Miten tiedän että sairastanko skitsofreniaa vai en.Jotkut ovat sanoneet minulle että ehkä minulla on tämä sairaus koska olen kertonut ns.yliluonnollisista ilmiöistä ihmisille.En mielestäni näe harhoja vaan ajattelen vaan sillä tavalla että henkimaailma on olemassa.jos kertoisin kaikki kokemani asiat lääkärille niin ehkä joku sanoisi että kärsin harhoista.minulla on kokemusta kasisuuntaisesta mielialahäiriöstä koska sairastan sitä.mutta en oikein tiedä että mistä ihminen tietää että nyt minulla on skitsofrenia?
Miten tiedän..
7
322
Vastaukset
- Anonyymi00001
Täähän se on vaikea kun lääkäritkään ei aina osaa tarkasti sanoa. Mullakin oli skitsofrenia alunperin joka pari vuotta sitten muuttui C-PTSD:ksi. Mun oireet pahimmillaan vaan vastasi skitsofreniaa (toki erilaistumaton koska olin epätyypillinen)
Varmaan tärkeintä on kuuletko ääniä ja millaisia ja muu toimintakyky. ja pitkän aja sairaudenkulku - Anonyymi00002
Näkymättömät ovat paljon suurempia kuin näkyvä maailma.
Et näe ilmaa, jota hengität, siinä ei ole mitäån näkyvää, mutta kuolet ellei niitä näkymättömä elementtejä eli jemikaaleja pääse keuhkoihisi.
Jos olisi ollut evoluutio psykiatrian aika, niin ne jotka sanoi: ilmassa on nåkymättömiä kemikaaleja, heidät olisi pantu suljetulle.
Tänä ankarana kaikki psykiatrisoivassa maailmassa, siitä pitää pysyä erilläån, se on henkisellä väkivallalla ja kehon kurituksella psyykke "lääkkein"????
Ajautunut valtavaksi vale koneistoksi, joka näkee ,
Mielisairauksia kaikkialla ja tekee ahneesti pilleri rahaa mutta tekee kansan hyvin voinnin mahdottomaksi pillereillään ja henkisellä kauhu väkivallalla.
Jos astut psykiatrian pilleri tehtaan laivaan, et koskaan nauti elämãstäsi saat leiman joka tekee sinusta naurettavan ei uskottavan " hullun" et saa kykyjäsi vastaavaa työ tai opiskelu paikkaa, olet vain pillerin syönti kone ja tuotat kehollasi rahaa psykiatrian pilleri tehtaalle, ja se ei ole vapaa ehtoista, vaan pakolista, traumatisoidut pakkohoidoista, jotka seuraa heti jos aiot lopettaa pilleri syönnin.
Ålä astu niin autoritaariseen lävään kuin psykiatria, pysy erossa olet onnellisempi.
Kerron sinulle mitä sota ukot kertoi.
Muona kuski oli kymmeniä kertoja ajanut samalla hevosella saman sillan yli.
Tuli kerta jolloin hevonen ei millään piiskaamisella lähtenyt sillan yli, vaan potki vimmatusti joka lyönnistä.
Hetken päästä silta räjähti, jos hevosella ei olisi ollut jumalan antamaa vaistoa, mies ja hevonen olisi kuolleet.
Samoin sinulla (herkillä ihmisillä) on vaisto, ja he vaistoo näkymättömän vaaran.
Se ei ole mielisairaus vaan jumalan antama lahja,
Jota ei ehkä ole koville pahoille ihmisille niin runsaasti annettu.
Ja ne jotka siihen ryhmäån kuuluu, tekevät ateisti teorioita ja pilkkaavat niitä herkkiä mielisairaaksi, koska jumala on antanut heille vaiston.
Yliviisas psykiatria pakkotuputtaa omia ankaria teorioitaan tieteenä ja se on suuri vale, gurujen suulla tehtyjä teorioita ne on, jotka on vain julistettu pilleri rahan takia tieteeksi.
Ei ole mitäån todistetta psyyken olemassa olosta.
Ikuinen ylösnouseva sielu on ja sen olemassa olosta olet saanut todistuksen jumllta, ehkä tarkemman vaiston kuin kovettuneet ihmiset. - Anonyymi00003
Katso diagnostiset kriteerit netistä. En ole varma onko ICD-10 jo vaihtunut ICD-11 mutta sekin selviää internetistä.
- Anonyymi00004
Ei ainakaan käytännössä. Skitsofrenia ainaki vielä lajitellaan alatyyppeihin
- Anonyymi00005
Useimmiten skitsofreenikko ei itse tiedä mistään sairastavansa skitsofreniaa. Kun hän saa skitsofreniadiagnoosin, hän ei useinkaan usko sitä. Siksi hoito on vaikeaa.
Jotkut skitsofreenikot ymmärtävät sairastavansa skitsofreniaa. Tällöin hoitotuloksetkin ovat hyviä. Skitsofrenian kanssa tulee toimeen, kun ymmärtää, mistä on kyse.- Anonyymi00006
Totta. Mut skitsofrenia oireita on muissakin sairauksissa. Itse olin sairaudentunnoton lääkäreiden mielestä aikoinaan koska en ollu skitsofreenikko. Asia toki selvisi vasta vuosia diagnoosin jälkeen kun sain oikean diagnoosin. Valitettavasti julkisella ei tutkita kunnolla traumoja eikä neuroepätyypillisyyttä
- Anonyymi00007
Minkälaisia nuo kokemasi ilmiöt ovat? Onko niitä yhä vai oliko vain kerran?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1682642Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1022482Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi772070- 1462049
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1161873Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241594Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1051587Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki501553- 811244
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191221