkoa kuvaa mm. Venäjän Kaksoiskotka: toinen kotka katsoo kohti Itää eli Bysanttia, toinen kohti länttä: Roomaa.- Anonyymi00007
Ollaan sitten laitaoikeistona ja kannatetaan Putinia ja Trumppia
- Anonyymi00008
Puppua puppua puppua persun puppua.
- Anonyymi00050
Hrutsev lahjoitti Krimin. Sitä ennen se koskaan ollut kuulunut Ukrainaan sellaisena kuin Ukraina on ymmärrettävä.
- Anonyymi00009
ITSESTÄÄN SELVYYS
Ukraina voittaa sodan
EI IKINÄ HULLU KAHELI venäjä voi voitaa sotaa
se on JO RAAMATUSSA sanottu
että
ensin näyttää että PAHUUS on vallalla
MUTTA
sitten käyki niin että
HYVYYS ja VIISAUS VOITTAA PAHUUDEN
sillä RAAMATUN SANA ON TOTTA
eikä sitä KUMOA MIKÄÄN
venäjälle käy lopulta TOSI HUONOSTI, venäjä jotuuu SUURIIN VAIKEUKSIIN KOKO MAAILMAN KANSSA
TÄMÄ ON TOSI
ja
NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !!!
se on RAAMAUSSA jo sanottu tuhansia vuosia sitten !!!!- Anonyymi00019
Miksi pitää huutaa isoilla kirjaimilla.
Onko sinulla asioista niin varmaa tietoa. Ei raamattu kehoita huutamaan. - Anonyymi00046
venäjälle käy lopulta TOSI HUONOSTI, venäjä jotuuu SUURIIN VAIKEUKSIIN KOKO MAAILMAN KANSSA
TÄMÄ ON TOSI
ja
NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !!!
NÄIN TOIMII TOTUUS-👍 - Anonyymi00075
Anonyymi00046 kirjoitti:
venäjälle käy lopulta TOSI HUONOSTI, venäjä jotuuu SUURIIN VAIKEUKSIIN KOKO MAAILMAN KANSSA
TÄMÄ ON TOSI
ja
NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !!!
NÄIN TOIMII TOTUUS-👍Putin tuomittavaksi Haagiin.
- Anonyymi00010
Kerrotaan, että jopa itse Putin on tunnustanut Ukrainan suvereenisuuden.
Osuvasti kyllä kuulee sanottavan, että Venäjällä tulevaisuudesta on aina varma tieto - historia sen sijaan muuttuu joka päivä.- Anonyymi00011
Voi pitää paikkansakin.
Kremlissähän pidettiin jo juhlalliset seremoniat ukrainalaisalueiden liittämisestä Venäjään ikuisiksi ajoiksi, vaikka alueet olivat suureksi ja ovat edelleen Ukrainan hallinnassa.
Tämä siis sitä tietoa tulevaisuudesta.
Talvisodan alottamisesta on myös monta versiota. Gorbatsov oli suomalaisten kanssa samatietoinen: Neuvostoliitto itse ampui Mainilan laukaukset. Muutoinkin Venäjä vähättelee talvisotaa - oli vaan pienirajakahakka, vaikka tultiin viimmesen päälle varustautuneena miehittämään Suomi Slalinille 60-vuotislahjaksi.
Tämä siitä historian muuntelusta. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Voi pitää paikkansakin.
Kremlissähän pidettiin jo juhlalliset seremoniat ukrainalaisalueiden liittämisestä Venäjään ikuisiksi ajoiksi, vaikka alueet olivat suureksi ja ovat edelleen Ukrainan hallinnassa.
Tämä siis sitä tietoa tulevaisuudesta.
Talvisodan alottamisesta on myös monta versiota. Gorbatsov oli suomalaisten kanssa samatietoinen: Neuvostoliitto itse ampui Mainilan laukaukset. Muutoinkin Venäjä vähättelee talvisotaa - oli vaan pienirajakahakka, vaikka tultiin viimmesen päälle varustautuneena miehittämään Suomi Slalinille 60-vuotislahjaksi.
Tämä siitä historian muuntelusta.He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.
Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.
Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.
Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.
Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.
Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.
Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.Leningradin piiritys:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Leningradin_piiritys
* - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.
Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.
Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.
Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi. - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Leningradin piiritys:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Leningradin_piiritys
*V. Vysotski / Malin vejekset - Leningradin leirit:
https://youtu.be/IRhKR4-w-3Q?si=PFu6FG7LkwgzoqUe
* - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.
Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.
Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.
Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.Mannerheim sanoi: Eihän tämä ole muuta kuin vapaussotamme jatkoa ja sen loppunäytös.
Sodan alussahan Stalin perusti Suomelle uuden hallituksen, jonka pääministeri oli Otto-Wille Kuusinen, Venäjälle paennut sosdemi, joka oli Moskovassa perustamassa SKP:tä vuonna 1918.
Stalin sopi Hitlerin kanssa, että Suomi kuuluu Neuvostoliiton etupiiriin. - Anonyymi00022
Anonyymi00012 kirjoitti:
He eivät kuitenkaan miehittäneet Suomea.
Suomi sen sijaan miehitti NL:a, Vienankarjalaa, perusti sinne keskitysleirejä niin venäläisille, karjalaisille kuin myös suomalaisille rauhanaktivisteille: tuolloin lähinnä kommunisteille.
Tunnetuin suomalaisten ylläpitämä keskitysleiri Karjalassa oli Koverin keskitysleiri lähellä Aunusta. Suomi myös antoi täyden tukensa saksalaisten julmalle Leningradin piiritykselle. Olen nähnyt nuo muistopaikat ja itku tuli. Meille ei Suomessa ole kerrottu lainkaan (koko) totuutta noista tapahtumista.
Kun Suomi hävisi sodan, Stalin ei huolinut koko Suomea, sanoi, "ettei huoli siiliä pers'taskuunsa pyörimään". Mutta Karjalan otti takaisin, Leningradin suojaksi.Saksa on Hitler-historiansa läpi käynyt. Saksa on jopa maksanut korvauksiakin Hitlerin uhreille.
Olisi hyvä, jos Venäjäkin kävisi läpi Stalin-historiansa. Selvitettäisiin esimerkiksi se paljonko Stalin aikana surmattiin oman maan kansalaisia. Sodissa kaatuneita ei otettaisi lukuun mukaan. - Anonyymi00044
Anonyymi00022 kirjoitti:
Saksa on Hitler-historiansa läpi käynyt. Saksa on jopa maksanut korvauksiakin Hitlerin uhreille.
Olisi hyvä, jos Venäjäkin kävisi läpi Stalin-historiansa. Selvitettäisiin esimerkiksi se paljonko Stalin aikana surmattiin oman maan kansalaisia. Sodissa kaatuneita ei otettaisi lukuun mukaan.Venäjä ei ole Saksa, mitään moraalia ei Kremlissä tunneta mistään.
- Anonyymi00017
En usko uutisiin läheskään aina.
3 vuotta takaperin Putin oli niin monella tavalla sairas, nyt näyttää porukan reippaimmalta.
Juuri nyt puhuttiin Trumpin "vanhuuden" oudoista mielen johteista. En ny muista tarkempaan, kun yritetään häntä mollata.
Kyllä nyt olisi parasta olla myötämielinen , siihen saakka kun Ukrainan sota on ohi.
Musta tuntuu että oltais saatu parempi rauhansopimus vuosi takaperin.
Ja ottaen huomioon minkälainen hävitys on sen jälkeen tehty pääkaupunkiin saakka.
Se jälleenrakennus ja suru.
Minusta aina sodassa rauhaa tahtova ja siis häviävä ei sanele ehtoja.
Jos muistaa Suomen sotakorvaukset ja maaplänttien luovutukset.
-mutta minähän ajattelen vain omilla aivoilla, ei koulusivistystä.- Anonyymi00063
Kremlissä on aina ollu pöyröötä väkeä, se on sanottava.
- Anonyymi00018
Ukraina voittaa,
puttin on hullu
samoin Trumppi sairastaa alzhaimeri, sekoilee samoin kuin dementikot sekoilee,
joten Ukraina voittaa joka tapauksessa.- Anonyymi00021
Niin, hullultahan se vaikuttaa vaatia Ukrainalta parlamenttivaaleja samalla, kun Venäjän valtioterrori ampuu ohjuksia asutuskeskuksiin, eikä Ukrainan perustuslakikaan sitä tällaisissa olosuhteissa pidö oikeaana. Mutta, kun raakalaisilla ei ole mitään ihmismäisyyttä. Trumppikin lapsellisuuttaan nuolee siinä Venäjää.
