Miten tiedän..

Anonyymi-ap

Miten tiedän että sairastanko skitsofreniaa vai en.Jotkut ovat sanoneet minulle että ehkä minulla on tämä sairaus koska olen kertonut ns.yliluonnollisista ilmiöistä ihmisille.En mielestäni näe harhoja vaan ajattelen vaan sillä tavalla että henkimaailma on olemassa.jos kertoisin kaikki kokemani asiat lääkärille niin ehkä joku sanoisi että kärsin harhoista.minulla on kokemusta kasisuuntaisesta mielialahäiriöstä koska sairastan sitä.mutta en oikein tiedä että mistä ihminen tietää että nyt minulla on skitsofrenia?

8

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Täähän se on vaikea kun lääkäritkään ei aina osaa tarkasti sanoa. Mullakin oli skitsofrenia alunperin joka pari vuotta sitten muuttui C-PTSD:ksi. Mun oireet pahimmillaan vaan vastasi skitsofreniaa (toki erilaistumaton koska olin epätyypillinen)

Varmaan tärkeintä on kuuletko ääniä ja millaisia ja muu toimintakyky. ja pitkän aja sairaudenkulku

• Anonyymi00002

Näkymättömät ovat paljon suurempia kuin näkyvä maailma.
      Et näe ilmaa, jota hengität, siinä ei ole mitäån näkyvää, mutta kuolet ellei niitä näkymättömä elementtejä eli jemikaaleja pääse keuhkoihisi.
      Jos olisi ollut evoluutio psykiatrian aika, niin ne jotka sanoi: ilmassa on nåkymättömiä kemikaaleja, heidät olisi pantu suljetulle.
      Tänä ankarana kaikki psykiatrisoivassa maailmassa, siitä pitää pysyä erilläån, se on henkisellä väkivallalla ja kehon kurituksella psyykke "lääkkein"????
      Ajautunut valtavaksi vale koneistoksi, joka näkee ,
      Mielisairauksia kaikkialla ja tekee ahneesti pilleri rahaa mutta tekee kansan hyvin voinnin mahdottomaksi pillereillään ja henkisellä kauhu väkivallalla.
      Jos astut psykiatrian pilleri tehtaan laivaan, et koskaan nauti elämãstäsi saat leiman joka tekee sinusta naurettavan ei uskottavan " hullun" et saa kykyjäsi vastaavaa työ tai opiskelu paikkaa, olet vain pillerin syönti kone ja tuotat kehollasi rahaa psykiatrian pilleri tehtaalle, ja se ei ole vapaa ehtoista, vaan pakolista, traumatisoidut pakkohoidoista, jotka seuraa heti jos aiot lopettaa pilleri syönnin.
      Ålä astu niin autoritaariseen lävään kuin psykiatria, pysy erossa olet onnellisempi.
      Kerron sinulle mitä sota ukot kertoi.
      Muona kuski oli kymmeniä kertoja ajanut samalla hevosella saman sillan yli.

Tuli kerta jolloin hevonen ei millään piiskaamisella lähtenyt sillan yli, vaan potki vimmatusti joka lyönnistä.
      Hetken päästä silta räjähti, jos hevosella ei olisi ollut jumalan antamaa vaistoa, mies ja hevonen olisi kuolleet.
      Samoin sinulla (herkillä ihmisillä) on vaisto, ja he vaistoo näkymättömän vaaran.
      Se ei ole mielisairaus vaan jumalan antama lahja,
      Jota ei ehkä ole koville pahoille ihmisille niin runsaasti annettu.
      Ja ne jotka siihen ryhmäån kuuluu, tekevät ateisti teorioita ja pilkkaavat niitä herkkiä mielisairaaksi, koska jumala on antanut heille vaiston.
      Yliviisas psykiatria pakkotuputtaa omia ankaria teorioitaan tieteenä ja se on suuri vale, gurujen suulla tehtyjä teorioita ne on, jotka on vain julistettu pilleri rahan takia tieteeksi.

Ei ole mitäån todistetta psyyken olemassa olosta.
      Ikuinen ylösnouseva sielu on ja sen olemassa olosta olet saanut todistuksen jumllta, ehkä tarkemman vaiston kuin kovettuneet ihmiset.

• Anonyymi00003

Katso diagnostiset kriteerit netistä. En ole varma onko ICD-10 jo vaihtunut ICD-11 mutta sekin selviää internetistä.

• Anonyymi00004

Ei ainakaan käytännössä. Skitsofrenia ainaki vielä lajitellaan alatyyppeihin

• Anonyymi00005

Useimmiten skitsofreenikko ei itse tiedä mistään sairastavansa skitsofreniaa. Kun hän saa skitsofreniadiagnoosin, hän ei useinkaan usko sitä. Siksi hoito on vaikeaa.

Jotkut skitsofreenikot ymmärtävät sairastavansa skitsofreniaa. Tällöin hoitotuloksetkin ovat hyviä. Skitsofrenian kanssa tulee toimeen, kun ymmärtää, mistä on kyse.

• Anonyymi00006

Totta. Mut skitsofrenia oireita on muissakin sairauksissa. Itse olin sairaudentunnoton lääkäreiden mielestä aikoinaan koska en ollu skitsofreenikko. Asia toki selvisi vasta vuosia diagnoosin jälkeen kun sain oikean diagnoosin. Valitettavasti julkisella ei tutkita kunnolla traumoja eikä neuroepätyypillisyyttä

• Anonyymi00007

Minkälaisia nuo kokemasi ilmiöt ovat? Onko niitä yhä vai oliko vain kerran?

• Anonyymi00008

En uskoisi harhoihin, jos ne olisi tavallisia. Minulla on ääniharhoja ja on joo tavallista puhetta, mutta vain jos olen yksin. Yleensä äänet on lohduttavia ja kannustavia, minulla siis. En kai nyt sentään usko, että minulle puhuisi jokin muu kuin ihmisen kuuloinen puhe. Kai huomaat nyt eron harhojen ja todellisuuden välillä.Siksi uskon, että tuo diagnoosi on oikea. Kärsin myös kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä tällä hetkellä on pientä maniaa ja puran "vilkkauttani" kirjoittamalla. Nyt tänne ja joskus päiväkirjaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      31
      5222
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      141
      2444
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      139
      2118
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      54
      1947
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1800
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      57
      1317
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      171
      1121
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      971
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      313
      889
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      172
      810
    Aihe