Nyt on kerrottu, että Ukraina selvittelee, minkälaisia mahdollisuuksia vaalien järjestämiseen on. Miten ulkomaillepaeneetkin saadaan siihen mukaan.
Venäjä tietysti terrorillaan tekee kaikkensa, että Ukrainan kansa antautuisi. Jos ei antaudu, vaan antaa tukensa Ukrainan nykyjohdolle, on kai itsestää selvää, venäläiset tuntien, että sieltä heti sanotaa: epärehelliset vaalit. Niinhän sitä sanotaan, vaikkei ole minkäänlaista näyttöä. Trumppi on samanlainen - nähy on amerikan vaaleissa.
- Anonyymi00020
On todella turhaa palata Suomen ja Venäjän välisiin sotiin, tai muihin
viittauksiin ja linkkeihin.
Me emme ole sodassa, mutta pyrimme olemaan Ukrainan rinnalla.
Joko Sinä, linkkien kopsaaja, olet lähettänyt apua.
Pienikin summa on apuna.- Anonyymi00023
Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.
- Anonyymi00047
Anonyymi00023 kirjoitti:
Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.
Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.
EN TUNNE SÄÄLIÄ-Pätkääkään- - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Myyräkuume vaivaa Venättään sotilaita.
EN TUNNE SÄÄLIÄ-Pätkääkään-Kyllä olen surullinen sotaan pakotettujen puolesta. Myyrä- tms. kuolettava kuume pitäisi olla Putlerilla.
- Anonyymi00024
Venäjän eväät ovat vähissä, niin sotilaallisesti kuin taloudessa.
- Anonyymi00025
Toivottavasti Ukrainalaiset oppivat taannoisesta talvisodasta Suomessa, miten vihollinen motitetaan ja niitetää viikatteella lähes viimeistä (kortta) miestä myöten. Vrt. raatteentie!
T. Jaakko Tuupovaarasta. - Anonyymi00058
Anonyymi00025 kirjoitti:
Toivottavasti Ukrainalaiset oppivat taannoisesta talvisodasta Suomessa, miten vihollinen motitetaan ja niitetää viikatteella lähes viimeistä (kortta) miestä myöten. Vrt. raatteentie!
T. Jaakko Tuupovaarasta.Raatteen tiellä taistelut menossa?
- Anonyymi00026
Pieni ongelma.
Jotta jokin maa voittaa, pitää toisen maan hävitä. Näinhän se sodissa yleensä menee. Joskus tuloksena on jäätynyt tilanne, jolloin sota ei voita, tai häviä kukaan. Sota siis jatkuu, vaikka sitä ei varsinaisesti käydäkkään. Se ei ole pysyvä gtilanne, jossain vaiheessa sotatoimet taas jatkuvat. Periaatteessa niin kauan, että toinen osapuoli sen lopulta häviää.
Tarkoitan. Ei venäjää voi voittaa mitenkään. Mutta ukraina voi kyllä hävitä.
Aina mahdollista, sota laajenee, maailmansota. Siinä ei nykyaikana enää voi olla voittavia osapuolia, kaikki häviävät.
Ehkä voi kuulostaa pessimistiseltä. Mutta jo nyt on hävaittu, mikään maa ei halua maailmansotaa. Eli kumpikin, sekä venäjä, että ukraina toki tukeutuvat muittrn maitten apuun, mutta kummankaan puolen ystävä altiot tukevat sotivis maita niin minimalisesti, kuin mahdollista..Lisäks jenkit käyttää tilann etta omalla tavallaan hyödykseen sotimalla muuallakin..
Lyhyesti, jossain vaiheessa ukraina on hävinnyt sodan ja venäjä voittanut. Ikävää kyllä, mutta mun mielestä se on ainoa mahdollinen lopputulos...
Ois eri kiva olla optimisti ja haaveilla jostain muusta lopputuloksesta, mutta se olisi vain haaveilua.
=DW=
=DW- Anonyymi00045
Missään sodissa ikinä ei ole voittajia. Kaikissa sodissa on vain häviäjiä. Tuho- ja tihutöistä ja tappamisesta ei synny voittoja.
- Anonyymi00064
Anonyymi00045 kirjoitti:
Missään sodissa ikinä ei ole voittajia. Kaikissa sodissa on vain häviäjiä. Tuho- ja tihutöistä ja tappamisesta ei synny voittoja.
Niin on asia.
- Anonyymi00027
Venäläisten olis kuvitellu oppineen sodistaan ja välttämään viimeiseen asti, mut ei, hyökkäävät ja aloittavat. Mieletön kansa.
- Anonyymi00028
Mitähän Venäjä tekee edes "lisämailla".Porkkala oli juvutuksen jälkeen
aivan hirveässä kunnossa.
Pellot vesakoituneet,asunnot täysin ränsistyneet.
Entä kaunis Karjalamme ja Petsamo?
Eivät venäläiset ole päässeet kastijaosta eroon.
Kyllä näitä "puuttineja" venäjällä riittää.
Jos siellä joku yrittää aivojaan käyttää,Hän mahdollisesti putoaa ikkunasta? - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mitähän Venäjä tekee edes "lisämailla".Porkkala oli juvutuksen jälkeen
aivan hirveässä kunnossa.
Pellot vesakoituneet,asunnot täysin ränsistyneet.
Entä kaunis Karjalamme ja Petsamo?
Eivät venäläiset ole päässeet kastijaosta eroon.
Kyllä näitä "puuttineja" venäjällä riittää.
Jos siellä joku yrittää aivojaan käyttää,Hän mahdollisesti putoaa ikkunasta?Taitaa olla niin, että vain se tehdään, mikä on pakko tehdä.
Petroskoissa asui ja edelleen asuu sinne muuttaneiden suomalaisten sukua , joita lähti sinne paremman leivän toivossa pulavuosina - 30 luvulla.
Teimme ryhmämatkoja, sinne katsomaan ja etsimään sellaisia perheitä, joiden isät Venäjä pakotti sotimaan isänmaataan, Suomea, vastaan ja jos kieltäytyi, vietiin Siperiaan, jossa kaivos ja muissa pakkotöissä olivat, ja lopulta katosivat.
Tapettiin. Kyllä siellä elettiin Venäjän ehdoilla ja tavoilla.
Kuri on vain koventunut, henki lähtee ennekuin Siperian juna on edes raiteilla.
Ei ole ihme, että sotilaita kaatuu, kaikilla ei ole haluakaan puolustaa Putinia.
Kaikkea emme tiedä, ja hyvä niin. Osa kansasta puolustaajohtajaansa,koska todellista kuvaa maan tilasta eikansalla ole, sitä ei heille kerrota.
Venäläisen johtajan suussa tappiokin on voitto,
- Anonyymi00030
Venäjä etenee, hitaasti mut varmasti.
- Anonyymi00032
Tuhoonsa, toivotaan ja rukoillaan.
- Anonyymi00031
Venäjän nykyisellä valtionpäämiehellä on vankka kannatus kansan parissa. Kansalla on sellainen johto, jollaisen se ansaitsee, sanoi aikoinaan J.K.Paasikivi.
Valtionpäämies on siis kansastaan riippuvainen.
Jos Ukrainan sotilaallisesta erityisoperatiosta (=SEO) halutaan jotakin taho syyttää, niin se taho on siis päämiehensä valinnut kansa.
.- Anonyymi00033
Ei onnaa. Se kansahan on valheilla ja epätotuuksilla ja potaskalla johdettu ja 'kasvatettu'. Joten kansaa ei voi syyttää, vaan mieleltään sairasta päämiestä.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ei onnaa. Se kansahan on valheilla ja epätotuuksilla ja potaskalla johdettu ja 'kasvatettu'. Joten kansaa ei voi syyttää, vaan mieleltään sairasta päämiestä.
Diktatuuri toimii noin.
- Anonyymi00039
Paasikivi tarkoitti OIKEASSA demokratissa. Venäjällä vaalitulokset ovat ennalta päätettyjä!
Hiukankaan kriittiset ja jossakin määrin vaikutusvaltaiset murhaavat prheensä ja tekevät itsarin. Tippuvat ikkunoista ja parvekkeilta. Likimainkaan kaikkeahan ei lännessä tiedetäkään. - Anonyymi00053
Anonyymi00039 kirjoitti:
Paasikivi tarkoitti OIKEASSA demokratissa. Venäjällä vaalitulokset ovat ennalta päätettyjä!
Hiukankaan kriittiset ja jossakin määrin vaikutusvaltaiset murhaavat prheensä ja tekevät itsarin. Tippuvat ikkunoista ja parvekkeilta. Likimainkaan kaikkeahan ei lännessä tiedetäkään.Putinin miehet ne pudottaa ikkunoista.
- Anonyymi00034
Siinä taoauksessa kansa on tyhmää
Se seikka ei kuitenkaan pelasta kansaa vastuulta.- Anonyymi00054
Venäjällä saa olla vapaalla jalalla jos pitää turpansa kiinni. Ei arvostele Putinia.
- Anonyymi00036
Venäjä ei ole saanut lasta ei paskaa aikaiseksi yli 4 v sotinut, rupia Putinin persiiseen ainoastaan, pilannut Venäjän täysin.
Keväthoffensiivi mennyt vituiksi jo kättelyssä.- Anonyymi00057
Venäjän joukkojen piti olla kahdessa päivässä Kiovassa ja Ukraina Venäjän
vallan alla.
Muistatteko Butšan ?
Tietysti.
Venäläisten raakalaismaisuus siellä ei saisi unohtua. Samaa se on kaikkialla.
Ihmisiä ammuttiin kadulle.
Naisia raiskattiin ja tapettiin, venäläiset ryöstivät ja rosvosivat kaiken
mikä irti lähti vessapönttöjä myöten
ja muistatteko Putinin liikkuvan krematorion ?
- Anonyymi00037
Putin on sotansa vanki, vain Venäjän sisältä tuleva mullistus, voi menoa muuttaa.
- Anonyymi00038
Juuri noin voi olla. Miksi kukaan ei saa sitä mullistusta aikaan siellä? Nyt olisi jo korkea aika.
- Anonyymi00055
Anonyymi00038 kirjoitti:
Juuri noin voi olla. Miksi kukaan ei saa sitä mullistusta aikaan siellä? Nyt olisi jo korkea aika.
Miten kukaan pystyisi aikaansaamaan mullistusta ?
Venäjällä saa olla vapaalla jalalla jos ei arvostele hallitusta
ja on muutenkin hissun kissun.
Valtaapitävien vastustajat heitetään tyrmään ja usein kidutetaan ktai myrkytetään
kuoliaaksi kuten Navalnyi.
- Anonyymi00040
Dementoitunut Trump lupasi vaaleissa lopettavan Ukrainan sodan heti, miten kävi, ei välitä mitä Ukrainassa tapahtuu.
- Anonyymi00041
Eikö se pelle uhonnut lopettaneensa monta sotaa. Nyt sotii itse. Täysdille.
- Anonyymi00042
Ryssä tapattanut aluskansojaan nyt ois vuorossa pietarin ja moskovan pulla pojat LOL, saas nähdä kuinka isot kemut maailmalla kun bunkkeripappa delaa :)))))
- Anonyymi00049
Uskotaan ja toivotaan yhdessä kaikki. Jospa se auttaisi.
- Anonyymi00056
USA:n avulla sota olisi ollut voitettavissa aikaa päiviä,
mutta Trump osoittautuikin Putinin kaveriksi.- Anonyymi00068
USA ei voi olla joka paikassa.
- Anonyymi00072
Diktaattori ihailee diktaattoria.
- Anonyymi00059
Kuinka Ukraina oli voitolla, kun se on me nettänyt alueita eikä ole mitään vallnnut
- Anonyymi00060
Katsele / kuuntele uutisia useammin.
- Anonyymi00062
Voitto.
- Anonyymi00065
EU ja Suomi mukana, on valtavat tuet laittanu Ukrainalle, ja on kummaa kun sieltä nuoria miehiä on tullut Suomeen eikä viitsineet jäädä puolustamaan maataan.
- Anonyymi00069
Eipä sieltä juuri nuoria miehiä ole Suomeen tullut.
- Anonyymi00066
Uutiset kertoivat tänään, että EU on maksanut miljardeja euroja Ukrainan tueksi kaikenlaisena apuna. Ja hyvä niin. Hyvä meille skandinaaveillekin.
ex stm. - Anonyymi00067
Velkarahalla ja almuilla sotiva Ukraina sortumassa! Vaikka mitä kaulaileva evakonpoika höpöttäs!
- Anonyymi00071
Itkitkö kun Breznev kuoli ?
- Anonyymi00070
Minä en ainakaan halua Putinin Venäjää yhtään lähemmäksi
keski-Eurooppaa, niin kävisi jos Ukrainan puolustus sortuisi.
Venäjä pitäisi pikemminkin ajaa Uralin taakse. - Anonyymi00074
"Ukrainan armeijan tilanne sodassa on parantunut merkittävästi kuluneen vuoden aikana. Siitä huolimatta rintamatilanne muistuttaa ensimmäistä maailmansotaa, jossa kummankaan osapuolen voimat eivät riitä merkittäviin läpimurtoihin.
Osittain syynä ovat maasto ja teknologia. Itä-Ukrainan peltomaastossa hyökkääminen on vaikeaa jatkuvan drooniuhan takia. Yllätysmomenttia on vaikea saavuttaa.
Jos tilannetta katsoo rintamalinjojen ulkopuolella, Ukrainan voi jopa sanoa olevan nyt niskan päällä. Se on onnistunut kehittämään vaikuttavan pitkän kantaman iskukyvyn, mistä esimerkkeinä ovat viimeaikaiset drooni-iskut Venäjän öljynjalostamoihin ja Moskovan alueelle.
Kuvaavaa on, että venäläiset joutuvat suojaamaan sukellusveneitään verkkoviritelmillä jopa Kamtšatkan niemimaalla. Alue sijaitsee 7 400 kilometrin päässä Ukrainan rintamalta – käytännössä niin kaukana kuin mahdollista.
Ukrainan kyvykkyys ei ole syntynyt tyhjästä. Sen tausta on kylmän sodan aikaisessa ilmailu- ja avaruusteollisuudessa, jota Neuvostoliitto rakensi juuri Ukrainan alueelle. Tunnetuin lienee vuonna 1946 perustettu ja vuonna 1952 Kiovaan siirretty Antonovin suunnittelutoimisto.
Antonov on erikoistunut varsinkin raskaisiin kuljetuskoneisiin. Vuonna 1988 ensilentonsa tehnyt ja Ukrainan sodan alkumetreillä tuhoutunut kuusimoottorinen An-225 oli maailman suurin lentokone.
Ukrainan sota tullaan todennäköisesti muistamaan laajamittaisen droonisodankäynnin läpimurtona. Vaikka droonien merkityksestä taistelukentällä on puhuttu yleisesti jo 2010-luvun alusta, kehityksen nopeus on yllättänyt monet.
Suomessa kriitikot ovat kyseenalaistaneet F-35-hävittäjien hankinnan.
Olisiko pitänyt ostaa kalliiden häivehävittäjien sijaan drooneja? Todennäköisesti ei.
Drooniteknologia kehittyy niin nopeasti, että luultavasti nyt hankittava kalusto vanhenisi muutamassa vuodessa.
Droonit eivät myöskään ole mikään ihmease. Vaikka niitä on edullista tuottaa massoittain, myös torjuminen onnistuu.
Drooneista vain pieni osa pääsee kohteisiinsa, ja niistäkin vain pieni osa aiheuttaa kriittisiä vaurioita. Ainoastaan öljy- ja kaasuinfrastruktuuri on tarpeeksi haurasta ja helposti syttyvää, jotta droonien pienet taistelukärjet aiheuttavat säännöllisesti näyttäviä tuhoja, kiteytti brittiläinen ilmasodankäynnin tutkija Justin Bronk.
Droonivarastojen täyttämisen sijaan on tärkeää seurata teknologian kehitystä ja lähteä siihen mukaan, kuten monet suomalaiset yritykset ovat tehneet.
Vahva teknologinen ja teollinen osaaminen on edellytys sille, että kriisitilanteessa pystymme tuottamaan riittävän paljon juuri sillä hetkellä tarvittavaa kalustoa."
Tekniikka & Talous
Mikko Virta - Anonyymi00079
Hyvä kiteytys.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466